psychiaters voor kinderen nodig??

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44
psychiaters voor kinderen nodig??

Bericht door bioMam » 11 okt 2006, 15:30

vorige week las ik ergens dat er een schrijnend tekort komt aan kidnerpsychiaters en nu las ik onderstaand artikel en ik ga er in vet in aanduiden wat ik heeel treffend vond:


Kinderen hoeven niet meer psychiaters:
Vlaanderen telt 160 kinderpsychiaters. Er zijn er minstens 320 nodig. Jaarlijks worden er 12 opgeleid, van wie er meteen 4 naar Nederland uitwijken. Dat meldde De Standaard eerder deze week.

In ziekenhuizen, centra voor geestelijke gezondheidszorg en bijzondere jeugdzorg lopen de wachtlijsten op tot meer dan 12 maanden. Volgens De Standaard durft geen enkele overheid de wachttijden in kaart te brengen. Toen ze eerder de wachtlijsten voor gehandicapten in beeld gebracht had, bleek dat er voor meer dan 8.000 mensen nergens plaats was en dat dure overheidsmaatregelen zich opdrongen.

Toch zijn wachtlijsten niet positief: Dokter Marina Danckaerts van het UZ Leuven waarschuwt ervoor dat het uitstellen van een behandeling heel wat jongeren in de crisisopvang terecht doet komen en waardoor anderen dan nog langer moeten wachten'.

Pak de oorzaak aan, niet het gevolg.
Bob Vansant, psychotherapeut en bezieler van Netwerk Depressie Vlaanderen betreurt de redenering. Volgens hem is het volkomen absurd dat de overheid snel 160 extra psychiaters zou gaan opleiden.

“Als kinderen depressief worden is dat een signaal en geen ziekte op zichâ€Â
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 11 okt 2006, 16:15

ik duid hetzelfde aan...

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 okt 2006, 16:51

ja maar gij zijt mijn kloon ;) hè :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 okt 2006, 17:12

gij de mijne ja :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 okt 2006, 17:14

Katia schreef:gij de mijne ja :lol:
ik wist dat ge dat ging zeggen dus hè ...
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 11 okt 2006, 17:27

:lol::lol::lol: *slappe lach* :lol::lol::lol:

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 11 okt 2006, 19:47

Groot gelijk heeft die Bob Vansant. Hopelijk kan hij met zijn uitspraken veel mensen wakkerschudden.


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”