Stephanie Planckaert bevallen van dochter Iluna

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 21 aug 2005, 18:57

Iedereen kiest toch zelf wat hij zijn baby heeft. Ik vind dat je dat voor jezelf moet uitmaken en kijken waar je je het beste bij voelt. Dat is iets waar je niet kunt over discuseren. Iedereen doet wat hij zelf het beste vind.
Afbeelding
Afbeelding


Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 aug 2005, 21:44

Raoxshna schreef: Ik snap wel dat als je van in het begin geen melk hebt (en zo zijn er nog redenen) dat het gewoon weg niet GAAT, maar dingen als "ik WIL gewoon niet" of "dat doet pijn, ik geef het op" of "ik heb daar geen tijd voor" of zo van die dingen vind ik geen reden!
Ik heb zelfs een tijd pure egoisme gevonden, maar ja... mij moet ge daarin nie volgen, ik ben daar iets te fanatiek in...

(en oei oei, ik vrees al voor de commentaar)

Ik heb Lani ook BV gegeven maar dat ging gewoon niet. Het kind was op de duur puur bloed aan het drinken en ik huilde bij elke voeding. Als je niet weet hoe dat voelt, zowel fysiek als metaal kun je je dat nooit voorstellen.
Sorry, mijn bloed kookt nu ook. BV moet iets moois zijn, geen marteling. Ik moest uiteindelijk FV geven omdat ik in een Postnatale Depressie zat, mede daardoor.
Helse pijnen meemaken is wél een excuus om Fv te geven. Alles is een excuus. Het is JOUW kind en jij zorgt er voor op de manier waar jij je goed bij voelt! Anders ben je een slechte moeder want dan ben je je kind tegen je zin aan het opvoeden en een kind heeft dat direct door!!!

Katia

Bericht door Katia » 21 aug 2005, 21:58

ik weet wat helse pijnen zijn!
wees gerust... ik kan daar van meeklappen...

en nog maar eens: wat heeft dit te maken met een goede of slechte moeder te zijn?
Ik bedoel... kom op ieder zijn eigen mening en veel respect voor andermans mening... maar het is wel hier mee begonnen he:
ik heb dat artikel ook gelezen maar vond het wel een vrij grovve uitspraak dat ze zei dat ze het zich niet kan inbeelden dat een moeder het over haar hart krijgt om haar baby FV te geven
om dat hier zo te zeggen vind ik grover dan wat er eigenlijk gezegd is!

En ik vind het ook raar dat iemand dat kan... omdat ik het 1 keer gedaan heb (omwille van die helse pijnen) en ik heel de tijd heb zitten huilen en mij toen pas echt een slechte moeder voelde...
Omwille van dat gevoel snap ik nu eenmaal niet dat mensen dat wel kunnen, maar evenveel respect voor de mensen die het wel doen he...
Het is echter niets voor mij!


En idd zoals Tatty zei:
Iedereen kiest toch zelf wat hij zijn baby heeft. Ik vind dat je dat voor jezelf moet uitmaken en kijken waar je je het beste bij voelt. Dat is iets waar je niet kunt over discuseren. Iedereen doet wat hij zelf het beste vind.

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 21 aug 2005, 22:14

Sarah schreef:
Het is JOUW kind en jij zorgt er voor op de manier waar jij je goed bij voelt! Anders ben je een slechte moeder want dan ben je je kind tegen je zin aan het opvoeden en een kind heeft dat direct door!!!
Dat bedoel ik daar ook mee.
Het hangt af van welke situatie waar je in zit.
Jouw uitspraak:
"Ik snap wel dat als je van in het begin geen melk hebt (en zo zijn er nog redenen) dat het gewoon weg niet GAAT, maar dingen als "ik WIL gewoon niet" of "dat doet pijn, ik geef het op" of "ik heb daar geen tijd voor" of zo van die dingen vind ik geen reden!
Ik heb zelfs een tijd pure egoisme gevonden, maar ja... mij moet ge daarin nie volgen, ik ben daar iets te fanatiek in... "

