welke buggy

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:
welke buggy

Bericht door Schorpioentje73 » 17 mar 2007, 22:58

Ik zit eigenlijk met een vraagje, en ook een dilemma. Wat gebruiken jullie als buggy ? Ik heb een combi 3-in-1 wandelwagen van Peg Pérégo, dus draagmand, maxi cosi en buggy, alles kan op het onderstel worden geklikt. Nu merk ik dat er velen aan een maand of 9 overschakelen op een gewone buggy en dan meestal een compacte. Zodat de buggy geen jaren langer gebruikt wordt en bij gevolg meer versleten is dan de rest, om eventueel te verkopen compleet. Maar mijn vraag, zitten de kids daar wel goed in ? Ik dacht ook een aparte buggy te kopen, maar een grote, degelijke driewieler, of vierwieler maar met redelijke wielen. Ik vind dat die plat moet kunnen voor als ze in slaap vallen, dat ze toch makkelijk liggen en grotere wielen voor rijcomfort, want ik denk dat die compacte misschien wel licht en klein zijn, maar minder makkelijk "rijden" op oneffen voetpaden of wegen ofzo.
Wat gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen ?


Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 17 mar 2007, 23:03

Ik gebruik ook nog de wandelwagen van de maxicosi. Ik heb ne Jané van Pré maman. Ik denk ook wel van ne handigere te kopen, ne compactere. Ik heb al véél positieve commentaar gehoord van de Maclaren.
Voorlopig blijf ik deze nog even gebruiken en ik denk in de solden ne andere te kopen.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 mar 2007, 08:31

Wij hadden voor onze baby's een Pericles.
Nu hebben wij al maanden 2 maclarens! Heel goede buggy's. Heel licht om mee te rijden, compact als je hem opplooit, je kan je kind nog platleggen, ruime mand onderaan.
Ik heb voor de mijne ongeveer een 150 € betaald.
Regenhoes zat erbij, paraplu niet.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 18 mar 2007, 09:41

ale ik ben precies een averechts geval, dat ik gene compactere wil maar ne grote driewieler ofzo :oops: haha
nee serieus ik dacht dat die beter reden, dat die compacte met kleine wiellekes hobbelen over de voetpaden ofzo
naar de plaatst moet ik niet echt omzien, heb nen break en die blijft toch in de auto
vind dat moeilijk he
en wat als je een 2de kindje misschien wil (nog niet zeker maar we denken erover na)
normaal zitten ze toch tot een jaar of 4 in een buggy zeker ? wat doe je dan, oudste laten lopen, want alleen met 2 buggy's gaat niet en een duo is wat zot zeker als ze pakweg 2 jaar zouden schelen?

tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30

Bericht door tweety » 18 mar 2007, 09:44

Ik heb er één gekocht van Bébé Comfort en ben er ook heel tevreden over. Het is een 4 wieler met de gewone grote van wielen. Je kan die ook plat leggen zodat ze goed liggen om te slapen en er zat een regengoes bij. Ik heb er ongeveer een 175 euro voor betaald.


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 18 mar 2007, 10:17

ik heb ook een kleinere aangeschaft gewoon voor de ruimte in mijn koffer van dea uto

mijn grote wandelwagen was zo ene met 4 grote wielen die wl goed reed tegenover die kleine die ik nu heb maar ze nam wel heelm ijn kofferruimte in beslag en woog telkens veel om even in en uit te laden

als ik door winkels wilde rijden lukte dit niet altijd omdat hij te breed was
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 18 mar 2007, 11:11

ik heb zo een gewone buggy dat je kan opplooien en gemakkelijk kan opbergen

en als ze klein waren dan had ik er ene van zo een redelijke zware dat je kon omvormen waarin ze konden slapen en als ze konden zitten dan kom je die in een gewone buggy omvormen

maar die nam heel veel plaats :roll: vooral dan in de auto
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

kindje bij

Bericht door Aicha » 18 mar 2007, 13:15

Als je idd voor een tweede kindje zou gaan en is een dubbele buggy, in welke richting dan ook :lol: :lol: zeker een stuk onhandiger maar als je kindjes 2 of 3 jaar verschillen kun je gerust voor een buggyboard gaan( plankje dat je kunt bevestigen aan je buggy ) voor je oudste; Je hebt daatr trouwens 2 soorten in ook. Een om op te staan en er bestaan er nu ook waar uw kindje al op kan zitten ook.


