Speelmobiel of niet

Moderators:Welcome, Moderators

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15
Speelmobiel of niet

Bericht door Marijke » 15 aug 2006, 15:14

Ons kleintje valt meestal in slaap als ik aan het zingen ben, maar zou een speelmobieltje boven haar bed ook helpen? Van mijn nichtje van 11 jaar kreeg ik te horen dat zij als baby steeds in slaap viel van de muziek boven haar bed. Moest dat helpen hé, want nu is het een heel moeilijke slaapster, overdag zeker. Ze kan zo een hele dag wakker blijven en al het gewieg en gezang tijdens de dag was dan tevergeefs.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 15 aug 2006, 15:28

wij hebben een mobiel boven haar box
en aan haar bedje een trekpopje
en ze vindt dat geweldig!
die mobiel daar ligt ze van te genieten, dat beweegt en dan lacht ze ernaar
en dat trekpopje vind ze ook leuk, maar het dient bij haar niet om in slaap te raken. Dat kan ze van alleen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 15 aug 2006, 16:25

het kan helpen maar het kan evengeod zijn dat ze er net wakker naar gaan liggen kijken :lol: en zelf zingen is anders hè - ik wou dat ik dat kon (maar euh die van "Allo Allo" is niks vergeleken bij mijn zangkunst :? :roll: :lol: en ik ga mijn kinderen hun oren maar niet volproppen met kaasblokjes ;) :lol: hè)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 15 aug 2006, 16:53

:) wij hebben een speelmobieltje hangen, maar daarvan valt torben nog niet in slaap hoor, integendeel, hij ligt er met grote ogen naar te kijken hoe dat ding draait ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 16 aug 2006, 13:19

major schreef::) wij hebben een speelmobieltje hangen, maar daarvan valt torben nog niet in slaap hoor, integendeel, hij ligt er met grote ogen naar te kijken hoe dat ding draait ;)
hier net 't zelfde :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 16 aug 2006, 13:30

Anaïs viel daar niet van in slaap...maar lag ook met grote ogen te kijken...en toen ze 3 maand was had ze er niet meer veel interesse mee voor...toen heb ik het weer opgeborgen...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 16 aug 2006, 16:12

Ik heb hier zo'n toestel hangen aan Alessio zijn bed en dat is allemaal met gezongen liedjes,ge kunt ook uw eigen liedjes opnemen, er zit een recorder in.Daarmee valt hij als nen blok in slaap,groetjes zotteke.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 16 aug 2006, 16:14

T'is van v-tech vergeten te vermelden.
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 17 aug 2006, 17:57

Hier geen, enkel speeltjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairytale
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 nov 2005, 20:21
Locatie:Hulst (NL)
Contacteer:

Bericht door Fairytale » 17 aug 2006, 19:57

Wij hebben dat alleen in de box gehad dus beneden als ze wakker zijn... (jullie noemen dat park he :wink: )

Voor boven haar bed vind ik dat te druk en onrustig... er is niks mis mee als ze gewoon wakker in bed ff tot rust komen... zo leren ze ook goed zelf in slaap te vallen
Liefs Sara, trotse moeder van Lola Anaïs en Gobe Didier

Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 18 aug 2006, 00:42

We hebben dat van in het begin boven haar parkwieg gehangen. Eerst kalmeerde het muziekje haar, dan begonnen de beestjes die ronddraaiden haar te intrigeren, en zelfs nu ze 7 maand is, is ze er nog verzot op. De muziek doet niet veel meer maar ze vindt die beestjes fantastisch.

Lang zal ik het niet meer kunnen laten hangen want ze begint er ferm aan te trekken. Ze heeft er tenminste al 7 maand plezier van gehad dus een miskoop is dat niet geweest.

Ik zou het ook niet boven haar bedje hangen, enkel boven het park. In Emma's bedje ligt enkel haar beertje waar ze mee in slaap valt en die haal ik dan ook nog uit haar bedje als ze vast in slaap is.
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 22 aug 2006, 10:45

maar daarvan valt torben nog niet in slaap hoor, integendeel, hij ligt er met grote ogen naar te kijken hoe dat ding draait
Bij Ilsa hangt dat boven haar bed. En ze kijkt naar de beertjes die ronddraaien.
Aan haar park hebben we twee trekpopjes hangen. eén in de vorm van een muis en het andere is een konijn.

