Meisje verlaat school om 'glaasje draaien'

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Katia
Meisje verlaat school om 'glaasje draaien'

Bericht door Katia » 29 mar 2006, 15:42

Meisje verlaat school om 'glaasje draaien'

Uitgegeven: 16 februari 2006 23:38
Laatst gewijzigd: 17 februari 2006 11:46

DEN BOSCH - Een gelovige leerlinge van het Jeroen Bosch College in Den Bosch heeft de school verlaten omdat ze in een les levenbeschouwing ongewenst is geconfronteerd met 'glaasje draaien'.

Ze weigerde de bewuste les eind vorig jaar bij te wonen en voelt zich sindsdien onvoldoende gesteund door de leerkrachten en directie, blijkt donderdag uit een afscheidsbrief aan haar klasgenoten.

Relativeren

De directie van de rooms-katholieke school erkende eerder deze week dat drie leerlingen in de 3VWO-klas een korte presentatie hebben gegeven over het glaasje draaien. Volgens de rector ging de les over religie, mysterie en magie. Hij noemde de scholieren verstandig genoeg om het te relativeren en sprak van een "storm in een glaasje water".

Sorry

"Er was bijna niemand die het voor mij opnam", schrijft de leerlinge in de brief die donderdag is verschenen op een internetforum van de school waarin ze haar beslissing motiveert. "Ik heb het erg zwaar gehad de afgelopen maanden. En dat is niet goed, want ik vind dat een school er is om te leren, niet om constant een discussie te voeren en mijn standpunt te verdedigen. Als de leraar, mentor en rector gewoon sorry hadden gezegd, was het goed geweest. Dan had ik respect voor ze gehad."

Ze motiveert haar standpunt over magie: "Ik geloof in God en dat Hij je zo dicht mogelijk bij je wil houden. Ik geloof dat de duivel dat probeert tegen te houden door geesten op te roepen. In goede geesten geloof ik niet."

(c) ANP
Bron: Nu

Hier vind je de brief van dat meisje.


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 mar 2006, 20:31

wat is glaasje draaien?????
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 29 mar 2006, 21:19

geesten oproepen met behulp van een glas en ouiji bord :wink:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 mar 2006, 21:25

ah ... en wat is en ouijibord dan weer?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 mar 2006, 21:25

ah ... en wat is en ouijibord dan weer?
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 29 mar 2006, 21:33

http://www.skeptiseum.org/images/ModernOuija.jpg

(foto is te groot, dus maar in URL vorm)

een bord met letters op, alleen kan je dat ook zelf maken...
en dan hou je een glas (of zo'n dingetje dat je erop ziet, maar een glas gaat ook) alleen of met meerdere personen vast en dan roep je geesten op... daarmee kun je dan via dat bord communiceren.
De geesten laten het glas over de letters gaan om een woord te vormen en zo te praten...

ik geloof nu in veel, maar dat vind ik persoonlijk bijgeloof... heb het ook nog nooit zien werken

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 mar 2006, 21:37

ah, nu snap ik het!
dat is toch puur bedrog zoiets!
en eerlijk gezegd vind ik dat toch niets om op school te doen!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 29 mar 2006, 21:42

gho, het ging er eerder over dat er in de les mensbeschouwing over andere geloven werd gepraat en de kinderen een mondeling werkstuk moesten inleveren...
Een paar jongens hadden een geloof gekozen waar er in geesten werd geloofd en daar over gebabbeld...
Ik vind zo'n les eigenlijk wel verrijkend!
Het is niet dat ze daar echt geesten hebben opgeroepen he :wink: enkel over verteld.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 mar 2006, 21:44

aha...
snap het.... vandaag gaat mijn verstand precies maar traag :roll:
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”