Favoriet speelgoed baby?

Moderators:Welcome, Moderators

Ann
Pas blauw
Favoriet speelgoed baby?

Bericht door Ann » 13 jul 2007, 09:49

Wat is het favoriete speelgoed van een baby?

Wat vond jullie kleintje leuk?
Wil ideetjes voor op mijn geboortelijst... Wat mag zeker niet ontbreken?Voor mij lijkt het allemaal tof! Heb gewoon teveel keuze!

Groetjes,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

nikitje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door nikitje » 13 jul 2007, 09:51

:lol: vind ik ook ongelofelijk veel keuze, wij hebben er een beetje vanalles opgezet... we zien wel he wat er gekozen word enzo...

voor wa later leeftijd zijn die peek-a-blocks schijnt heel leuk...

groetjes annika
Afbeelding

Afbeelding

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 13 jul 2007, 10:26

mijn zoontje was al snel geintresseerd in een mobiel zo voor boven bed of park...

Wat speelgoed nog....goh heel raar maar ik spaarde vroeger suikerbonendoosjes en had daar eens zo een plastieken veiligheidspeld in kleur roze bij.... en dat vond hij schitterend he.

Felle kleuren en zachte dingen voor in begin en naar mate ze meer controle hebben in hun grijpen en vast blijven houden kan je al iets harder nemen
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 13 jul 2007, 11:15

Mila hield hier het eerst van zachte knuffels (type doudou) om naar te kijken en naar te grijpen, dan mobieltje voor boven haar hoofd, dan speeltapijt (daar heeft ze haar al uuuuren mee geamuseerd), nu is ze ook zot van de Bumbo-stoel (vooral als ik er zo'n ding voorzet waar ook speeltjes aanhangen), rammelaars worden ook heel interessant en verder alles wat kleur heeft en wat ze in haar mondje kan stoppen :) Kijk dus goed of je alles goed kan schoonmaken (afwassen, in wasmachine stoppen, enz).

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 13 jul 2007, 11:42

oh ja daar noem je zoiets op

zo een babygym goh daar heeft Sete veel meegespeeld en vroeg dat hij daar al mee overweg kon en da in zijne relax
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Debby
Pas blauw

Bericht door Debby » 13 jul 2007, 11:43

HIer ook vooral de mobile. In het begin hadden we een mooie, maar die moest je elke keer opdraaien en stopte naar een paar minuten. En dan begon Liam te wenen omdat zijn beestjes stopten. Nu hebben we ene op batterijen die telkens 15 minuten draait, veeeeeel beter :lol:

De polsrammelaar deed het in het begin ook goed, omdat ze dan nog te klein zijn om zelf iets vast te pakken. Nu zijn de favorieten: een knisperend boekje, pluche knuffels met bijtringen aan, een zeepaardje met bijtringen en de weewoo, da's een pluche die roept als je ermee schudt (kun je gelukkig wel uit zetten ook :lol: )

Het bumbo zitje zou ik zelf niet meer willen missen, super handig om groentepap te geven en de speeltapijten zijn hier ook wel een succes.

Aan de andere kant, een lege plastieken fles of een klein kartonnen doosje zijn ook super interessant... Zo zie je maar, teveel speelgoed is niet nodig, maar het ziet er ook allemaal zo leuk uit hé.

Wat ik zelf belangrijk vond, zijn felle kleuren. Die fletse kleuren van bepaalde merken zijn niet aan mij besteed, een baby ziet in het begin vooral rood, geel en blauw, dus moet je niet met beige speeltjes afkomen bij mij.

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 13 jul 2007, 14:18

ik denk dat favoriet speelgoed ook van kind tot kind afhangt

een stelling is wel, felle kleuren, die lichte kleuren hebben weinig aantrek, en dat is bij de meeste kids wel zo
hier eentje die geen doekjes of knuffels wou de eerste maanden, hij greep niks, zodat ik dacht dat er met zijn motoriek wat scheelde :roll: , niets was minder waar, het interesseerde hem gewoon niet :?
als ik zijn luier ververste, greep hij alles wat rond hem stond (geen speelgoed dus)
tot ik "hard" speelgoed gaf, die eigenlijk al voor iets ouder kindjes was zoals een activity bord aan het park, hij "sloeg" daar heel vroeg al tegen

zijn mobiele met felle kleuren was wel interessant en leuk

en hij is al van heel in het begin zot van alles waar muziek en lichtjes inzitten :lol:

