Moet de koning Delphine erkennen?

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Plaats reactie

Moet de koning Delphine erkennen?

Ja
12
80%
Nee
2
13%
Geen mening
1
7%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Moet de koning Delphine erkennen?

Bericht door Dagmar » 16 dec 2005, 21:15

Vier Belgen op de vijf willen dat koning Albert Delphine erkent

Ruim vier Belgen op vijf vinden dat koning Albert zijn buitenechtelijke dochter Delphine Boël moet erkennen. Prins Laurent is het meest sympathieke lid van het koningshuis, maar tevens de minst bekwame. Slechts één op twintig vindt zijn broer Filip sympathiek en een kwart vindt hem ook niet bekwaam om zijn vader op te volgen als staatshoofd. Zo blijkt uit een onderzoek van het VTM-programma Royalty.

De krachtlijnen werden vrijdagavond reeds bekend gemaakt in Het Nieuws. Uit een online-onderzoek door Belga E-Poll bij een representatieve staal van 1.010 Belgen blijkt dat 83,3 pct van de ondervraagden van mening zijn dat koning Albert Delphine Boël moet erkennen als zijn dochter. De Vlamingen (87,2 pct) zijn een stuk toleranter dan de Brusselaars (72,5 pct). 69,1 pct van de Belgen vindt dat de buitenechtelijke dochter van de koning op het paleis moet worden uitgenodigd.
Hier is het verschil tussen de gewesten nog groter: Vlaanderen scoort met 72,4 pct hoger dan Wallonië (65,6 pct) en het Brussels gewest (56,1 pct). De meest sympathiekste is voor de ondervraagde Belgen prins Laurent. Hij is voor 3 op de 10 de meest sympathieke. Koning Albert volgt het op de voet met 27,4 pct en prinses Mathilde is derde met 17,3 pct. Alle drie staan bij meer dan de helft van de ondervraagden in de top drie van sympathie. Troonopvolger prins Filip is voor slechts 5,3 van de ondervraagden de meest sympathieke. Enkel koningin Paola en prinses Claire scoren nog slechter.

Opmerkelijk is dat de sympathie voor koning Albert in Brussel (38,5 pct) veel hoger ligt dan in Vlaanderen (26,4) en Wallonië (26), terwijl prins Laurent en prinses Mathilde laag scoren in de hoofdstad.

Prins Laurent wordt door de Vlaming (32,2) en Waal (28,4) sympathieker geacht dan door de Brusselaar (21,2), terwijl prinses Mathilde bijna dubbel zo hoog scoort in Vlaanderen (19,6) dan in Brussel (10,8 ) tegen 15,8 pct in Wallonië.

De broers Filip en Laurent bewijzen in het onderzoek dat sympathie niet veel te maken heeft met bekwaamheid. Prins Laurent is dan wel de meest sympathieke, voor 40,1 pct van de ondervraagden is hij niet bekwaam om zijn vader als staatshoofd op te volgen. In Vlaanderen vindt maar 55,2 pct hem bekwaam voor de troon, in Wallonië is dat 68,3 pct. Prins Filip is voor driekwart van de ondervraagden (75,7 pct) bekwaam. De regionale verschillen zijn bij hem kleiner. Zijn zus Astrid doet het met 74,7 pct nauwelijks slechter.


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 16 dec 2005, 23:27

iedereen weet het....ik vind het een beetje hypocriet om te doen alsof"er niets aan de hand is"...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 17 dec 2005, 22:48

het is toch zijn dochter hé! ik snap niet hoe hij kan doen alsof ze niet bestaat. bang voor het geld?
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 17 dec 2005, 22:50

ge kunt er langs de andere kant niet naast kijken dat ze er veel van profiteert van de reden waarom ze bekend is
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 17 dec 2005, 23:44

kan je dat haar vader noemen?
haar maker, ok! maar uiteindelijk heeft ze er niks aan gehad!

Ik heb ook zo'n maker, maar dat is mijn vader niet... vind het dan ook onterecht dat hij mij erkend heeft!


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 dec 2005, 09:25

Ik heb "ja" gestemd omdat ik eerst zoiets had van "hij is haar vader", maar uiteindelijk verandert het niet veel denk ik..
Toen Delphine jonger was, had hij er nog contact mee dacht ik, maar nu niet meer.. Hij had dat indertijd moeten doen, nu is het zo een beetje vijgen na Pasen (of vijgen voor Kerstmis).. Maar ik zeg toch nog "ja"..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katia

