Optimisten krijgen een zoon

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Optimisten krijgen een zoon

Bericht door Dagmar » 08 mar 2005, 08:35

Optimistische vrouwen baren meer zonen dan hun sombere seksegenoten. De Britse onderzoekster Sarah Johns vroeg zo'n zeshonderd vrouwen naar hun humeur en liet hen voorspellen hoe oud ze zouden worden. Daaruit bleek dat vrouwen met een positieve levensverwachting aanzienlijk vaker moeder waren van een zoon dan van een dochter. Volgens Johns hebben onbewuste psychologische processen, via een hormonale omweg, invloed op het geslacht van het kind. Zijn de vooruitzichten somber, dan worden flink wat stresshormonen ons lichaam ingepompt. Die zijn echter schadelijk voor mannelijke embryo's. Ongeboren jongetjes maken dan ook minder kans de zwangerschap te overleven dan ongeboren meisjes.


Uit het nieuwsblad
Laatst gewijzigd door Dagmar op 08 mar 2005, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Re: Optimisten krijgen een zoon

Bericht door Dagmar » 08 mar 2005, 08:36

Dagmar schreef:...Ongeboren jongetjes maken dan ook minder kans de zwangerschap te overleven dan ongeboren meisjes.
Nog maar eens het bewijs dat wij het sterke geslacht zijn! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 08 mar 2005, 13:04

Ja maar ik ben toch behoorlijk optimistisch en ik heb een meisje... :?

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 08 mar 2005, 13:20

eu Dagmar...
Wat maak je dan als een vrouw gelijk ik??
Een humeurig schepsel? :P

Tuurlijk zijn vrouwen sterker!!
mannen roepen al moord en brand als ze maar hun teen stooten!!
Vraag je dan maar eens af, hoe het zou moeten zijn, als de heren des schepping zelf kinderen zouden moeten baren!!
( met uitzondering van de heren die op dit forum sirkuleren!!) :wink:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 08 mar 2005, 13:44

janewaye schreef:...
Wat maak je dan als een vrouw gelijk ik??
...
Wel, met je drie zonen en twee dochters ben je geen optimist, geen pessimist.. Dus gewoon, een realist :wink: .. Nee, ik weet het niet. Ik vind het onnoemelijk grappig naar wat ze allemaal onderzoeken doen om toch maar te kunnen bewijzen hoe het geslacht bepaald wordt. En als ik zo iets lees, dan denk ik: "Dat moet ik eens op het forum posten."
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 08 mar 2005, 13:47

da's een goei!!
Dat is weer een antwoord a la diplomaat dagmar!!
Dat is je roeping Dagmar, mama en diplomaat!!

Inderdaad, het spelletje geslacht bepalen duurt al sinds de mensheid de aarde bewandeld!!
volgens mij puure loterij..
En hoe minder je er daar van aantrekt en je zegt, laat maar komen, ik ben er blij mee...
Wel dat deed en doe ik ook!!
En ik doe het netjes in de volgorde!!

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 08 mar 2005, 21:22

janewaye schreef:eu Dagmar...
Wat maak je dan als een vrouw gelijk ik??
Een humeurig schepsel? :P

Tuurlijk zijn vrouwen sterker!!
mannen roepen al moord en brand als ze maar hun teen stooten!!
Vraag je dan maar eens af, hoe het zou moeten zijn, als de heren des schepping zelf kinderen zouden moeten baren!!
( met uitzondering van de heren die op dit forum sirkuleren!!) :wink:
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D xxxxxxxxxxxxxxxx... Dank u Janewaye

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Re: Optimisten krijgen een zoon

Bericht door Vanessa » 11 mar 2005, 09:59

Dagmar schreef:Optimistische vrouwen baren meer zonen dan hun sombere seksegenoten. De Britse onderzoekster Sarah Johns vroeg zo'n zeshonderd vrouwen naar hun humeur en liet hen voorspellen hoe oud ze zouden worden. Daaruit bleek dat vrouwen met een positieve levensverwachting aanzienlijk vaker moeder waren van een zoon dan van een dochter. Volgens Johns hebben onbewuste psychologische processen, via een hormonale omweg, invloed op het geslacht van het kind. Zijn de vooruitzichten somber, dan worden flink wat stresshormonen ons lichaam ingepompt. Die zijn echter schadelijk voor mannelijke embryo's. Ongeboren jongetjes maken dan ook minder kans de zwangerschap te overleven dan ongeboren meisjes.


Uit het nieuwsblad


Ja, ik heb drie zonen. Dat zegt genoeg zeker? :lol:
Meer commentaar hoef ik daarover niet te geven, hé. :lol:

Groetjes.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 mar 2005, 21:57

Maar de truc is dus: Wil je een dochter, denk dan even heel pessimistisch! Hoe doe je dat? Wel, gewoon even denken dat de wereld gaat vergaan, dat er overal oorlog is, dat de regering op niks trekt, de belastingen zijn te hoog,... Wil je een jongen, denk dan gewoon: ik heb het eigenlijk wel goed, het had veel erger kunnen zijn!!! :wink:

Ik vraag me af wat het volgende onderzoek weer "aan het licht" gaat brengen.. :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Poison Ivy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 mar 2005, 15:11

Bericht door Poison Ivy » 16 mar 2005, 16:04

Tja, ik zal dan wel de uitzondering zijn die de regel bevestigt zeker: mama van drie dochters en een optimisme dat niet stuk te krijgen is!
Afbeelding

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 15 apr 2005, 11:33

hoi
in verwachting van mijn tweede zoontje
maar moet zeggen dat ik van aard eerder pessimistisch ben, eerder een denker die soms wat somber kan worden. - dus bij mij klopt dat toch niet!!
alhoewel, als ze zich baseren op de levensverwachting: ik en mijne man rekenen er op van samen oud te worden!! 100 jaar elk lijkt me wel haalbaar!! :wink:
Maar ik moet er ook bij zeggen dat sinds ik mama ben , ik me veel gelukkiger voel in mijn leven!!
Ness


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”