maxi cosi
Moderators:Welcome, Moderators
Hello,
Mijn moeder is weegmoeder bij Kind & Gezin, al een tiental jaren lang. Nu ze weet dat wij een kindje verwachten, hoort zij al die verse moederkes uit over vanalles en nog wat!
Zo kwam ze thuis met het verhaal dat de meeste moederkes een maxi cosi niet handig vinden: de kinderen kunnen er maar efkes in. Op mijn opmerking dat dat toch handig lijkt om te gaan winkelen (mc op de winkelkar) en voor in de auto, dan zei ze dat zo' maxi cosi toch te zwaar is om mee te slepen als je gaat winkelen, en dat je beter een andere autostoel koopt.
Wat denken jullie hiervan?
Mijn moeder is weegmoeder bij Kind & Gezin, al een tiental jaren lang. Nu ze weet dat wij een kindje verwachten, hoort zij al die verse moederkes uit over vanalles en nog wat!
Zo kwam ze thuis met het verhaal dat de meeste moederkes een maxi cosi niet handig vinden: de kinderen kunnen er maar efkes in. Op mijn opmerking dat dat toch handig lijkt om te gaan winkelen (mc op de winkelkar) en voor in de auto, dan zei ze dat zo' maxi cosi toch te zwaar is om mee te slepen als je gaat winkelen, en dat je beter een andere autostoel koopt.
Wat denken jullie hiervan?

ahum dan moet je je moeder eens vragen hoe je je kindje moet vervoeren als die nog niet kan zitten, hoofd rechthouden, ...
In de auto zijn ze verplicht om vervoerd te worden in een maxi-cosi tot zo'n 9kg. (hier hebben we haar wel vroeger in een autostoel gezet omdat die anders pas tegen 1 jaar in een autostoel zat. madam begon last te krijgen van tegen de rijrichting in te zitten)
En gelijk je zegt voor in de winkel. Hup de maxi-cosi in de winkelkar. Tja daar is natuurlijk het alternatief een draagdoek of draagzak. Dat hebben we ook gebruikt voor Maaike.
In de auto zijn ze verplicht om vervoerd te worden in een maxi-cosi tot zo'n 9kg. (hier hebben we haar wel vroeger in een autostoel gezet omdat die anders pas tegen 1 jaar in een autostoel zat. madam begon last te krijgen van tegen de rijrichting in te zitten)
En gelijk je zegt voor in de winkel. Hup de maxi-cosi in de winkelkar. Tja daar is natuurlijk het alternatief een draagdoek of draagzak. Dat hebben we ook gebruikt voor Maaike.
-->Persoonlijk Fotoalbum<--
haha, ons moeder stamt nog uit de tijd dat de kinderen al direct konden rechtzitten op de voorste zetel met een grote gordel aan he 
ik ben ook geneigd om zo'n 3-in-1-ding te kopen.
hebben jullie zo'n systeem dat je 't stoeltje kan draaien, naar je toe of weg van je toe? dat lijkt mij 't leukst... ook een leuke prijs heb ik gehoord, maar idd, er zijn 2de hands mogelijkheden!

ik ben ook geneigd om zo'n 3-in-1-ding te kopen.
hebben jullie zo'n systeem dat je 't stoeltje kan draaien, naar je toe of weg van je toe? dat lijkt mij 't leukst... ook een leuke prijs heb ik gehoord, maar idd, er zijn 2de hands mogelijkheden!

