pro ana ...

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:
pro ana ...

Bericht door sterretje » 04 sep 2006, 10:39

gisteren een reportage gezien op vitaya over pro ana..

pro ana is een 'groepering'van meisjes(en jongens),die anorexia niet als een ziekte,maar als een 'levenswijze'beschouwen.Er bestaan massa's website's rond,met foto's die als 'voorbeeld'moeten dienen voor deze meisjes(jongens)

Ik was er echt niet goed van,en ben juist eens op zoek gegaan naar zo van diepro ana site's...
verschrikkelijk wat je daar leest/ziet..

Zelf heb ik een vriendin die aan anorexia heeft geleden(ongeveer een jaar of 12 geleden),en weet dus welke gevolgen deze ziekte(want dat is het toch wel,in mijn ogen)kunnen zijn...

het ideaalbeeld voor de maatschappiij,zeker??
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Re: pro ana ...

Bericht door Dagmar » 04 sep 2006, 10:43

sterretje schreef:...
het ideaalbeeld voor de maatschappij,zeker??
Terwijl dat eigenlijk helemaal niet mooi is.. (om niet te zeggen vreselijk ongezond)
Omdat dat de laatste tijd toch meer en meer in de media komt, maak ik mij daar soms al zorgen over.. Dan vraag ik me af hoe ik Mila daar tegen kan "beschermen".. Maar kan je dat wel? Ik hoop dat ik haar groot kan krijgen met een flinke portie gezond verstand..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 04 sep 2006, 11:46

Ja, ik had eerder al zo'n reportage gezien in Ter Zake ook dacht ik. Erg hé wat die meisjes zichzelf aandoen. Zoals dat meisje dat haar borsten wou afsnijden en zelf een liposuctie wou doen op zichzelf. Wat ik eng vind is dat hun gedachten soms wel overeenkomen met de mijne. Maar ik ben 1 m 70 en mijn streefgewicht is 60 kg, geen 36 kg zoals dat meisje van gisteren dat even groot is. Dat is echt al te gek! Ik vond het zo erg voor de moeder van dat ene meisje dat een overdosis genomen had. Als ouder machteloos toekijken hoe jouw kind aftakelt, moet verschrikkelijk zijn.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 04 sep 2006, 12:45

tori schreef:Ja, ik had eerder al zo'n reportage gezien in Ter Zake ook dacht ik.
koppen ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 04 sep 2006, 12:45

ja,maar toch vond ik die moeder eigenlijk een beetje 'raar'..ik kan het niet goed omschrijven,maar voor ze die pillen had genomen,en zichzelf gesneden had,deed die moeder er nogal'gewoontjes'over vond ik...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 04 sep 2006, 12:52

sterretje schreef:ja,maar toch vond ik die moeder eigenlijk een beetje 'raar'..ik kan het niet goed omschrijven,maar voor ze die pillen had genomen,en zichzelf gesneden had,deed die moeder er nogal'gewoontjes'over vond ik...
... gelaten, inderdaad, vond ik ook
maar heb je ergens een vader gezien? alleenstaande moeder met twee (puberende) kinderen, ik kan me inbeelden dat ze er op den duur geen doen aan ziet en dus voor de gemakkelijkste oplossing kiest...
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 04 sep 2006, 13:25

ergens mss wel..en ge kunt ze moeilijk 'dwingen',zolang ze niet worden opgenomen,he..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 04 sep 2006, 14:26

Ik heb die aflevering ook gezien, maar dan die van Koppen.
Dat daar ganse forums over bestaan. Dat ze daarover praten zoals wij hier over onze kinderen....verschrikkelijk gewoon!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 04 sep 2006, 15:04

koppen heb ik ook gezien
Triestig hé
ik hou mijn hart al vast, ik hoop dat ik er met onze dochter van gespaard blijf....
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 04 sep 2006, 16:01

http://www.youtube.com/watch?v=C9uie4qXxYM&NR

iets waar ik al eens ben opgekomen en wat mij toen echt aansprak, emotioneel dan... toch wel pakkend :?