Met die uitspraak kan ik geloven dat je sommige mensen kwetst.
Moederschap is zo delicaat en kwetsbaar, elke moeder vraagt zich dagelijks af "doe ik het wel goed?" En als je dan zoiets zou lezen...
Oké, dat je daar je eigen gedacht over hebt en dan moet je ook respecteren dat mensen nu in hun gat gebeten zijn.
Ik pik dit ook niet maar ik laat het je gewoon weten zodat je weet dat je in die dingen niet té fanatiek moet zijn. Ieder is moeder op zijn manier, he?
Dus, conclusie, ik respecteer jouw mening en die van andere, zolang jullie elkaar respecteren en een beetje rekening met elkaar kunt houden. want anders is dit forum niet leuk meer, he?
Nogmaals, ben niet kwaad, wil geen ruzie.
Ik had niet mogen zeggen dat jij zegt dat je daarmee een slechte moeder bent maar zo komt het wel over.

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 21 aug 2005, 22:51

Ellentje schreef:ik heb dat artikel ook gelezen maar vond het wel een vrij grovve uitspraak dat ze zei dat ze het zich niet kan inbeelden dat een moeder het over haar hart krijgt om haar baby FV te geven :x
Dat vond ik inderdaad ook wel grof te horen uit de mond van ne snotneus van 16 jaar. Niet dat ik iets tegen haar heb want ik wens ze met hun drietjes het allerbeste maar het is niet aan haar om zulke uitspraken te doen zonder er eerst eens over na te denken wat de reden is waarom sommige mensen FV geven.


Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 21 aug 2005, 22:56

Tatty schreef:Iedereen kiest toch zelf wat hij zijn baby heeft. Ik vind dat je dat voor jezelf moet uitmaken en kijken waar je je het beste bij voelt. Dat is iets waar je niet kunt over discuseren. Iedereen doet wat hij zelf het beste vind.
Da vind ik nu een heel wijze uitspraak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik sluit mij hierbij volledig aan!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 21 aug 2005, 22:58

teacher schreef:
Ellentje schreef:ik heb dat artikel ook gelezen maar vond het wel een vrij grovve uitspraak dat ze zei dat ze het zich niet kan inbeelden dat een moeder het over haar hart krijgt om haar baby FV te geven :x
Dat vond ik inderdaad ook wel grof te horen uit de mond van ne snotneus van 16 jaar. Niet dat ik iets tegen haar heb want ik wens ze met hun drietjes het allerbeste maar het is niet aan haar om zulke uitspraken te doen zonder er eerst eens over na te denken wat de reden is waarom sommige mensen FV geven.
Ik vind zelfs dat er geen reden moet zijn om het een of het ander te doen!
Je maakt toch gewoon een keuze tss de twee en een mama gaat toch altijd voor het beste voor haar kind of nie soms?!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 21 aug 2005, 23:03

Isake schreef:
Tatty schreef:Iedereen kiest toch zelf wat hij zijn baby heeft. Ik vind dat je dat voor jezelf moet uitmaken en kijken waar je je het beste bij voelt. Dat is iets waar je niet kunt over discuseren. Iedereen doet wat hij zelf het beste vind.
Da vind ik nu een heel wijze uitspraak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik sluit mij hierbij volledig aan!
Hier sluit ik mij ook bij aan.

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 21 aug 2005, 23:03

Isake schreef:
teacher schreef:
Ellentje schreef:ik heb dat artikel ook gelezen maar vond het wel een vrij grovve uitspraak dat ze zei dat ze het zich niet kan inbeelden dat een moeder het over haar hart krijgt om haar baby FV te geven :x
Dat vond ik inderdaad ook wel grof te horen uit de mond van ne snotneus van 16 jaar. Niet dat ik iets tegen haar heb want ik wens ze met hun drietjes het allerbeste maar het is niet aan haar om zulke uitspraken te doen zonder er eerst eens over na te denken wat de reden is waarom sommige mensen FV geven.
Ik vind zelfs dat er geen reden moet zijn om het een of het ander te doen!
Je maakt toch gewoon een keuze tss de twee en een mama gaat toch altijd voor het beste voor haar kind of nie soms?!
Goed gesproken Isake!!!

