15 kinderen

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Plaats reactie
vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg
15 kinderen

Bericht door vonny » 01 feb 2007, 20:59

Hoi, wie heeft de reportage gezien op telefacts gisteren avond. Het ging over het gezin Ypsilon die afgelopen zondag hun jongste spruit Pearly nummer 15
mochten verwelkomen.
Het is raar om in deze tijd nog zo een groot gezin te zien. Niet dat mij dat stoort ,het is hun beslissing natuurlijk. Ik zou het toch niet willen ,persoonlijk dan. Die vrouw moet toch een enorme courage hebben om ze op te voeden, ik wordt soms al hoorndol van mijn bijna 4 jarige meisje.
Wat vinden jullie ervan?
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 01 feb 2007, 21:10

Ik zou dat ook helemaal niet zien zitten. Als je die beelden zag, die tafel lag vol kleren (wat te begrijpen is met zoveel kinderen) maar dat zijn bvb. dingen waar ik niet zou tegen kunnen. Ik ben heel blij met mijn 2 meisjes, die tellen soms al voor 4 :wink:
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 01 feb 2007, 21:14

Ja inderdaad ze moeten courage hebben zou het ook niet zitten,heb werk genoeg met mijn 2 alhoewel der zou nog ééntje bij mogen :lol: .Maar denk wel dat de oudste kinderen mee mogen helpen kweken,zie dat hier bij mijn overgebuur ze zijn daar met 6 en de oudste moeten veel doen hoor.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 01 feb 2007, 21:18

Die hebben ze ook eens gevolgd in babyboom op vtm.
Toen keek ik daarnaar en ik weet nog dat ze toen zei dat ze uren per dag bezig is met haar was bij te houden.
Ik vind het meer moedig om in deze tijd nog zoiets te doen. Voor mij zou het niets zijn.
Wat daar ook is: de oudste helpen mee met de kleinsten.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 feb 2007, 22:34

Ik wilde reageren, maar ik ga het niet doen, want ik kan het niet genuanceerd uitgelegd krijgen wat ik er van vind (en dan komt het nogal cru over, terwijl ik dat meestal niet probeer te zijn! :wink: )..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 01 feb 2007, 23:20

Dagmar schreef:Ik wilde reageren, maar ik ga het niet doen, want ik kan het niet genuanceerd uitgelegd krijgen wat ik er van vind (en dan komt het nogal cru over, terwijl ik dat meestal niet probeer te zijn! :wink: )..
daarmee dat ik ook nog niet gereageerd heb... :?
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 02 feb 2007, 08:46

Ewel, ik reageer wel! Die vrouw is gewoon een robot voor de moment é.
En ergens vind ik dat ook wel egoïstisch. Die mama kan nooit de tijd opbrengen voor haar kinderen als een mama met een standaard-aantal-kinderen. Eens gezellig op reis gaan zit er voor hen niet in, een uitstapje ook niet. En de oudste kinderen hebben waarschijnlijk ook geen tijd om hun sociale contacten op te bouwen (lees: uitgaan e.d.) want ze moeten helpen met de opvoeding van hun broers en zussen.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 02 feb 2007, 10:38

eerlijk gezegd, ik zou zo'n gezin wel zien zitten...
(maar financieel zou dat absoluut niet mogelijk zijn, dus dat gaat ook niet gebeuren)
maar ik zou mijn oudste kinderen NOOIT mee laten opdraaien voor de opvoeding van de jongste...
waarom wordt dat allemaal weer ineens veralgemeend?
Voor hetzelfde geld lukt het die moeder wel om alle kindjes elke dag wat quality time te geven en kunnen die oudste kinderen wél eens uitgaan en noem maar op...
Waarom zouden al die grote gezinnen hetzelfde zijn? :?

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 02 feb 2007, 10:45

Katia schreef:eerlijk gezegd, ik zou zo'n gezin wel zien zitten...
(maar financieel zou dat absoluut niet mogelijk zijn, dus dat gaat ook niet gebeuren)
maar ik zou mijn oudste kinderen NOOIT mee laten opdraaien voor de opvoeding van de jongste...
waarom wordt dat allemaal weer ineens veralgemeend?
Voor hetzelfde geld lukt het die moeder wel om alle kindjes elke dag wat quality time te geven en kunnen die oudste kinderen wél eens uitgaan en noem maar op...
Waarom zouden al die grote gezinnen hetzelfde zijn? :?
Dat gezin is over een tijdje nog eens op tv geweest en toen zeiden ze dat de oudste kinderen ieder hun "schatje" hebben waar ze moeten voor zorgen. Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat je helemaal alleen voor 15 kinderen zou moeten zorgen. Ok, die oudste zijn geen kleine kinderen meer en hebben niet meer de zorg nodig zoals de kleinste maar die vragen toch ook nog aandacht. Alleen nog maar de strijk doen van zoveel personen :shock:

Die mama was toen ook aan het klagen dat ze bijna geen gezinsuitstapjes konden doen omdat dat veel te duur was met zoveel kinderen. Dat begrijp ik dan niet, dat weet je toch op voorhand als je daar aan begint.

