baby in buik hoort niets

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
baby in buik hoort niets

Bericht door Dagmar » 21 feb 2005, 08:12

Moeders die hun ongeboren kind willen verwennen met muziek, verspillen hun tijd. Nieuw onderzoek geeft aan dat baby's en dieren in de baarmoeder in een diepe slaap zijn gedompeld en niks merken of horen van de buitenwereld.

Tot nu toe werd aangenomen dat een foetus zich wel bewust is van wat er gebeurt rondom de moederbuik. Daarom raden vele dokters mama's aan om klassieke muziek te laten afspelen en zo het ongeboren kind rust te geven. ,,Zinloos'', zegt David Mellor, fysioloog aan de Massey universiteit in Nieuw-Zeeland.

,,Een foetus voelt zowel voor als tijdens de geboorte niets. De hersenen worden in diepe slaaptoestand gehouden door een combinatie van natuurlijke 'kalmeermiddelen' en verdovende middelen die worden afgescheiden door hersenen en placenta. Bewustzijn treedt pas op na de geboorte.''

bron: http://www.nieuwsblad.be


Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede

Bericht door Boke » 21 feb 2005, 09:19

Alléé zeg ....
Daar geloof ik niks van. En nu pas komze ze daar mee af. Hoe komt het dan dat een baby de stem van de moeder herkent na de geboorte? En hoe komt het dan dat onze baby's reageerde in de buik als mijn man ertegen zat te praten of als ik zat te zingen. Dan begonnen ze altijd te sjotten. Toeval zeker? Dat is weer zo'n fysioloogske dat het beter weet. Ik zou nog altijd muziek spelen of zingen zenne voor mijn ongeboren kind. Wat dat diene fysioloog ook mag beweren.
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 21 feb 2005, 09:26

ik kan hier ook niet bij hoor! Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat ze meer reageerden als ik zong of praatte.
Ik vraag me af wat voor mensen dat zijn en waar ze dit in hemelsnaam op baseren!
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 feb 2005, 09:51

Ik vond het ook nogal raar, daarmee dat ik het hier even postte.. Want toen ik zwanger was van Mila, zette Filip regelmatig een bepaalde cd op. En als hij achteraf die cd nog eens opzette, dan begon Mila altijd te lachen bij een bepaald liedje.
Maar als ik er zo even over nadenk, zou het niet kunnen dat een kind de stem van zijn/haar moeder gewoon herkent omdat een moeder vanaf de geboorte tegen haar kindje praat? En dan in combinatie met de moedersgeur?
Maar ik weet het natuurlijk ook niet, ben wel benieuwd of ze er nog verder onderzoek naar gaan doen. Ik vind het eigenlijk wel interessant!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 feb 2005, 09:53

Ik heb tijdens mijn zwangerschap altijd muziek opgezet en na de bevalling is ze alleen maar rustig als er muziek opstaat. Nu nog! Ik geloof die dan ook niet.


Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 21 feb 2005, 11:37

Ik geloof er niets van!
Ons kleintje reageert ook op geluidjes hoor!
Wij blijven ook doen zoals we bezig zijn hoor, wat gaan ze nog allemaal uitvinden?

groetjes,
Isake
Afbeelding
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 21 feb 2005, 11:41

Er is al meer van die onzin geschreven die achteraf door een ander foefelke zal worden, overstemt.
Zal wel weer een stelletje, mannelijke studenten zijn die die conclusie uit hun mouwen hebben geschud!!
Baby's reageren zeker op geluid!!
meeste baby's reageren zelf s'nachts op de stilte...
Dan laten ze mama niet slapen want er is geen geluid!!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 feb 2005, 11:48

janewaye schreef:Baby's reageren zeker op geluid!!
meeste baby's reageren zelf s'nachts op de stilte...
Dan laten ze mama niet slapen want er is geen geluid!!
Daar kan ik van meespreken! :?

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 21 feb 2005, 11:49

wij hebben het hier altijd zo dat als Laura veel aan het bewegen is en ik vraag aan Tim ( das mijn ventje en de papa :lol: ) om te kijken, hij moet mijn buik nog nie eens aanraken, en hij zegt zo ' heeeeeela meiske, wa steek jij daar allemaal uit in mama haar buikske?! ' en dan stopt ze, hihi, de eerste keren dachten we dat het toeval ik maar tis dus wel bijna altijd zo!!!
We dachten ook dat het kwam omdat ik dan iets zei en we probeerden dan gewoon da ik een teken deed en Tim begon weer te spreken en ze stopte terug, dus mij moeten ze nie komen zeggen dat ze niets horen, ik geloof het echt nie!!!!


Groetjes,
Isake
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 feb 2005, 13:55

Als ik straks (of één van de volgende dagen) eens even tijd heb, ga ik eens surfen op zoek naar meer informatie (of heeft iemand dat misschien al gedaan?).. Ik ben benieuwd naar het onderzoek, vooral omdat iedereen toch merkt dat een kindje op één of andere manier reageert op bepaalde geluiden (muziek, stem,...).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 23 feb 2005, 15:28

ik geloof dit eerlijk gezegd ook niet. ons kleintje reageert volgens mij toch op mijn stem. je moet die buik dan soms eens zien gaan!!! (maar jullie weten wel hoe dat gaat, hé? :lol: )
wat ze volgens mij ook merken is het verschil tussen koude en warmte. als ze beweegt en mijn vriend heeft koude handen en hij voelt, dan stopt ze meteen. maar als ik mijn warme hand ervoor oplegde, dan bleef ze rustig voort stampen.
groetjes!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 23 feb 2005, 15:33

Ahja, ik ging hierover nog wat opzoekwerk doen.. Is er nog niet van gekomen.. :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 23 feb 2005, 20:28

Dat koude en warmte twijfel ik een beetje aan Barbara, volgens mij voelt een kindje gewoon (intuïtief) wanneer het de moeder is wanneer het een ander is die zijn/haar hand op de buik legt. Maar dat ze in de buik al kunnen horen staat voor mij vast!
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 24 feb 2005, 11:47

Als de baby heel actief is, zet dan eens een muziedoos heel dicht bij jullie buik...
En let dan eens op wat er gaat gebeuren...
baby zal reageren, zeker weten!!
of heel kalmpjes zijn, juist om naar de muziek te luisteren, of helemaal gaan dansen!!

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 01 aug 2005, 13:31

Er zijn toch veel toekomstige mama's die zo'n bolletje dragen op hun buik. Maakt dat ook geen geluid? Ja toch hé... de baby wordt daar rustig door... Als de baby niks hoort in de baarmoeder, hebben al die bolletjes dan eigenlijk geen nut?!
Tatty
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 01 aug 2005, 14:29

Ik ben er bijna zeker van dat baby's wel horen in de buik.
Ik heb toch gemerkt dat ze reageerde op geluiden. En ook wanneer we tegen haar praatten reageert ze. Dus ik denk echt wel dat baby's kunnen horen.
En als het dan al niet echt horen is dan vangen ze zeker en vast de trillingen op...nuja wie zal het met 100 % zekerheid zeggen??

groetjes
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 01 aug 2005, 16:36

en ik ben er voor 100 procent zeker van dat een baby wel degelijk kan horen in je buik!
met muziek worden ze kalmer,hangt natuurlijk af wat genre het is...
baby kan ook verschieten hoor!
heb het al een keer voorgehad.


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”