loopstoeltjes

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54
loopstoeltjes

Bericht door jong moederke » 30 okt 2005, 10:52

Ik hoop dat je weet wat ik hiermee bedoel?

DAt zijn zo van die stoeltjes waar je je kindje in kan zetten en je kind mee leert lopen.

Is dit nog speelgoed dat verkocht word? Ik heb tips gekregen om zoiets niet aan te kopen wegens gevaar wegens hoge snelheden die ze ermee kunnen halen?

Ik zou graag zoiets aankopen zodat Sete een beetje het gevoel heeft dat hij kan rechtzitten en zo....
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Katia

Bericht door Katia » 30 okt 2005, 13:14

het schijnt dat dat niet goed is voor beentjes en heupjes, maar Troia loopt er hier ook in rond hoor...
en gelukkig maar want anders was mijn rug kapot...
die wou de vorige weken niks anders meer dan stappen stappen stappen :roll:
Ze zit er nu wel niet lang in, maar af en toe mag ze eens rondcrossen en content dat ze dan is!!!

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 30 okt 2005, 13:19

tja Sete staat ook liever op zijn benen dan op iets anders...haha

maar dan kan ik hem makkelijker overal een beetje bij mij nemen als ik in de keuken ben of zo. met zijn scheidingsangst...

MAar ik had gehoord dat ze er hoge snelheden mee konden halen en dat ze daarom het afraden.

Sete zit nu ook niet graag meer in zijn relax en speelt wel graag in zijn park maar vind het soms zo een gevangenis als hij daar al een hele dag in speelt
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Katia

Bericht door Katia » 30 okt 2005, 13:25

gho Troia ligt vooral op haar speelmatten of zit in haar bumbo of haar loopstoeltje...
na 5 minuten is ze zowiso wel iets moe hoor, langer houdt ze dat niet vol

precies haar moeder :lol:

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 30 okt 2005, 13:48

Zo een loopwagentje is iets heel goed. Kindjes zitten er heel graag in en kunnen de wereld ontdekken zonder dat jij mee moet. In het begin niet te lang en verder langer en langer. Hun rug- en beenspieren worden er goed mee geoefend. Ze leren lopen met voldoende steun (moeten hun gewicht niet zelf dragen)
Waar je op moet letten: kindje moet zijn bovenlichaam zelf rechtop kunnen houden en de hoogte van het wagentje moet je zo aanpassen dat zijn voetjes plat op de grond komen (dus niet met O-benen: te laag en ook niet op de tippen van hun tenen: te hoog).
Kind en Gezin heeft wel ooit een anti-loopwagentje campagne gehad want er gebeuren heel wat accidenten mee. (vb. een kindje dat nieuwsgierig aan de trap van de kelder gaat kijken ligt ineens beneden. Als het op een hellend vlak staat dan gaat dat heel snel naar beneden wat een gedacht ook
Je moet natuurlijk alle onveilige dingen wegnemen. (open deur naar de kelder,...
Sete zal heel blij zijn met zijn loopwagentje. Je moet alleen ook nog een veilig model nemen op 8 wielen met veiligheden ingebouwd (best geen goedkoop met 6 wielen)


Katia

Bericht door Katia » 30 okt 2005, 13:53

echt?
Dus al dat gedoe over "tis niet goed voor hun beentjes en heupjes" is eigenlijk maar quatch???
Goed dat ik dat weet, kan ik Troia daar in het vervolg zónder schuldgevoel insteken!!!

En we wonen op een appartement, dus veel kelderdeur is er hier niet...

wel een model met 6 wielen :?
wist niet dat daar verschil in bestond :?:
(en we hebben het aan de verkoper gevraagd zenne :roll: )

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 30 okt 2005, 13:54

ah dank je...dus toch een gedacht en dan kan de relax ook de deur uit....
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 30 okt 2005, 14:05

voor de stabiliteit is er een verschil tussen 6 en 8 (maar omvallen als ze met 2 voetjes op de grond staat is ook nog niet het ergste.
Met 2 voeten op de grond kunnen ze ook geen hoge snelheid ontwikkelen en als ze stilstaan staat dat loopwagentje ineens ook stil.
Laatst gewijzigd door Marita op 19 okt 2006, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Katia

Bericht door Katia » 30 okt 2005, 14:08

voor baby's als die van ons ideaal dus :lol:

Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:

Bericht door wen » 30 okt 2005, 19:45

Ik heb dat met mijn 3 oudste ook gehad,met Yenthe niet meer.
Omdat mijn kids daar heel hard van op hun teentjes liepen.
Maar het was wel heel leuk om hun bezig te zien.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 30 okt 2005, 20:56

ah oei....

