Babybjörn draagzak...

Moderators:Welcome, Moderators

Katia

Bericht door Katia » 04 aug 2006, 17:49

die draagdoeken is gewoon maar doorhebben hoor :wink:
ik denk de mei tai en de lifter dat die veel makkelijker zijn dan een slen...
de ergo baby carrier of de bb backpack (vergeten te vermelden) kan je aandoen zoals gewoon een draagzak, dus dat gemak is handig meegenomen... alleen zijn deze beter voor de heupvorming...
maar de bb backpack vind ik persoonlijk dan weer niet om aan te raden wegens ook snijden van de banden en te zwaar op de duur...


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 04 aug 2006, 18:37

die knoopdoeken lijken me echt wel comfortabel. Dat draagt over de hele rug. De knooptechniekjes zijn altijd te proberen met babypop he... :D

Kosten die veel? die knoopdoeken he... :wink:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 04 aug 2006, 20:45

ik heb een voorgevormde drager (à là babybjörn) en daar krijg je dus vreselijke rugpijn mee omdat de banden niet over je schouders steunen - de doeken kan je spreiden zoals je zelf wil: tot het goed aanvoelt. Mijne tricot slen heb k bij J niet zo veel gebruikt, maar na een goeie uitleg en nog wat testen was dat bij R een superding! Heb 'm heel veel gebruikt. Dan heb ik nog een soort meitai (juist toch hè Katia) die iemand op bestelling voor me gemaakt heeft: dacht daar makkelijker mee op de rug te kunnen dragen maar heb 'm toch vooral gebruikt op de buik en als heupdrager. De draagdoeken kan je vaak in geboortecentra op van die info-avonden al eens uittesten en in sommige winkels ook ... of op een meeting met andere mama's :) hè.

Testen met een pop of grote teddybeer is een optie als je (nog) geen kinje hebt om er in te stoppen, maar dan moet je er wel aan denken dat dat gewicht meestal niet zo overeenkomt: een kindje weegt toch wat meer :lol: al hebben ze op sommige plaatsen speciaal een verzwaarde pop om het "echter" te kunnen testen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 04 aug 2006, 20:47

Ik gebruik nu de babybjörn soms nog voor op de trein...mijn draagdoek tricotti heeft mijn zus al...ik ben nu ook een andere oplossing aan het zoeken...
Ik heb wel veel dienst gehad van mijn babybjörnzak...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 04 aug 2006, 21:56

als je echt tevreden was van de babybjorn, dan is de ergo babycarrier de ideale oplossing!

hier info:
http://naturalbeginnings.nl/Scripts/pro ... Product=35

dat is degene die nog het meeste naar draagzak-model neigt, maar die toch de heupvorming bevorderd, dus ook goed voor kleine baby's! (kijk op de foto's naar de beentjes, zo zouden ze moeten zijn ipv naar beneden te hangen zoals in de babybjorn)


qua knoopdoeken...
ilse, als je sete nog wil dragen raad ik je eerder een knoopdoek in geweven katoen aan dan ipv in tricot... (tricot hangt door onder hun gewicht, is de reden waarom wij voor een in geweven katoen zijn gaan kijken en Troia en Sete zijn toch van ongeveer dezelfde leeftijd)
een knoopdoek in tricot kost ongeveer een 50 euro te zien welke soort je neemt ook (babybundler, tricot slen...)
een knoopdoek in geweven katoen kost toch gemiddeld een 80 euro, maar is dan ook veel beter om te dragen en gaat veel langer mee!
ook te zien naar welke soort natuurlijk... storchenwiege is veel goedkoper (54 euro), BB-slen (82 euro), dydimos (104 euro)...
Storchenwiege is degene die het meest gebruikt wordt heb ik de indruk... dydimos is dan weer degene met de meeste kwaliteit.


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 04 aug 2006, 21:59

thx voor info...maar zal eerder zijn voor ooit een volgende

Sete begint me net iets te zwaar te wegen. Is de voorbije maanden ook enorm verdikt. Dinsdag terug naar kind en gezin...maar als ik die gewoon van de grond al moet opnemen dan weegt die door.

gaat het voor jou nog gemakkelijk zo een draagdoek dan met je buik?

Overweeg ooit toch zo een doek te kopen denk als er ooit een tweede kindje zou komen. Tegen dan bestaan er weer eens zoveel modellen waarschijnlijk :D

Katia

Bericht door Katia » 04 aug 2006, 22:05

voor een pasgeboren kindje is een knoopdoek in tricot ideaal...

babybundler blijkt beter te zijn dan tricot slen (is gemaakt van een andere tricot-stof en hangt minder door), maar zelf heb ik een tricot slen en toch ook heel tevreden van...


