bedafsluiters

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Katia
bedafsluiters

Bericht door Katia » 10 jul 2006, 16:57

Afbeelding

iemand ervaring hiermee?
reden: troia slaapt af en toe nog bij ons in bed (vooral tegen de morgen aan) en ik durf haar EN beebje niet naast elkaar tussen ons in leggen eigenlijk (kwestie van beebje ook rust te gunnen :lol: )
Dus Troia zou al aan de rand van het bed moeten liggen, maar het is zo'n wroetbol he, dus ik weet zeker dat ze eruit gaat vallen dan.
Iemand ervaring met zo'n dingen?
En zijn die bestemt tegen wroetbollen?
(en kan je die met een waterbed gebruiken?)


Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 10 jul 2006, 21:58

Wij hebben er één van Tomy. Het is een model om vast te hechten onder je matras dus ik veronderstel dat je het kan gebruiken bij een waterbed. Jens slaapt daar nu al bijna 2 jaar mee en hij is er nog nooit uitgevallen.
Hij is ook zeer beweeglijk in zijn bed. Ik durf dat ding echt nog niet wegnemen.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 jul 2006, 08:40

familie van me heeft dat ook altijd gebruikt omdat hun kindjes vrij actief waren in hun slaap!!
en die zijn er niet uitgedonderd en waren er heel content van!

Ik heb het hier niet nodig
onze niels is een rustige slaper....
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 11 jul 2006, 09:39

Ik denk dat wij dat ook gaan gebruiken als we gaan overschakelen op een groot bed voor Amelie, zij is ook zo'n wroeterke.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 11 jul 2006, 10:12

mijn dochtertje slaapt sinds zaterdag in een groot bed met zo een houten bedrand van tomy en tot nu toe gaat het goed en zij is nochthans ook een echt draai mieke
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 11 jul 2006, 12:01

Hey, Anaïs slaapt ook meestal bij ons in bed...en dan slaapt ze ook soms langs de rand...ik heb gewoon haar bedje tegen dat van ons geschoven...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 jul 2006, 15:07

ja maar dat laatste is hier geen optie...
heb gisteren eens een stomme tekening gemaakt:

Afbeelding

zou zou het er dan uitzien (muur veranderen in bed dan he), maar er is nog een opening waar die blauwe pijl zit... dus dan valt ze daar weer tussen.
Enige mogelijkheid is dus van zo'n ding te gebruiken, maar Troia heeft de gewoonte van zichzelf altijd tegen de rand te smashen, dus die zou daar waarschijnlijk heel de nacht tegen plakken... is dat stevig genoeg daarvoor?

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 11 jul 2006, 17:54

Kan je daar niets tussen leggen of zo...Een groot deken of zo? Of dekens op elkaar? Zodanig dat ze bij wijze van spreken dan een zachte landing maakt :lol: Ik weet nu natuurlijk niet hoe een waterbed is?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 11 jul 2006, 18:05

Ons mama heeft ook een vergelijkbare afsluiting voor het bed van Jonas bij hen.
Hij is ook een wroetebol en er nog nooit uitgevallen.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 jul 2006, 18:11

Katharina schreef:Kan je daar niets tussen leggen of zo...Een groot deken of zo? Of dekens op elkaar? Zodanig dat ze bij wijze van spreken dan een zachte landing maakt :lol: Ik weet nu natuurlijk niet hoe een waterbed is?
ook al aan zitten denken ja, maar gaat dat beddeke dat er tegen staat dan niet verschuiven? allez ja, die wroet zohard dat die constant zichzelf er tegen laat botsen tegen de randen :lol:
ik ben een moeilijke he?
zo'n afsluitding gaat nog het beste zijn denk ik, maar ik moet dan zeker weten dat het niet onder het gewicht van een wroetbol bezwijkt

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 11 jul 2006, 18:17

Hier verschuift dat bed NOG niet :D Ik zeg wel NOG NIET...want dat kan misschien nog komen....

