Orkaan Dean

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek
Orkaan Dean

Bericht door Saartje » 20 aug 2007, 15:03

Noodtoestand afgekondigd op Jamaica na doortocht orkaan Dean

De orkaan Dean heeft op Jamaica zware schade aangericht. De noodtoestand is er afgekondigd. Op de westkust zijn er overstromingen en bomen zijn ontworteld. Honderdvijftigduizend gezinnen zitten zonder stroom.

Zeker zeventien mensen, het zou om Spaanse duikers gaan, zitten geïsoleerd op een zandbank van een klein eiland voor de kust van Jamaica. Zij hadden geweigerd om geëvacueerd te worden.

Dean, die al vijf doden maakte in Martinique, Haïti en de Dominicaanse Republiek, is nu op weg naar het Mexicaanse schiereiland Yucatan. Volgens het Amerikaans Centrum voor Orkanen (NHC) kan Dean op elk moment uitgroeien tot een orkaan van categorie 5, de zwaarste categorie. De winden zouden dan een snelheid bereiken van 249 km/uur. Ook op Yucatan zijn er al voorzorgsmaatregelen genomen. De badplaats Cancun zou wel niet met volle kracht getroffen worden.

Ook Cuba is op zijn hoede, waar de orkaan het oosten van het eiland zou kunnen treffen. Meer dan 150.000 mensen zijn er geëvacueerd. Het risico bestaat dat ook verschillende petroleuminstallaties in de Golf van Mexico Dean over zich heen krijgen. (afp/hln)

Ik mag er gewoon niet aan denken wat die mensen nu doormaken. Ik ben blij dat wij van zulke dingen gespaard blijven. Maar de vraag is natuurlijk hoe lang. Sommige wetenschappers speculeren dat wij ooit ook dit lot zullen ondergaan.
Het moet echt verschrikkelijk zijn!


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 20 aug 2007, 16:03

Ja, niet te geloven dat mensen met die angst moeten leven, hé...net zoals aardbevingen en zo...
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 21 aug 2007, 08:42

Het is misschien gemakkelijk gezegd, maar moest dat hier gebeuren dan zou ik direct mijn biezen pakken en wegwezen! En het klinkt misschien wat voorbarig, maar ik heb hier altijd een noodrugzak klaarliggen voor moest er een ramp gebeuren :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 21 aug 2007, 15:27

we kunnen hier wel klagen over het weer maar eigenlijk zitten we hier zo slecht nog niet, geen orkanen, tornado of aardbevingen, hopelijk blijft het zo :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 21 aug 2007, 16:48

Ja mel, ik sluit me daarbij aan.

Maar we hebben het voor een deel zelf in de hand, hé, denk ik dan!
Afbeelding


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 aug 2007, 13:44

tis toch akelig zenne
Toen we 2 jaar geleden terugkwamen uit Mexico, hadden we 32 uren vertraging door een orkaan op Cuba. We konden niet vertrekken omdat het vliegtuig een tsslanding moest maken op Cuba om andere Belgen op te pikken.
Toen we dan uiteindelijk vertrokken richting Cuba, vertelden ze ons dat het voorbij, maar niets was minder waar!!
Het was daar nog serieus aant waaien, zelfs dat we het vliegtuig af en toe voelde schuiven, en daarin moeten opstijgen, heb mijn hart toch even vastgehouden, :shock:
En dan was dat nog niet het ergste gedeelte van de storm...


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”