Welke draagdoek

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek
Welke draagdoek

Bericht door Saartje » 06 jul 2006, 22:14

Welke draagdoek raden jullie aan voor kleine baby's en wat is de kostprijs ervan?
Ik heb nu een babybjorn draagzak, maar ze zit er niet altijd even graag in, ze zit er precies in een ongemakkelijke houding in, dus overweeg ik om een draagdoek aan te schaffen.


Katia

Bericht door Katia » 06 jul 2006, 23:03

een draagzak wordt ook afgeraden onder de 3 maand omdat dat niet goed is voor de heupjes... :wink:

een draagdoek, voor een pasgeborene is er maar 1 eigenlijk: tricot slen
die zou eigenlijk verplicht moeten zijn vind ik :P
ik zou die echt niet kunnen missen!

Kostprijs is iets van een 55 euro dacht ik... zoveel hebben wij hem toch betaald.

Wat ook nog een hele goede is voor een klein baby'tje: maya wrap...
maar die vind ik vooral goed voor thuis of als je kleine stukjes wandelt (bv. gewoon naar de winkel ofzo), want die begint na een tijdje zwaar te wegen (omdat je maar over 1 schouder draagt)

Maar ik zeg het... als je van plan ben om een echte draagdoek-verslaafde te worden, dan kan je nadenken om ze allebei aan te schaffen :lol:
is het om gewoon mee te gaan wandelen, dan raad ik je vooral de tricot slen aan...

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 06 jul 2006, 23:38

wij hebben de tricot-slen, Torben is er nog niet zot van en is niet handig om meteen te gebruiken, maar we zetten door en blijven proberen :)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 07 jul 2006, 00:01

ja dat is wel... ge moet dat doorhebben :lol:
bij mij is dat al zo'n gewoonte :oops:
maar dat duurt een paar keer en dat gaat altijd beter en beter en op den duur zijt ge die handleiding kotsbeu en "voelt" ge dat wel aan hoe ge dat allemaal kunt knopen :lol:

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 07 jul 2006, 00:04

'k vind alleen al, met die hitte ben ik het gauw beu als Torben zo tegen mij geplakt zit met die doek er nog eens over én dat hij weent :? , maar dagelijks probeer ik het een aantal minuten. Op een bepaald moment zal ook Torben er mee weg zijn en zich ontspannen :)
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 07 jul 2006, 00:16

ja dat is ook nog een nadeel (amai seg, kvind er meer dan normaal :lol: ), het is tricot he die stof en dat is echt een warme stof...
dat was vorig jaar de reden dat we de maya wrap gekocht hadden, omwille van die warmte :lol: maar de wrap heeft dan nog een ander nadeel: het lange dragen wordt echt zwaar, dus dat is het hem ook niet he!

Vanaf een week of 6 zou je de kubeba ook kunnen gebruiken...
dat is een doek dat in afrika ook wordt gebruikt (allez ja, hier hebben ze hem aangepast omdat we hem anders niet zouden aankrijgen), dus die stof is ook veel minder warm om te dragen...
nadeel: het is een doek voor op de rug en dat zien veel mensen niet zitten bij zo'n kleintjes...
(en ook is hij meestal niet zo geschikt voor mannen, bij hugo valt die dus gewoon af, maar er steken hulpstukken bij waardoor mannen hem ook kunnen dragen :lol: )

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 08 jul 2006, 11:09

ik heb de tricotti gekocht op aanraden van die van de winkel en die is wel handiger.iemand ervaring mee?

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 08 jul 2006, 11:39

ja,ikke :D ben een echte tricotti fan :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 08 jul 2006, 12:01

IK heb een tricotti, maar heb hem niet gebruikt toen Anaïs heel klein was, want toen had ik hem nog niet...nu heb ik hem uitgeleend aan mijn zus...zal zien hoe het haar afgaat met een babytje erin....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 09 jul 2006, 14:49

Ik heb de tricotti gisteren voor het eerst geprobeerd, ik heb de indruk dat ze er niet comfortabel inligt. Hoe moet ze liggen? op haar zij of rug en waar moet haar armpje dan als ze op haar zij moet liggen?

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 09 jul 2006, 15:39

je bedoelt de kommahouding,saartje?

dan leg je ze het makkelijkst een klein beetje gekantelt op haar zij,maar nie te zeer..haar armpjeligt dan niet onder haar.snap je wat ik bedoel?
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 11 jul 2006, 17:36

Ja, ik zal het zo eens proberen dan. En vanaf wanneer mag ik ze er rechtop in zetten?

Katia

Bericht door Katia » 11 jul 2006, 18:07

vanaf nu al hoor...
alleen zorgen dat ze er in foetushouding in ligt dan (dus de beentje opgetrokken, niet laten hangen)


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”