snuggle nest

Moderators:Welcome, Moderators

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg
snuggle nest

Bericht door vonny » 18 jul 2006, 16:01

Heeft er iemand deze in gebruik en wat vind je ervan? Is het de moeite waard om er een aan te kopen?
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 18 jul 2006, 16:27

Ik ken het wel maar gebruik het zelf niet. Ik vind da wel handig voor in het ouderlijk bed of voor onderweg(bij vrienden ofzo...)

Lucy heeft hier bijna nooit bij ons gelegen en als ze da toch deed dan sliep ze op men buik :lol:

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 18 jul 2006, 16:29

Ik heb daar ook al voor rondgekeken. Vooral omdat we van plan zijn het babytje bij ons te laten slapen (lijkt me veel praktischer voor de borstvoeding). En zo'n snuggle nest lijkt me dus wel veilig. Maar ervaring heb ik er dus niet mee. Misschien iemand anders?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 18 jul 2006, 16:37

ik heb dat voor Lander gebruikt. Gaf wel geen bv maar als hij bij ons lag te slapen vond ik het veel veiliger (wij zijn nogal harde wroeters in bed). Zo konden we nooit op hem rollen.

als hij pas geboren was en thuis was gebruikte ik het ook in zijn bedje, dan leek dat niet zo groot voor dat klein manneke.

ervaring => positief

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 18 jul 2006, 19:26

Wij hebben hem voor Jutta gebruikt. Ook meestal toen ze tussen ons moest slapen. In haar eigen bedje had dat niet veel nut. Ze lag er altijd onder of ernaast.


Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 18 jul 2006, 20:23

wij hebbene r geen ervaring mee,omdat wij tjorven op het bv kussen legde in ons bed.Nu voor de tweede overwegen we toch om er eentje aan te kopen..kwestie dat grote broer ook nog in ons bed kan kruipen s'morgens,he.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 18 jul 2006, 22:54

er bestaat ook een cosi sleep, het lijkt op de snuggle nest. het grote verschil tussen de twee is dat de ene volledig omrand is en de andere niet. Bij de snuggle nest is dit open, glijdt het kleintje er niet uit dan? Vindt je deze ook 2dehands te koop?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 18 jul 2006, 23:04

wij hebben persoonlijk niet gekozen voor zo'n snuggle nest
we leggen Torben altijd bij ons in bed, hij heeft veel nood aan menselijk contact en ik vrees dat met zo'n snuggle nest dat dat zo'n beetje problemen geeft
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 18 jul 2006, 23:39

waar is het intieme van samenslapen dan naartoe als er zo'n bak tussen ligt? :?
allez ja, zo'n warm lichaampje tegen je aanvoelen, ik zou het niet anders willen!
Ik zie daar dus echt het nut niet van in.
En ik ben ook een enorme wroeter, maar wees gerust, automatisch ga je NIET op je kind liggen hoor!

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 18 jul 2006, 23:48

neen, maar het schijnt wel dat Torben vorige nacht tweemaal mijn hand in zijn gezicht heeft gekregen. :?... niet dat hij er wakker van werd of zo, maar wie weet, in de toekomst :?: ik draai me altijd met mijn rug naar beiden wanneer ik ga slapen, toch maar om zeker te spelen ;) maar ik wordt toch altijd wakker langs de andere kant :lol:
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 18 jul 2006, 23:52

gho ja, maar die hand kan over die snuggle nest ook heen hoor, dus dat op zich, blijft gelijk in kans...

maar om erop te liggen, dat is een automatisme...

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 19 jul 2006, 10:05

Hier ook geen snuggle nest hoor :shock: Anaïs heeft ook enorm nood aan lichaamscontact, en het is ook handiger zonder met de borstvoeding....
Ik vind dat ook gewoon zalig als je kindje zo tegen je aan kruipt/ligt....
Das voor hen ook een heel geborgen gevoel he :D

Björn heeft ook wel eens op Anaïs haar hand gelegen, maar ze heeft het nooit gemerkt...
:wink:

En toen ze nog heel klein was legde ik haar ook soms om zo¨n borstvoedingskussen waar ik dan zelf mijn hoofd dicht bij haar legde....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 19 jul 2006, 10:14

