Zware kindermishandeling.

Alles wat er buiten de zwangerschap en babytjes zoal nog gebeurd in het leven...
Sport, ontspanning, tv, nieuws, enz....
Hou het netjes....

Moderators:Welcome, mell, Moderators

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem
Zware kindermishandeling.

Bericht door sandy » 21 nov 2005, 15:25

Vanmorgen in de krant: zware vorm van kindermishandeling.
De vrouw was ongewenst zwanger geraakt en het kindje werd 12 weken te vroeg geboren. Toen het kindje op de prematurenafdeling lag, hebben ze het amper bezocht. :shock:
De mishandelingen begonnen toen het kind 3 weken thuis was.
De details zijn echt erg!! :twisted:
Toen ze merkten dat het kind dood was, haalde de man eerst nog sigaretten uit de winkel om dan naar zijn schoonma te bellen!!!! :twisted:
Ik vind zoiets ongehoord. Ik ken een koppel die al een hele tijd aan het proberen is om aan kinderen te raken en dan lees je zoiets.
:twisted:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 21 nov 2005, 16:26

mja, sommige mensen hebben geen gevoelens , laat staan een hart :evil:

jammer dat zo een dingen de dag van vandaag nog altijd gebeuren
als ze het kind echt niet willen, dat ze het dan afstaan voor adoptie of zo, mij gelijk, als het kind maar een goede opvang krijgt en goed verzord word
dan beter in een pleeggezin of zo, dan zo te moeten eindigen
:cry:

Gebruikersavatar
Fairytale
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2005, 20:21
Locatie:Hulst (NL)
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 21 nov 2005, 16:49

Verschrikkelijk....

zo'n kindje verdient veel beter...
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 21 nov 2005, 17:13

Het is gewoon een schande, ze zouden net hetzelfde met de ouders moeten doen zoals bij hun kindje, ik mag er niet aan denken! :evil:

zal de wereld ooit beteren?

liefs...

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 21 nov 2005, 20:30

Ik heb het ook gelezen in het laatste nieuws, ik was er helemaal slecht van...verschrikkelijk gewoon...
Bij de autopsie bleek dat het 8,5 maanden kindje ribfracturen had waaronder al oudere, en barsten in het bekken. Blauwe plekken op het gezicht...en zo verder.
De moeder heeft ook bekend dat ze toen ze het even niet aankan, het meisje in het gezicht heeft geslagen met hand en vuist.
Uiteindelijk is ze waarschijnlijk gestorven door een bloeding in haar hoofd, uit de autopsie bleek ook dat ze daar zware letsels had, van wellicht met haar hoofd overal tegen te botsen want ze sleepten haar soms mee gewoon aan de benen, waardoor ze overal tegen botste.

PFFF....ik versta dat dus niet he, dat iemand zoiets kan doen...nergens stond een foto van hun kleinste kindje, van hun ander kind van 2 jaar wel...die zagen ze dan wel graag??? Hoe kan dat nu??
Onverstaanbaar! Ik ben er nog niet goed van
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 21 nov 2005, 23:27

ale seg...kun je het voorstellen?

Bah het idee alleen al als je uw kind verliest...nee nooit!

En alles is zo tegenstrijdig tegenwoordig...mensen willen een kind en lukt neit en andere die er geen verdienen die kweken bij wijze van spreken als konijnen
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 22 nov 2005, 07:52

om te mogen rijden met de auto moet je studeren en een aantal examens doen, plus een proefperiode, voor je volledig de weg op mag
een kind opvoeden mag je zo...
soms denk ik dat er even strenge regels zouden moeten worden bepaald voor het zelf maken van een kindje als voor het adopteren