con
Pas blauw

Bericht door con » 13 jul 2007, 15:47

Een mobieltje mag idd niet ontbreken, maar dan wel zo eentje met batterijtjes (zoals debby hierboven schreef). Een speeldekentje ook, daar heeft onze Noah echt plezier aan. In begin ook speelgoedjes die lawaai maken (precies of er zit zo plastiek in van binnen, da maakt dan zo een krekelend lawaai als ze er aan komen). Hier is het lievelingsspeelgoedje van Noah een lichtblauw girafke. Hij wil dat altijd bij hem hebben. Wat ook onmisbaar is vind ik, da is zo'n wipstoelke. Noah heeft daar al zoveel plezier in gehad. Hij zit altijd met z'n beentjes te slaan dan, hij vindt da keiplezant, hoe meer stoeltje beweegt, hoe plezanter :lol: .

Aditi
Pas blauw

Bericht door Aditi » 13 jul 2007, 20:52

ja! Zo'n knisperend boekje! Daar wordt onze schat ook wild van! En aan haar 'activity center' hangt ook zo'n knisperend lapke en daar grijpt ze ook altijd weer naar.

En inderdaad. Kindjes grijpen het meest naar de felle kleurtjes (ook al doen die aan ons oogkes soms zeer :):):))

Zoals hierboven werd gezegd zijn 'gewone' dingen vaak ook heel leuk. De favorieten hier: een leeg plastic flesje, een plastic lepel, een stuk papier, lege potjes shampoo enzo, het lepeltje van de poedermelk, ...
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

mell
Moderator

Bericht door mell » 14 jul 2007, 12:42

mobiel, knisperend boekje, iets dat rammelt. Als het maar felle kleuren heeft en lawaai maakt.

Een babygym was hier geen succes. Gelukkig hebben we die gekregen en dus geen geld in gestoken.

En als je speelgoed voor latere leeftijd wilt opzetten: boekjes, blokjes, nog meer lawaaidingen :lol:

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 14 jul 2007, 14:13

bij niels: knisperende dingetjes, muziekjes, boekjes (plastieken en echte) en van in het begin al auto's... stoffen, plastieken en nu metalen :lol:

bij brittje: boekjes (plastieken en echte), muziekjes, dingetjes met flikkerende lichtjes... en vooral alles wat van grote broer is...
:roll:
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 15 jul 2007, 07:07

Ons Torbentje speelt al van zijn 3 maand met een kiekeboe speelbord van Vtech, dat heeft muziekjes en lichtjes, en hij speelt er nog graag mee :D
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 15 jul 2007, 10:52

plezant hé!!! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

con
Pas blauw

Bericht door con » 15 jul 2007, 23:36

major schreef:Ons Torbentje speelt al van zijn 3 maand met een kiekeboe speelbord van Vtech, dat heeft muziekjes en lichtjes, en hij speelt er nog graag mee :D
Is dat zo'n bord dat je aan de zijkant van 't bed bevestigt met die verschillende toetskes aan?

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 16 jul 2007, 07:58

zo nen soft bal met een belletje in was bij hier alledrie een succes ! en ook zo een tvtje met muziek ik zette dat dan op de kast en daar kunden ze heel lang heen kijken ze waren er echt door gefascineerd . ook een mobiel die je op de plafond kon laten schijnen dat ook muziek maakt . en alles wat kleurrijk was bv alles van playgro daar waren ze zot van niet alleen om wat dat deed maar gewoon al voor de felle kleuren .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

proudfather
Pas blauw

Bericht door proudfather » 16 jul 2007, 16:51

over t algemeen hebben ze alles graag als t maar zacht is met fellere kleuren
dingen die zacht zijn en niet te veel hardere kanten zijn ze veilig en goed met eender welk speelgoed
:D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 16 jul 2007, 19:26

con schreef:
major schreef:Ons Torbentje speelt al van zijn 3 maand met een kiekeboe speelbord van Vtech, dat heeft muziekjes en lichtjes, en hij speelt er nog graag mee :D
Is dat zo'n bord dat je aan de zijkant van 't bed bevestigt met die verschillende toetskes aan?
of aan het park :)
Afbeelding
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mell
Moderator

Bericht door mell » 16 jul 2007, 19:46

oh dat heb ik nog nooit gezien. Ziet er tof uit!

