maxi cosi vraagje

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 26 sep 2006, 08:05

Mits we zelf geen auto hebben is de maxi cosi hier niet extreem veel gebruikt. Soms zette ik Anaïs er ook even gewoon in terwijl wij aten, onze relax was echt een miskoop, daar gleed ze helemaal in weg :roll:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 26 sep 2006, 08:17

dat kennen we hier..

de maxi-cosi werd dan ook meer gebruikt als relax,dan de relax zelf,om de simpele reden dat tjorven zich met de relax'omkieperde,en zo door het huis kroop..
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

mee eens

Bericht door Snuffie » 26 sep 2006, 08:39

Jep, zelfde mening hier.

Het is een handig ding voor als ze nog heel klein zijn. Vooral om ze te vervoeren.

Eénmaal de kleintjes wat zwaarder en groter worden, dan is de maxi-cosi een onhandig ding om rond te dragen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 26 sep 2006, 16:21

sandy schreef:Ach ja, maar toch rond de 3 kg. Ik dacht dat je kindje meer moest wegen. Maar ik denk dat de meeste wel rond 3 kg wegen als ze naar huis gaan. Of veel zal het toch niet schelen.
Hier scheelde het dus wel wat. Ze woog 2kg300 bij geboorte en ook zoiets toen ze 9 dagen later naar huis mocht. Ze woog een maand later pas rond de 3kg. :lol:

PeeBee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 aug 2006, 18:56

Bericht door PeeBee » 26 sep 2006, 16:36

MC enkel voor in de auto, moest ze eruit dan gebruikten we de draagdoek. heb liever geen breuk in mijne rug. Die dingen zijn niet gemaakt om te dragen.

greetzzzz,
mama van een guitige zoon en een meisjesspook...


Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 05 okt 2006, 01:30

Ik val ook uit de toon: we hebben de draagwieg de eerste paar maanden intensief gebruikt. Maar daar zit wel een speciale band in om rond haar buikje te doen (klittenband), en ook zat er op de achterbank een extra veiligheidsriem.
We hebben Emma redelijk lang in de draagwieg vervoerd, om de simpele reden dat ze altijd in slaap viel zodra we wegreden en in de MC vonden we haar toch maar onhandig slapen, zo ineengezakt.
Ze heeft er ook lang in geslapen, naast mij aan ons bed. Ze was zeker 4 maand geloof ik.

Je mag de MC ook niet meer gebruiken als het hoofdje boven de rand bovenaan begint te komen.
En het is inderdaad zo onhandig om de MC om te dragen. Dus gaat ze van uit de auto uit de MC in haar buggy. Het makkelijke daaraan is dat die helemaal achterover kan geklapt worden, zodat, als ze in slaap valt tijdens een wandeling, ze toch nog lekker kan slapen.
En plat liggen is toch nog het beste voor hun ruggetje.
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 12 nov 2006, 03:23

bioMam schreef:nooit gebruikt - ik val weer eens uit de toon zeker ;) en ik weet het hoor maar ik moet dat niet hebben dus :P maar ik moet toegeven dat de draagmand ook niet ideaal was: het droeg in mijn ogen makkelijker dan een maxicosi maar is nog sleuren
Ik val ook uit de toon. We hebben de MC pas laat gebruikt, ik denk dat ze zeker al 2 of 3 maand was. We hebben de draagmand intensief gebruikt, vanaf het moment dat we naar huis gingen van het ziekenhuis.
We hadden wel zo een speciaal 'harnas' om de wieg op de achterbank van de auto stevig vast te zetten en Emma zelf had haar veiligheidsriem om. Dat was zo een brede stevige klittenband die je om haar middel moest vastmaken. Ze lag er echt graag in en heeft tot ze 4 maand was in haar draagwieg naast ons bed gestaan.

Bij ons heeft de draagwieg zijn geld dubbel en dwars waard geweest.
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”