Ik ben overtuigd. Geen snuggle nest hier, we leggen het babytje wel gewoon tussen ons in :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 19 jul 2006, 10:37

vonny schreef:Vindt je deze ook 2dehands te koop?
ja hoor, heb er al gezien op de site van 2dehands.be, maar zoveel goedkoper zijn ze niet
heb het ook al overwogen, maar hier slaapt hij in zijn eigen bedje, 't was eigenlijk meer om ergens mee te nemen, maar dan hebben we de kinderwagen, en vind deze dan nog altijd beter

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 19 jul 2006, 12:01

Ik weet nog geen eens wat dat is .... :oops:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 19 jul 2006, 13:54

major schreef:neen, maar het schijnt wel dat Torben vorige nacht tweemaal mijn hand in zijn gezicht heeft gekregen. :?... niet dat hij er wakker van werd of zo, maar wie weet, in de toekomst :?: ik draai me altijd met mijn rug naar beiden wanneer ik ga slapen, toch maar om zeker te spelen ;) maar ik wordt toch altijd wakker langs de andere kant :lol:
bij ons is het de kleine rekel wiens handjes en voetjes ons raken :roll: en ik was en wroeter maar enu ig ik braaf op een randje terwijl hij ons hele bed ligt aan te slaan :lol: :roll: :lol: maar ik laat 'm maar bij ons slapen nu vanaf dat hij voor een nacht-/ochtendvoeding wakker wordt (daarvoor ligt hij in zijn eigne bedje nu) en toch slaap ik "minder" als hij erbij ligt. De eerst emaanden ging dat goed maar nu hij al zo groot is, begint me dat hoe langer hoe zwaarder te vallen ... 'k Heb veel behoefte aan mijn slaap en eigen bed en merk nu goed dat ik mezelf al 2 jaar (van tijdens de zwangerschap) aan 't afmatten ben.

'k Was wel voor een co-sleeper (ai Katia dat gat ge helemaal nioks vinden dan) = zo'n babybed dat ge tegen uw bed zet met 1 kant open maar heb daar nie tmeer in geïnvesteerd. Trouwens, R wil ook altijd contact voelen - vooral zijn voetje is daar heel sterk in, was al zo van voor de bevalling.

Je kan ook een borstvoedingskussen gebruiken om rond je baby te leggen als fijn nestje als ze klein zijn en mee in het grote bed liggen - als je ze wil "snuggelen" hè. Zo'n bakje lmijkt me handig voor onderweg ja of voor het verkleinen van een spijlenbed in 't begin (maar daar heb je ook vna die mini-borstvoedingskussentjes voor nu) en dan vond ik een wieg weeer beter: veel investering voor die korte tijd, ik weet 't maar het blijft iets hebben en wij hebben gewoon de familiewieg herbekleed (koste wel genoeg nog zenne) maar een kleine baby moet knus liggen hè. Enfin ja, dat kan ook in de draagmand van de kinderwgen: moet je zelf zien. Wat wij in 't begin ook deden was de wieg beneden en de dragmand van de kidnerwagen boven op een klein bankje naast ons bed - stond vast, was binnen handbereik en toch een beetje apart. 'k Moest maar gaan rechtzitten en mijn arm uitsteken en hop ik had 'm als hij bv wou of getroost moest worden :lol: dus da's zeker een tip die ik kan aanraden: bankje had rugleuning dus bak stond goed "vast" en dat ding doet nu dienst als speelbankje voor de kids (wat het eigenlijk ook is) in de kamer van de jongste.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 19 jul 2006, 15:21

Sigri schreef:Ik weet nog geen eens wat dat is .... :oops:
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 19 jul 2006, 15:50

Bedankt schorpioentje :D
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 19 jul 2006, 16:38

bioMam schreef:(ai Katia dat gat ge helemaal nioks vinden dan)
:lol::lol::lol:

en sofie, je kan altijd eerst zo proberen en zie je dat je je toch veiliger zou voelen met zo'n ding, kan je het nog aanschaffen he!

