Wanneer alles beginnen te kopen???

Moderators:Welcome, Moderators

frans
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2006, 13:02
Locatie:Limburg
Wanneer alles beginnen te kopen???

Bericht door frans » 20 nov 2006, 13:11

Wanneer kan je het beste alles voor de eerste baby aankopen?
Komen er solden op babyuitzet artikelen?
Moet je lang wachten op kinderwagens? Park?
Of kan je deze steeds direct meenemen?

THNX


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 20 nov 2006, 13:21

Hallo,

ik dacht dat er aangeraden wordt om de geboortelijst aan te leggen aan 6-7 maanden zwangerschap. Als er dan nog grote artikelen moeten besteld worden, dan is alles zeker binnen tegen de geboorte.
Bij ons was alles binnen de week binnen, maar in kleinere winkels kan dit waarschijnlijk wel wat langer duren; alhoewel ik denk niet veel langer dan 6 weken.
Wat betreft die solden: ik denk dat alle winkels sowieso korting geven op hun artikelen, tenzij het al nieuwe collectie is natuurlijk;


Veel plezier alvast met de inkopen :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 nov 2006, 15:18

Wij hebben onze geboortelijst iets voor 7 mnd zwangerschap aangelegd en dat was ruim op tijd. Op de kamer hebben we een week of 8 moeten wachten, dus dat mss iets vroeger.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 20 nov 2006, 18:36

Wij hadden geen geboortelijst. En voor de kinderkamer zijn we in de ikea alles gaan kopen. Geen wachttijden :wink:

Maar ik heb al van mensen gehoord dat ze toch een paar maanden op hun kinderkamer moesten wachten.

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 20 nov 2006, 20:18

Bij ons heeft het heel lang geduurd (12 weken ongeveer) eer de wandelwagen binnen was. Voor de rest was alles bijna in voorraad.
Een volledige kinderkamer hebben wij niet gekocht, alleen een kinderbedje en een commode (waar een verzorgingskussen opkan).

Wij hebben beslist ons geld te sparen, tot ze zelf kunnen meekiezen en dan mogen ze allebei zelf hun jeugdkamer kiezen.

Ook een park is redelijk makkelijk tweedehands te vinden.


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 21 nov 2006, 20:35

Wij hebben bij geeneen van de 2 een lijstje gelegd, want wij hebben bijna alles (kamer, buggy, maxi-cosi) zelf in de solden gekocht toen ik 5m zwanger was. Dat scheelde een pak in geld uit... en het meeste was direct beschikbaar...
Een park zijn we pas gaan halen toen hij 3m was, daarvoor lag hij in de draagwieg van de buggy.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 21 nov 2006, 21:28

bij de eerste hebben wij op 6 maanden zwangerschap een lijst samengesteld
maar de grote stukken hebben we er ineens zelf afgehaald
daar wilden we niet op wachten tot er iemand dat ging kopen
en de allerbelangrijkste dingen hebben we er niet op gezet
stel dat iemand die koopt en je moet weken wachten eer die dat cadeau komen brengen...
bij nummer 2 hebben we gewoon de keuze gelaten
een centje of cadeautje naar eigen keuze
Afbeelding
Afbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 23 nov 2006, 14:45

Falderie
Bij ons heeft het heel lang geduurd (12 weken ongeveer) eer de wandelwagen binnen was. Voor de rest was alles bijna in voorraad.
Een volledige kinderkamer hebben wij niet gekocht, alleen een kinderbedje en een commode (waar een verzorgingskussen opkan).

Wij hebben beslist ons geld te sparen, tot ze zelf kunnen meekiezen en dan mogen ze allebei zelf hun jeugdkamer kiezen.
Wij hebben ook enkel kinderbedje en een commode gekocht. We dachten ook dat het dan plezanter is als ze later zelf hun eigen bed en kastjes kunnen kiezen. Mijn ouders hadden da bij mij ook gedaan, en ik weet da ik da toen heel tof vond. We hebben het kinderbedje en commodeke eergisteren besteld en zou ten laatste eind januari geleverd worden.

De kinderwagen hadden we ook al gekocht. We hebben zo enen van Stokke gekocht, die staat nu in grote promotie omdat er rond nieuwjaar een nieuw model uitkomt. Mijn partner wou persé zo'n kinderwagen, dus heb ik maar toegegeven. :roll: Ziet er wel praktisch uit, maar toch duur vind ik.

De rest gaan we allemaal in januari of februari kopen. Wij gaan niet met geboortelijst werken, maar enkel met pamperrekening. Dit ook vooral omdat mijn familie in O-Vlaanderen woont en mijn schoonfamilie in het antwerpse.


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”