maxi cosi vraagje

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl
maxi cosi vraagje

Bericht door verena » 22 sep 2006, 14:55

vanaf welke leeftijd hebben jullie je maxi cosi beginnen gebruiken ? en wat zijn jullie ervaringen ?




Groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 22 sep 2006, 14:58

onmiddellijk van bij de geboorte...
om in de auto te zetten
om even een winkel binnen te springen
.... enz enz

heel handig
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 22 sep 2006, 15:01

Ja tuurlijk, van bij de geboorte. Zo zijn mijn twee kinderen uit de kraamafdeling vertrokken....
En te vervoeren, boodschappen te doen,...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 22 sep 2006, 15:02

Hier wordt de maxi cosi heel vaak gebruikt. Mijn dochtertje zit er heel graag in. Na haar flesje zet ik haar er even in en zet haar dan bij ons aan tafel zodat ze goed kan rondkijken. Vooral als we op bezoek zijn ergens zit ze er vaak in.
Ook wel niet te lang natuurlijk, want dat is niet goed voor hun rugje. En ze geeft het zelf aan wanneer ze er uit wil, dan doet ze alle moeite om recht te geraken... grappig om bezig te zien.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 22 sep 2006, 15:10

Ik vond dat ook een makkelijk ding. Je kan ze eens op de grond zetten, en ze zitten veilig.
Als ze er niet meer inpassen en ze kunnen nog niet lopen, dan is het een pak moeilijker.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 22 sep 2006, 15:13

En als we op stap zijn en ze zit in haar maxi cosi valt ze gegarandeerd in slaap.(behalve als er teveel te zien is) Op de foto zit ze er ook in. Toen waren we op vakantie in Duitsland en heeft ze er ook vaak in geslapen als we gingen wandelen of zo.
En ze zit er vrij comfortabel in dus waarom niet he

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 22 sep 2006, 15:26

bedankt voor jullie reacties
ik wist het niet zeker er zijn er veel die zeggen dat je ze beter in een draagmand vervoert als ze naar huis komen en zo
maar ik vind een maxi cosi op het eerste zicht ook wel handig
en je moet ze er niet iedere keer uittillen om in de auto te doen en zo dus we zien wel

groetjes verena

ps mooie meid jou dochtertje ze slaapt enorm zalig geloof ik in haar stoeltje en alles past mooi samen ook :D
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 22 sep 2006, 15:28

verena schreef:ps mooie meid jou dochtertje ze slaapt enorm zalig geloof ik in haar stoeltje en alles past mooi samen ook :D
thx
ja, ze ligt daar echt zalig in en als ze er niet graag zou in zitten zou ze er ook zo ni in liggen denk ik. Da wilt lukken he, da haar kleertjes met de kleuren van de maxi cosi pastten? Ik vond het ook wel grappig :D

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 22 sep 2006, 15:55

hier ook gebruikt vanaf we uit het ziekenhuis kwamen. wreed gemakkelijk ding. vind het soms spijtig dat lander er niet meer in zit. nu is het wel een drukte soms

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 22 sep 2006, 17:00

wij hebben 2,5 maand de draagmand gebruikt en daarna pas de maxi-cosi
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 22 sep 2006, 17:25

Wij hebben direct de maxicosi gebruikt, eerst met een verkleinkussentje erin. Onze draagmand heeft geen systeem om vast te zetten in de auto, en ik vind de maxicosi toch veiliger om ze in te vervoeren.

Marith zit daar wel niet supergraag in, dus wordt dat hier enkel gebruikt om te vervoeren.