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 22 nov 2005, 11:22

major schreef:om te mogen rijden met de auto moet je studeren en een aantal examens doen, plus een proefperiode, voor je volledig de weg op mag
een kind opvoeden mag je zo...
soms denk ik dat er even strenge regels zouden moeten worden bepaald voor het zelf maken van een kindje als voor het adopteren
Ja daar zit wel waarheid in, zeker als je zulke verhalen hoort dan denk je daar toch eens over na...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 22 nov 2005, 19:22

ik heb het ook gehoord, hoe kan je nu zoiets doen? dat is toch je eigen vlees en bloed. ik zat gewoon met de tranen in mijn ogen toen ik het hoorde. ik zou dat mijn kinderen nooit kunnen aandoen.
ok, het kan soms wel eens zwaar zijn en je teveel worden, maar roep dan hulp in ipv je af te reageren op dat kleintje! oh! ik kan hier zo boos om worden!! dan stel ik me voor hoe dat kindje leefde, zonder liefde, veel slagen.... ik mag er gewoon niet aan denken.
pf, zie mij nou, ik zit hier alweer met tranen in de ogen....
Afbeelding

Afbeelding

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 26 nov 2005, 12:03

het is echt vreselijk van baby Xena.
En de ouders zijn niet beschuldigd van moord maar wel van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg ofzoiets.
Want de rechter zei ze mishandelden wel maar niet met de bedoeling dat het zou sterven!
Maar ok, maar mishandelen je weet toch dat daar ongelukken van komen?
Ik begrijp het niet en snap niet dat de controle die het gezin had zomaar stopte. :shock: :?

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 26 nov 2005, 22:36

meen je dat nu? amai zenne! daar krijg ik dus ook grijs haar van!
belgië zit toch soms raar in elkaar hoor! grrrrrrr
je mag je kind geen pedagogische tik geven of je mishandelt je kind. maar je kind doodslaan, is dus geen moord maar 'slechts' mishandeling??? aiaiaiai, zo gaan er nog veel accidentjes gebeuren, denk ik.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 nov 2005, 23:02

Ik heb het ook gelezen in de krant vanmorgen. En dat op mijn nuchtere maag. Nog maar eens een bewijs dat het een echte :twisted: wereld aan het worden is.
Ik vind dat door die uitspraak het overleden kindje totaal geen respect krijgt!
Precies of je weet niet als je je kind tegen de muur gooit dat het daardoor zou kunnen sterven.
Milan is ook ongeveer zo oud als het overleden kindje en als ik hem zo onschuldig zie zitten, amai, dat je daar zoiets kan mee doen......
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 27 nov 2005, 13:14

Ja ik begrijp de uitspraak ook niet!
Tipisch België zeker he :roll: :evil:

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 27 nov 2005, 16:24

eigenlijk heeft major op dat gebied wel gelijk hé, over dat examen. voor alles moet men studeren, maar ouder worden kan iedereen, terwijl dat ook eigenlijk niet te onderschatten is. ik had bij mijn eerste het ouderschap zwaar onderschat, ik zag alleen maar het mooie ervan. en volgens mij is dat bij veel kersverse ouders zo. misschien zouden ze er beter wat meer les op school over geven, want zoiets maken de meesten toch wel mee. ik heb daar toch niks over geleerd op school.
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 28 nov 2005, 09:41

Dat is nog eens een goed voorstel: les over kindjes KRIJGEN op school. Nu krijgen ze wel sexuele opvoeding over hoe ze GEMAAKT worden, maar eenmaal ze er zijn, daar wordt weinig of niets over verteld.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 28 nov 2005, 12:30

ja, dat is het hé. en gelijk dat er zoveel tienermoeders zijn nu, die weten dan meteen wat het is om moeder (of vader) te zijn! misschien dat ze dan wel voorzichtiger zullen zijn.
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 28 nov 2005, 13:40

Ja maar je moet nu niet alleen naar de tienermoeders kijken he.
Die doen het meestal goed hoor.
Ik was 19 toen ik zwanger was van Tibo* en kreeg ook de commentaar van tienermoeder.
Helaas bleef hij niet leven en dan kreeg ik nog eens die commentaar van het is omdat je te jong bent :roll:
ik was een jaar later zwanger van Jonas en nu hoor ik niemand niet meer zagen hoor!
Ik was 21 toen Jonas geboren werd.

