Maxi-cosi of draagmand?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15
Maxi-cosi of draagmand?

Bericht door Marijke » 27 feb 2006, 20:53

Hey,
We zijn reeds aan het uitkijken voor de baby te kunnen vervoeren in de auto. Wat is eigenlijk het handigst: een draagmand of een maxi-cosi. Ik heb al gelezen dat je een draagmand ook kunt vastzetten met een veiligheidskit in de auto. Iemand die daar enige ervaring mee heeft en is het veilig?

We zijn zo aan het twijfelen of we wel een maxi-cosi nodig hebben en of een draagmand niet praktischer is.

Groetjes, Marijke

Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 feb 2006, 22:06

Een draagmand doelt toch op zon opzetstuk voor op de wandelwagen, hé?
Dan hadden wij het allebei.
MC is handig als je boodschappen moet doen. Draagmand is dan voor als we gingen wandelen.
Wat we wel deden, dat is baby in MC vervoeren en dan terplaatse in de draagmand leggen om met de wandelwagen te rijden. Ik kan mis zijn, maar ik vond dat veiliger.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 27 feb 2006, 22:31

Het is de bedoeling dat wij geen wagen gaan gebruiken, enkel een draagmand voor in de auto of ergens op bezoek. Om te wandelen gaan we een draagdoek gebruiken.

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 27 feb 2006, 23:09

wij zullen in de auto ook een maxi-cosi gebruiken
en ook wij zullen een draagdoek gebruiken, zo'n tricot-slen
maar omdat mijn vrouw soms last heeft van haar rug zullen we ook veel gewoon met de wandelwagen - en dus met mand - gaan wandelen.
Vrees je niet de last voor je rug wanneer je telkens de draagdoek zal gebruiken?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:

Bericht door Fanny » 28 feb 2006, 09:28

Ik heb 3 kids en heb ze allemaal in de wagen in de MC gezet. Ik heb zelfs maar bij de 3de een draagmand gehad daar wij bij de eerste twee een MC op de buggy konden plaatsen. Nu bij de derde kon dit niet meer en de MC was nog perfect in orde en heb ik dus een driewieler gekregen als kado van de meter met draagmand. Ik heb de goedkoopste en ook een zeer goede gekregen want wilde niet meet hebben))))
De draagmand heb ik 4 maand kunnen gebruiken, hij sliep erin 's nachts en als ik wegging maar het enieg nadeel ik ga met de bus en tram en wanneer je op of af stapt glijden die toch wel naar beneden en das iets wat niet zo goed ging vond ik. dan liggen ze toch vaster in een MC.
nu ja ze zeggen da ook heel slecht, ik heb er gee ervaring mee maar mijn kinderen zijn volledig normaal))))

De draagdoek gebruik ik nu ook heel veel met sacha erin. was voor mij een complete nieuwe techniek en kmoet zeggen zaaaaaaalig gewoon. gemakkelijk ook wanneer het droog weer is en dat ik de kids ga ophalen van school want mensen op de bus zien me niet graag met de buggy afkomen en ik ben dan ook meer op mijn gemak én ik krijg dan meestal ook een zitje toegewezen)))))

Ik heb zo'n sjaal met een ring (een laten maken) en ik heb de tricotslen en de tricotslen is zeer goed tot ze ongeveer een maand of 6 zijn want dan willen ze om beginnen kijken en ik kon dat nu echt niet goed doen en nu met mijn andere draagdoek zithij perfect)))) en hij is steeds boos wanneer we thuis komen en hij eruit moet, dus kmoet niet zeggen hoe zalig hij het vind LOL

Fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding


Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 28 feb 2006, 13:17

ik heb beide, dus een kinderwagen waar draagmand, buggy en maxi cosi inpassen
de maxi cosi zou idd goed zijn als autozitje, maar ze zouden er niet langer dan 2 uur inmogen, schijnt niet goed te zijn voor het rugje, omdat het overbelast wordt
bij sommige draagmanden kan je de kindjes vastleggen, met een soort gordel om de middel, die in de draagmand bevestigd is, indien je ze in de mand zelf niet kan vastleggen, zou dit niet goedgekeurd zijn om ze in de auto te vervoeren
(heb ik van horen zeggen in bepaalde winkels van baby artikelen)

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 28 feb 2006, 13:25

Ik heb hier een interessante informatiefolder gevonden van het ministerie van verkeersveiligheid.

Blijkbaar is niet gelijk welke draagmand geschikt of toegelaten om in de auto te gebruiken...

http://www.bivv.be/dispatch.wcs?uri=713 ... anguage=nl

En dan is er de maxi-cosi: tot welke leeftijd kunnen ze erin? Is er eentje dat tot de leeftijd van 2-3 jaar kan worden gebruikt.
En wekelijks moet ik sowieso een uurtje rijden om mijn moeder te bezoeken en als het kindje dan de hele tijd in de maxi-cosi moet liggen is dat ook niet zo gezond.