Als ze nadien aan de speelmobiel begint de trekken gaat dat weg en dan hangen we zo'n trekpopje aan haar bed.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 23 aug 2006, 09:50

wel, trekken is eigenlijk een groot woord, ze schudt heen en weer met die beestjes en als de volgende eraan komt,dan is die het slachtoffer.
Maar van zodra ik zie dat ze er werkelijk teveel kracht op zet (trekt), dan haal ik hem ook weg.

Zelfde met haar relax. Daar hangt ook zo een boog aan met diertjes aan. Dat ding hangt al compleet scheef, maar toegegeven, het is iets stevig want het weerstaat al haar trek en sleur buien :wink: :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 23 aug 2006, 12:30

Fairytale schreef:Wij hebben dat alleen in de box gehad dus beneden als ze wakker zijn... (jullie noemen dat park he :wink: )
wij zeggen ook box maar dat heb ik dus niet gehad (een box) en de mobiel die vond ik sowieso wel de moeite ... maar ons apakje heeft de steel van dat systeem kapotgetrokken :eek: en 't is nog wel stevige plastic maar hij was er met zijn hele gewicht aan gaan hangen :roll: dus het ding ligt al een hele tijd opzij - ik kan die speeltjes er wel makkelijk af halen, misschien dat ik dat eens doe maar da's niet hetzelfde hè, och anders aan een lint ophangen. Boven ons verluierkussen heb ik ook een muzielkmaan hangen: vinden alle kids gewèldig en 't is een goeie afleiding als ze niet meer stil blijven liggen.

Alle mobieltjes (met of zonder miuziek) trekken kindern hun aandacht toch hè: ik vind dat geweldig hoe die daar gefascineerd naar kunnen kijken ...
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 24 aug 2006, 09:37

bioMam schreef:
Alle mobieltjes (met of zonder miuziek) trekken kindern hun aandacht toch hè: ik vind dat geweldig hoe die daar gefascineerd naar kunnen kijken ...
Ok, ik ga mij zo een mobieltje aanschaffen. Als er iemand van zijn/haar mobieltje vanaf wilt .... stuur me maar een pm hé. Een een parkwieg zou ik ook kunnen gebruiken.
Allemaal bedankt voor jullie uitgebreide mening. :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 25 okt 2006, 19:37

wij hebben 2 zo een mobieltjes
1 boven zijn bedje en 1 beneden boven zijn box
maar het dient niet om in te slapen, is niet nodig
dat in zijn box was voor rustig te zijn als hij eens weende, en naar te kijken
hij lag er vaak tegen te brabbelen, maar nu intussen sinds een aantal dagen trekt hij ze naar beneden, de koord houdt het vol, maar de plastiek kraakt :oops: omdat hij er zo hevig aan trekt
heb ze er nu maar afgehaald of hij maakt ze nog kapot

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 25 okt 2006, 19:47

onze mobiel hangt hoog genoeg, daar kan ze nog niet aan
zolang ze nog niet rechtzit in de box
en dan nog... :lol:
Afbeelding
Afbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 25 okt 2006, 19:54

Ja, ik ben sterk aan het overwegen om het park een standje lager te zetten, want Marith heeft den truc gevonden om haar beestjes te pakken te krijgen als ze boven haar hoofd aan het draaien zijn.

Tis aan de ene kant slecht voor onze mobiel als ze hem te pakken krijgt, maar ze amuseert zich er zo mee, ze ligt soms heel geconcentreerd te kijken tot er een beestje passeert, en dan, grijpen maar...