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 04 sep 2006, 16:16

Ik zag het ook op Koppen....angstaanjagend...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 04 sep 2006, 16:49

ik heb het niet gezien, maar kan het me wel voorstellen, leef al 32 jaar met zo een moeder :?
heb die nooit anders geweten als mager, en magerder en nog magerder
tot zo ongeveer een limiet van 29kg voor een volwassen vrouw, gevolgd door een opname, een beetje gewichtstoename, en eens uit de kliniek, 2 weken later al weer aan diëten, pfff, geen doen meer aan , echt niet
ik weet wat ik als kind heb meegemaakt thuis, en zelf ben ik dik, maar liever zo, dan zoals mijn ma
dat wil ik mijn kind en man niet aandoen :cry:
maar wat wil je, overal zie je die ideaalbeelden, vroeger was maat 38 een van de kleinste maatjes, nu is 36 de trend, zelfs al 34
als je soms kleerwinkels binnengaat, met modieuze dameskledij, wel als ik zo een truitje zie hangen, is net een kindertrui :o
wat wil je dan ???? de media gaat verder en verder, de mode ook, dus willen alle jonge meisjes de trend en mode kunnen volgen en hongeren zich uit
en als je dik bent, hooooooooo, nagekeken tot en met, precies een bezienswaardigheid en dan denken ze direct dat je ganse dagen taart en pizza en frieten eet met hopen (met dank aan programma "je bent wat je eet"), maar dat is niet voor iedereen zo
ah, moesten ze iedereen wat beter aanvaarden zoals hij is, en er in de media geen zo een circus van maken, dan zou het al veel beter zijn

(sorry ligt wat gevoelig :? )

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 04 sep 2006, 17:07

Schorpioentje73 schreef:ah, moesten ze iedereen wat beter aanvaarden zoals hij is, en er in de media geen zo een circus van maken, dan zou het al veel beter zijn
Geef ik je 100% gelijk in hoor. Niet alleen ga je je vergelijken met die modellen (alsof er zoveel mensen met maat 34 rondlopen???) maar je voelt je wat uitgesloten uit de maatschappij omdat die gewoon niet voor zwaardere mensen is aangepast. Voor mijn dieet kon ik bv amper in een stoel in het vliegtuig zitten en vond ik het lastig om zo door die draaimolentjes te geraken die ze vroeger hadden aan de ingang van sommige winkels. En dan de turnles die een hel is en mensen die je uitlachen omdat je niet mee kan. Tja, moeten ze de oefeningen maar aanpassen voor wat zwaardere mensen vind ik. Soms ga je ergens naartoe maar pas je niet in de stoel, zie je iets moois hangen maar hebben ze dat niet in jouw maat (en wat ze dan hebben zijn meestal dingen voor iets oudere dames maar niet voor jonge mensen) ... een mens zou van minder complexen oplopen!
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 04 sep 2006, 18:09

ik volg je volledig Tori, zo is het ook, jammer genoeg
ze doen de mensen complexen krijgen, en dan krijg je zo een toestanden he
ze beseffen niet dat je zoiets je hele leven meedraagt (uitgelachen worden, gepest op school, nagekeken, nooit iets passen die in de mode is, enz)

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 04 sep 2006, 20:08

Jup, hier ook eentje met een maatje meer ... en die het niet kan begrijpen hoe sommige mensen zich uithongeren om erbij te lopen als een skelet met vel erover. :roll:
Ik heb het programma zelf niet gezien maar wel de voorfilmpjes. Het is echt om met open mond naar te kijken, onvoorstelbaar ....
En zoals je zegt schorpioentje, met dank aan sonja kimpen denken mensen dat we hele dagen vettige troep eten, constant zitten te snoepen en noem maar op. Ik ken slanke mensen, die nog minder beweging hebben dan ik en regelmatig eens naar de Mac.D. ofzo gaan.... ik ben daar een half jaar terug nog eens geweest en daarvoor was het weer al enkele jaren geleden. Dan vraag ik me af, moet ik ook minder bewegen en hele dagen fastfood eten? Zou ik dan ook zo'n figuurtje krijgen? :lol:
Ah, we kunnen er wel eens mee lachen maar op den duur ...
Nu, wat die kleren betreft, ik kan nie klagen. Ik krijg zelfs af en toe een complimentje omdat ik zo leuk gekleed ga :oops: :D
Maar het ging hier over anorexia zeker?
Wel, dan voeg ik hier graag mijn levensmotto aan toe:
Liever een dik gat dan een dikke nek :D
/einde betoog