ik ben het echt aan het overwegen maar twijfel nog sterk
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Katia

Bericht door Katia » 30 okt 2005, 21:16

doen!
als ik zie hoeveel plezier troia daar in heeft kan ik het enkel maar aanraden!
de eerste dag al was die daar mee aan het rondcrossen

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 30 okt 2005, 21:19

tja maar ik vind er geen mooie meer...had er overlaatst een mooie gezien op een koopwebsite...maar hij is weg :cry:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Katia

Bericht door Katia » 30 okt 2005, 21:33

hihi, je zal er wel nog tegenkomen

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 30 okt 2005, 22:25

:lol: :lol: :lol:

zojuist op tv alles kan beter

:lol: :lol: :lol:

loopstoeltjes halen gevaarlijke snelheden...maar met die 10cm die ze vooruit geraken zijn echt al wel ernstige ongevallen gebeurt
dan lieten ze daarna een beeld zien van 2 peuters die op een loopfietsje achter elkaar rond de tafel aan het rijden waren...de reden razendsnel en dan zeggen dat loopstoeltjes die maar om het uur een 10cm vooruit geraken...

je had dat stukje moeten zien...

direct overtuigd om een loopstoeltje te kopen maar geen loopfietsjes
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 22 aug 2006, 01:03

Vanaf hoeveel maand kunnen de kindjes in die loopstoeltjes?
Emma is nu 7 maand, ze begint met zelfstandig recht te zitten maar verveelt zich echt in haar box en haar relax. Die relax begint trouwens stilaan kleiner te worden.
En die met 8 wieltjes, zijn die bij jullie verkrijgbaar?

Als dat van die loopwagentjes weer zo een K&G gezever is, hoe staat het dan eigenlijk met de hangstoeltjes die je aan een deurpost kan hangen?
Het leek me altijd zoiets leuk voor Emma, maar aangezien iedereen dat afraadde heb ik het nooit gekocht.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 22 aug 2006, 10:54

toch wachten tot ze zelfstandig kunnen zitten hoor en tot ze zelf beginnen op hun voetjes te steunen...
bij het ene kind is dat vlugger dan bij het andere...

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 23 aug 2006, 09:45

Ja hoor, zeker, zolang ze niet zelfstandig recht kan zitten zou ik haar daar niet in plaatsen. Het enige waar ze nu al in zit is haar kinderstoel om te eten, want daar zit ze lekker ingeduffeld in. En eten geven in haar relax als ze 7 maand is vind ik maar niks.

Ik ga toch eens goed nadenken over zo een wieltjesding. Het lijkt me ook leuk voor haar om wat 'mobieler te zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 23 aug 2006, 12:26

oe aaah sorry maar ik heb een grandioze afkeer van die dingen :oops: en ik vind dat een kind zelf moet leren lopen, zonder loopstoel. Stimuleren door ze aan 't jhhandje te laten stappen is toch veel beter. Een loopkarretje of loopauto is OK (dat hebben ze zelf meer in de hand) maar niet zo'n stoeleke waar ze in zitten: heb ik nooit gehad en zal ik nooit hebben en in dat opzicht ben ik blij dat mijn kids niet in een grootschalige opvang zitten want daar hebben ze dat vaak ook "standaard" en ik heb et met R zijn mobiliteit wel eens aan gedacht om zoiets aan te schaffen en de wielen er onderuit te halen :lol: omda thi jnooit wou liggen in de relax maar altijd recht wou, maar het heeft niet lang geduurd voor hij het zelf kon en daarvoor was er de draagdoek :) gelukkig nog.

Onzen oudste heeft heeeeeeeeeeeel lang met de relax gedaan en ik kan die verzetten van compleet plat tot stoeltje - en nu dat laatste herondekt werd lijkt het R toch ook al eens plezant om erop te wiebelen voor enkele tellen - maar qua motoriek ben ik er echt van overtuiogd dat je ene kind op zijn/haar eigne tempo moet laten gaan. Zitten kan in een andere stoel ook (bij ons was dat de eetstoel soms al) en tja verveling dat is zo'n fase waarin ze nog net niet dit maar al wel dat kunnen meestal en dat gaat ook weer over zenne - en ik loste dat op door veel te laten ligen (huishouden, wat is dat? ;) haha) en constant met dat kind bezig te zijn - veel plezanter om te doen trouwens :lol: hihi.
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Vragen aan Baby-winkels”