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 21 aug 2005, 23:09

:oops: :oops: :oops: :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 22 aug 2005, 00:13

Sarah schreef:Oké, dat je daar je eigen gedacht over hebt en dan moet je ook respecteren dat mensen nu in hun gat gebeten zijn.
dan vraag ik mij af waarom ze naar een forum komen...
ik heb niemand persoonlijk aangevallen en dat zou niemand ook zo moeten voelen...
Sarah schreef:Ik pik dit ook niet maar ik laat het je gewoon weten zodat je weet dat je in die dingen niet té fanatiek moet zijn.
Ik ben enkel fanatiek ten opzichte van mezelf...
Ik heb het nu eenmaal niet voor flesvoeding, sorry allemaal, maar het is nu zo...
Maar wat andere mensen uitvangen daarmee moeten zij toch weten...
Wie ben ik om te zeggen wat goed of slecht is?
Ieder zijn eigen kind, ieder zijn eigen keuzes...

Sarah schreef:Dus, conclusie, ik respecteer jouw mening en die van andere, zolang jullie elkaar respecteren en een beetje rekening met elkaar kunt houden. want anders is dit forum niet leuk meer, he?
Had ik niet net hetzelfde gezegd?
Vanwaar dan heel die heisa?

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 22 aug 2005, 05:32

Ellentje schreef:ik heb dat artikel ook gelezen maar vond het wel een vrij grovve uitspraak dat ze zei dat ze het zich niet kan inbeelden dat een moeder het over haar hart krijgt om haar baby FV te geven :x
dat is inderdaad een vrij grove uitspraak. Een stuk door onwetendheid en verder voel je daar haar jonge leeftijd door. Heel spijtig dat een bekende Vlaming zo een domme uitspraken doet.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 22 aug 2005, 05:41

Raoxshna schreef:
Ellentje schreef:ik heb dat artikel ook gelezen maar vond het wel een vrij grovve uitspraak dat ze zei dat ze het zich niet kan inbeelden dat een moeder het over haar hart krijgt om haar baby FV te geven :x
euhm... sorry maar eerlijk gezegd als ik naar ons poppemie zie en haar eten geef vraag ik mij dat soms ook af!
Ik zou het alleszins niet kunnen...
Ik snap wel dat als je van in het begin geen melk hebt (en zo zijn er nog redenen) dat het gewoon weg niet GAAT, maar dingen als "ik WIL gewoon niet" of "dat doet pijn, ik geef het op" of "ik heb daar geen tijd voor" of zo van die dingen vind ik geen reden!
Ik heb zelfs een tijd pure egoisme gevonden, maar ja... mij moet ge daarin nie volgen, ik ben daar iets te fanatiek in...

(en oei oei, ik vrees al voor de commentaar)
Beste Raoxshna.
Als een mama een flesje geeft en naar haar baby kijkt dan voelt ze precies hetzelfde als jij.
Iedereen mag dat zelf kiezen en er zijn veel goede redenen om borstvoeding te geven, maar er zijn ook goede redenen om voor flesjes te kiezen. Het is niet omdat jij heel erg achter BV staat dat je dat de hele wereld moet opdringen. Integendeel, respect hebben voor anderen en hun mening en open staan voor hun gevoelens en ideeën zou je sieren.
De volgende keer dat je vreest dat je commentaar krijgt geef ik je de goede raad om je bericht terug te verwijderen.

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 22 aug 2005, 05:48

Raoxshna schreef:
dan vraag ik mij af waarom ze naar een forum komen...
???????????
gewoon, om te communiceren, steun te krijgen, goede raad te vragen, te voelen dat je het goed doet,...
en wij van het Babyforum geven dat kader en waken er over dat dat goed loopt.

