nu al in de autostoel?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:
nu al in de autostoel?

Bericht door Sofie S. » 19 okt 2006, 11:58

Wij hebben zo'n autostoel van groep 1 gekocht. Dat is van 9 tot 18 kg. Daan weegt nu bijna 8 kg. Binnen twee weken gaan wij drie dagen weg en zou ik hem dan voor die dagen in de autostoel willen zetten, aangezien we waarschijnlijk regelmatig in en uit de auto zullen moeten. Als ik hem zijn winterjas aandoe, dan kan hij daarmee niet meer in de maxi cosi of hij kan zeker niet meer bewegen :? En iedere keer jas aan en uit lijkt me ook wel heel onpraktisch.
Zou dat kwaad kunnen als hij enkele dagen daarin moet zitten?
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 19 okt 2006, 20:18

Eerlijk, ik vind het vroeg. De mijne waren een 6 maanden toen ze erinzaten. En sommigen vinden dat nog vroeg.
Je kan de riempjes van je mc toch aanpassen aan de winterjas? Hier deden we dat ook altijd zo. Een een mc kan je op de grond nog eens zetten, wat ook makkelijk is.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 19 okt 2006, 20:36

Amber en Caro waren ongeveer 7 maanden toen ze in de autostoel zaten. Eigenlijk vanaf het ogenblik dat ze te groot waren voor de maxi cosi. De kinderarts zei ons toen vanaf het ogenblik dat hun voetjes voorbij de maxi-cosi komen dan moeten ze in de autostoel want dan zitten ze niet meer veilig in een maxi-cosi.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 19 okt 2006, 21:22

Jens en Jutta waren ook zeven maanden toen we overgeschakeld hebben naar een autostoel. Zoals Tamaravh zegt : vanaf het moment dat hun voetjes eruitsteken. Ik zou het ook niet doen. Vier maanden is wel heel klein vind ik.

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 20 okt 2006, 08:28

Je kan de riempjes van je mc toch aanpassen aan de winterjas?

het probleem zit hem in de breedte :? maar we zullen het inderdaad nog een tijdje bij de maxi cosi houden zolang hij niet zelfstandig kan zitten. Tegen dat we op weekend gaan is hij wel 5.5 maand, maar inderdaad nog te vroeg. Ik zou die autostoel wel nog niet permanent gebruiken hé, maar zou hem alleen voor die dragen gebruikt hebben.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 20 okt 2006, 18:38

Ik las hier dat zoveel mensen rond 7 maanden overgeschakeld zijn. Maaike wordt 7 maanden en ik dacht: bwah die past er toch nog altijd in.
Ja lap ze is deze nacht precies gegroeid: haar voeten staken fameus uit de mc vnadaag :roll:
Weten we weer wat doen dit weekend :wink:

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 20 okt 2006, 18:43

Ze zal het leuk vinden hoor. Nu kan ze alles zien buiten. Spannend.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 okt 2006, 19:48

mell schreef:...
Ja lap ze is deze nacht precies gegroeid: haar voeten staken fameus uit de mc vnadaag :roll:
...
:lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 21 okt 2006, 10:38

Ilsa komt met haar voetjes tegen de zetel. Maar haar hoofd steekt er nog niet uit. En ze weegt nog geen 9kg.
Misschien dat we binnenkort toch de autostoel nemen, ze is net 8 maanden.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 21 okt 2006, 18:39

Vandaag dus eentje gaan kopen. Ze had de slappe lach toen we haar daar in zette in de auto. Tja nu kan ze mama en moeke ook in de gaten houden he?! :shock: :lol:

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 21 okt 2006, 19:15

Leuk dat ze het tof vind. Nu kan ze ook meegenieten van wat er zich allemaal afspeelt daarbuiten. Proficiat met jullie aankoop.

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 21 okt 2006, 21:44

hoh te vroeg vooreen autostoel, hangt er ook vanaf welke
en hoe sterk je kind al is, hoe groot, hoe zwaar, hoe goed het al rechtop kan zitten enz
Daan wou ook al snel rechtop zitten, hier Shayenzo ook
in mijn wagen gaat hij nog in de maxi cosi, die klikt op een onderstel en mijne autostoel is nog te groot voor hem, is ene die later uit elkaar kan en als zitje gebruikt kan worden
maar voor Chris zijn wagen hebben we nu een andere autostoel, zogezegd vanaf de geboorte (dat zou ik nu wel niet doen) , en daar gaat hij nu wel in hoor, dan hoeven we niet steeds alles te verplaatsen he
en hij zit er mooi stevig in hoor, hij kan ook achterover kantelen, dus geen probleem

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 02 nov 2006, 18:53

Tamaravh schreef:De kinderarts zei ons toen vanaf het ogenblik dat hun voetjes voorbij de maxi-cosi komen dan moeten ze in de autostoel want dan zitten ze niet meer veilig in een maxi-cosi.
Nu heb ik op een andere site gelezen dat je je kind absoluut niet in een autostoel moogt steken totdat het kind 9kg weegt. Bovendien is het niet erg dat de voetjes eruit komen het is het hoofd dat er niet uit mag komen.

