Zorgsector

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede
Zorgsector

Bericht door Boke » 03 mar 2005, 18:12

Wat vinden jullie van de staking van de zorgsector? Ik ben wel eens benieuwd. Aangezien hier niet veel mensen op het forum zitten die in die sector werken wilde ik wel ens weten hoe jullie dat bekijken.
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 03 mar 2005, 19:32

kijk zolang er maar gezorgd word voor de zieken, en ze hun best doen, de zieken te helpen, vind ik ze GROOT GELIJK hebben!!
Die mensen worden zo goed als uitgebuit voor een zeer laag salaris!!
En ik vind dat ze moeten doorzetten tot ze winnen!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 08 mar 2005, 08:35

Zolang de dienstverlening er niet onder lijdt, doen ze maar!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 08 mar 2005, 13:28

Niet kwaad worden maar ik vind dat je op voorhand moet weten hoe je job ineen zit. Je kent de voorwaarden, je premie's ed. Als dat je niet aanstaat, ga je niet in die sector werken. Allé, da's mijn persoonlijke mening, he?
Ik kan het natuurlijk ook fout hebben.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 08 mar 2005, 13:54

Ja maar...
Eens je werkt heeft iedereen recht op vb salaris verhoging
en nog meer van die dingen...
Stel dat jij die nu niet krijgt, juist omdat je in die sector werkt!!
Ik vind dat deze mensen keihard werken voor een klein salaris...
Ik begrijp wel wat je bedoelt...
Maar net voor die mensen, die alle dagen werken voor het genezen van hun medemens, dat zij verdienen wat ze vragen!!


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 08 mar 2005, 14:00

Ja, als je voor een beroep kiest, dan weet je dat er nadelen aan zitten.. Maar stel dat je ergens 5 jaar werkt en je merkt dat de werkdruk enorm is toegenomen terwijl het aantal personeelsleden niet gestegen of zelfs gedaald is. Dan vind ik het je goed recht om te staken..
En soms wordt een beroep nogal rooskleurig voorgesteld in de scholen hé! Nu hoor je langs alle kanten, verpleegster worden, zeker werk.. Maar dan moeten ze de minpunten er ook bij durven zetten.. Onregelmatige uren, slechte verloning, veel werkdruk (juist omdat er zoveel werk in is),..
Als ik zie wat wij aan informatie kregen in school qua verdere opleidingen, wel.. het was niet vet. Ze keken gewoon naar je punten en/of studierichting en zeiden dan of ze je geschikt vonden voor één of andere opleiding die je wilde doen. Bij mij in de klas (ik deed technisch Secretariaat-Talen) was er een jongen en die wilde absoluut iets met geschiedenis doen (ik weet de juiste richting niet). Dat werd hem afgeraden omdat hij "maar" in het technisch zat.. Waar ze geen rekening mee hielden, is dat hij constant met geschiedenis bezig was.. Ik weet niet hoe het met hem afgelopen is, maar ik weet dat hij het toch gaan doen is.. Maarja, studiekeuzes en CLB's (toen nog PMS) is weer een andere discussie hé!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 08 mar 2005, 14:06

Als je het zo bekijkt, ben ik het volledig met je eens. :wink:

Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede

Bericht door Boke » 08 mar 2005, 19:12

Ah, hier ben ik weer.
Het is inderdaad zoals al eens gezegd geweest. Op school zeggen ze je niet wat je gaat verdienen en de arbeidsvoorwaarden evenmin. Dus je kiest voor die richting omdat het je lijkt aan te staan. Op stages mag je gaan nachten doen en meestal kom je als verzorgende ook in de RVT terecht. Alles wordt daar om eerlijk te zijn heel rooskleurig voorgesteld.
Ik werk nu 2 jaar als gezinsverzorgende en ik doe mijn job ontzettend graag. Maar ik ben nog maar pas van werkgever verandert (eerst bij Landelijke Thuiszorg en nu bij OCMW), en voor dezelfde job zit er in mijn loon en vakantiedagen een enorm verschil. Ik zal eens eerlijk zijn en toelichten. Bij landelijke thuiszorg had ik 20 dagen verlof, nu heb ik er 35. Nu heb ik een bediendestatuut terwijl ik bij de LT een arbeidersstatuut had. Mijn loon ligt nu zo'n 80€ hoger wat ik vrij veel vind. Ik vraag mij eigenlijk af hoe het komt dat er zo'n verschillen zijn terwijl de inhoud van je beroep juist hetzelfde is. Ik weet niet of ze ondertussen voor de thuiszorg al tot een akkoord zijn gekomen, maar een 13de maand zoals de meeste bedienden zou ik niet misplaatst zien.
Alvast bedankt om jullie gedacht eens te zeggen.
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 08 mar 2005, 19:59

Ik wist niet dat er zoveel verschillen waren tussen LT en OCMW.... en dat voor hetzelfde werk.
Zoeits zou eigenlijk niet mogen!
Maar ja, mijn werk valt onder de sector horeca en dan ben je ook vogelvrij.... ik ben blij dat ik een redelijk goed betaalde baan heb, maar de weekenden, feestdagen en vakanties is het altijd prijs!
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 22 apr 2005, 05:12

die staking is al weer een tijdje geleden en ik heb niet meegedaan. Over mijn loon klaag ik niet, hard werken vind ik niet erg, maar...met te weinig zijn om je werk goed te kunnen doen en mensen moeten behandelen zoals je nog geen dieren zou willen behandelen...dat is pas erg.


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”