gho het is te zien welke doek eigenlijk...
en nu gaat het beter dan een maand of 3 geleden, raar maar waar (mijn buik is gewoon zo gevoelig niet meer en dat was het in het begin wel)
Ik gebruik nu nog de BB-slen, kubeba en maya wrap, maar dan allemaal zo geknoopt en gegespt en noem maar op dat mijn buik tussen de banden en stof zit en ik vooral met de rest van mijn lichaam draag...
echt superlange wandelingen wil Troia toch niet meer... sinds ze kan stappen is het in en uit en in en uit en wil ze regelmatig zelf stappen he...
(sete stapt ook heb ik gelezen, dus dat zal je wel herkennen)
Tegenwoordig stapt ze al veel meer mee dan ze nog in de doek zit.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 04 aug 2006, 22:16

tja ik moet zeggen Sete zet een 10 stappen en dan kruipt ie verder. In open vlaktes loopt ie helaas nog neit en is hij te bang.

dus dat heffen en tillen van dat kind word best zwaar

Troia is wel hard veranderd moet ik zeggen...al een echte peuter geworden

Katia

Bericht door Katia » 04 aug 2006, 22:20

gho dat komt nog...
hij zet al een paar stappen dat is het begin hoor.
Hier heeft ze lang aan de hand gestapt gelijk een grote zonder probleem, maar had ze schrik om mijn hand los te laten.
Op een bepaalde dag waren we bij mijn moeder en er was een onthaalkindje dat 3 maand jonger was en die had datzelfde probleem en ze wouden niet onderdoen voor elkaar he...
Zij ging stappen zonder iets vast te houden en dat manneke ook (was wel heel vroeg zenne dat die kon stappen, was toen 9,5 maand) en zo stapte ze... en nu crossed ze rond...
wees gerust dat gaat rap :lol:

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 04 aug 2006, 22:24

ja het is van enkele stapjes al naar hele afstanden gegaan. hij durft zich nu al om te draaien en van richting te veranderen..dus het zit al in goede richting. Aan hand kan hij ook zeer flink stappen en hoe groter de afstanden hoe meer hij moe is savonds.

Hij kan het en idd hij is ermee vertrokken. binnenkort is dat stappen zo gewoon...dus ik geniet nog stiekem een beetje dat hij beetje onzeker stapt en combineert met kruipen

Katia

Bericht door Katia » 04 aug 2006, 22:34

voor ge het weet kan je hem overal gaan volgen :lol:

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 04 aug 2006, 22:54

hehe dat is nu eigenlijk al

als de deur van badkamer openstaan..wc papier staat al op veilige hoogte want wc lag eens vol toiletpapier. Daarvoor gooide hij er al zijn badspeeltjes in en zijn tut.

Dan in keuken al mijn keukenkasten...potjes en pannen spelen...

En in woonkamer met de hond zijn bench spelen

en als de buitendeur openstaat zit ie buiten... :lol:

Katia

Bericht door Katia » 04 aug 2006, 23:00

ja dat is soms echt oppassen geblazen... ze zijn zo rap!!!
vooral als ze stil zijn zeker eens gaan kijken, dan klopt er iets niet... :lol:

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 04 aug 2006, 23:08

:lol: :lol: :lol:

en als je dan gaat kijken en vraagt wat ben je aan het doen...dan volgt er een hele brabbel. En dan vraag je zo doodserieus en mag dat wel en dan volgt er zo een lieve Ja zo vastberaden achterna! :lol:

Katia

Bericht door Katia » 04 aug 2006, 23:19

yep behalve vandaag...
vandaag was het overal "nee" op :lol::roll:

"Troia drinken" ... nee
"Troia iets hebben om te eten?" ... nee
"Troia koek hebben?" ... nee (maar ondertussen gaat ze wel aan de kast staan)
"Troia mee gaan fietsen?" ... nee (terwijl ze haar schoenen gaat halen)


of als je dan vraagt, "wat ben je aan het doen?" (als ze iets uitsteekt) dan is het resoluut "Troia mag dat" :roll::lol:

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 04 aug 2006, 23:29

:lol: :lol: :lol:

grappig he

Sete kan zich ook zo goed duidelijk maken. Als hij mijn sleutels hoort rammelen staat ie aan de deur. En wat werken ze dan goed mee om hun jasje aan te doen. Dan begint ie al meteen te zwaaien al is het enkel maar die hond....

En heel de tijd smorgens is dat hier zo wakke, en dan Jija (giga naam van hond) wakke....

grappig hoor

en als ie een koek wil dan is het lekke

overal bij wakke en lekke nog een r bijdenken he :lol:

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 04 aug 2006, 23:32

als lander buiten wil gaat hij zijn schoenen halen en komt die dan in de zetel aandoen (allé toch proberen)

als hij honger heeft en het duurt lang dan gaat hij zijn slabbetje halen en proberen aan te doen

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 04 aug 2006, 23:51

dan staat er hier ook eentje aan zijn stoel

of als ik al maar een pot neem om dat eten nog kalar te maken dan wil ie al in zijn stoel. En zijn schoenen wil ie heel de dag aan. hij heeft zo sandaaltjes voor binnen en buiten. Zelfs als ik mijn schoenen uitdoe komt ie ze doodleuk aangeven en als ik ze niet aanneem probeert hij ze aan mijn voeten te krijgen