Hier zijn wij bij ons 2 oudste kindjes rond 18 maanden overgeschakeld op kleine buggy omdat de voorwielen van onze pericles evolution 2 niet zwenken en dat vrij lastig draaien werd door het gewicht van ons pagaddertjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 18 mar 2007, 19:04

bedankt voor de reacties allemaal
we zijn op zoek geweest, en hebben een ideale oplossing gevonden, een stevige driewieler, ruim, en toch compact opplooibaar, ale toch meer als compact genoeg voor mij :oops:
het is een Torck geworden en is ietske kleiner en lichter dan de standaard grote driewielers
leuning kan plat en voetsteun omhoog met een boord

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 19 mar 2007, 08:26

Schorpioentje73 schreef:en wat als je een 2de kindje misschien wil (nog niet zeker maar we denken erover na)
ge zult u nochtans moeten haasten om de pendel gelijk te geven :wink: :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 19 mar 2007, 09:35

Sofie S. schreef:
Schorpioentje73 schreef:en wat als je een 2de kindje misschien wil (nog niet zeker maar we denken erover na)
ge zult u nochtans moeten haasten om de pendel gelijk te geven :wink: :lol:
nee zenne, 't was voor 2008 :P anders wordt het nog 2007 :oops:

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 19 mar 2007, 10:01

Wij hebben onze grote omvouwbuggy met 3 wielen...die gebruik ik voor wandelingen en zo...en boodschappen te doen.
We hebben ook een plooibuggytje compacter dan voor op de tram, trein, of als er heel veel volk is hier in de winkels aan de kust...dan is die gemakkelijker om door te geraken
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 19 mar 2007, 14:19

Mijn voorkeur gaat toch ook uit naar een degelijke grotere buggy zenne, had enkel de pech (ik wou persee een 4 wieler met opgepomte banden) dat de buggy die bij kinderwagen hoorde (bebeconfort) op niet veel trok, bij de eerste uitstap zwengte die uit naar rechts (later bleek dat het opgelost was door ff terug dicht te klappen en open zetten) maar eens de buggy, was die in het begin wel goed (voordeel vond ik dat ik rijrichitng kon kiezen) maar als Femke over het jaar ging, bengelden haar beentjes er precies uit, dat zitje was dus veel te kort in verhouding. En na 2 jaar ben ik naar zo'n paraplu buggy overgestapt, ook al lag me dat ding totaal niet, dat rijdt amper, die wielen klemden constant enz.

Ik heb er dan 18 maand geleden ene van een vriendin gekregen waar een goeie regenkap aanwas, en de rug kon ook plat (vind ik ook belangrijk) maar nu voor 2de ga ik een 2de handse quinny kopen en toch wel met 4 wielen zeker :lol: denk enige nadeel daaraan zal zijn dat het zitje enkel met rijrichting mee kan. En als ze nog kleiner zijn maar te groot voor kinderwagen vond en vind ik het toch handiger dat ze nog naar jou kijken, zal er helaas aan moeten wennen, maar die bebeconfort vond ik gewoon niet zo goed...
Maar de winkel waar lijst lag had totaal geen keuze en heb dat dan maar genomen omdat het niet anders kon, maar was voor nog dingen niet content van die winkel, we hadden ook kleren op lijst en dat seizoen klopte dus niet meer bij kleertjes van 6 maand, maar als eerste kindje denk je daar niet aan en die winkelier had dat toen moeten zeggen. Maar omdat dat een kennis was van m'n ex zijn we daar gegaan, anders had ik dat nooit gedaan. Want vriendelijk was dat mens ook alles behalve en dat vind ik dan weer zo belangrijk...

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 19 mar 2007, 14:26

Schorpioentje73 schreef:
Sofie S. schreef:
Schorpioentje73 schreef:en wat als je een 2de kindje misschien wil (nog niet zeker maar we denken erover na)
ge zult u nochtans moeten haasten om de pendel gelijk te geven :wink: :lol:
nee zenne, 't was voor 2008 :P anders wordt het nog 2007 :oops:
:oops: :oops: waar zit ik met mijn gedachten :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 19 mar 2007, 17:16

idd G & F, ge deelt mijn mening
mijne combi dat ik heb kan ik ook de rijrichting van de buggy kiezen, maar vind die niet voor een paar jaar te gebruiken
dus combi op zolder, en nu een driewieler, iets compacter als de gewone gevonden en heel content :P

Sofie, schoon foto van Daantje :wink:

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 19 mar 2007, 21:50

Wij hebben een grote driewieler van Quinny en een kleine buggy van McLaren (wreed gemakkelijk met de vering dat daarop zit). Van beide zeer tevreden. De driewieler gebruiken wij nu enkel nog als we in het bos gaan wandelen. Voor de rest gebruiken we de McLaren en meestal zelfs tegenwoordig de draagdoek.

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 20 mar 2007, 08:49

Schorpioentje73 schreef: Sofie, schoon foto van Daantje :wink:
merci :oops:
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”