Onvruchtbare Britse krijgt toch kind dankzij haar zussen

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Onvruchtbare Britse krijgt toch kind dankzij haar zussen

Bericht door Dagmar » 26 okt 2005, 08:57

Drie mama's voor Charlie

Baby Charlie Patrick heeft de ogen van zijn vader. Van wie hij zijn neus heeft, is minder duidelijk want Charlie heeft drie moeders. Zijn biologische moeder Charlotte is de identieke tweelingzus van zijn feitelijke moeder Alex en tegelijk ook de zus van de draagmoeder Helen.

Toen ik Charlie na de geboorte voor het eerst in mijn armen gedrukt kreeg, ging een verloren kinderwens in vervulling", glundert Alex. Zij en haar man Shaun besloten vijf jaar geleden aan kinderen te beginnen. Alex was toen 28.

Niet lang na hun besluit viel de droom van het jonge koppel aan diggelen. Artsen stelden kanker vast bij Alex. Haar enige kans op overleven was een zware chemotherapie. Alex wist dat ze door de behandeling onvruchtbaar zou worden maar ze moet kiezen: kinderen krijgen of sterven.

Na de behandeling zag Charlotte haar tweelingzus wegkwijnen van ellende. Alex had de kanker overwonnen maar een baby krijgen behoorde voortaan niet meer tot de mogelijkheden. Samen met haar andere en oudere zus Helen besloot ze Alex het cadeau van haar leven te doen: een kind. Charlotte liet eicellen bij haar wegnemen. Die werden bevrucht met het sperma van Shaun en ingeplant bij zus Helen.

,,Op de dag van de zwangerschapstest arriveerden mijn bloednerveuze zussen en Shaun bij me thuis. We volgden nauwgezet de instructies van de bijsluiter van de test. Geen van ons durfde naar het resultaat te kijken, de test bleef op de tafel liggen. Charlotte stond uiteindelijk recht en keek naar de test. We zijn zwanger , zei ze."

,,Negen maanden lang droeg ik het kind voor mijn zus. Nooit kwam het bij me op om het als helemaal het mijne te beschouwen. Maar het spreekt dat ik een speciale band het met Charlie."

Helen zelf had al twee eigen kinderen. Charlotte, die de eicel afstond, heeft er drie. ,,Nu eigenlijk vier", lacht ze.

,,De voorbije vijf jaar zijn erg hard geweest", blikt de gelukkige Alex nu terug. ,,Ik ben er nog altijd niet goed van. Telkens ik een vrouw met een kind zag, of zelfs nog maar een spelend kind, barstte ik in tranen uit. Dankzij mijn twee lieve zussen kan ik nu zelf met een baby spelen. Ik weet dat veel mensen vragen hebben bij Charlie en mijn moederschap. Maar voor ons voelt het heel natuurlijk aan. Mijn zussen en ik hebben altijd al gezegd dat we alles zouden doen voor elkaar. Charlie is het bewijs."

Ook echtgenoot Shaun smelt bij het zien van zijn zoon. ,,Shaun wilde dat ons kind, qua afstamming, zo dicht mogelijke familie moest zijn", herinnert zich Alex. ,,Wel, dichter kan haast niet. "
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 26 okt 2005, 10:12

Da's wel lief, he?
Waar broers en zussen allemaal niet voor dienen. :wink:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 okt 2005, 10:14

Ja, draagmoeder zou ik niet kunnen zijn, maar eiceldonor wel.. Zeker voor mijn zus! En ik heb haar dat al laten weten (stel dat het nodig moest zijn en ze durft het niet te vragen), maar hopelijk is dat niet nodig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 26 okt 2005, 10:15

Ik zou hetzelfde doen moest mijn broer zijn vriendin problemen hebben.
Ik zou het zelfs doen voor Lani!


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”