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 22 sep 2006, 17:30

nooit gebruikt - ik val weer eens uit de toon zeker ;) en ik weet het hoor maar ik moet dat niet hebben dus :P maar ik moet toegeven dat de draagmand ook niet ideaal was: het droeg in mijn ogen makkelijker dan een maxicosi maar is nog sleuren en J die was daar met zijn lange benen al snel uitgegroeid = nog voor hij in een echte grotere autostoel kon en dus heb ik me suf gezocht en uiteindelijk de ideale stoel voor ons gevonden (want in een maxicosi kon hij toen ook al niet meer in, zelfs al had ik het nog willen doen) en dat was een 0-1-2-3-stoel waar ze van dag 1 tot 4 jaar in kunnen. 'k Weet niet of ik dat merk hier mag noemen dus ik zeg het maar niet, maar ik ben er content van en onze jongste heeft daar dan vanaf 't begin in gelegen / gezeten. Ja kan die helemaal kantelen en met een trappelzak of verkleiner is dat zelfs voor pasgeborenen te doen. Nu moet ik wel zeggen dat wij niet zoveel met de auto rijden en dat mijn redenen om tegen maxicosi te zijn vooral liggen in het misbruik: veel mensen laten hun kindje daar langer in dan nodig. Als je het enkel als autostoel gebruikt dan gaat het, maar anders is dat dus echt echt echt niet goed voor de ontwikkeling van de heupen en de rug.
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 22 sep 2006, 18:49

Wij hebben dat onmiddelijk na het verlaten van het moederhuis in gebruik genomen. Eerst met appart kussen, dan gewoon.
Het is handig, zolang je met je auto niet te ver geparkeerd staat van waar je moet zijn :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 22 sep 2006, 18:51

hier ook onmiddelijk in gebruik genomen,en gebruikt voor tjorven te vervoeren..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 23 sep 2006, 11:45

spotje schreef:Wij hebben dat onmiddelijk na het verlaten van het moederhuis in gebruik genomen. Eerst met appart kussen, dan gewoon.
Het is handig, zolang je met je auto niet te ver geparkeerd staat van waar je moet zijn :lol:
Vind jij dat ook zo onhandig om te dragen? Als mijn vriend erbij is krijgt hij altijd de eer om het te dragen :D . In 't begin viel da nog mee, ma met da beetje extra gewicht heb ik echt moeite om da nog fatsoenlijk te kunnen dragen. Ik had ook ne keer een ideale ingeving om met haar naar 't stad te gaan...alleen. Maar toen ik daarkwam merkte ik op dat ik het onderstel vergeten was dus heb ik de maxi cosi de hele tijd moeten dragen... Ik was gewoon kapot toen ik terug aan de auto kwam.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 23 sep 2006, 11:57

heel herkenbaar :lol:
als papa erbij is, krijgt die dat ding ook in zijn handen geduwd :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 23 sep 2006, 12:13

Ik droeg soms de mc zo in mijn armen. Zo je ene arm onder het hoofdsteun, en de andere zo over de benen... zo zwaar dat eht werd vooral als ze ouder en ouder werden

maar hier veel gebruikt

ook voor de hapjes in te geven...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 23 sep 2006, 13:39

hier ook onmiddelijk. Tja je moet wel als je met de auto weggaat.
En officieel mocht ze er eigenlijk nog niet in. Ik heb gezien dat daar ook een minimumgewicht op staat, maar ja hoe geraak je anders thuis van het ziekenhuis :roll:

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 23 sep 2006, 14:00

Hier ook gebruikt vanaf het moment dat we uit het ZH kwamen...

als papa erbij is, krijgt die dat ding ook in zijn handen geduwd

idem dito :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 23 sep 2006, 14:14

Ja ik zie dat ook soms in de winkel zijn de mamas aan het sleuren en dan rap hup op de winkelkar en dan gaat het al veel beter
ik denk ook dat mijn man de mc gaat mogen dragen :lol:
zeker als het al wat gewichtiger begint te worden
er zijn gelukig onderstellen op wieletjes
dat zal al een stukje beter gaan he

groetjes verena
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 24 sep 2006, 11:19

we hebben de mc ook direct gebruikt voor uit het ziekenhuis te komen .
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 24 sep 2006, 14:33

mell schreef:En officieel mocht ze er eigenlijk nog niet in. Ik heb gezien dat daar ook een minimumgewicht op staat, maar ja hoe geraak je anders thuis van het ziekenhuis :roll:
is dat echt? Daar heb ik nooit op gelet en dat heeft er mij nooit iemand gezegd...ik dacht dat vanaf borelingen was.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 24 sep 2006, 17:12

