2de kindje...

Moderators:Welcome, Moderators

Kaat
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2005, 11:29
Locatie:Essen
2de kindje...

Bericht door Kaat » 17 jan 2005, 09:30

Hoi iedereen,

Ik wou eens graag weten wie van jullie voor het 2 de kindje nog een lijst legt, en wie het niet doet, wat die dan wel op het kaartje zetten. Wij denken dat we geen lijst meer gaan leggen, maar zoeken nog naar een originele manier om geld te vragen... iemand tips?

Bedankt,
Kaat


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 jan 2005, 10:43

Wij hebben voor Karsten toch nog een lijst gelegd. Wat we er vooral opgezet hadden, waren natuurlijk jongenskleren (vanaf 6 mnd, momenteel hebben we genoeg unisexe kleren om aan te doen) omdat Mila natuurlijk een meisje is en we Karsten moeilijk kleedjes enzo kunnen aandoen :wink: . Dan hadden we ook nog badproducten, een eetset (ik weet zo al dat Mila het hare niet afgeeft :D ), speeltjes (vinden vooral kinderen leuk om te geven),...
Heel veel mensen hebben inderdaad iets van de lijst gegeven, en de rest geld voor Karsten zijn spaarboekje. Enkele mensen hebben zelf kleertjes gekocht, maar die vielen allemaal wel in de smaak bij ons..
De meeste oudere mensen vonden het toch tof dat er een lijst lag (vooral dan de tantes en nonkels), geld vonden ze nogal onpersoonlijk en zo waren ze zeker dat ze iets gaven dat wij leuk vonden.
Laatst gewijzigd door Dagmar op 08 mar 2005, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 18 jan 2005, 16:37

hoi Kaat, wij gaan waarschijnlijk nog een lijst leggen en omdat ik hier in de buurt geen fijne winkel vind, gaan we bij mijn schoonzus gaan die werkt op de babyafdeling van de "xxx" in Brasschaat weet je wel!! Maar daar leggen we ook gewoon de belangrijkste dingetjes die wwe graag (dubbel) willen. Ik denk dat ik hier ook al reeds in een topic mijn lijstje had overlopen.
Maar we gaan wellihct ook een rekeningnummer vermelden, want met Lukas hebben we ook wel al veel centjes gekregen, er zijn er nog altijd die liever een centje geven. Maar dat zal je misschien zelf wel het beste weten, hoe jouw familie en die van je man reageren ofzo hé!!!
Ik wou graag hier in Asse een lijst met kleding leggen , maar alle winkels zijn hier aan het sluiten, er is momenteel maar ene winkel met kinderkleren en die vind ik veel te duur.
Ook de babywinkel waar we onze lijst hadden voor Lukas , die is ook en een jaar dicht (het gaat idd niet goed met de economie!!)
Laat eens weten wat je beslist hebt, ik wil wel meezoeken achter gedichtjes om geld te vragen.
Ness

Sannemie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2005, 22:07
Locatie:Kempen

lijst of niet

Bericht door Sannemie » 08 mar 2005, 08:03

Wij hebben nu voor onze tweede spruit terug een lijst gelegd, maar vooral omdat we veel spullen de eerste keer van Jefs zus, die nu ook zwanger is, geleend hadden.

Maar als je niet veel meer nodig hebt kun je toch altijd overwegen om ergens in een kledingzaak een lijst te leggen. Allee bij ons wordt dat toch gedaan. Verschillende vrienden hebben dat bij hun derde kindje gedaan en daar stond dan evenzeer iets voor de grote kindjes op.

Hopelijk geraak je eruit :-)

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 08 mar 2005, 08:13

Doordat wij drie zoontjes hebben, en dus heel veel van kledij en dergelijke kunnen doorgeven , hebben wij bij nummer 2 en 3 geen lijst meer gelegd.
We hebben wel een tekstje op het kaartje gezet, om geld te vragen.

Bij de middelste was het dit: (geld gevraagd om kinderkamer te kopen):
Dit wilden we toch nog even gezegd,
een geboortelijstje hebben we niet neergelegd.
maar voor diegenen die echt niets kunnen verzinnen
schiet dit ons nog wel te binnen.
Een tweede kamertje is in de maak,
dus met een spaarcentje zit je zeker raak.

Bij ons derde was dit het tekstje:
Van mijn broertjes erfde ik al leuke spullen
zou u daarom liever mijn spaarpot helpen vullen?

Groetjes.


Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 08 mar 2005, 13:32

Bij ons Lani hebben we èn een geboortelijst, èn een rekeningnr. geopend.
Als er een tweede komt, nemen we alleen een rekeningnr. Bijna niemand heeft iets van de geboortelijst gekocht en veel meer mensen hebben gestort.
Lani heeft vanaf haar geboorte veel blauwe kleren aangedaan, omdat blauw mijn lievelingskleur is. Ze had ook veel kruippakjes en diie zijn allemaal nog tip top in orde en proper.

Bij ons stond er de tekst:
voor een cadeau'tje, ga naar...
voor een centje, rekeningnr. ...
Simpel en goed.

elke2
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 mar 2005, 16:06

Bericht door elke2 » 09 mar 2005, 14:19

hallo,

alleen bij ons oudste kindje hadden we een geboortelijst gelegd, t.t.z. 2 lijsten :wink: We wisten op voorhand het geslacht namelijk niet.

Bij de tweede hadden we een speciale rekening geopend om een fietskar te kunnen kopen, met alles erop en eraan.

Bij de derde hadden we weer een speciale rekening geopend om een kamer te kunnen kopen voor de tweede, die haar babykamer aan de derde moest afgeven.

Het geld is daar ook steeds effectief voor gebruikt, we moesten zelfs nog bijleggen.
Groetjes

Gebruikersavatar
natasja
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 sep 2004, 09:45
Locatie:Nijlen
Contacteer:

Bericht door natasja » 10 mar 2005, 21:39

wij hebben voor Alexi geen lijst meer gelegd. niet omdat we alles al hadden maar omdat ze bij Jamie bijna niets van de lijst gehaald hebben. ze hebben toen vooral kleren gegeven. gelukkig hadden we wel bijna alles.
ik ben mama van Jamie (30/08/03), Alexi (21/12/04) en Nicky (11/01/06)

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”