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 28 nov 2005, 14:28

ja, maar dat bedoel ik nu ook niet hé. ik bedoel met tienermoeder ook iemand van 15j, en niet iemand van 19j. jij hebt wellicht bewust gekozen voor een kindje, maar bij iemand van 15j is dat meestal een accidentje hé. 19j is nog jong, maar zeker niet te jong om aan kindjes te beginnen.
ik was 23j en sommigen vonden dat zelf nog te jong. maar 15j vind ik eerlijk gezegd nog te jong. en ik denk de meesten onder ons wel. wat niet wil zeggen dat die een slechte mama zouden zijn, ze doen het soms zelf beter dan volwassenen. ik had me misschien verkeerd uitgedrukt, sorry daarvoor, het was mijn bedoeling niet om u te kwetsen. en wat ze zeggen dat het door nog 'jong' te zijn, dat je je kindje verloren hebt, dat vind ik grote zever. dat heeft er niks mee te maken. en ik vind het erg dat sommige mensen zoiets durven zeggen.
groetjes en nog eens sorry!
Afbeelding

Afbeelding

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 28 nov 2005, 17:13

barbara schreef:ja, maar dat bedoel ik nu ook niet hé. ik bedoel met tienermoeder ook iemand van 15j, en niet iemand van 19j. jij hebt wellicht bewust gekozen voor een kindje, maar bij iemand van 15j is dat meestal een accidentje hé. 19j is nog jong, maar zeker niet te jong om aan kindjes te beginnen.
ik was 23j en sommigen vonden dat zelf nog te jong. maar 15j vind ik eerlijk gezegd nog te jong. en ik denk de meesten onder ons wel. wat niet wil zeggen dat die een slechte mama zouden zijn, ze doen het soms zelf beter dan volwassenen. ik had me misschien verkeerd uitgedrukt, sorry daarvoor, het was mijn bedoeling niet om u te kwetsen. en wat ze zeggen dat het door nog 'jong' te zijn, dat je je kindje verloren hebt, dat vind ik grote zever. dat heeft er niks mee te maken. en ik vind het erg dat sommige mensen zoiets durven zeggen.
groetjes en nog eens sorry!
Hey geeft niet hoor ik heb met tienermoeder iets verkeerd begrepen :roll: (is iets tipisch voor mij)
Ja die mensen zeiden het zo tegen ons je was te jong en God vond dit het betse pfff.

Even goede vrienden hoor :wink:

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 28 nov 2005, 19:21

ik ben ook zo hoor, ik denk ook altijd het verkeerde. en laat de mensen zeggen wat ze willen, het is jouw keuze hé.

erg, hé, ze hebben maar 20j gekregen! wie weet zitten die er maar 5 of 6 van uit. dat kan toch niet!
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 nov 2005, 20:48

Ik dacht 30 jaar? (Dat is nog te weinig in mijn ogen!!) En over 7 jaar zouden ze in principe vrij kunnen komen, maar dat is weinig waarschijnlijk gezien de gruwelijkheid van het gebeurde..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 nov 2005, 20:49

ma 28/11/05 - Het Antwerpse assisenhof heeft het koppel uit Mechelen dat hun zeven maanden oude baby heeft doodgeslagen, veroordeeld tot de maximumstraf van dertig jaar cel. De advocaat van de vader kan zich alvast in de uitspraak vinden.
De voorzitter van het hof zei in zijn slotwoord dat deze straffen ook een maatschappelijke betekenis hebben.

"Kindermishandeling is onaanvaardbaar", zei hij, "zeker als de ouders de daders zijn".

De openbare aanklager had voor de vader de maximumstraf van 30 jaar geëist, omdat hij altijd zijn verantwoordelijkheid is blijven ontkennen. Voor de moeder had hij 27 jaar cel geëist.