Raoxshna schreef: Vanwaar dan heel die heisa?
Omdat jij begonnen bent met heel fanatieke uitspraken. Je hebt die achteraf wel afgezwakt en geprobeerd om het een andere richting uit te sturen, maar je eerste uitspraken staan er nog.
Ik zou je dus nogmaals willen vragen om de volgende keer eerst een beetje na te denken.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 22 aug 2005, 10:42

Over bv en fv...ik heb een maand mogen doen met heel veel geluk. Normaal moest ik antibiotica nemen en zo en ook nog pilletjes voor mijn nieren minder te belasten en daardoor zou ik geen bv mogen geven. Ik zou het spijtig vinden maar breng mijn leven neit in gevaar om te zorgen dat mijn kind bv zou kunnen krijgen.

Ik overdrijf hier absoluut niet mee en ergens doet het me ook pijn als mensen zo een oordeel vellen over ik snap niet waarom...

Mijn man doet niks in het huishouden en zo...zelfs toen ik net uit het ziekenhuis was, dag en nacht stond ik op en dat kind had seriueze krampen..na een maand had ik gewoon niet genoeg melk en heb ik dan afwisselend nog gedaan en ik ga nu niet zeggen dat ie er beter van geworden is hoor...

Dus zo een uitspraken raken me ook, komt in mijn ogen egoistisch over en geven je een gevoel van falen. Zeker de eerst weken ben je zo gevoelig en dan als je zoiets moet lezen denk ik dat er toch iets breekt als je dan gewoon niet kan...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 22 aug 2005, 10:58

Marita schreef:
Ellentje schreef:ik heb dat artikel ook gelezen maar vond het wel een vrij grovve uitspraak dat ze zei dat ze het zich niet kan inbeelden dat een moeder het over haar hart krijgt om haar baby FV te geven :x
dat is inderdaad een vrij grove uitspraak. Een stuk door onwetendheid en verder voel je daar haar jonge leeftijd door. Heel spijtig dat een bekende Vlaming zo een domme uitspraken doet.

Ik denk dat we haar uitspraak ook met een korreltje zout moeten nemen zenne: misschien heeft ze het zo niet gezegd maar heeft Dag Allemaal het wel zo gezet om inderdaad reacties uit te lokken ! Want natuuuuurlijk is het goed voor hun omzet dat de mensen over artikels in hun blad praten !
Verder denk ik: moest ze het inderdaad zo letterlijk gezegd hebben, het ook een beetje te wijten is aan't feit dat ze nog op haar roze wolk zit ! Elke kersverse mama heeft haar hormonen nog niet helemaal op z'n plaats en dan kan je al wel eens iets "verkeerds" uit je botten slaan :lol:


'k Zou er nie te zwaar aan tillen !

En aan alle mama's die hier op 't forum zitten: of jullie nu BV of FV geven: jullie doen het allemaal GEWELDIG !!!!!!

Dikke knuffel !
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 22 aug 2005, 11:07

Ja, ik vrees dat hier al een beetje commentaar volgt...en dan nog wel van een mama die wel bv geeft :lol: Ik vind dat bv of fv een persoonlijke keuze is en dat die niet veroordeelt moet worden!! En fv mama's worden precies altijd veroordeelt dat ze slecht bezig zijn en die kinderen worden toch ook groot!!! En bv is iets waar je 100% moet achterstaan of je houd dat toch niet vol, dus als je er niet voor bent begin je er beter niet aan hoor!! En bij sommige mama's lukt dat echt niet hoor...en wat zeg je dan?? Ja, ge moet maar afzien...het voeden van je kind gaat toch niet ten koste van je eigen gezondheid?? Als je geen melk hebt, veel stress, kloven die maar blijven bloeden, borstontstekingen...je zou misschien ook denken op stoppen dan hoor!! En dat is toch geen egoïsme?? Als jij je niet goed voelt dan voelt je kindje dat ook...
En ok, jij bent daar allemaal zeer fanatiek in, maar veroordeel de andere mama's toch niet voor de keuze die ze gemaakt hebben voor hun kindje. Wees er maar zeker van dat zij ook het beste willen voor hun baby hoor!!
Ik moet zeggen dat ik het in het begin ook lastig gehad heb...eerst kloven dan veel stress door problemen in de familie en ik geef nog steeds bv... Maar ik moet wel zeggen dat moest ik er niet voor 100% achter gestaan hebben ik het al lang achterwege had gelaten hoor!!
Zo, ik hoop dat je nu niet boos of in uw gat gebeten bent door dit bericht maar het moest me even van het hart.
Ik wou gewoon zeggen dat dit een gezellig forum is en was en dat het waarschijnlijk niet uw bedoeling is geweest van met de vinger te wijzen of iemand te kwetsen, maar dit is nu spijtig genoeg wel gebeurd....
Afbeelding