3 in 1
Hier hebben we bij de geboorte van ons eerste kindjes ook voor een 3 in 1 gekozen en moet zeggen dat ik daar nog geen seconde spijt van gehad heb. wIj kunnen de buggy ook draaien (naar of weg van ons);
Nu zit Hélena er in zodat ze mij ziet maar als ze ietske ouder is zal ik die dan terug draaien zodat ze vanalles ziet.
ben al een paar keer naar tweedehandsbeurzen van K & G geweest en soms staan daar hele mooie complete 3 in 1's voor weinig geld!
liefs Aicha
Nu zit Hélena er in zodat ze mij ziet maar als ze ietske ouder is zal ik die dan terug draaien zodat ze vanalles ziet.
ben al een paar keer naar tweedehandsbeurzen van K & G geweest en soms staan daar hele mooie complete 3 in 1's voor weinig geld!
liefs Aicha
Laatst gewijzigd door Aicha op 14 aug 2007, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- jong moederke
- Pas blauw
je kan een kind in auto enkel dan nog in de voorziene draagmanden in een auto installeren. Bv pericles heeft zo draagmanden maar dat zet je zo maar ook niet even op je winkelkar he!
Dat kan je dan ook op onderstel van wandelwagen zetten en eventueel draagdoeken opteren maar een mc voor in auto lijkt me toch het makkelijkste en beste
Dat kan je dan ook op onderstel van wandelwagen zetten en eventueel draagdoeken opteren maar een mc voor in auto lijkt me toch het makkelijkste en beste
Ik kan toch ook niet zonder mijne Maxi Cosi hoor. Ok, binnen een maand of twee, drie kan ze er al niet meer in, maar wat moet je anders?
Mila gaat met de MC naar de OM, naar de winkel, op bezoek, enz.
Wij kochten ook zo'n 3-in-1 ding op een tweedehandsbeurs van de Gezinsbond. Zo viel de schade in de portemonnee gelukkig nog mee.
Aditi
Mila gaat met de MC naar de OM, naar de winkel, op bezoek, enz.
Wij kochten ook zo'n 3-in-1 ding op een tweedehandsbeurs van de Gezinsbond. Zo viel de schade in de portemonnee gelukkig nog mee.
Aditi
wij hadden ook een maxi-cosi
OK het is een lomp ding, en de eerste weken mocht ik dat niet dragen (heb een KS gehad)
maar verder is het erg gemakkelijk
je kan ze makkelijk vervoeren in de wagen
hup in de winkelkar
je kan ze er ergens in neerzetten als je eens even niet thuis bent
ik had wandelwagen-buggy en mits een klein hulpstukje kon de maxi-cosi ook op dat onderstel
heel handig. Je kon ook kiezen in welke richting je dat ding zette
dat is wel leuk
want in het begin kijken de kindjes graag naar mama
en mama ook naar dat hummeltje hé
Eens ze wat groter zijn, dan willen ze de wereld verkennen!!!
OK het is een lomp ding, en de eerste weken mocht ik dat niet dragen (heb een KS gehad)
maar verder is het erg gemakkelijk
je kan ze makkelijk vervoeren in de wagen
hup in de winkelkar
je kan ze er ergens in neerzetten als je eens even niet thuis bent
ik had wandelwagen-buggy en mits een klein hulpstukje kon de maxi-cosi ook op dat onderstel
heel handig. Je kon ook kiezen in welke richting je dat ding zette
dat is wel leuk
want in het begin kijken de kindjes graag naar mama
en mama ook naar dat hummeltje hé

Eens ze wat groter zijn, dan willen ze de wereld verkennen!!!

Lang leve de maxi cosi!!
Hij heeft hier toch enorm goed dienst gedaan.
Voor in de auto, in het karretje in de winkel...!
Zou hem niet willen gemist hebben!
Wij hadden zo een onderstel waar je die met een adapte kon opklikken.
Op datzelfde onderstel paste zijn draagwieg en nu zijn buggy.
Is een superhandig ding geweest, wel een beetje te breed om door de smalle gangen in de kledingzaken te stappen... maar enfin, daar ga ik toch niet zo veel naartoe met ons klein manneken... hij vindt dat nl niet zo plezant
Hij heeft hier toch enorm goed dienst gedaan.
Voor in de auto, in het karretje in de winkel...!
Zou hem niet willen gemist hebben!

Wij hadden zo een onderstel waar je die met een adapte kon opklikken.
Op datzelfde onderstel paste zijn draagwieg en nu zijn buggy.
Is een superhandig ding geweest, wel een beetje te breed om door de smalle gangen in de kledingzaken te stappen... maar enfin, daar ga ik toch niet zo veel naartoe met ons klein manneken... hij vindt dat nl niet zo plezant

Ik heb ook al een maxi cosi, maar graag zou ik er zo''n onderstel voor willen hebben.
ik zie het als we gaan winkelen echt overal!! Het lijkt me ook echt heel handig.
Ik heb paar maanden geleden een (groote, onhandige) buggy gekocht , waarvan ik nu spijt heb, omdat het onhandig is om overal mee te komen... zoals winkelen bv..
Ik vind precies nergens in een babyzaak zo"n onderstel
Weet iemand misschien waar??
En wat kosten zo"n dingen??
Groetjes
ik zie het als we gaan winkelen echt overal!! Het lijkt me ook echt heel handig.
Ik heb paar maanden geleden een (groote, onhandige) buggy gekocht , waarvan ik nu spijt heb, omdat het onhandig is om overal mee te komen... zoals winkelen bv..
Ik vind precies nergens in een babyzaak zo"n onderstel