De advocaten van het koppel hadden verzachtende omstandigheden gepleit, onder meer de slechte jeugd die de jonge ouders zouden hebben gehad.
"Ieder gezond mens is het hiermee eens"
Jan De Man, de advocaat van de moeder van de baby, had gehoopt dat de jury, net zoals de aanklager, wat milder zou oordelen.

"Als het openbaar ministerie tweemaal de maximumstraf zou hebben gevorderd en uitgesproken, zouden we minder teleurgesteld zijn", beweerde De Man.

Joris Vercammen, advocaat van de vader, nuanceert. "Ik kan mij niet 100% vinden in de uitspraak zelf. Met het principe ben ik het volledig eens. Ieder gezond, normaal mens moet daarmee akkoord zijn."

De veroordeelden komen ten vroegste over zeven jaar in aanmerking voor een eventuele vervroegde vrijlating.


Bron: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 28 nov 2005, 20:50

oh is het dertig jaar? het kan hoor. ik heb het op de radio gehoord en het was nogal onduidelijk. maar dan nog, levenslang is nog te weinig.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 28 nov 2005, 20:51

Dagmar schreef:...
De advocaten van het koppel hadden verzachtende omstandigheden gepleit, onder meer de slechte jeugd die de jonge ouders zouden hebben gehad.
...
:shock: Steek het daar maar weeral op!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 29 nov 2005, 09:53

Ik heb van mijn moeder ook slaag gehad toen ik klein was en mijn broers ook.
wij zijn uitijndelijk geplaatst geweest en achteraf aan ons vader toegewezen.
Maar ik doe zo niet met Jonas hoor!

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 29 nov 2005, 11:11

Amai, een zware en moeilijk jeugd gehad dan!!
Ik denk dat je je kinderen nu wil geven wat jij vroeger hebt moeten missen, is het niet??
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 29 nov 2005, 11:33

Toen ze er over bezig waren gisteren in het nieuws zei ik tegen mijn man,en over 10 jaar lopen ze al weer vrij rond.
Zegden ze dan net niet dat ze over 7 jaar al kans maakten om vrij gelaten te worden!
Stond gewoon aan de grond genageld.
Waarom zeggen ze dan 30 jaar.
Ze kunnen evengoed zeggen,we steken ze vast,en we zien wel wat er gebeurt. :roll:

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 29 nov 2005, 21:19

ja erg hé! ik begrijp dat ook niet.
ik heb eigenlijk ook een slechte jeugd gehad, we hebben vaak de jeugdbescherming over de vloer gehad voor kinderverwaarlozing. en ik kan je verzekeren dat dat het laatste is dat ik mijn kinderen zou aandoen! ik snap niet dat ze zoiets als verzachtende omstandigheden kunnen gebruiken. ze hebben het zelf ervaren, hoe kan je je kind dat dan aandoen? je ziet dat toch graag? ik snap dat toch niet zenne....
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

kimpie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 mei 2004, 13:46
Locatie:vilvoorde (België)

Bericht door kimpie » 30 nov 2005, 12:30

sandy schreef:Amai, een zware en moeilijk jeugd gehad dan!!
Ik denk dat je je kinderen nu wil geven wat jij vroeger hebt moeten missen, is het niet??

ja een hele moeilijke jeugd met veel traumas.
Wat ook nog eens meebrengt dat ik niet assertief kan zijn en zelf initiatief nemen.
Heb daar gewoon allemaal schrik voor.
bang voor commentaar en conflicten enzo.

Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:

Bericht door wen » 01 dec 2005, 19:57

Ik word er echt misselijk van.
Kan er gewoon ni bij ,dat mensen zo'n klein hulpeloos mensje iets kunnen aandoen!!
Afbeelding

Yaro zijn banner klopt weer niet,hij is nu bijna 2jaar.


AfbeeldingAfbeelding

Glenn 2/6/1995
Jens 6/9/1997
jana 20/11/1998


Plaats reactie

Terug naar “Actualiteit”