Bericht door Katia » 18 dec 2005, 15:41

bwa kijk he...
ik wou echt dat mijn maker mij niet erkend had...
want wat heeft het nu als resultaat?
Ik haat die vent (ik haat niet rap iemand, maar dat is pure haat!) maar toch wordt zijn naam op mijn huwelijk genoemd... Zelfs een hele mooie dag gaat voor mij op die manier ergens toch in het watere vallen (dit zit echt diep)
Een andere oplossing was dat er geen enkele ouder (van beide kanten) genoemd wordt... waarschijnlijk gaan we daar ook voor kiezen (ook al zijn mijn schoonouders daar niet akkoord mee :roll: ze dreigen zelfs om niet te komen dan :roll: :roll: )

Ik vind niet dat je je kinderen mag erkennen als je toch niet van plan bent een vader te zijn!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 18 dec 2005, 20:19

Ja, hij moet ze herkennen. Hij moet zijn verantwoordelijkheid nemen. Net zoals elke papa.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 18 dec 2005, 20:20

Katia schreef:bwa kijk he...
ik wou echt dat mijn maker mij niet erkend had...
want wat heeft het nu als resultaat?
Ik haat die vent (ik haat niet rap iemand, maar dat is pure haat!) maar toch wordt zijn naam op mijn huwelijk genoemd... Zelfs een hele mooie dag gaat voor mij op die manier ergens toch in het watere vallen (dit zit echt diep)
Een andere oplossing was dat er geen enkele ouder (van beide kanten) genoemd wordt... waarschijnlijk gaan we daar ook voor kiezen (ook al zijn mijn schoonouders daar niet akkoord mee :roll: ze dreigen zelfs om niet te komen dan :roll: :roll: )

Ik vind niet dat je je kinderen mag erkennen als je toch niet van plan bent een vader te zijn!
Dan moet je er ook geen maken, he?
Ik lig ook al jaar en dag in de clinch met mijn vader en ik bezie hem ook niet als mijn vader... maar ik wéét weel wie mijn vader is en mijn vader herkent me toch wel als zijn dochter en zo weet je vanwaar je komt, heb je zekerheid, snap je?
't Is precies wartaal en klinkt wat tegenstrijdig maar ik kan het niet beter uitleggen.

Katia

Bericht door Katia » 18 dec 2005, 20:50

ik weet ook wie mijn maker is... maar dat is niet mijn vader!
En dat zal hij ook niet worden...
mijn "stiefvader" DAT is mijn vader, ik had veel liever gehad dat hij mij herkend heeft!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 18 dec 2005, 20:52

Tja je hebt maker en je hebt maker he...

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 19 dec 2005, 13:59

enerzijds vind ik dat de koning zijn dochter moet erkennen, tis toch overal geweten nu, dus doen alsof en haar overal buitensluiten is idd hypocriet
anderzijds begrijp ik Katia ook wel, als ze er nooit naar omzagen, hoeven ze je hun naam niet te geven, maar ach, als het kind het zelf wil, en blijkbaar wil die Delphine dat wel, hoewel ze al grove uitspraken deed over haar vader, maar dat zal wel om die reden zijn dat hij haar niet wil kennen en dat ze het daar moeilijk mee heeft
ah, ik ben wel door mijn beide ouders opgevoed, maar heb er weinig aan gehad, heb er zelfs geen contact meer mee, dus ja, wat is het verschil, pf, heb ook de naam, maar in mijn ogen zijn ze mijn ouders niet meer , misschien cru, maar heb ook genoeg meegemaakt en ben genoeg ontgoocheld in hen
en in zo een hoge kringen, ligt dat waarschijnlijk nog moeilijker als bij gewone mensen he, die zijn aan vanalles en nog wat gebonden

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 19 dec 2005, 14:56

waarom wil ze dat nu pas?
Voor t geld dat er later te rapen zal vallen?

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 dec 2005, 08:46

Misschien omdat ze nu zelf mama geworden is en haar kindje een familie wil geven? Of omdat het nu toch algemeen geweten is en het ervoor "verborgen" moest blijven (eventueel onder druk van het hof).. Ik zou het niet persé op de mogelijke erfenis steken..
Ik vind wel dat als de koning haar erkend, hij er ook moeite voor moet doen (dus uitnodigen aan de kersttafel bijv.)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 20 dec 2005, 10:33

Denk dat de dag dat hij haar herkend nog voor opschudding zal zorgen.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 dec 2005, 15:04

Neen, anders moeten we voor haar ook betalen.
t'Is zo al goed, als je ziet hoeveel Filip en volgelingen jaarlijks krijgen!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 20 dec 2005, 21:25

ja, in feite heeft sandy wel gelijk. maar tegelijk vind ik het wel fair tegenover delphine zelf dat hij haar erkent.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 dec 2005, 22:50

Hij zou wel eens zwart op wit mogen zeggen dat het toch zijn dochter is, maar ze moet geen erfgename worden, of hoe je het ook wil noemen.
Voor haar zou het leuk zijn, als ze eindelijk zou aanvaardt worden door haar pa, maar alweer betalen, neen dank u.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”