Vergeet de rookpauze, graai in de fruitmand

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Vergeet de rookpauze, graai in de fruitmand

Bericht door Dagmar » 21 okt 2005, 09:46

Fruitsnacks levert bedrijven gezonde tussendoortjes

WIJER - Het bedrjf Fruitsnacks levert wekelijks vers fruit op kantoor en aan huis. In Denemarken richten al 40 soortgelijke bedrijven zich, met staatssteun, tot werknemers. Bij ons wordt het vers fruit geleverd in rieten fruitkorven van Chinese makelij.

Karel Paesmans (39) zit van kindsbeen af in de fruitsector. In 1987 trok hij een pakstation op aan de Mierhoopweg waar onder leiding van zijn echtgenote Heidi het hele jaar door fruit gesorteerd en verpakt wordt. Het pakstation telt tien werknemers. Engeland is een belangrijke afnemer. Karel runt eveneens 25 hectare appel- en perenplantages.

In juni startte hij Fruitsnacks op. ,,Ik zat al jaren met het idee in mijn hoofd vers fruit rechtstreeks aan bedrijven te leveren'', licht Paesmans toe. ,,De drang naar gezondheid is groot. Ook in bedrijven. Roken op het werk mag bovendien niet meer. Waarom dan niet dagelijks een stuk fruit aanbieden aan je personeel?''

Paesmans trok naar Denemarken. ,,Ik wou met eigen ogen zien hoe het er daar aan toe gaat.'' Zo groeide het idee voor Fruitsnacks.

Zijn jonge bedrijf levert drie soorten fruitkorven. Small Fruit Snack met vijf tot zeven soorten fruit, de Fruit Fun Pack voor bedrijven en organisaties met 8 kg fruit of gemiddeld 55 stuks fruit en Fruit de luxe Selection, het neusje van de zalm als relatiegeschenk met extra lekkernijen. Naast Haspengouws fruit krijgt exotisch fruit als banaan en ananas een plaats in de korven. Die worden voorts gevuld met wijn, siroop van Vrolingen en confituur.

,,We leveren al aan 35 bedrijven, verspreid over het hele land. De korven met vers fruit worden maandag klaargemaakt en geleverd in Limburg. De rest van het land wordt dinsdag bedeeld'', zegt Karel.

Ook mogelijk zijn rondleidingen in het bedrijf of wandelingen in de buurt, gecombineerd met lessen koken rond fruit. ,,Dat doen we in samenwerking met Het Kookatelier. Vorig weekend organiseerden we een eerste fruitpluk. De deelnemers konden zelf appels plukken aan een halve euro per kilo. Honderden mensen uit heel het land kwamen erop af. Zelfs Nederlanders daagden op.''

www.fruitsnacks.be
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 okt 2005, 09:56

Seg maar hier zijn ze van plan om sport en cultuur cheque's te geven aan de werknemer. Goed, he?
Naar't schijnt zal het zo'n 100€ zijn.
't Heeft wel niks met dit hier te maken maar ik denk dat ons landje niet te ver achter mag blijven!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 okt 2005, 10:00

Het heeft er wel iets mee te maken (meer sport, gezonder leven,..).. Dit vind ik nu nog eens goede initiatieven.. Bij Mila op school is het woensdags fruitdag en dan mogen alle kindjes een stuk fruit eten (op kosten van het oudercomité en de plaatselijke handelaren)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 okt 2005, 10:09

Ik weet dat wij vroeger enkel een doosje melk kregen op school... :?


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”