Het is wikken en wegen hé, de voor -en nadelen en dan heb je ook nog van die grote draagmanden die ze in Paradisio verkopen....zucht


:roll:

Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 28 feb 2006, 13:34

idd een hele goede site die je gevonden hebt.


he em al bij de favorieten staan.


grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 28 feb 2006, 13:42

mijn zoontje heeft in het begin in een draagmand en een maxi-cosi gelegen
vanaf dat hij kon zitten, ging hij in een autostoel
Draagmand, daar was hij na 3 maand al helemaal uitgegroeid en het was nochtans al een grote mand!!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Karen/1982
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 11:18
Locatie:Tielt

Bericht door Karen/1982 » 01 mar 2006, 17:59

Wij hebben ook allebei, maar voor in de auto hebben we altijd de MC gebruikt. Ik vond dat toch het veiligste. Onze draagmand is eentje van Pericles (met wandelwagen Evolution III) en goedgekeurd voor in de wagen (met een gordel in velcro, zodat je je kindje erin kan vastleggen). Wij hebben onze draagmand ook maar drie maanden kunnen gebruiken, maar ben toch blij dat ik ze had, want ben wel veel gaan wandelen.

De MC mag je gebruiken tot 13kg, maar vanaf het moment dat meer dan 1/3 van het hoofdje erboven uit steekt, is de MC niet meer veilig. De beentjes mogen wel over de rand komen.

Sverre zit nu in zijn autostoel, want de MC werd een beetje smal voor hem ('t is een flinke kerel en dan nog eens die winterjas erbij). 't is naar't schijnt wel beter om kindjes zo lang mogelijk tegen de rijrichting te vervoeren, maar 't ventje zat echt niet meer comfortabel in de MC.

Wij doen ook vaak lange ritten (mijn ouders wonen 110 km van hier) en wij hebben wel altijd de MC gebruikt. Buiten de auto hebben we de MC wel nooit gebruikt, omdat het idd niet goed zou zijn voor de rug. Voor binnen gebruikten we dan de relax.

Groetjes,
Karen, mama van een kleine wervelwind (30/08/2005)
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 01 mar 2006, 19:41

Ik vind een draagmand absoluut niet veilig. Op zo'n infoavond voor aanstaande moeders werd die ook absoluut niet aangeraden wegens 'niet veilig'.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 mar 2006, 19:43

Eens het "platte" er af is, zou ik een draagmand ook niet meer vertrouwen.. Wij hebben in de auto altijd een MC gebruikt..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 05 mar 2006, 15:58

De draagdoek gebruik ik nu ook heel veel met sacha erin. was voor mij een complete nieuwe techniek en kmoet zeggen zaaaaaaalig gewoon. gemakkelijk ook wanneer het droog weer is en dat ik de kids ga ophalen van school want mensen op de bus zien me niet graag met de buggy afkomen en ik ben dan ook meer op mijn gemak én ik krijg dan meestal ook een zitje toegewezen)))))
Is een draagzak of doek handig in de bus ? Ik heb me een gemaakelijke draagzak aangeschaft .Zit stevig aan mijn rug . Dus ik lees dat het dan geen probleem is om de bus te nemen. Zou leuk zijn dan kan ik eens gaan winkelen.

Een draag mand hebben wij bij Jonas ook niet lang kunnen gebruiken omdat ie er snel uitgegroeid was. Dacht dat de maxicosie met kilo werkte . Toen Jonas uit de MC was gegroeid is ie in een autostoel gegaan.

Als we boodschappen gingen doen, ging de MC ook mee.

GRoetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 06 mar 2006, 10:22

Wij hebben ook altijd MC gebruikt in de auto, ook voor langere ritten. Daarna haalden we hem er een tijdje uit en lag hij in de mand van zijn buggy.

Ik vind een MC toch het veiligste, zo'n draagmand vertrouw ik helemaal niet omdat ze daar niet zo stevig in vastzitten als in een MC.

Sinds 2 maanden is de MC ook te smal geworden met die dikke jassen en zijn we overgeschakeld naar een autostoel, maar in principe kunnen ze hier tot 13kg in.

Gebruikersavatar
fozke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 dec 2005, 09:25
Locatie:Beringen
Contacteer:

Bericht door fozke » 06 mar 2006, 11:36

Ook wij hebben altijd de MC gebruikt in de auto, ten eerste lijkt het mij veiliger en ten tweede praktischer.
Het is wel zo dat je in het begin je kind er niet te lang in mag laten zitten, dat is te belastend voor de rug, max. 2 uur. Dus voor te wandelen enzo, kun je beter de draagwieg gebruiken. Wij hebben trouwens ook allebei.

Amelie was de draagwieg heel erg snel beu, moet ik zeggen, ze wilde kunnen rond kijken, en dat kan je daar niet in he!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”