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 16 jul 2007, 19:59

major schreef: of aan het park :)
Afbeelding
wij hebben er ook zo één en nu speelt meneerke er nog liever mee. :lol:
Afbeelding

Afbeelding

femmie
Pas blauw

Bericht door femmie » 16 jul 2007, 23:08

axl heeft in zijn box alles van paco(noukies) en da vind hij super nu heb ik er van de week een rammelaar voor gekocht die hij goed kan vast houden en dat vind hij ook wel leuk... voor de rest is er zo nog niks waar hij mee speelt... soms vind ik da wel jammer ik weet echt ni waar ik hem soms mee moet bezig houden :roll: is dit eigenlijk normaal voor zijn leeftijd???
AfbeeldingAfbeelding

mell
Moderator

Bericht door mell » 17 jul 2007, 08:08

@femmie: da's normaal hoor. Ik had dat ook op die leeftijd. Madam speelde precies niet echt. Maar dat komt nog. En die kindjes zijn ondertussen al bezig met observeren, ... en dat hebben de ouders niet altijd door :wink:

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 19 jul 2007, 20:19

badspeeltjes en ongeveer alles wat geluid maakt. Ook van die boekjes die knisperen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 21 jul 2007, 17:13

kpeis dat wij hetzelfde hebben...en ook Timothy speelt er nog steeds mee.
die hebben goede dingen
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw

Bericht door Molly » 21 jul 2007, 21:49

Lowie speelde 't liefst met felroze speelgoed :roll:
En zijn mobieltje boven het park deed het ook goed!

Hij heeft ook zo een boog gehad om over hem te zetten als hij op z'n rug ligt.
Er hangen daar 3 beestjes aan en als hij daaraan trekt maakt het muziek en flikkeren de lichtjes.
Dat had hij ook enorm graag :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 29 jul 2007, 16:08

In het begin waren de rammelaars met felle kleuren hier de favoriet !
Afbeelding

Afbeelding

Spooky
Pas blauw

Bericht door Spooky » 29 jul 2007, 16:36

Ik heb van een vriendin een piano mogen uitlenen met lichtjes een gitaar een saxofoon enzo aan da vind hij super! Hij kan sinds kort rechtstaan als hij zich vasthoud en daar steunt hij dus ook veel op!
Afbeelding

T1n3
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 04 aug 2007, 10:16

Wat ik echt geweldig vindt, is de bouncer van Fisher Price...
We hadden op de geboortelijst zo'n schommeltje gezet en dat hadden we dan ook maar toch was dat niet volledig zijn ding...
Maar die bouncer, dat trilt en maakt muziek als hij erin zit en bovenaan kan hij staren naar een spiegel met dingetjes die erom heen draaien...
Ja kan zelf kiezen of je de muziek opzet of dat de muziek aanspringt als hij begint te huilen.
Heel handig dus.
Als ik hem erin zet, begint hij meteen te lachen.
Het is echt een geweldig iets.
Een echte aanrader!
Hij is een veel braver kindje nu...
(Heb die in DreaM*BaBy gekocht...)

Grtjs
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

T1n3
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 04 aug 2007, 10:20

Ow ja en die bumbo zou ik ook zeker doen hoor (heb het nog wel niet kunnen gebruiken maar kom :D, binnekort wel 8) )
Op 3 maanden kan je ze erin zetten en dan zitten ze recht (wat geweldig is voor hen) en jij hebt je handen vrij.

Super!
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 04 aug 2007, 10:20

Voor Fleur is alles waar muziek uitkomt geweldig. Eergisteren hebben we haar het 'spelenderwijs leren' stoeltje gekocht. Ze is er echt gek van.
We hebben al véél speelgoed, en ze speelt gelukkig met alles wel. Je zou m'n living eens moeten zien op 't einde van de avond. :lol:
Echt een slagveld!

femmie
Pas blauw

Bericht door femmie » 04 aug 2007, 10:38

k heb zo'n bumbo zitje mr axl houdt zijn hoofdje nog alijd niet echt mooi recht en dan mag je ze er ng niet inzetten!! ik heb het al wel eens even geprobeert en het is een geweldig gezicht maar na eventjes word hj ech moe en zie je dat zijn nekje pijn doet!! :? K&G zei ook dat je er best mee oppast en ze er pas mag inzetten als ze echt hun nekspieren ontwikkeld hebben dus hier staat het nog even weg tot alles onder controle is :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”