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 22 aug 2005, 11:08

Awel Greetje dat vind ik een hele toffe uitsraak.

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 22 aug 2005, 11:10

Ik lag gisteren avond en namidag totaal ko in de zetel en heb veel gemist!
En wat ik hier lees, maakt mij en door triestig en razend!
het is jammer dat een jonge moeder zo tekeer moet gaan over bv!
Ik denk dat iedereen mijn mening erover weet...
Als je bv kunt geven, en je kunt anderen helpen dan is dat waaww!!!

MAAR....
Kijk ik heb nu zelf al zoveel kinderen, en het is me nooit gelukt!
ik begin er nu zelf niet meer aan!
En denken jullie dat mijn kinderen anders zijn?
ewel neen, primaa kids!

flesje geven, daarmee weet je wat je geeft, en hoeveel, dan zit al niet meer te stresseren van, ojee die baby moet ik wegen, want hoeveel heeft ze maar gedronken?
Neen, ik kan tegen die stress niet op!
ik zit daar dan met mijn flesjes op mijn gemakske alles netjes onder controle ( wat blijkbaar voor mij wel belangrijk is), en ben de rust zelve.

het is door en door jammer dat een zo jonge vrouw, die nog maar één kleine baby heeft, andere mama's voor minderwaardig heeft
bestempeld, en dit is dan wat ik ervan denk!

nu heb ik het hier niet over de dochter van, weet ik veel wie, de beroemde Vlaaming dus.

Eerlijk gezegd, heb ik dat soort manier van handelen, niet graag op het babyforum!
Ik dacht dat al onze leden verstandiger waren dan dat!
maarja....


Raoxshna

nu tussen jou en mij...
Mij heb je heel veel pijn gedaan, met dat gedoe tegen mij.
Je hebt k'weet niet hoeveel forums waar je mensen kunt gaan kwetsen, maar, liever hier niet meer!
daarvoor is dit forum niet opgericht!
Hier kan het wat kalmer, aangenaamer, vrouwen, papa's komen hier net,
omdat het totaal anders kan.
je bent nog jong, met maar één baby en je hebt nog veel te leren...
Ik zou in jou plaats, andere vrouwen hun mening verstaan, en als je dan later zelf hulp nodig hebt, zullen ze je ontvangen met open armen.
met je idééen zul je nog mensen op stang jagen!
doe het maar elders, liever niet meer hier!

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 22 aug 2005, 11:33

ik heb ook maar één baby maar weet wel dat bv een hele opgave is.

Ik sliep niet overdag en kwam snachts niet aan mijn slaap, dus ik kon gewoon niet meer. zelfs in het ziekenhuis had ik een moment van vermoeidheid. En ik had het gevoel dat ik faalde.

sete pakte gelukkig de borst goed aan, maar als hij het niet deed dan had ik ook snel opgegeven.
Voor hetzelfde geld liep deze zwangerschap totaal anders af en mocht ik niet...ik kan er niet mee om dat ik dan zou veroordeeld worden omdat ik fv geef. Je moet kijken wat er soms achterschuilt...

Ik heb ook lang getwijfeld en had zoiets van ik wil het wel geprobeerd hebben, maar ik twijfel enorm eraan om volgende keer weer te doen. Als mijn nieren faln, kan ik zelfs niet...
Als je oververmoeid raakt moet je maar doorgaan want er is geen fles...
Wie neemt het dan van je over?