Weet iemand misschien waar??
En wat kosten zo"n dingen??
Groetjes
-
- Pas blauw
Ge moet wel oppassen een baby mag niet langer dan twee uur in een maxicosi liggen, dat is heel slecht voor de rug. Er zijn mensen waarvan het kleintje heel de dag in zo'n ding liggen, terwijl overal waarschuwingen staan niet langer dan twee uur. Voor de ontwikkeling van de rug liggen ze beter in een reiswieg, zeker als je heel de dag wilt gaan shoppen.
En zo'n onderstel moet je kopen met buggy, reiswieg en al, ik denk niet dat je dat los kan kopen.
En zo'n onderstel moet je kopen met buggy, reiswieg en al, ik denk niet dat je dat los kan kopen.
-
- Pas blauw
Ik zou u dat ook aanraden, want ik spreek voor mij zelf, moest ik zo'n onderstel hebben ik denk dat ik ook de neiging heb om hem te veel te gebruiken, terwijl je weet dat het slecht is. Ik heb mijn reiswieg tot 5 maanden gebruikt (ondanks dat hij ook niet kandig was) en dan overgeschakelijkt op een buggy (eentje waar je de rug van kon plat leggen).
wij hebben de maxi cosi ook enkel gebruikt in de wagen en om eens vlug wa boodschappen te halen, dus mc op winkelkar! ik vind da zeker te doen hoor! de mc kon bij mij op de wielen van de buggy, maar ik heb dat nooit gebruikt!
en zoals laborantje zegt, ze liggen best niet te lang in de mc, ik denk niet dat Amytje er 2u aan een stuk ingelegen heeft zelfs... 1X toen ze 6maand was zijn we naar center parcs geweest en toen heeft ze er 1u3Omin ingelegen met een pauze tussenin en kdenk dat da het langste was!
op de buggy heb ik de draagmand gebruikt tot 6maand en daarna zo'n buggyzitje die plat kon!
maar een mc zou ik toch aanraden voor in de wagen hoor! de draagmand die wij hadden mocht ook in de wagen (was idd van pericles) maar dat hebben wij niet vaak gebruikt, vond de mc veiliger
grtjs
en zoals laborantje zegt, ze liggen best niet te lang in de mc, ik denk niet dat Amytje er 2u aan een stuk ingelegen heeft zelfs... 1X toen ze 6maand was zijn we naar center parcs geweest en toen heeft ze er 1u3Omin ingelegen met een pauze tussenin en kdenk dat da het langste was!
op de buggy heb ik de draagmand gebruikt tot 6maand en daarna zo'n buggyzitje die plat kon!
maar een mc zou ik toch aanraden voor in de wagen hoor! de draagmand die wij hadden mocht ook in de wagen (was idd van pericles) maar dat hebben wij niet vaak gebruikt, vond de mc veiliger

grtjs
dat spreek ik tegen....Ik zou u dat ook aanraden, want ik spreek voor mij zelf, moest ik zo'n onderstel hebben ik denk dat ik ook de neiging heb om hem te veel te gebruiken,
ik heb ook zo'n onderstel gekocht en dat werd regelmatig gebruikt, maar nooit voor UUUUUUUUREN
ik respecteerde altijd de slaapjes van mijn kindjes en dus ging ik daar niet veel en lang mee shoppen hoor!!!! trouwens, dat doen we nu nog altijd niet.... ik hou er niet van om te gaan shoppen met de kids. Die houden dat zowiezo geen uren vol en dan geniet ik er zelf ook niet van. MAar dat terzijde
de reiswieg was hier geen optie bij de eerste, die was er na 2 maanden al uitgegroeid..... dus moest hij wel in de maxi-cosi
Het is niet omdat je de maxi-cosi met onderstel gebruikt, dat je dat MISbruikt hé

winkelen met de kindjes dat is hier meestal te voet naar het dorp, buurtwinkeltje in en terug naar huis. Dus dat zijn geen uren aan een stuk hé...
de buggy konden we ook platleggen, maar daar zat hij dan veel te los in,
als ze nog niet zelfstandig kunnen zitten, vind ik de maxi-cosi nog altijd de beste oplossing
Een wipstoeltje is net hetzelfde hé.... daar mogen ze ook niet te lang inzitten... en zo zijn er nog zovele dingen
MAar als ze er eens 1 keertje wat langer inzitten.... dat is niet zo erg hoor
Zolang het maar geen dagelijkse gewoonte is
ik had een buggy-kinderwagen en heb in de winkel navraag gedaan naar zo'n adaptersetje. dat hadden ze niet standaard liggen, maar konden ze wel bestellen
Weet de prijs niet meer, maar was niet zoveel hoor