Bumbo seat

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:
Bumbo seat

Bericht door Schorpioentje73 » 10 sep 2006, 12:36

heeft hier iemand ervaring met zo een Bumbo seat ?
Ik vind het wel interessant, en niet omdat ik de kleine wil pushen om rechtop te zitten, maar net voor de veiligheid.
Op reis zat hij op een bepaald moment op mijn schoot, wat achterover hellend tegen mij aan, en grjipt hij mijn handen, of vingers, en trekt zich recht, sindsdien wil die niks anders dan rechtop zitten en probeert dat zelfs alleen al :? , hoewel hij daar eigenlijk nog wat jong voor is
hij heeft enorme kracht en serieuze spieren heb ik de indruk
ook in zijn relax wil hij zich rechtop zetten, dan zit hij daar geluid te maken en te forceren als het niet lukt, maar ik heb die relax terug wat platter gelegd, tot ergernis van meneer, maar vertrouw het niet, wil niet dat hij er voorover uitvalt zenne :oops:
nu zelfs in zijn box, ligt hij plat, en ineens trekt hij de knieën op, hoofdje opgericht en trekt zich zo samen in een bolleke om te proberen overeind te raken, met het nodige gekreun en geluid :P , en als het na 10 minuten niet lukt begint hij te wenen van colère omdat hij niet alleen rechtop geraakt :roll: , die zou precies al willen kunnen lopen
dus dacht ik dat zo een Bumbo seat wel eens ideaal zou kunnen zijn voor hem, want met een klein beetjes steun (ergens tegenzitten of aanleunen blijft hij mooi zitten) , en dan is't pas goed voor meneer :roll:


Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 10 sep 2006, 12:45

Wij hadden dat ook voor Caro. Zij vond dat heel leuk om in te zitten en zo kon ze ook bij Amber zitten. Ik zette haar er ook soms in voor haar patatjes en fruitpap te geven.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 10 sep 2006, 17:10

wij hebben dat hier ook staan, maar Troia kon al rechtzitten voor ze daarin zat...
Vroeger dan dat vind ik het eigenlijk maar wat "pushen" inderdaad...
allez ja, niet dat dat heel erg is, het is van zacht materiaal gemaakt he, maar toch... gho, rare hersenkronkel van mij :lol:

vanaf ze zelf kon rechtzitten heeft ze daar toch regelmatig ingezeten, vooral dan om te eten ofzo... en ze heeft er nog ingezeten tot ze ruim over een jaar was! gewoon omdat ze dat gezellig vond en er graag inzat... nu gaat ze er af en toe nog inzitten hoor, maar dat is meer om te spelen :lol:

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 10 sep 2006, 18:31

tja, ik wil idd niet pushen, maar ik moet net het tegenoverstelde doen
hij wil steeds rechtop en pusht zichzelf, hij is zichzelf zodanig aan het forceren en weent dan als het niet lukt
dus ja, misschien dat hij dan "content" is he

Katia

Bericht door Katia » 10 sep 2006, 18:51

awel ja, ik zou het proberen hoor... ik had er ook zo eentje en ze kunnen daar zo gefrustreerd door geraken he :shock::D eigenlijk wel grappig om te zien, maar ja...
Zo'n bumboseat is alleszins heel zacht van stof, dus het is eigenlijk een soort grote mouche waar ze in zitten, geen plastiek ofzo... Het rugje wordt dus eigenlijk niet zo heel hard belast...


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 12 sep 2006, 09:39

Wat is de maximum leeftijd voor zo'n bumbo seat.
Ziet er wel leuk uit.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 12 sep 2006, 15:52

Troia zit er af en toe nog in :wink: maar meer om te spelen eigenlijk...

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 12 sep 2006, 16:15

awel daar heb ik het nu nooit voor gehad zie: leek mij zo nep en geforceerd :oops: (en GIJ hebt dat dan wel Katia? Druist in tegen heel uw andere aanpak :lol: in mijn ogen ;) maar och ja) en anderzijds heb ik wel zoiets van als dat kind recht wil dan mag het wel eens wat rechter, maar ik loste dat bij R op door hem te dragen (met of zodner draagdoek) en dan was die ook content. Relax heeft hij nooit van moeten weten :shock: terwijl ik er van bij J net zo content van was en dacht dat het schiterend was dat die helemaal plat kon - maar dat was bij R dus net NIET wat hij wou dus :roll: en ik maar proberne om 'm zijn rug niet te veel te laten belasten, maar gelijkk dat dat ne snelle was heeft hij gewoon heel vroeg leren zitten en vanaf dan kon hij de eetstoel al eens in. Rechterzetten in de relax heb ik ook eens geprobeerd maar dart was hopeloos: recht of plat, meneerke ging over de zijrand hangen en ik zag 'm in mijn verbeelding al als schildpad ondersteboven met dei relax op de grond liggen kruffelen dus dat was rap afgeschaft - leve de draagdoek voor die maanden van toen amai!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 12 sep 2006, 17:34

ja wij hebben dat... maar nog eens: Troia heeft daar pas ingezeten toen ze al zelfstandig recht kon zitten...
Ze kon zitten iets voor de 5 maand en wij hebben dat pas na 6 maand in huis gehad...
dus geforceerd is dat niet echt dan, vind ik...