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 23 jul 2006, 19:30

beslissing is genomen en het is een cosi sleep geworden de opvolger van de snuggle nest
Afbeelding
Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 11 sep 2006, 19:14

Er lijken hier veel mensen te zijn die hun kleintjes bij zich in bed nemen. Ik wilde dat ook graag doen maar het werd ons langs alle kanten afgeraden (ze zou nooit nog in haar eigen bedje willen slapen enz). De enkele keren dat ik haar toch bij ons heb gelegd heeft ze echter heel goed geslapen terwijl ik anders 10 tot 15 keer op een slechte nacht uit mijn bed kan.

Mijn vraag, tot hoe oud hebben jullie je kleintjes bij je gehouden, of tot welke leeftijd zou je dat doen?
Ter info, ik heb geen bv gegeven.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 11 sep 2006, 19:18

tjorven heeft bij ons geslapen tot hij ongeveer 14 maanden was.dan gaf hij zelf aan dat hij het niet meer wou,en heeft hij in zijn eigen bedje geslapen.nooit problemen mee gehad..wel veel commentaar...
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 11 sep 2006, 19:19

En, ga je met je tweede kindje ook doen?
Afbeelding

Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 11 sep 2006, 20:00

Fjodor slaapt ook tussen ons in. Dat gaat heel goed tot nu toe. Hij zal zelf wel aangeven wanneer hij in een eigen bedje wil slapen. Kind en gezin raadt het dan misschien wel af, maar ik heb al onderzoeken gezien die de voordelen ervan inzien.

Katia

Bericht door Katia » 11 sep 2006, 20:21

hier Atlanta ook weer...
Troia is rond een maand of 8 beginnen aangeven dat ze in haar bedje wou liggen en dat hebben we dan ook laten doen.
Atlanta geeft dat nu al aan :cry:
dat is dus echt een kind van "laat mij zoveel mogelijk gerust, riskeer het je niet om mij constant te pakken he"
Hoewel er gelukkig genoeg momenten zijn dat ze wel bij mama of papa wil liggen en ze niet in haar bedje/park wil.

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 11 sep 2006, 22:16

Amber en Caro hebben de eerste maanden ook bij ons geslapen. Ik denk dat ze ongeveer 6 maanden waren als ze naar hun eigen kamertje zijn gegaan en dit zonder problemen. Op een gegeven moment gaven ze het zelf aan dat ze er hun niet zo goed meer bij voelden. Hun middagdutje liet ik hun wel altijd in hun eigen kamertje doen dus ze waren het bedje al wel gewoon. Af en toe slapen ze soms nog eens bij ons.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 11 sep 2006, 22:23

Ilse-vh schreef:En, ga je met je tweede kindje ook doen?

ja,zeker weten :D
vandaar dat we volgende week achter een groter bed gaan :D
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 11 sep 2006, 22:29

sedert een week of zo, slaapt Torben net zo goed in zijn eigen bedje, beter zelfs, zonder mijn gesnurk en gewriemel ;)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 11 sep 2006, 23:04

Timothy sliep de pakweg de eerste 5 a 6 weken naast mij in de mand van de kinderkoets, en toen hij begon door te slapen, hebben we hem in zijn eigen kamer laten slapen. Toen we zagen dat dat verder goed ging, hebben het zo gehouden.
In het weekend, als hij vroeg wakker is, pakken we hem ff tussen ons nog gezellig.
Overdag gebeurt het dat we samen een dutje doen in de zetel (kort en alleen het weekend, er is daar in de week geen kans toe)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:

Bericht door wen » 12 sep 2006, 14:00

Ik heb da ook altijd gedaan,maar wel zonder hoe heet het ding weer?
En zoals Katia al zegt je gaat niet op je kind ligge,ale ik heb da bij geen 1 van de 5 gedaan.
Ik vindt het nu zo erg Yaro wil zelf ni meer bij ons slapen,en ik zou da graag toch nog eens willen zene!
Als wij wakker worden gebeurd het wel eens dat we 6 in ons bed liggen,dat is wel iets te veel zene hahahaha.
Afbeelding

Yaro zijn banner klopt weer niet,hij is nu bijna 2jaar.


AfbeeldingAfbeelding

Glenn 2/6/1995
Jens 6/9/1997
jana 20/11/1998


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”