Ja Katia, dan zal zo'n zijkant misschien nog het beste zijn...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Welcome
Site Admin
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2004, 19:22
Locatie:Oost Vlaanderen - Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door Welcome » 11 jul 2006, 22:24

heel goede bedrails van tomy, (zoals je bovenste foto....weet wel niet hoe het zit met waterbed....voor info bekijk de catalogus op http://www.welcomebaby.be/Dutch/Product ... cts_NL.htm

groeten
Site - administrator
www.welcomebaby.be

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 11 jul 2006, 22:38

Katia schreef:Enige mogelijkheid is dus van zo'n ding te gebruiken, maar Troia heeft de gewoonte van zichzelf altijd tegen de rand te smashen, dus die zou daar waarschijnlijk heel de nacht tegen plakken... is dat stevig genoeg daarvoor?
Amber heeft ook zo een bedrand en zij ligt daar ook regelmatig tegen (zij weegt 16 kg) en dat rekje blijft mooi op zijn plaats. Ik weet wel niet of dat bij een waterbed ook kan want bij dat van Amber moet je dat onder de matras schuiven en dat komt tamelijk ver. Wij hebben zelf een waterbed en onder dat van ons kunnen we dat niet ver genoeg schuiven.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 jul 2006, 22:53

Tamaravh schreef:
Katia schreef:Enige mogelijkheid is dus van zo'n ding te gebruiken, maar Troia heeft de gewoonte van zichzelf altijd tegen de rand te smashen, dus die zou daar waarschijnlijk heel de nacht tegen plakken... is dat stevig genoeg daarvoor?
Amber heeft ook zo een bedrand en zij ligt daar ook regelmatig tegen (zij weegt 16 kg) en dat rekje blijft mooi op zijn plaats. Ik weet wel niet of dat bij een waterbed ook kan want bij dat van Amber moet je dat onder de matras schuiven en dat komt tamelijk ver. Wij hebben zelf een waterbed en onder dat van ons kunnen we dat niet ver genoeg schuiven.
aha, dat is wat ik moest hebben...
mercikes, goed naar kijken dus of dat eronder kan

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 11 jul 2006, 22:54

Katia schreef:
Tamaravh schreef:
Katia schreef:Enige mogelijkheid is dus van zo'n ding te gebruiken, maar Troia heeft de gewoonte van zichzelf altijd tegen de rand te smashen, dus die zou daar waarschijnlijk heel de nacht tegen plakken... is dat stevig genoeg daarvoor?
Amber heeft ook zo een bedrand en zij ligt daar ook regelmatig tegen (zij weegt 16 kg) en dat rekje blijft mooi op zijn plaats. Ik weet wel niet of dat bij een waterbed ook kan want bij dat van Amber moet je dat onder de matras schuiven en dat komt tamelijk ver. Wij hebben zelf een waterbed en onder dat van ons kunnen we dat niet ver genoeg schuiven.
aha, dat is wat ik moest hebben...
mercikes, goed naar kijken dus of dat eronder kan
Als je dat graag hebt wil ik dat morgen wel eens meten hoever dat onder de matras moet?
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 jul 2006, 23:18

maar hoe een waterbed hebben jullie?
zachte of harde matras?
bij ons is dat een harde matras (dus niet in zo'n bak)
dus eigenlijk werkt dat zoals een gewone matras he

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 11 jul 2006, 23:27

Ah nee, wij hebben zo een zachte in een bak.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 jul 2006, 23:38

aha, dat is het verschil dan :lol:
weet je ik ga er een halen in de winkel waar onze lijst ligt (dan kan hij mee op de lijst en hebben we er nog 10% op :lol: ) en als hij niet goed is dan mag ik hem terugbrengen :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 19 jul 2006, 15:38

tip: pak er best wel eentje die je naar beneden kan klappen - is later handig voor als je verhaaltjes wil voorlezen of zo aan haar grote bed (eens ze apart slaapt) en ja wi hebben dat en vermits de papa altijd heel vroeg weg is en R enorm wroet, is dat al goed van pas gekomen maaar ook al s dat er aan de ene kant en heb ik een spijlenbed (en mezelf) als bariccade aan de andere kant TOCH is meneerke deze week uiot bed gedonderd: rara!?! Aan 't voeteneinde is 't nog open hè. Zucht. Met dat woelwater van ons zou ik beter op een matteke op de grond slapen ...