Ik vind een kindje hebben niet gemakkelijk en sta er ook zo goed als alleen voor soms..daar heb ik ook niet voor gekozen.
Als ik allerlei mensen om me heen had die me het eens uit mijn handen nam, dan zou ik ook anders piepen.
Weet je dit op voorhand? Nee...ik heb die keuze samen met mijn man gemaakt en dan mijn man moeite heeft met het kind te aanvaarden dan tja dan heb je dikke pech en weegt het echt wel door.

Ieder zijn mening..maar mijn mening ik ben blij dat de optie flessen bestaan.
Als ik nu moet gaan werken, ik werk ik ploegen, wat moet ik mijn kind geven als ik er op dat moment niet ben? Afkolven? Sorry geen tijd voor op het werk...als er een gast ligt te sterven moet je neit verwachten dat je er de tijd voor kunt nemen.
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 22 aug 2005, 11:48

En bekijk het zo eens....
negen maanden, ongeveer, maakt je lichaam een baby...
Je doet alles , bent voorzichtig, enz... en dan zet je daar zommaar efkes een pracht van een baby ter wereld....
Dat is prachtig, magniefiek...
dat je dan bv kunt geven is primaa, maar....
het is zowiezo al niet mis he, als je het toch maar gedaan hebt!
bevallen van een flink stukje nieuw mens!!
Dan is dat geven van eten, zo belangrijk niet!! ( de keuze ervan wil ik zeggen he!!)

KORTOM... JE SCHULDIG VOELEN IS VERKEERD...
JE DOET WAT JE KAN...
EN ALS JE DAT GOED DOET OP JE EIGEN MANIER DAN IS DAT GEWOON HET ALLERBESTE!!

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 22 aug 2005, 12:15

naar mijn mening heb je nog altijd geen reden nodig waarom je voor welke voeding kiest!
Iedereen maakt zijn keuze en moet zich toch niet verantwoorden!
Afbeelding
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 22 aug 2005, 12:15

Isake schreef:naar mijn mening heb je nog altijd geen reden nodig waarom je voor welke voeding kiest!
Iedereen maakt zijn keuze en moet zich toch niet verantwoorden!

ook helemaal juist!!

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 22 aug 2005, 15:13

ja en ik vind: het is de mama die het moet doen en helemaal alleen, dus als zij het niet wil (om welke reden dan ook) dan moet ze dat niet doen en zij is een even goede mama die evenveel respect verdiend.

mei mama
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 mar 2005, 15:52
Locatie:Zottegem

Bericht door mei mama » 22 aug 2005, 17:09

Ik vind het echt heel jammer dat die discussie hier nu ook moet gevoerd worden. Ik geef flesjes om wat voor een ander misschien een puur egoïstische reden is. Maar ik heb geen zin om in de discussie mee te gaan en mijzelf te verdedigen.
Iedere mama det wat ze vind dat best is, en ik hoop dat hiermee dat eeuwige getouwtrek over flesjes-borst stopt.

Katia

Bericht door Katia » 22 aug 2005, 18:25

janewaye schreef:het is door en door jammer dat een zo jonge vrouw, die nog maar één kleine baby heeft, andere mama's voor minderwaardig heeft
bestempeld, en dit is dan wat ik ervan denk!
Het is niet de eerste keer dat jij niet alles goed leest wat ik schrijf...
en dat is hier nu ook weer duidelijk!
Misschien eerst eens even ALLES lezen voor je commentaar geeft!

Ik heb NOOIT iemand als minderwaardig bestempeld!!!
Waarom zou ik ook???????????????
En dit allemaal omdat ik zei dat ik het zelf niet over mijn hart kan krijgen om FV te geven...
Wat andere moeders geven is toch zeker hun eigen keuze!!!

19 of niet... ik heb hier ook mijn gevoelens en verdien evenveel respect al iedereen die hier komt!

Ik heb nooit iemand persoonlijk aangevallen, ik heb zelf niks of niemand in het algemeen aangevallen!

