Babybjörn draagzak...

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 05 aug 2006, 21:32

ze hebben denk ik allemaal een voor en nadeel en ik denk dat dat de keuze moeilijk maakt
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 07 aug 2006, 11:28

jong moederke schreef:als je ze graag naar voor laat kijken dan zou ik denken dat je voor zo een doek gaat waarbij je ze ook op de rug kan knopen. Ken de naam niet want het zijn er zoveel. Denk die voorgevormde...
Die je zo op je rug kan knopen, en zelfs hoog op de rug zodat je kind over je schouder kan meekijken...
wel de mijne - die mei-tei-achtige (soort lifter maar dan met linten ipv lussen) daar kan dat prima mee: op de rug, op de buuik naar je toe en op de buik van je weg ...
Katia schreef:gho dat kan je met vanalle doeken eigenlijk... kubeba is misschien het ideaalst daarvoor, de knoopdoeken kan je ook allemaal op de rug knopen mits oefening...
ergo carrier is ook voor op de rug...

moeilijk he om de geschikte doek te vinden :lol:
(vandaar dat ik er zoveel heb, kon gewoon niet kiezen :lol: )
Katia, ik ga u als draagdoekenexpert aanstellen :lol: als je zo doorgaat.

Die kubeba dat was mijn "ding" dus niet - blij dat ik hem van je geleend had om te testen en niet gekocht ... da's dus een gouden tip: eerst eens uittesten! Je moet het ook wat leren aanvoelen hè - hoe je knoopt en zo. Eens je er de pak van hebt dan is het makkie, maar als het een systeem is dat je niet ligt :roll: dan is 't zonde.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 07 aug 2006, 13:05

yep, das wel handig eigenlijk...
we kunnen misschien eens een draagdoekenmeeting organiseren :lol:
maar ik denk buiten babybjorns en tricotslens, dat er niet veel gaat op afkomen (behalve ikke dan :lol: ) :lol::lol::lol:

vandaag is de lifter trouwens toegekomen!
sebiet eens testen!

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 07 aug 2006, 13:39

Laat eens weten hoe hij je bevalt he...en foto's :lol:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 07 aug 2006, 18:08

foto's heb ik nog niet, maar hij is super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

katharina, als je nog aan het twijfelen bent over een backpack! niet doen!
deze kan je op krakdezelfde manier gebruiken (je kan op voorhand de banden in de lussen al steken, dus dat is krakhetzelfde), maar hij draagt veel langer en veel meer gewicht!
Zelfs hugo krijgt hem aan en dat was nu toch wel de bedoeling!
zalig gewoon!


Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 08 aug 2006, 17:24

Gisteren heb ik met Naomi een ferme boswandeling gedaan van meer als een uur. Ze had juist haar buikje vol gegeten, een propere pamper en ik heb haar gedragen met de tricot slen voor mij en gemakkelijk dat dat was. We genoten er beiden van, halfweg was ze al vertrokken naar dromenland :lol: .
Hmz en vandaag slaapt ze al de hele dag in een normaal ritme van een uurtje of twee slaap en dan wakker worden, nu slaapt ze al sinds 14.30 ! :shock:
Vandaag is het een droombaby, dankzij de tricot slen misschien?
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 08 aug 2006, 17:28

zou best kunnen...
het is bewezen dat kinderen die meer dan 4 uur per dag (gemiddelde van iemand die geen draagdoeken gebruikt is 2,5 uur) gedragen worden, meer dan de helft minder huilen dan andere kinderen... :wink:
(er klopt iets niet met mijn zin, maar ge snapt het wel he :lol: )

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 08 aug 2006, 17:37

Katia schreef:zou best kunnen...
het is bewezen dat kinderen die meer dan 4 uur per dag (gemiddelde van iemand die geen draagdoeken gebruikt is 2,5 uur) gedragen worden, meer dan de helft minder huilen dan andere kinderen... :wink:
(er klopt iets niet met mijn zin, maar ge snapt het wel he :lol: )
Ja Katia, ik snap uw zin perfect hoor 8)
Vandaag ga ik haar alvast weer dragen.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 08 aug 2006, 19:55

