Tweeling bestellen kan niet in België

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen
Tweeling bestellen kan niet in België

Bericht door Dagmar » 08 mar 2005, 08:39

"Koppels bestellen tweeling in fertiliteitskliniek'', kopten de Britse kranten afgelopen week verontwaardigd. Naast oudere dames zijn het vooral carrièrevrouwen die via in-vitrofertilisatie zo snel mogelijk een kant-en-klaargezin willen. Een tweede zwangerschap, waarbij een pak kostbare tijd verloren gaat, hoeven ze dan niet meer te doorstaan.

In het Londense Bupa Roding Hospital vroegen liefst twintig koppels - tien procent van alle patiënten - om twee proefbuisbaby's. In België loopt het nog zo'n vaart niet. "Dat kan ook niet'', zegt dokter Paul Devroey, klinisch directeur van het Centrum voor Reproductieve Geneeskunde.

"Kunstmatige bevruchting is door onze wetgeving veel strikter geregeld. Het aantal bevruchte eicellen dat in de baarmoeder wordt geplaatst, hangt af van de leeftijd van de vrouw. Wanneer je jonger bent dan 36, worden er een tot twee eitjes ingeplant. Daardoor blijft de kans op een tweeling zeer klein'', vertelt Devroey.

"België is in dit geval een voorbeeldland. In Groot-Brittanië bestaan er voorlopig nog niet zoveel richtlijnen die het terugplaatsen van bevruchte eicellen beperken. Maar uiteindelijk zullen de wetgevers ook daar volgen'', legt de arts uit.

Een kopen, tweede gratis

Britse "een kopen, tweede gratis''-toestanden zijn bij ons dan ook uitgesloten. ,,In mijn praktijk heeft nog geen enkele vrouw om zo'n speciale IVF-behandeling gevraagd'', zegt Devroey.

"We hebben bovendien een pak informatiebrochures die mensen inlichten over de risico's van tweelingen. En die bestaan, zoveel is zeker'', meent hij.

",Bij meerlingen is er tien procent kans dat de baby's te vroeg geboren worden. Dat betekent ook dat de prematuurtjes lang in de couveuse moeten liggen en heel veel nazorg nodig hebben. Soms kan dat jaren aanslepen. De gezondheidszorg kan dat onmogelijk allemaal betalen'', besluit Paul Devroey.

Uit het nieuwsblad


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 09 mar 2005, 11:54

Binnekort willen de vrouwen zelfs van hun eigen geen kinderen meer maken!!
meteen de kliniek binnen en een tweeling bestellen!!
dit gaat mis!!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 09 mar 2005, 13:01

Ja dat snap ik toch ook niet, hoor!
Een kindje krijgen is zo speciaal als het allemaal nog een verassing is.

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 09 mar 2005, 14:50

Idioot dat er artsen zijn die daar aan meewerken! OK, dat er meerdere eitjes worden teruggeplaatst tot of vanaf een bepaalde leeftijd is logisch, maar een tweeling "op bestelling" gaat mij te ver. Die weten trouwens ook niet waar ze aan beginnen, want een tweeling is echt niet te vergelijken met 1 kindje krijgen, het is meer dan het dubbele van het werk, dus die zgn. carrière vrouwen komen dan geweldig aan hun trekken!! :twisted:
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 10 mar 2005, 08:50

Nicolle schreef:Idioot dat er artsen zijn die daar aan meewerken!
Ik denk dat er sommige mensen alles doen voor geld, spijtig genoeg!!

Een tweeling bestellen, het geslacht bepalen, misschien sebiet nog de huidskleur en de intelligentie!!! Waar gaat het naartoe en waar eindigt het hé!!!

Gelukkig dat er nog vrouwen rondlopen met gezond verstand zoals wij hé!! :wink: :wink: :wink: :wink: Waar alles natuurlijk mag gaan!!

Ness


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 10 mar 2005, 09:15

Ik herinner mij dat er ooit op tv een discussie wat over genetische manipulatie om perfecte baby's te krijgen. Er waren ook een aantal mensen met handicap aanwezig.. Wat ik me vooral herinner, is de uitspraak van één van hen (ik kan het niet meer letterlijk citeren, was ook in het Engels): "Ok, maken jullie maar perfecte baby's in buisjes en petrischaaltjes, dan doen wij het wel op de leuke manier!" Als ik er aan terugdenk, verschijnt er nog altijd spontaan een glimlach op de lippen!
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van allerlei technieken voor koppels die vruchtbaarheidsproblemen hebben, maar ik ben dus wel tegen genetische manipulatie om perfecte mensen te krijgen! En tegen een tweeling op bestelling ben ik ook.. Als je er even logisch over nadenkt, dan ga je toch niet bewust risico's lopen om toch maar zo snel mogelijk meerdere kinderen te hebben! Waar ben je dan mee bezig?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 10 mar 2005, 10:43

Als je met genetische manipulatie begint te spelen, wel dan heb ik al ondervonden dat de meest perfekte dingen, dieren, op den duur erge afwijkingen laten zien!!
Kijk nu eens naar Dolly dat berucht schap en het graan en tomaten en mais en weet ik veel waar ze mee "spelen".
Ik heb het gevoel dat de natuur niet met zich zal laten foefelen, en dat vroeg of laat de op "maat bestelde" kinderen afwijkingen zullen vertonen!!

Uiteraard ben ik zeker de eerste die toejuicht dat de wetenschap helpt om
aan koppels met vruchtbaarheidsproblemen hun hulp aan te bieden.
En ik kan ook begrijpen dat de wetenschap vooruit moet, om mensen te kunnen genezen.

Wat ik niet in mijn hoofd krijg, is waarom een vrouw een kind op maat wil
bestelen!!
Een mengeling van de man van wie je houd, en jezelf, als resultaat een baby kan toch alleen maar goed zijn??
Ik kan niet wachten of deze baby nog maar eens een kopie is van mijn ventje!!
Ze zijn toch mooi mijn jongens!!
(mijn meisjes uiteraard ook, maar zij hebben meer van mij).
Dat is nou toch een van die dingen die het zo mooi maken!!
mensen staan dan over die wieg gebogen en ja hoor...
" ooo maar dat is de neus van bompa"...
O die baby dat is helemaal zijn vader ( mijn geval dus...).
Dat is toch het mooi van het leven??

Ik zie mezelf niet al bestellen...
" een meisje, blond slim, barbie met hersenes..."

De dokters die dat doen, dat zijn geen dokters....
Dat zijn geldwolven die verdienen achter slot en grendel te worden gestoken!!


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”