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 12 sep 2006, 18:37

tja Biomam, dat is het net, ik vertrouw de relax ook niet ver nie meer zenne, hij helt er ook al in voorover, dus heb ook schrik dat hij ondersteboven kantelt hoor
dus ja, wat is de oplossing
dragen, hoh, hij wil niet gedragen worden met zijn gezicht naar ons gericht, al lang niet meer, en is amper 3,5 maand :roll:
enkel als hij alles kan zien is het goed
en dragen is ook niet alles, als hij niet recht genoeg is, kreunt hij als gek, gewoon zichzelf weren om rechtop te raken
enerzijds leuk als er rap van aanpakken weten, maar soms ook heeeeel lastig , je weet niet wat doen om goed te doen
enerzijds is het belastend voor de rug, enerzijds is hij kwaad al hij niet rechtop mag

Katia

Bericht door Katia » 12 sep 2006, 19:11

zolang je hem geen heledag daarin laat zitten! (en pas op, ik ken zo'n mensen he :shock: )

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 12 sep 2006, 22:09

Katia schreef:zolang je hem geen heledag daarin laat zitten! (en pas op, ik ken zo'n mensen he :shock: )
:roll: ik ben nu ook niet achterlijk zenne :wink:

Katia

Bericht door Katia » 12 sep 2006, 22:21

jawel!!!
jij hebt bv gegeven :lol::lol::lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 12 sep 2006, 23:11

:lol: :lol: :lol: ah ja maar dan ben ik ook (super)achterlijk hè dus negeer mijn bezwaren dan maar ;) :p hahaha ...

seg en in een doek dragen met zijn gezichtje van je weg- met zijn rugje tegen je buik - is dat nog geen optie dan?

rap van aanpakken jahaa dat ken ik intussen :roll: :roll: :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 13 sep 2006, 11:44

Katia schreef:jawel!!!
jij hebt bv gegeven :lol::lol::lol:

??? nee heb fv gegeven :P :P


en dat dragen, kan ik hem toch niet ganse dag dragen ook , hij is gewoon van efkes alleen in de box of in de relax te zitten, zonder dat we er constant mee bezig moeten zijn, en wil dat liefst zo houden
ah ja, we zien wel he, hij mag dan zo een bumbo seat hebben, en er af en toe es inzitten, om fruitpap te geven gaat het misschien ook makkelijk

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 15 sep 2006, 23:38

hoi,
Wij hebben ook een bumbo seat. Op de doos staat er dat dat voor baby's vanaf 3 maand is en toen ik Kyana daarin zette aan 3maand was dat echt geen zicht! 't was gelijk een dutsje. Ze zakte heel in één en haar hoofdje slingerde daar maar. Ze zat er maar gemakkelijk in toen ze een maand of 6 was. Eerst had 'k spijt: wat heb k nu gekocht... maar nu ben ik blij dat ik zo'n stoeltje heb! Ik zet haar in dat stoeltje met een doos rammelaars naast haar en ze haalt er alles uit en dan moet mama er terug alles in steken en kan ze opnieuw beginnen. Ook gemakkelijk om eten in te geven. Je kan dat stoeltje mooi afwassen als ze morsen. En heel gamakkelijk als je weg gaat. die relax mee nemen is een hele sleur en neemt veel plaats in maar dat bumbo seatje is klein é. 's avonds als we aan tafel zitten zet ik dat stoeltje op tafel naast ons en dan ziet ze alles en dat vindt ze super. Het enige nadeel die ik vind is als je er een baby in blote billetjes in zet dat je ze er moeilijk terug uit krijgt. Ze plakken er dan aan. Of te wel heeft Kyana een beetje te dikke billen :D
groetjes
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 16 sep 2006, 10:16

Timothy heeft ook zo'n stoeltje, maar zit er nooit graag lang in :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 16 sep 2006, 10:25

Tatty schreef:Op de doos staat er dat dat voor baby's vanaf 3 maand is en toen ik Kyana daarin zette aan 3maand was dat echt geen zicht! 't was gelijk een dutsje. Ze zakte heel in één en haar hoofdje slingerde daar maar.
ja dan is dat natuurlijk nog niet geschikt als ze nog in elkaar zakken
hier zal ik dat probleem niet hebben, die zit bij ons recht op onze schoot, bijna zonder steun, met 1 hand vasthouden is al meer dan genoeg, dus hij zit al redelijk stevig
heb hem in de winkel eens in zo ne bumbo seat gezet, en hij vond het plezant, zat daar zo rond te kijken :P
het hangt er vanaf hoe stevig je kind is om het op 3 maand al te gebruiken he

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 20 sep 2006, 08:40

Ik heb er thuis ook zo eentje die altijd alles moet gezien hebben en die echt geniet van rechtop te zitten en alles te aanschouwen. Toch ben ik niet echt voorstander van zo'n bumbo seat. Ik heb de indruk dat ze altijd een beetje naar voren blijven hellen en dat dat ding vooraan pijnlijk tegen de borstkas drukt. Geef mij maar de relax, tot hij in zijn eetstoel zal kunnen.
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”