Welk bad?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek
Welk bad?

Bericht door Saartje » 12 nov 2006, 15:01

Wij gebruikten tot nu het bad dat bij de verzorgingstafel hoorde , maar dat is er zo 1 met een zitje en dat is nu dus te klein en ze is daar zo hevig in dat ze die stop er altijd uit krijgt met als gevolg: de kinderkamer onder water.
Is het nog wel de moeite dat we nu een ander badje kopen of nemen we haar beter mee in het grote bad?
Of bestaan er badjes voor grotere baby's?


Katia

Bericht door Katia » 12 nov 2006, 15:11

vanaf 6 maand in de badring in het grote bad...
ik zou echt geen nieuw badje meer gaan kopen nu.

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 12 nov 2006, 15:22

ofwel ne tummy tub, daar kunnen ze nog wel even in, en is 'economischer' kwa water :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 12 nov 2006, 15:55

Amber en Caro gingen daarna direct in het grote bad. Caro heelft zelfs niet lang in haar klein badje gezeten, ze ging vlug samen met Amber in het grote bad, dat vond ze veel leuker.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 12 nov 2006, 17:32

ik had "last" met mijn oud babybad en heb na een paar maanden toch nog een breder badje gekocht in een goedkope niet te noemen winkel (waar mijn wederhelft nog eens werknemerskorting heeft ook) en wij wisselen nog altjd af tussen het grote bad en dat babybad: als peuter kunnen ze daar in rechtzitten hè en dit bad eeft gene stop :P dus kan hij niet uitgetrokken worden ook ni en ik zet da tn het grote bad: verbruikt midner water en houdt het gespetter binnen de randen ;) hè :lol:
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 12 nov 2006, 18:10

Euhm, wij hebben hier geen bad, alleen een douche. Marie word ook te groot voor het badje. Hoe kan ik haar dan nog wassen? Mee onder de douche?

Katia

Bericht door Katia » 12 nov 2006, 18:27

Troia heeft mee onder de douche geweest tot ze in die ring kon, en daarna nog regelmatig en nu nog steeds...
dus gewoon meepakken!

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 12 nov 2006, 18:42

Mieke schreef:Euhm, wij hebben hier geen bad, alleen een douche. Marie word ook te groot voor het badje. Hoe kan ik haar dan nog wassen? Mee onder de douche?
Er bestaan badjes die je in de douche kunt zetten, hieronder is er een foto van, bibabad noemen die:

Afbeelding
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 12 nov 2006, 20:11

Dat lijkt me wel leuk zo'n douchebad, maar je hebt al een redelijk grote douche nodig blijkbaar,?

Daan heeft ook niet zo lang in het babybad gezeten. Vanaf zijn 2 maand in het grote bad, maar dan wel op zo'n matrasje. Vindt hij super. Van zodra hij kan zitten, gebruik ik de badring.
Afbeelding

Afbeelding

Saraatje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 nov 2006, 21:18
Locatie:provincie Antwerpen

Bericht door Saraatje » 12 nov 2006, 20:37

Hoi,

na heel wat gezoek, heb ik zo'n badje gevonden op de website van de colruyt.

De uitleg erbij:

Maak in een handomdraai van je douche een kinderbad
Ruimtebesparend
Met antislipbodem
Doek machinewasbaar op 60 °C


Je hoeft enkel het badje uit te klappen in de doucheruimte en de afvoer aan te sluiten op het doucheputje. Ook geschikt voor buiten of op reis. Licht aluminium onderstel met polyester doek. Verstelbare grootte: minimaal 70 x 70 cm, maximaal 90 x 90 cm. Voor kinderen tot 7 jaar.

Prijs: 139 euro

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 12 nov 2006, 21:44

hier zelfde probleem
in zijn babybadje zet hij tegenwoordig de badkamer onder water met zijn gespetter :P
dus voorlopig mee onder de douche, en ik ben aan het kijken voor zo een badring aan te schaffen

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 13 nov 2006, 07:17

Timothy zit al vanaf hij kon zitten in zo'n badring en daar douche ik hem in ook, tis niet altijd bad.
HIj vindt douchen superleuk, is altijd welgezind in bad :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 13 nov 2006, 08:51

brittje gaat gewoon in het grote bad
hebben we met niels ook gedaan
Afbeelding
Afbeelding

Saraatje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 nov 2006, 21:18
Locatie:provincie Antwerpen

Bericht door Saraatje » 13 nov 2006, 20:45

Toen wij klein waren, gingen wij meestal in de living in het babybad in bad... Vooral in de winter, omdat de vorige eigenaar van ons huis de badkamer in een aanbouw had geïntalleerd, waarvoor je eerst door de voormalige koeienstal moest. Niet te doen dus: een uur op voorhand de verwarming aan gaan zetten, een kwartier op voorhand skipakjes aan, naar de badkamer, skipakjes uit, bad laten vollopen, snel kleren uit, snel in bad, snel eruit en afdrogen, pyama aan, skipakjes aan, en terug naar binnen.

Totdat ik een jaar of vijf was, zijn wij dus vooral 's winters in de living, voor de stoof, nog in het babybad in bad geweest.

Toen was de nieuwe badkamer eindelijk af en konden we daar in bad. Onze Lars was toen nog maar net geboren, dus die ging in het babybad in bad, dat net dwars op ons bad pastte. Ik zat aan de ene kant van het babybad in het grote bad en mijn twee jaar jongere broer aan de andere kant... Was wel dolle pret natuurlijk...

Sara

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 nov 2006, 21:32

Ik zou Fleur in het grote bad zetten.
Hier hebben ze ook in het babybadje gezeten onder het luierkussen (commode) tot ze er niet meer in konden en dan in het grote bad.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 14 nov 2006, 18:09

We nemen Maaike al heel lang mee in het grote bad. Op den duur begon ze wat hevig te worden en hebben we op een tweedehandsbeurs zo'n badstoeltje aangekocht. Nu zit ze fijn in het bad te spelen. Zalig vind ze dat.

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 14 nov 2006, 19:13

wij hebben geen ligbad,maar wel een grote douche....en een stop voor in de douche,waardoor tjorreke toch een"bad"heeft,waar hij gerust in kan zitten tot zijn 7de jaar,ofzo..hoewel hij nu meestal opteert voor de douche..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 15 nov 2006, 11:21

Wij hebben geen groot bad ,enkel een douche.
En ik zet het kinderbadje in de douche en laat mijn kleine kapoen daar naar hartelust spetteren in het water.
In het begin deed ik dat in de keuken,met als gevolg dat ik die dan achteraf mocht dweilen en ook nog eens de ramen mocht kuisen. :roll:
Dan heb ik eens gekeken of zijn badje niet in de duochebak paste,en ja hoor.
Sindsdien doe ik het altijd zo en is het enkel een klein beetje water dat ik nu moet opkuisen dan het gehele badwater dat over de vloer stroomd. :lol:


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”