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 25 okt 2006, 19:56

schattig!!
onze box staat al geruime tijd op de laagste stand
en de parkomrander is er toen ook uitgegaan
ze draaide zich steeds om en dan kon ze goed rondkijken in de living hé
sindsdien ziet ze de hond hier nogal eens passeren
en dat valt ook in goede aarde :lol:
vooral dat staartje!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 okt 2006, 21:06

Wij hadden enkel een mobiel om op het park te monteren. Niets boven het bedje. De mobiel boven het park was enkel om te spelen, en helemaal niet om in slaap te vallen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 okt 2006, 21:07

Er valt me nog iets in: wij hadden zo een ding die baarmoedergeluiden maakt en soms vielen ze daar wel van in slaap. Maar mss is 4 maanden te oud (ik bedoel: als je dat nog niet gebruikt hebt na de geboorte, dan weet ze mss nu niet meer wat dat is, baarmoedergeluiden :wink: )
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 25 okt 2006, 21:34

Maaike heeft ook een mobiel boven haar bedje hangen. Hoort bij haar nachtritueel. Eerst naar haar lampje kijken dan in bed en mobieltje op en alle beestjes (winnie de pooh en vriendjes) laten passeren.

De laatste tijd als ze wakker is kan het ook zijn dat ze er naar zit te graaien. Ze heeft dat ding al enkele keren eraf gekregen :lol:

Zijn dus ook aan het nadenken om het bedje misschien een standje lager te zetten

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 25 okt 2006, 22:20

Boven het bedje van Ilsa hangt ook een beren muziekmobiel .Ze kijkt er heen maar grijpt er nog niet heen. Van zodra ze dat begint te doen gaat ie eraf. Daarnaast heeft ze nog een trekpopje aan de zijkant van haar bed. Daar trek ik elke keer aan voor ze gaat slapen.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 25 okt 2006, 22:42

Boven het park hangt er zo een draai-mobiel (voor Niels dan nu he)...
Maar op Sam z'n kamertje staat een andere mobiel, eentje die beeldjes projecteerd op het plafond met een slaapliedje erbij...
Voor Niels hebben we overlaatst ook eentje gekocht die projecteerd, eentje van Winnie the Pooh met 'natuurgeluidjes'...

Eigenlijk vallen ze beiden ook wel in slaap zonder die projector maar het hoort bij het ritueel.
En wanneer wij gaan slapen (en Niels allang in dromenland ligt) dan zetten wij die van Niels nog eens op...voor onszelf :oops: en ik moet zeggen, je valt er inderdaad snel van in slaap...ofwel zijn we altijd zo moe :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 26 okt 2006, 07:26

Lena schreef: Maar op Sam z'n kamertje staat een andere mobiel, eentje die beeldjes projecteerd op het plafond met een slaapliedje erbij...
wij hebben ook zo één :D
we gebruiken die wanneer Torben 's nachts wakker wordt, het geeft afleiding en hij valt wel gemakkelijker terug in slaap
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 26 okt 2006, 09:21

Wij hebben dat niet. Meestal zing ik zelf (gelukkig kan ik zingen :D) of fluister ik heel zachtjes shhh na elkaar (daar valt hij dikwijls van in slaap).
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 26 okt 2006, 12:19

wij hebben dat wel, maar boven het park en we laten ze er niet bij in slaap vallen!
Eigenlijk meer om te stimuleren hebben we dat en bij Atlanta helpt dat dus he! die doet niet liever dan die beestjes volgen!

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 26 okt 2006, 13:43

haha, er zijn er hier precies nog die hun mobieltje al bijna stuk hebben gekregen :P
ik denk dat ik het park dan ook maar iets lager ga zetten
wou het nog niet doen omdat de omrander dan niet meer vastgemaakt kan worden, en gezien hij soms nogal ronddraait in dat ding :?
zal het toch eens proberen dan

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 26 okt 2006, 15:16

Ik heb de omrander er een tijdje geleden al afgezwierd, dan ziet ze wat meer, en als grote zus passeert, dan kunnen ze "tetteren" tegen elkaar. Ongelooflijk hoe die twee tegen elkaar kunnen bezig zijn.

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 26 okt 2006, 18:40

En wij hebben die parkomrander er juist een maandje geleden of zo aan gehangen. Daarvoor nooit maar ineens begon ze vast te zitten tussen de spijlen en dat soms met trappelzak aan. vond ik toch maar eng. :?


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”