Als die ooit allemaal een partner en kinderen gaan hebben en die willen allen samen een bezoekje brengen aan hun ouders dan zit dat huis van onder tot boven vol :wink:

Och ja, ieder het zijne zeker maar zij liever dan ik hoor.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 02 feb 2007, 10:48

dat is iets anders...
ik heb dat programma niet gezien, dus ik weet niet wat daar in kwam.
Persoonlijk zou ik mijn kinderen dus niet voor de opvoeding van de anderen doen opdraaien, ik vind dat inderdaad ook verkeerd als dat wel gebeurd...
de ouders kiezen voor zoveel kinderen, ieder draagt zijn eigen gevolgen he.

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 02 feb 2007, 10:55

Katia schreef:dat is iets anders...
ik heb dat programma niet gezien, dus ik weet niet wat daar in kwam.
Persoonlijk zou ik mijn kinderen dus niet voor de opvoeding van de anderen doen opdraaien, ik vind dat inderdaad ook verkeerd als dat wel gebeurd...
de ouders kiezen voor zoveel kinderen, ieder draagt zijn eigen gevolgen he.
Helemaal mee eens. Dat is juist het leukste aan kind / tiener zijn, dat je kan opgroeien zonder zorgen. Eens je zelf een gezin hebt moet je al aan genoeg dingen denken en je in dingen zorgen maken.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 02 feb 2007, 17:59

persoonlijk zou ik zo'n groot gezin echt niet zien zitten
ik hou van mijn kindjes, maar ik kan me niet voorstellen dat ik 15 kinderen evenveel aandacht kan geven...... je hebt ook nog een immens huishouden dan hé
en toch is het zo hoor, dat de oudsten voor de jongsten opdraaien
ken zo gezinnen genoeg, en die zijn dan nog niet eens met 15....

maar, als een koppel er echt voor kiest,
wie ben ik het dan om hen tegen te houden...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 feb 2007, 21:31

Katia schreef: waarom wordt dat allemaal weer ineens veralgemeend?
Ik heb dat niet veralgemeend, ik heb het enkel op dat gezin.
Ik heb dat al gelezen en gevolgd op tv, dus het is waar. En ik zeg niet dat het geen goede moeder is. Als je zoveel kinderen wil, dan zie je je kroost echt wel graag! :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 03 feb 2007, 12:52

Ik vind dat bijzonder knap van die vrouw, je moet het maar doen zo 15 bevallingen meemaken en doorstaan! Ik zou het niet kunnen omdat mijn vrijheid enorm wordt beperkt gedurende vele jaren dat de kinderen constant thuis zijn, ik heb nood aan wat tijd voor mezelf zoals een boek lezen, tuinieren, gaan sporten...

Vroeger vroeger héél veel vroeger waren er talrijke gezinnen met véél kinderen, maar om die reden om te kunnen helpen op het erf. De mensen kenden toen niets anders , het leven was er volgens mij véél harder dan nu wat werken en overleven betreft, maar dit even terzijde. :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 03 feb 2007, 18:42

IK heb ook wel bewondering voor die vrouw...en dat is een keuze he...zij heeft nu eenmaal voor een leven gekozen met zoveel kinderen...
Ik zou ook een groot gezin zien zitten, zo groot misschien niet...maar inderdaad financieel is dat toch moeilijk de dag van vandaag!
Ik kom zelf wel uit een gezin van 8, en de oudsten hebben ook altijd bijgesprongen voor de kleinsten...maar ze hebben daar nooit problemen mee gehad...das gewoon automatisch denk ik...
Zo heeft mijn oudste zus mij o.a. mee grootgekweekt...en ze spreekt daar enkel maar postief over hoor!
En ik vind het echt zalig zoveel broers en zussen te hebben....en dat we allemaal goed overeen komen maakt het nog leuker!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”