Wat een belachelijk gedoe. Want het is toch effectief niet veilig om ze in de maxi-cosi te steken als hun voeten eruit komen.

Soit Maaike zit goed in haar autostoel. Stevig genoeg en ze geniet. De politie mag mij gerust eens uitleggen hoe je een kind dat met haar voeten uit een maxi-cosi komt veilig kunt vervoeren. :shock: :D

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 02 nov 2006, 20:46

mell schreef:
Tamaravh schreef:De kinderarts zei ons toen vanaf het ogenblik dat hun voetjes voorbij de maxi-cosi komen dan moeten ze in de autostoel want dan zitten ze niet meer veilig in een maxi-cosi.
Nu heb ik op een andere site gelezen dat je je kind absoluut niet in een autostoel moogt steken totdat het kind 9kg weegt. Bovendien is het niet erg dat de voetjes eruit komen het is het hoofd dat er niet uit mag komen.

Wat een belachelijk gedoe. Want het is toch effectief niet veilig om ze in de maxi-cosi te steken als hun voeten eruit komen.

Soit Maaike zit goed in haar autostoel. Stevig genoeg en ze geniet. De politie mag mij gerust eens uitleggen hoe je een kind dat met haar voeten uit een maxi-cosi komt veilig kunt vervoeren. :shock: :D
Aja want onze kinderarts zei ook dat als we een ongeluk zouden hebben dat dan de voetjes de schok zouden opvangen ipv de maxi-cosi. Ik heb hierjuist eens gekeken hoeveel Amber woog op 7 maanden en zij woog toen iets meer dan 9 kg, Caro die woog 8 kg. Ik vond dat de maxi-cosi toen ook al veel begon te wegen en zij vonden het ook veel leuker in hun autostoel.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 05 nov 2006, 18:08

@Tamaravh: geluk met het gewicht dus. Hier zou Maaike officieel dan niet in een autostoel mogen. We denken dat ze nu rond de 7kg weegt. Maar qua lengte dus te groot voor de maxi cosi.

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 06 nov 2006, 17:19

We hebben pas de autozetel gekocht die de mutualiteit (het CM) aanraadde. En ze verkopen die aan 50euro en is conform de wetgeving. Geen slecht idee vonden wij dus. En mijn ouders hebben er ook zo eentje aangeschaft voor in hun auto te plaatsen.

Nu lezen we de handleiding en blijkt dat die stoel pas is vanaf ong. 15kg oftewel 3 jaar.
Emma is nu (bijna)10 maand en ik sleur haar nog steeds mee in haar maxi cosi. Maar inderdaad, haar voetjes zijn er nu wel over aan het groeien. Morgen word ze gewogen bij K&G.
Dat wil dus wel zeggen dat we eerst nog een andere stoel kunnen gaan aanschaffen, tot ze in die andere kan binnen drie jaar. Die kan dus voorlopig de zolder op.

Heeft er iemand enige tips waar ik zeker op zou moeten letten bij het aankopen van de autostoel?
Alvast bedankt !!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 nov 2006, 21:25

Tips? Goh, de kg hé? En dat hij goedbevonden is door testaankoop over wat is het allemaal.
Wij hebben ene van maxicosi. Alé, twee eigenlijk en ik ben daar erg tevreden over. Ik heb rond de 200€ per stuk betaald.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 07 nov 2006, 12:35

Ik ga morgen eens naar de winkel waar onze geboortelijst lag. Ik moet toch nog haar winterslaapzak gaan ophalen, die was besteld.
En dan ineens een keertje kijken naar een autostoel. Ik schat dat Emma nu ook wel rond de 9kg zal zijn. Ik ben eens benieuwd voor vanavond want ze is wel ferm gegroeid. En de volgende keer dat we gaan is ze al een jaar (!!!!) en dan moet ze terug spuitjes krijgen. Ocharme toch.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 07 nov 2006, 21:06

Eentje die niet is aanbevolen kan je tegenwoordig bijna niet meer kopen. Alee ja ze moeten toch allemaal voldoen aan de wet.

Tja de meeste ziekenfondsen, ... verkopen dus in eerste plaats eentje die al voor de tweede leeftijd is. (om het zo te zeggen)

Een autostoel heb je dus in 3 categorieen. Wij hebben er direct eentje gekocht die vanaf 9kg begon en die meegaat tot 36kg, dus tot het niet meer nodig is. Een dure aankoop maar als we ze apart zouden kopen was het nog een beetje duurder geweest.