Katia schreef:yep, das wel handig eigenlijk...
we kunnen misschien eens een draagdoekenmeeting organiseren :lol:
maar ik denk buiten babybjorns en tricotslens, dat er niet veel gaat op afkomen (behalve ikke dan :lol: ) :lol::lol::lol:

vandaag is de lifter trouwens toegekomen!
sebiet eens testen!
:) veel plezier met de lifter-test ... en ik denk dat er WEL intersse is hoor: die vragen over soorten doeken hoor je toch regelmati van allerlei kanten en ik ken genoeg mensen die wel doekenminded zijn: het zit in de lift ;) dus 't is geen slecht idee ... alleen moet ik nu zeggen: dacht ons aapke nog eens inde doek te steken want hij is weer erg aanhankelijk (maar eist wel vrijheid) en die zette het op een krijsen :shock: toen hij nog maar een mm stof tegen zich aan kreeg en wou er absoluuuut niet van weten :? maar dat op de arm rondzeulen en constant neerzeten-oppakken-neerzeten-oppakken-neerzeten-oppakken :roll: pfffff :roll: en er valt geen land mee te bezeilen dus hè: niks doek, pakken maar wel neerzetten als hi weg wil en dan terugpakken als meneer het weer in krijgt - en dat wisselt snel nu. Zou hij nu nog eens 'n sprong(etje) kunnen doormaken??? Meneertje krijgt nu wel hoektandjes maar ik heb het gevoel dat er meer aan de hand is en dat hij echt bezig is een grotere stap vooruit.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 08 aug 2006, 20:45

17 maanden-sprong he...
zal zo wel iets zijn hoor

en gho ja... ik denk voor zo'n meeting dat iedereen te ver uit elkaar woont :wink:

en nu ff iets opzoeken hier en quoten voor katharina

Katia

Bericht door Katia » 08 aug 2006, 20:47


Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 08 aug 2006, 20:57

Merci Katia voor de opzoekingswerken :wink: Je bent een schat, maar dat weet je al zeker :lol:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 08 aug 2006, 21:13

8)

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 14 okt 2006, 21:12

hallo ,zijn er mama's die een active babybjorn hebben en niet gebruiken ?
Ben op zoek naar eentje, ik heb nu een tricoslen maar doordat mijn kleintje wat aan de zware kant is valt het gebruik hiervan wat tegen en zoek ik een baby bjorn.
Je mag me altijd een pm sturen
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 14 okt 2006, 23:51

waarom geen lifter of mei tai?
heel makkelijk te knopen en je kan ze veeeeeeeeeeel langer gebruiken dan een babybjorn! (lees: een jaar of 4-5)
En in feite zijn ze nog veel goedkoper ook en ze zijn zo slecht niet voor de heupontwikkeling van je kindje...

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 15 okt 2006, 11:52

Katia schreef:waarom geen lifter of mei tai?
heel makkelijk te knopen en je kan ze veeeeeeeeeeel langer gebruiken dan een babybjorn! (lees: een jaar of 4-5)
En in feite zijn ze nog veel goedkoper ook en ze zijn zo slecht niet voor de heupontwikkeling van je kindje...
Ook voor zwaardere kindjes? Het is voor mij heel belangrijk dat het voor mezelf een heel goede rugsteun heeft aangezien ik een zwakke rug heb en natuurlijk voor het kind ook.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 15 okt 2006, 17:22

vooral dan!
een doek verspreid het gewicht veel beter over je rug en schouders (en heupen) waardoor het veel lichter draagt...
een babybjorn begint echt zwaar te wegen na een maand of 8 (het schijnt, volgens velen hier toch...) terwijl zo'n doek qua principe hetzelfde is (en super makkelijk knoopt!) maar gemakkelijk kinderen tot 20/25 kilo laat dragen (omdat hij het gewicht veel beter verdeelt en opvangt)
Ik draag met gemak 3 uur lang Atlanta in de tricotslen op mijn buik en Troia in de lifter op mijn rug tesamen zonder dat het zwaar weegt (langer weet ik niet omdat Atlanta om de 3 uur moet eten en het niet langer uithoudt dan dat , maar ik neem aan dat ik dat nog veel langer zou kunnen volhouden!)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 15 okt 2006, 20:39

Ik vind de lifter ook heel handig zolang je echt rechtstaat en stapt...maar vanaf ik ergens zit, wil Anaïs er al snel uit omdat het dan niet meer leuk is...ook verschuifd hij dan een beetje...maar ik ben er wel content van qua dragen...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 15 okt 2006, 20:42

ik zie een ander draagdoek ook wel zitten maar mijn partner wilt per se een baby bjorn en niks anders :?
die mei tai is zeer interresant maar info over de lifter heb ik nog niet gevonden
Waar kan je die vinden en uittesten?
Afbeelding
Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 15 okt 2006, 20:57