Enfin laat dit je niet tegenhoduen hè: ben enor content van dat hekje en dat kan ook makkelijk mee voor als je elders bent (op vakantie, op een familiefeestje) al gebruik ik het daar nu voorlopig neit meer voor. Enfin dat van uons kan uit elkaar en compact in een vierkante doos, maa rnie tnaar beneden geklapt: heb dat model gekozen indertijd omdat dat (plestic) minder woog en 't was vooral voor een reis nodig toen. De houten vind ik persoonlijk mooier maar die voor naar beneden te klappen zie je meer met zo'n gaas hè. Enfin dat van ons heeft voor den oudste thuis nog heel lang dienst gedaan - dan viel hij tenminste (zeker) niet uit zijn grote bed. Onze kleinste die zie ik daar anders nog over klauteren of van die kuren :roll: maar ik heb 'm nu tch al geleerd om (als hij wakker is en van het bed af wil gaan) netjes met zijn voetjes eerst & aan een open stuk van het bed (en dus niet jhalf tussen het hek door) eraf te klimmen - al doet hij het express nog wel eens zenne, andere "manieren" proberen en dan uitdagend naar me kijken hè.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 19 jul 2006, 16:35

kheb dat van Tomy op de lijst gezet, dat kunt ge uitklappen ook ja :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 02 aug 2006, 12:51

Katia schreef:kheb dat van Tomy op de lijst gezet, dat kunt ge uitklappen ook ja :lol:
ik zou me dat ook nog wel willen aanschaffen ... dat van ons klapt niet weg dus maar op termijn lijkt me dat toch handiger zo eentje: boekjes voorlezen kan dan lekker gezellig op de bedrand. Bij J kan ik da tnu ook al ni meer doen: hij leest nu zelf (super!) en heeft sinds kort ene halfhoogslaper met hemelboog (handig om een nachtzoen te geven zonder bukken maar niet zo handig om erbij te gaan zitten) en onder zijn bed is nu een "kamp" waar R zich ook al dolgraag in verschanst. :lol:

Vanaf wanneer ben jij van plan om Troia eventueel in een apart (groter?) bed te laten slapen eigenlijk? Al enig idee??
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 02 aug 2006, 14:22

nee geen idee...
wanneer ze er klaar voor is, nu gaat ze er volgens mij nog uittotteren...

en oh ja, als je dat binnen dit en de 3 maand gaat aanschaffen zeg mij dat dan eens...
dan kan je dat ook in die winkel doen en dan doen we alsof er 2 op de lijst staan en jij er 1 afhaalt :lol:
dan heb ik die 10% haha :lol:

nee nee grapje, kreeg hier ff een hersenkronkel :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 02 aug 2006, 16:08

Katia schreef:nee geen idee...
wanneer ze er klaar voor is, nu gaat ze er volgens mij nog uittotteren...
ik heb zo het idee dat R pas alleen gaat leren inslapen (zonder bv of buggy) als hij in een groter bed mag slapen :roll: maar idd ze zijn daar nog klein voor hè ... hoewel hij bij mij ook in bed ligt hè - maar dan wel met mij aan 1 kant en een hek (of papa) aan de andere en dan nog is dat aapke eens zo aan 't woelen geweest dat hij er aan 't voeteinde uitrolde :shock: :? :roll: :?
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 02 aug 2006, 20:27

vanwaar ken ik dat...
momenteel is het hier ikke aan de ene kant, papa of het borstvoedingsslangkussending aan de andere kant (dat ding is dus toch nog ergens goed voor :roll: )
maar natuurlijk valt madam er toch nog geregeld uit zenne... :roll::lol:
ofwel duikt ze over het borstvoedingskussen of over mij of over papa :roll: (hoe ze dat klaarspeelt?) ofwel is het aan het voeteneind...

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 02 aug 2006, 20:37

Katia schreef:vanwaar ken ik dat...
momenteel is het hier ikke aan de ene kant, papa of het borstvoedingsslangkussending aan de andere kant (dat ding is dus toch nog ergens goed voor :roll: )
maar natuurlijk valt madam er toch nog geregeld uit zenne... :roll::lol:
ofwel duikt ze over het borstvoedingskussen of over mij of over papa :roll: (hoe ze dat klaarspeelt?) ofwel is het aan het voeteneind...
ja eroverklauteren, duiken en zo dat ken ik ook ... en hoe dat dein teenwoordig soms gaat hangen (in an die kronkelhoudingn) om te drinken hè: auw! 'k Leg 'm wel goed dan maar soms kruipt en wroet hij echt fel en ondertussen drinkt hij gewoon door - ik durf bijna niet beschrijven hoe ik daar soms mee lig :oops: zo'n acrobaatje :lol: aar gistren was 't echt niet fijn: ik kreeg gewoon rugpijn omdat ik me door zijn gekronkel in een bocht moest wringen. In de zetel is dat tegenwooridg ook al zo'n spel: over en weer klauteren en tussendoor eens in alle mogelijk houdingen op mijne schoot gaan "hangen" en toch niet lossen en doordrinken hè :? :shock: :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 02 aug 2006, 22:35

herkenbaar 8)


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”