Wij hebben ook een stoel gekocht die comfortabel genoeg is voor haar. De onze kan een beetje gekanteld worden en heeft nog een stoelverkleiner. En ook gordels in de stoel nog voor de eerste kiloos. Dat hebben de stoelen dus ook niet allemaal. Maar dat vond ik wel belangrijk voor zo'n ukkiepuk. :wink:

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 08 nov 2006, 09:03

We hebben de stoel dus van mijn ouders gekregen, en ik vrees er nu voor dat mijn moeder een beetje overhaast is geweest.
We zijn gisteren naar K&G geweest en ze weegt nu 8,880kg (leuk cijfer) en is 73cm. Haar voetjes steken dus zeker buiten de maxi cosi.

Het zal er dus wel degelijk op neerkomen dat we nog een stoel zullen moeten aanschaffen voor tussen de 9kg en 15kg.
Iemand enig idee hoe oud ze ongeveer zijn als ze 15kg zijn? Dat zal toch nog wel een paar maanden duren denk ik.
Ik vraag het maar omdat mijn man en mijn ouders (lees moeder) er dus niet helemaal van overtuigd zijn dat het nodig is om nog een extra stoel aan te schaffen. Maar we kunnen haar toch niet in de maxi cosi laten zitten tot ze 15kg weegt !!

Enfin, ik ga straks toch naar de babywinkel, ik zal mijn licht er eens opsteken.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 10 nov 2006, 19:55

denk dat ze toch makkelijk 2 à 3 jaar zijn eer ze 15 kg wegen, hangt van kind tot kind af.

Hier een autostoel van Bébéconfort. ook zeer tevreden van. het is allemaal een dure aankoop maar veiligheid gaat voor bij ons.

voor een groeistoel moeten ze wel al goed kunnen zitten, dus ik denk dat je toch nog een paar jaar een autostoel zal moeten aanschaffen.

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 12 nov 2006, 01:54

ja, ik vrees het ook. Ik zal Jerry maar meenemen naar de winkel zodat hij het duidelijk kan zien.
Uiteindelijk primeert veiligheid bij hem toch ook.
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 15 nov 2006, 15:51

Wij gaan de autostoel dit weekend ook voor Ilsa installeren. Ze weegt wel net geen 9 kilo maar ze begint recht te zitten in de maxicosi en dat is ook niet de bedoeling.

Ben benieuwd wat haar reactie zal zijn.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 nov 2006, 22:02

Kijken zal ze doen. :D Een nieuwe wereld die opengaat voor Ilsa!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 16 nov 2006, 01:29

Wij zijn er hier nog niet helemaal uit. Jerry is nog niet mee kunnen gaan naar de winkel. En hij moet nu tot en met zaterdag werken, dus zouden we pas zondag kunnen gaan.
Afwachten maar weer...
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 nov 2006, 09:06

Ilse-vh schreef:...
Iemand enig idee hoe oud ze ongeveer zijn als ze 15kg zijn? Dat zal toch nog wel een paar maanden duren denk ik.
...
Karsten is nu net twee geworden en weegt nog geen 15 kg..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 16 nov 2006, 14:00

Dagmar schreef:
Ilse-vh schreef:...
Iemand enig idee hoe oud ze ongeveer zijn als ze 15kg zijn? Dat zal toch nog wel een paar maanden duren denk ik.
...
Karsten is nu net twee geworden en weegt nog geen 15 kg..
Yana wordt in februari 3 jaar en zij weegt ongeveer 12.6 kg. :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 23 nov 2006, 19:37

Hier hebben we voor Naomi ook al een autostoel gekocht, eentje vanaf 9kg. We gaan het deze week al plaatsen in de auto. We denken dat ze er reeds klaar voor is. Ze is redelijk groot voor haar leeftijd (ze zeggen dat dat door de borstvoeding komt?), ze meet al 70cm. De draagmand en de maxi-cosi zijn reeds te klein voor haar, ze buigt haar beentjes al in de draagmand en ze ligt niet graag, ze wil vanalles kunnen zien én vastpakken natuurlijk ! :lol: Ik ben eens benieuwd of het goed gaat lukken.
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 23 nov 2006, 20:19

Marijke, laat je weten hoe Naomi er op reageert? Ik zou de onze nu toch wel willen in gebruik nemen als hij 7 maand wordt, nog een kleine maand toch. Maar hij weegt nu al bijna 9 kg en met die maxi cosi is dat toch echt sleuren geworden ze. En hij zit zo graag recht !!!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 23 nov 2006, 22:35

Sofie, ik zou het doen hoor
Shayenzo zit in mijn man zijn auto al een tijdje in zijne autostoel
in de mijne nog in de maxi cosi, maar die is ook wat te klein aan het worden
normaal staat er dat je tot 9kg die achterstevoren moet zetten, maar is onhandig wegens de riem die in de weg zit, en door het hellend vlak van de achterbank, helt hij vooruit, en als hij normaal staat kan hij platter, handiger voor als hij in slaap valt he :P
dus nu staat de autostoel gewoon en kijkt hij vooruit, ziet hij meer, en is veel beter :P


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”