Hier ook de maxi-cosi gebruikt van in het begin, maar wel uitsluitend voor in de auto te gebruiken en niet daarbuiten. Een maxi-cosi dragen vinden we nogal onhandig, we verkiezen liever de draagdoek!, we nemen haar dan uit de maxi-cosi in de auto en leggen haar dicht tegen mama's of papa's warme borstkas.
Ze weegt nu ongeveer 6,5kg en is 65cm groot, hoelang zou ze nog in de maxi-cosi eigenlijk passen?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 24 sep 2006, 21:29

Dat zal nog wel een tijdje zijn, hun voetjes mogen erover hangen heb ik me altijd laten vertellen. Milan heeft begin januari zijn autostoel beginnen gebruiken. Hij was toen 7 maanden, maar zelfs dat was aan de vroege kant omdat hij niet meer tegen de rijrichting in zat.
Maar je kan er dus nog een tijdje zoet mee zijn.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 24 sep 2006, 21:34

Ilsa weegt nu ongeveer 8kg500 en is 69,5 à 70cm en ze geraakt er nog goed in.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 25 sep 2006, 11:11

Das inderdaad onhandig om dragen, he. Ik heb dus echt blauwe plekken op mijn been, doordat dat er voortdurend tegenbotst. En ik moet er wel elke dag een paar keer mee sleuren, iedere keer Renate naar school moet, of afgehaald wordt, sleuren met de maxicosi. Tis te zot om ze voor dat kleine stukje op het onderstel te zetten, of in de draagdoek, maar het blijft toch een gesleur hoor.

Ik heb altijd gehoord dat je de maxicosi mag blijven gebruiken zolang het hoofdje er niet bovenuit steekt, de voetje mogen eruit bengelen, maar het hoofdje niet.

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 25 sep 2006, 14:15

sandy schreef:
mell schreef:En officieel mocht ze er eigenlijk nog niet in. Ik heb gezien dat daar ook een minimumgewicht op staat, maar ja hoe geraak je anders thuis van het ziekenhuis :roll:
is dat echt? Daar heb ik nooit op gelet en dat heeft er mij nooit iemand gezegd...ik dacht dat vanaf borelingen was.
Ja ik verschoot er ook van. Ik was zo het boekje van de maxicosi en alle andere dingen aan het doornemen en zag het staan. En ik weet nog dat ik toen dacht: en hoe moet Maaike dan naar huis kunnen? Ik weet niet meer hoeveel kilo het was maar ik geloof zo rond de 3 of zo.

Maar ja zie je je daar al rekening mee houden? Een pasgeborene moet toch thuisgeraken, ... :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 sep 2006, 20:42

Ach ja, maar toch rond de 3 kg. Ik dacht dat je kindje meer moest wegen. Maar ik denk dat de meeste wel rond 3 kg wegen als ze naar huis gaan. Of veel zal het toch niet schelen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 25 sep 2006, 22:31

ook ik ben de drager van dienst ;) en ik ben ook van mening dat het handiger moet, die dingen wegen niet alleen zwaar, ze zitten ook constant in de weg
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 26 sep 2006, 07:32

sandy schreef:
mell schreef:En officieel mocht ze er eigenlijk nog niet in. Ik heb gezien dat daar ook een minimumgewicht op staat, maar ja hoe geraak je anders thuis van het ziekenhuis :roll:
is dat echt? Daar heb ik nooit op gelet en dat heeft er mij nooit iemand gezegd...ik dacht dat vanaf borelingen was.
In mijn geval moest ik daar niet mee inzitten: gewicht Timothy bij vertrek uit het zh: 4,5 kg :lol:
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”