Arts moet 80.000 euro betalen voor misvormde foetus

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Arts moet 80.000 euro betalen voor misvormde foetus

Bericht door Dagmar » 18 feb 2005, 11:50

Een Franse arts moet 80.000 euro betalen aan de ouders van een gehandicapt meisje omdat de handicap niet voor de geboorte werd vastgesteld. De kleine Carla werd in 1997 geboren zonder een bovendij aan haar rechterbeen.

Haar rechterknie zit rechtstreeks aan haar bekken vast. De gynaecologe had de misvorming bij drie echografieën niet opgemerkt.

Een hof van beroep in Angers kende beide ouders 40.000 euro toe omdat de gynaecologe verantwoordelijk zou zijn ,,voor de schadelijke gevolgen", zo deelde de advocate van het ouderpaar donderdagavond mee. De ouders eisten 161.000 euro schadevergoeding en 153.000 euro omdat ze nooit de kans kregen om abortus te plegen.

Bron: http://www.nieuwsblad.be


Vind je dit terecht dat er zo een grote verantwoordelijkheid bij de arts wordt gelegd? Graag jullie mening..


Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede

Bericht door Boke » 18 feb 2005, 12:33

Ik weet het niet goed. Dat komt bij mij over precies of die ouders zijn niet gelukkig met het kindje dat ze hebben!
Moest ik op voorhand weten dat mijn kind een zware handicap zou hebben dat ons en haar/zijn leven veel moeilijker maakt, zou ik toch ook abortus overwegen. Maar als dan blijkt dat men dat pas bij de bevalling ziet, zou ik er zelfs niet aan denken om een schadevergoeding te vragen. Dan zou ik die zware dobber efkes inslikken en er het beste van maken. Tenslotte is het je kind. Wat moet dat kind later dan wel niet denken? En zo'n erge handicap vind ik dat nu ook niet.
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 18 feb 2005, 12:55

Ik vind dit uiterst walgelijk!!
Dat ouders hun eigen dokter voor het gerecht slepen ,omdat zij het perfekte kind niet hebben!!
Wat ze willen is geld!!
Meer niet!!
Dokters zijn mensen, en zijn geen maschienens...
Ik hoop dat de ouders daar hun broek gaan aan scheuren!!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 18 feb 2005, 13:12

janewaye schreef:Ik vind dit uiterst walgelijk!!
Dat ouders hun eigen dokter voor het gerecht slepen ,omdat zij het perfekte kind niet hebben!!
Wat ze willen is geld!!
Meer niet!!
Dokters zijn mensen, en zijn geen maschienens...
Ik hoop dat de ouders daar hun broek gaan aan scheuren!!
Ik moet er niets aan toevoegen, ze zouden die ouders een schadevergoeding moeten vragen voor hun walgelijke gedrag.

Langs de andere kant hoop ik dat ze het geld tenminste gebruiken voor de gehele verzorging van hun dochter.

Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede

Bericht door Boke » 18 feb 2005, 14:44

Als ne mens maar ergens geld van kan krijgen zullen ze dat doen ook. Degoutant :x
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 18 feb 2005, 14:52

Kijk, als je kind een handicap geeft, krijg je van het ministerie van volksgezondheid iedere maand een vast bedrag via je kindergeld.
Op die manier kun je je kind deftig opvoeden, en alle duure dokters en
medicatie betalen...
Dus je ziet puur en louter om geld...

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 23 feb 2005, 15:22

het is spijtig dat die dokter het niet gezien heeft en de ouders zo de 'kans' niet gehad hebben om abortus te plegen. ik zou nooit voor zoiets abortus plegen, het is en blijft je kind, met of zonder bovendij. toch aan hun reactie merk je dat zij dat wel zouden gedaan hebben.
een dokter kan zich ook missen en lag het kindje wel goed om die handicap te zien? je weet dat niet, hé.
volgens mij is het ook gewoon een reden om geld te kunnen trekken van die dokter. hoe kan je een prijs plakken op een handicap van je kindje? ik snap dat niet. zolang ze maar geld kunnen krijgen, is het goed. wat verandert geld aan die handicap? niks! ok, ze zullen misschien meer onderzoeken enzo kunnen doen, maar ik denk niet dat dat veel verschil maakt.
een dokter is een dokter, maar ook een mens en missen is menselijk....
groetjes!!


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”