Babykleding

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Misz_vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2007, 22:19
Locatie:Antwerpen
Contacteer:
Babykleding

Bericht door Misz_vanessa » 23 sep 2007, 23:55

Hoeveel hebben jullie ongeveer uitgegeven aan babykleding de 1ste maand? En wat zet je zoal in een geboortelijst? Ik vind dit echt lastig :D


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 24 sep 2007, 01:28

véél te veel(zeker bij onze oudste)


een 'geboortelijst'vind je hier wel ergens terug(ik kan nu niet zoeken,ik moet gaan werken,nu)
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Debby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2007, 10:46

Bericht door Debby » 24 sep 2007, 08:23

Van heel eerste kleertjes hadden we niet zoveel gekocht. De kleinste maat die we gekocht hebben, was 56 en dat was ruim groot, maar zo'n broekje kun je omvouwen hé. Liam is daar snel genoeg in gegroeid.

Op de geboortelijst hadden we eigenlijk zo goed als geen kleertjes gezet, die ging ik liever zelf kopen. En verder hebben we wel veel kleertjes tweedehands gekocht, op ebay bvb. Dat zijn dingen die een kind maar een paar keer kan aandoen, dus echt verslijten doet dat niet.

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 sep 2007, 08:42

op de geboortelijst hadden wij ook geen kleertjes gezet.
Marie heeft de eerste maand ook voornamelijk pyjamaatjes aangehad met voetjes.

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 24 sep 2007, 09:45

Heb niet zo heel veel gekocht. Je krijgt ook altijd hé. Vooral bodytjes e.d.
Ik heb wel gewacht tot na de bevalling om zeker te zijn van de maat.
50 kon hij al bijna niet meer in en 56 ook rap uitgegroeid. Wel oppassen, maten verschillen echt fel van winkel tot winkel of merk tot merk.
Op een geboortelijst kun je alles zetten wat je wilt. Papflessen (startersset), speeldeken, relax, maxi cosi, wandelwagen, badje, thermometer, verzorgingsset, verzorgingskussen enz. In de winkels helpen ze je ook altijd hoor. Maak wel een duidelijk onderscheid tussen dringende zaken en andere.
Veel shopplezier!


Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 24 sep 2007, 13:04

Wij konden vooraf een lijst halen in de babywinkel om al een beetje voor te bereiden op wat te kiezen. Wij hadden ook alles op de lijst gezet; tot bedje toe. Dat telt mee voor de 10 procent korting ookal zou je het achteraf zelf moeten kopen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 24 sep 2007, 14:10

we hebben veel overgekocht van een vriendin. En voor de rest geld gevraagd zodat we zelf nog dingen konden aanschaffen en zodat ze al een spaarcentje heeft voor later.

Van kleren hebben we ons echt ingehouden en amper iets op voorhand gekocht en maar goed ook. Een 56 was veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te groot voor Maaike. Dat heeft nog maanden geduurd vooraleer die daar in kon. We zijn met de kleinste maat van de *** begonnen en dat was nog ruim genoeg.


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”