parkwieg of gewone wieg

Moderators:Welcome, Moderators

parkwieg og gewone wieg

parkwieg
22
65%
gewone wieg
12
35%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 10 aug 2006, 20:48

'k zou niet weten wat er nadelig is aan een box-park...
ikzelf, mijn mening dan hé, zie er alleen maar voordelen in
ons ventje heeft daar heel lang ingezeten, zelfs toen hij al kon lopen
dan stond dat op zijn laagst
als ik dan eens bv naar de WC moest, dan zat hij veilig
En daar hij het gewoon was, vond hij het helemaal niet erg om daar even in te zitten hoor
Het was zijn speelhoekje
En opsluiten zou ik dat persoonlijk niet noemen

Nu ligt ons meisje daar ook al in, en ze is maar 2 maanden
er hangen speeltjes aan de zijkant
er hangt een mobiel boven
binnenkort een speelplaat
Ze begint stilaan al naar dingetjes te pakken
Dus het wordt ook haar speelterrein

't is maar juist hoe je het je kindjes gewoon maakt
Als ze nooit in een box-park moeten, dan zullen ze protesteren als dat toch eens gebeurd.... logisch niet?!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 10 aug 2006, 21:55

Ik ga eind deze maand ook het park opstellen in de living. Tot nu ging da nog ni wegens plaatsgebrek, maar de tafel gaat weg en het park komt in de plaats. Ik zie er ook voordelen in, dan is ze het direct gewoon en leert ze zichzelf bezig te houden met de speeltjes en zo. Ze ligt al graag op haar speelmat, dus ik denk dat een park haar ook wel zal aanstaan.
En ik vind het ook geen vorm van opsluiten, het is gemakkelijk dat het kindje in een afgebakende ruimte zit, zo ben je als ouder ook gerust.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 11 aug 2006, 13:23

Anaïs heeft hier ook een park...sedert ze kan zitten...zit ze er wel af en toe in...al liggend vond ze dat maar niets...

Het is inderdaad een veilige oplossing....Of als ik eens de afwas wil doen op mijn gemak zonder heel de tijd achter haar te moeten kijken, waar ze weer naartoe gekropen is... :D

Ze houdt haar dan wel bezig in haar park, als het niet te lang duurt, en ze ziet me he....dat doet er ook veel aan....
Ook als ze echt stout is dan zet haar papa haar daarin om even af te koelen...dan weent ze even, maar is al snel weer bezig met spelen....dan mag ze weer komen als ze flink is...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 11 aug 2006, 15:27

Marijke schreef:We zijn aan het overwegen om een parkwieg aan te schaffen, maar we willen zowat weten wat de voordelen ervan zijn en ook de nadelen.
Ergens wil ik mijn kind niet 'opsluiten' , maar langs de andere kant: wat als ik in de keuken sta en geen overzicht heb op Naomi in de living als die al kan kruipen, wat als ik bijvoorbeeld aan het stofzuigen ben of naar het toilet ben? Het is toch praktisch en geruststellend als je weet dat je kindje veilig in het park zit. Ik heb nog even de tijd om erover na te denken, ze is nog geen drie maanden hé.
nadelen: als ze superactief zijn dan gaan ze er op een gegeven moment gewoon over hangen en/of tegenop klimmen ... heb ooit zelfs eens gelezen dat een kind zijn beetje had weten te breken door het tussen die spijlen te steken en dan in een rare bocht te wringen :shock: :? maar dat zijn (gelukkig) uitzonderingen ...
Wij hebben dus geen box en hoe ik dat doe: veel laten liggen ;) en vroeger draagdoek maar nu gewoon "zo": stofzuigen doet hij mee (en zelfs al een stuk "alleen" ;) :lol: want dat vindt meneerke superplezant) en naar de WC neem ik 'm gewoon mee - ik weet dat er mensen zijn die daar moeite mee hebben maar hij speelt gewoon fijn op de grond en als hij nog een beetje groter is dan zet ik 'm op zijne pot hè ;) of als de papa of grote broer erbij is dna laat ik 'm gewoon spelen. Koken is wel een andere uitdaging: daar moet echt iemand 'm bij in 't oog houden terwijl de ander kookt want we hebben een open keuken en ons ventje is veel te nieuwsgierig - en jaaaa de keuken is dè plek met de meeste ongevallen volgens de statistieken en daar verschiet ik niet van - maar in geval van nood dan zet ik 'm gewoon in zijne stoel. Den broer zat vroeger veel in het relaxje - jammer genoeg was dat aan R niet besteed - en ik heb mijn kids gewoon altijd binnen oogbereik. Enfin ja, J nu ook niet meer altijd: die gaat al alleen boven spelen zelfs, maar da's al wat anders hè op 7 jaar. Alleen laten rondkruipen dat is bij ons altijd met een oogje in 't zeil geweest en met de jongste is het gewoon ALTIJD nodig dat ik parat sta (ik zeg het intussen al à là Moody = figuur uit Harry Potter: "CONSANT VIGILANCE" en 't is dus echt zo) want hij spookt constant vanalles uit.
goortjes schreef:'t is maar juist hoe je het je kindjes gewoon maakt
Als ze nooit in een box-park moeten, dan zullen ze protesteren als dat toch eens gebeurd.... logisch niet?!
ik heb het reisbedje een tijd als park/bedje in de living gezet en dat heeft niet lang geduurd :lol: maar ja 't zal liggen aan èn de mama haar opvattingen èn het karakter van ons kereltje - 't is gene gewone ;) zenne. Hij kon nog ni eens tegoei rechtstaan of hij was al aan 't proberen tegen dat ding op te gaan klimmen door aan de rand te hangen - puur op armkracht :roll: en dat is dus niet geminderd. Met een box hou je hem gewoonweg niet in toom :lol: :roll: :P en ik denk dat ik als ik echt veilig zou willen spelen gewoon een lege kamer zou moeten hebben, maar ja :roll: en het hangt echt van kind tot kind af hoe dat gaat, maar je moet ook je gevoel volgen hè en mijn hart heeft 't nooit hoog opgehad met een box. Zelf had ik er ene en die gebruikte ik naar 't schijnt as veredelde speelgoedmand :lol: dus ik heb het blijkbaar van geen vreemden ;) want ze zette mij daar ook niet veel in - hoewel ik nadien wel in de porseleinkast ;) moest :roll: en dat is ook niet goedgekomen ;) :lol: maar da's een ander verhaal.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 12 aug 2006, 11:48

Hey Biomam, meestal doe ik dat ook hoor....haar meenemen naar t'WC en zo....maar tis hier zodanig klein....ze kruipt toch achter :lol:

Veel zit ze er hier niet in...soms is het meer een verzamelplaats van haar speelgoed geworden(speelgoedbox)...maar af en toe is het toch handig....zoals ik hiervoor al heb gezegd... :lol:

Maar meestal kruipt Anaïs hier vrolijk rond om alles uit te halen en te inspecteren....of komt ze dan aan mijn benen hangen...
En als ik moet dweilen steek ik haar soms in haar park....maar meestal zit ze dan nog in haar eetstoel...terwijl ik dweil zit ze dan iets kleins te eten....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 aug 2006, 21:48

Hier staat mijn park al van januari 2004 in mijn living en het is echt wel tijd aan het worden dat het weg is! Als Milan goed alleen kan lopen, verdwijnt het. Niet op zolder, maar weg zover mogelijk :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”