PM!
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 15 okt 2006, 21:01

kan je hem niet overtuigen door te zeggen dat een baby bjorn maximum 8 a 9 maand te gebruiken is en daarna echt wel te zwaar wordt?
Wat anders misschien iets voor hem is: een ergo baby carrier...
De draagdoek die het dichtst tegen een baby bjorn aanleunt maar wel meewerkt met de heupontwikkeling (een baby bjorn werkt echt tegen de heupontwikkeling en is echt niet gezond voor de heupjes!) EN het schijnt dat je er ook makkelijk kinderen van 3-4 jaar in draagt, dus die gaat ook heel lang mee (en is simpel te dragen voor mannen)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 16 okt 2006, 14:02

Ik had de babybjorn gekregen van mijn mama haar bazin. Ik heb m tot nu toe nog maar 2x gebruikt, omdat ik hem niet comfortabel vond voor Fleur. Voor een uurtje is dat te doen, maar niet voor langer vind ik. Ik ga m binnenkort toch wa meer gebruiken, want ik vind het zonde om hem te laten liggen.

Maar ik ga ook nog uitkijken naar ne andere doek of zo, waar ze comfortabel inzit en dat ook goed te doen is voor mij. Ik begin de tricotti graag te gebruiken, 't is zo snel aan en uit gedaan.

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 16 okt 2006, 21:50

een baby bjorn werkt echt tegen de heupontwikkeling en is echt niet gezond voor de heupjes!
Waar staat dat ?
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 16 okt 2006, 22:22

op het draagdoekenforum... :wink:
daar zullen wel ergens linken staan naar wetenschappelijke sites...

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 17 okt 2006, 18:43

Sigri schreef:
een baby bjorn werkt echt tegen de heupontwikkeling en is echt niet gezond voor de heupjes!
Waar staat dat ?
Da's dan grappig want zoiets heb ik al gehoord over de draagdoeken.

Ook dat draagdoeken niet zo goed zijn als de kleine reflux heeft. Dan is zo'n draagzak veel beter.

Wat waar is ... :?:

Katia

Bericht door Katia » 17 okt 2006, 18:54

het zou gewoon zijn dat het stuk tussen de benen bij een babybjorn te smal is en de beentjes daardoor recht naar beneden hangen, terwijl een natuurlijk houding zou zijn dat de beentjes rond het lichaam van de persoon die draagt moeten komen, de bovenbenen dus in een rechte hoek met het lichaampje...
Een draagzak is ook voorgevormd, terwijl een doek de vorm van het lichaampje volgt, wat dus veel natuurlijker is...
We spreken hier wel over de eerste maanden he... hoewel een doek altijd natuurlijker zal zijn dan een zak...

een draagdoek niet goed tegen reflux??????
bij reflux raden ze toch ook aan dat het bedje en het parkje enz... aan 1 kant hoger staat zodat ze niet volledig platliggen...
dus is het juist goed om ze rechtop te dragen he...
Lijkt mij toch logisch eigenlijk.
Misschien dat de kommahouding (lighouding) wat beklemmend werkt dan, maar rechtop is juist aan te raden hoor...

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 18 okt 2006, 09:06

De meeste mensen kennen enkel de kommahouding, die kan misschien niet zo goed zijn voor reflux. Maar je kan je baby ook rechtop dragen in een draagdoek hé. Alleen bungelen de beentjes er dan niet zo uit, als bij een draagzak.
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 18 okt 2006, 09:10

Katia,
Die draagdoeken (zien er minder stevig uit) : wordt dat aanbevolen bij een slechte rug . Want heb al een operatie (hernia) achter de rug .

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 18 okt 2006, 09:14

Sigri schreef:Katia,
Die draagdoeken (zien er minder stevig uit) : wordt dat aanbevolen bij een slechte rug . Want heb al een operatie (hernia) achter de rug .

Groetjes,
sigri
Hoi, ik gebruik op het moment de trico slen en zodra mijn dochterje 3 maand is gaan we overschakelen naar een andere draagdoek.
Ik ben nu al even gebruik aan het maken van de trico en heb er geen last van. Na afloop heb ik geen rugpijn, ik vind zelfs dat het me helpt.
ik zelf heb ook een hernia maar daar voel ik totaal niks van en heb nochthans een zwaar mieke te dragen twee keer per dag een uur.
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 18 okt 2006, 09:25

naar een andere draagdoek.
heb je al een voorkeur ?

Ilsa is momenteel 8 maanden en weegt 8kg355.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”