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 04 sep 2006, 20:26

liever een dik gat dan een dikke nek!!!!schitterend!!!!! :D :D :D
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 04 sep 2006, 20:31

Van mij was het een tijd omgekeerd...ik at en at...en kwam nooit een gram bij... :? En ik wou verdikken maar dat lukte niet :?
Nu door zwanger te zijn weeg ik meer en voel ik me beter...ik heb terug meer vorm nu...

En Annelies jij kleedt jou inderdaad heel goed!
Ik kan me inbeelden dat het enorm moeilijk is voor iemand met een maatje meer...
En ik weet uit ervaring dan weer dat het ook niet leuk is als je mager bent en niet verdikt en dan aangesproken wordt als anorexia meisje en zo...

Zoals ook al gezegd geweest is...niet alle magere meisje zijn er die hun dan weer uithongeren...ik was van nature zo...

Maar meisjes die zich zo extreem uithongeren is wel schrikwekkend...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 04 sep 2006, 20:58

schrikwekkend, maar... been there, done that...
tja, grote bek hier, maar dat is niet altijd zo geweest.
En raar maar waar, ik kan mij redelijk inleven in die sites, ben eens gaan kijken... gewoon omdat ik weet hoe het is om zo te denken.
Ik heb zelf ooit op het randje met anorexia gestaan, wat je nu al lang niet meer zou zeggen, maar soit...
Het erge is dat ik nu met een van die sites te lezen, het gevoel had van "ze heeft gelijk"... dus ergens een teken dat zoiets toch nooit helemaal weggaat, ook al is dat nu al lang niet meer van toepassing...
Niet te snel oordelen... het is idd schrikwekkend, maar dat is meestal een manier om om te gaan met diepliggendere problemen... als die problemen niet volledig opgelost zijn, zal dat probleem zich ook niet oplossen...

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 sep 2006, 10:37

volgens mij geraak je daar nooit helemaal van af...
heb zo een vriendinnetje in het middelbaar gehad en die heeft nog altijd problemen...
Ik vind het heel erg als je daar mee zit.

ik ben zelf nooit zo mager geweest, gelukkig!
maar ik kreeg was normaal en kreeg toch verwijten dat ik te dik was (maar dat lag wel aan mijn hobby - wedstrijddansen :roll: )
Nu ben ik vele 'dikker', lees gewoon wat molliger' en ik heb het daar ook moeilijk mee. Gewoon omdat me vroeger verweten werd dat ik te dik was. Dat blijft in je hoofd zitten....
Dat is niet hetzelfde als wat die meisjes meemaken, maar ik wil maar zeggen... het verdwijnt volgens mij nooit helemaal.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 05 sep 2006, 13:17

nee inderdaad, ik begrijp wat je wil zeggen...
en ook al kan je nu gelukkig zijn en er niet meer aan denken, als je dan dingen als dit tegenkomt, komt dat toch wel eens op.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 sep 2006, 13:29

idd, dat kan ik begrijpen...
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 05 sep 2006, 19:10

Ik heb Koppen niet gezien en dat ander herhalen ze vrijdag. Ik neem het op.

Ik wens dat niemand toe, want het gevaar om te hervallen ligt telkens opnieuw op de loer bij ex patiënten :(
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 06 sep 2006, 18:02

Katia schreef:http://www.youtube.com/watch?v=C9uie4qXxYM&NR

iets waar ik al eens ben opgekomen en wat mij toen echt aansprak, emotioneel dan... toch wel pakkend :?
:? even sprakeloos bij het zien van dat filmpje dat afsluit met de woorden "you can never be too thin" :shock:
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”