Katia

Bericht door Katia » 04 aug 2006, 23:53

hier loopt ze dan naar haar eetstoel en probeert er in te kruipen :roll::lol:
echt een komisch zicht...

als ze een koek wil is het "Troia koek eten?"

als ze wakker is: "Troia oog open!"
dan neem ik haar uit haar bed, komt ze aan de borst hangen en na een half uurtje is het: "Troia daan mem, Troia lope, Troia naan eten" (="Troia gedaan met mama's melkje, Troia lopen, Troia banaan eten" als ze opstaat, loopt ze naar haar eetstoel en wil ze altijd eerst een banaan eten en dus associeert ze banaan eten met opstaan - en oh wee mijn gebeente als ik geen bananen in huis heb! :shock: :? :lol: )

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 04 aug 2006, 23:55

hehe

en wat een afwijking van topic

mensen de iets willen weten over baby bjorn draagzak...zitten hier nu totaal andere verhalen te lezen

Katia

Bericht door Katia » 04 aug 2006, 23:57

ik denk dat dat eigen is geworden aan babyforum :oops:

Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 05 aug 2006, 00:01

is dat niet eigen aan jou geworden katia?

doe je de laatste tijd nogal eens he :lol: (grapje)

Katia

Bericht door Katia » 05 aug 2006, 00:08

zoiets doe je nooit alleen :wink:
zou nogal gek zijn dat ik in een topic ineens een monoloog over iets anders begin...
dus er zijn er altijd die meedoen he :lol:

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 05 aug 2006, 12:10

Katia schreef:zoiets doe je nooit alleen :wink:
zou nogal gek zijn dat ik in een topic ineens een monoloog over iets anders begin...
dus er zijn er altijd die meedoen he :lol:
Zo hebben wij eens dolfijntje haar topic beklad :lol: :lol:

Anaïs is hier ook verdacht stil, maar ik zie haar zitten....ze is de kleren uit de wasmand aan het halen en het oud papier aan het rondstrooien :roll: Nu das snel opgeruimd en terwijl houdt ze haar bezig :D
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 05 aug 2006, 12:14

ik ben een beetje beginnen af te wijken...dus tja

En wat doe je eraan...kinderen is een topic waarover je amper kan zwijgen toch?
Wasmanden leeg halen...hier nog ene vooral als hij er een knuffeldoek in ziet liggen.

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 05 aug 2006, 19:56

Hey bedankt voor de vele reacties. Ik heb het allemaal kunnen lezen, maar heb nog niet gereageerd wegens te weinig tijd. De aandacht gaat steeds naar de baby hé :)

Ik heb juist ontdekt dat de ergo baby carrier niet geschikt is als je baby op je buik wilt dragen naar buiten kijkend, dus deze ga ik me dan ook niet aanschaffen.
De babybjörn zal ik ook niet kopen omdat het niet goed is voor de heupontwikkeling zoals hier is vermeld.

De BabyTrekker babydrager lijkt me wel interessant. Iemand hier ervaring mee? http://naturalbeginnings.nl/Scripts/pro ... Product=32
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 05 aug 2006, 21:02

lijkt me zelfde probleem als babybjorn: de beentjes hangen...
een baby naar buiten doen kijken is trouwens altijd zelfde probleem hoor: ook beentjes die hangen en dus niet goed voor de heupen...

misschien kan je eens gaan kijken op het draagdoekenforum:
http://www.network54.com/Forum/440590/
stel daar je vraag anders eens, misschien dat daar iemand een beter antwoord weet :wink:

Katia

Bericht door Katia » 05 aug 2006, 21:06

dit gevonden:


http://www.didymos.de/english/index_e.htm
The Cross Carry facing outwards
Some children like to be carried facing outwards. You can do this, of course, with this sling, as well. However, we don't recommend this way of carrying - neither in the sling nor in any other carrying-device.
This is because of the following reasons:
The babies legs are dangling in the air, the child can't support itself and the Frog leg position is not possible. The rounded back is not supported. The baby is rather encouraged to form a hollow back. The baby can't check by a quick glance to your face about "dangerous" situations. And it also can't withdraw from all the stimulations around him, even when he gets tired.

About this subject please also read the
comment by Dr. Evelin Kirkilionis.
naar voor dragen wordt dus afgeraden

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 05 aug 2006, 21:24

als je ze graag naar voor laat kijken dan zou ik denken dat je voor zo een doek gaat waarbij je ze ook op de rug kan knopen. Ken de naam niet want het zijn er zoveel. Denk die voorgevormde...
Die je zo op je rug kan knopen, en zelfs hoog op de rug zodat je kind over je schouder kan meekijken...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Katia

Bericht door Katia » 05 aug 2006, 21:28

gho dat kan je met vanalle doeken eigenlijk... kubeba is misschien het ideaalst daarvoor, de knoopdoeken kan je ook allemaal op de rug knopen mits oefening...
ergo carrier is ook voor op de rug...

moeilijk he om de geschikte doek te vinden :lol:
(vandaar dat ik er zoveel heb, kon gewoon niet kiezen :lol: )


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”