Ik wist hier enkel te vertellen dat ik het niet begrijp (enkel en alleen omdat ik dat gevoel zelf niet ken) dat mensen dat geven...
Maar andere mensen begrijpen en kennen dat gevoel nu eenmaal wel!!
Sommigen begrijpen dan weer het gevoel niet om borstvoeding te willen geven...
Als zij dat hier komen zeggen (dat ze gewoon liever flesvoeding geven wat dat is eigenlijk wat ik simpelweg zei, maar dan met andere woorden, dat ik gewoon liever borstvoeding geef), mag ik dan ook komen zeggen dat bv-moeders minderwaardig worden geacht?

Of moet ik gewoon met de grote menigte ja-knikken?

Sorry hoor, maar ieder heeft zijn mening, als mensen zich persoonlijk voelen aangesproken dan kan ik daar niks aan doen! Ik sprak enkel vanuit mijn eigen en vanuit mijn eigen ervaringen, ik heb nooit iets gezegd over andere mensen...

En nu ga ik het hier ff laten, want raar maar waar, ik ben voor de allereerste keer in mijn (tja JONGE :roll: ) leventje razend...
Straks kom ik wel verder lezen...

Misschien dat iedereen zich eerst even bezig houdt om ALLES te lezen wat er verteld is en dan nog verder commentaar komen geven...

En dan zeggen ze iets van mij :roll:


voor degene die ondertussen al geprobeerd hebben om mij te begrijpen en de moeite hebben gedaan om alles te eens goed door te lezen (teacher, trui...) dank jullie wel... :wink:

Lieve groetjes
katia

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 22 aug 2005, 18:39

maar één antwoord mogelijk....
mensen wilden door jou hier weggaan!
door jou en je uitspraken!!
Zal wel weer ik zijn zeker??

Katia

Bericht door Katia » 22 aug 2005, 18:40

Omdat ik zei dat ik geen flesvoeding wil geven??? :shock:

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 22 aug 2005, 18:49

Raoxshna schreef:
Ellentje schreef:ik heb dat artikel ook gelezen maar vond het wel een vrij grovve uitspraak dat ze zei dat ze het zich niet kan inbeelden dat een moeder het over haar hart krijgt om haar baby FV te geven :x
euhm... sorry maar eerlijk gezegd als ik naar ons poppemie zie en haar eten geef vraag ik mij dat soms ook af!
Ik zou het alleszins niet kunnen...
Ik snap wel dat als je van in het begin geen melk hebt (en zo zijn er nog redenen) dat het gewoon weg niet GAAT, maar dingen als "ik WIL gewoon niet" of "dat doet pijn, ik geef het op" of "ik heb daar geen tijd voor" of zo van die dingen vind ik geen reden!
Ik heb zelfs een tijd pure egoisme gevonden, maar ja... mij moet ge daarin nie volgen, ik ben daar iets te fanatiek in...

(en oei oei, ik vrees al voor de commentaar)
Sorry hoor maar wat volgens u geen redenen zijn dat heb je toch wel opgenoemd he!
Dus volgens mij hebben we het toch nie verkeerd begrepen he!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 aug 2005, 19:01

Raoxshna schreef:...mij moet ge daarin nie volgen, ik ben daar iets te fanatiek in...
Euhm, ik vind dit een zinloze discussie.. Het is een welles-nietesspelletje aan het worden, en hoe meer er gezegd wordt, hoe meer er verkeerd gezegd en begrepen wordt! Misschien heeft Raoxshna zich niet goed uitgedrukt, maar lees anders haar eerste reactie nog eens en leg de nadruk op bovenstaande quote. Ze beseft toch dat zij voor 100 % achter bv staat.. En ik kan me niet herinneren dat ze ergens gezegd heeft dat fv-mama's slechte mama's zijn. Moest ze dat gezegd hebben, dan zou ik haar ook wel op het matje geroepen hebben.
Fv ~ bv is een discussie die steeds uit de hand loopt dus kunnen we ze beter niet online voeren waar alles verkeerd geïnterpreteerd kan worden! Dus bij deze hoop ik dat het nu gedaan is!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”