Babybjörn draagzak...

Moderators:Welcome, Moderators

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 18 okt 2006, 10:20

mijn dochtertje is 6 weken en weegt al over de 5 kilo en ik heb heel veel interesse voor de mei tai wraparound.
Ik vindt dat die lijkt op een babybjorn in combinatie met een trico slen en je kan die heel lang gebruiken. Katia is wel de aangewezen persoon om je meer uitleg over de mei tai te geven, heb het ook van haar.
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 18 okt 2006, 12:09

het grote voordeel van een draagdoek is dat hij zodanig gemaakt is, dat je draagt met een groot deel van je rug en schouders en heupen...
Het gewicht is verspreid, wat toch van groot belang is, vooral voor lange wandelingen.
En ik weet dat ik kan zagen over een draagzak, maar bij een draagzak is dat dus niet verspreid (vandaar dat de meesten dat niet volhouden tot langer dan 8-9 maand) en de banden kan je ook niet over je schouders opentrekken om het gewicht te verdelen.
Dat is ook het probleem bij de BBbackpack... en dat is nu wel een doek!
Daar is de positie voor de heupjes van het kindje goed, maar de banden zijn te dun zodat je te dicht bij je nek draagt (vandaar dat zwaar gevoel) en het gewicht wordt niet verspreid...

Als je in de stijl van een draagzak wil blijven, dan is een lifter, een mei tai of een ergo babycarrier het meest aan te raden...

lifter:

Afbeelding
(eigen aan de lifter: de lussen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(versie van de lifter: "lifter hoody" heeft een kapje dat over het hoofdje kan als het kindje slaapt... kan daarna terug naar beneden)


mei tai:

de lussen van de lifter zijn 2 banden geworden die je rond je lichaam knoopt...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


ergo baby carrier:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


zowel lifter hoody, mei tai als ergo carrier hebben de mogelijkheid het hoofdje steun te geven wanneer het kindje slaapt...


Voor de rest heb je qua rugdragers ook nog een slen (katoen dan), een sling (kan ook op de rug... dat zijn die doeken met die ring in dat je over 1 schouder draagt), een zsazsa/kubeba/podeagi (torsodragers)...
Allemaal super, maar iedereen vindt iets anders fijn...

zien er minder stevig uit
zien ja... heb je ooit een doek geprobeerd?
ik vond dat helemaal in het begin ook maar raar en had echt het idee dat Troia daar nooit goed in zou zitten!
Maar toen heb ik het toch geprobeerd, angst opzij gezet... het resultaat is een hele verzameling/verslaving :lol:
Nee, ik snap wat je bedoelt... Ze zien er idd minder stevig uit, maar wees gerust ze zijn enorm stevig hoor! Alleen zijn ze niet voorgevormd en dat maakt dat het zicht anders lijkt dan als je hem echt aan hebt...
Een draagzak (en om een doek te noemen: de ergo carrier) zijn wel voorgevormd... verschil tussen beide, de ergo verdeelt het gewicht beter en de beentjes van het kindje hangen niet naar beneden...

Katia

Bericht door Katia » 18 okt 2006, 12:12

vonny schreef:mijn dochtertje is 6 weken en weegt al over de 5 kilo en ik heb heel veel interesse voor de mei tai wraparound.
Ik vindt dat die lijkt op een babybjorn in combinatie met een trico slen en je kan die heel lang gebruiken. Katia is wel de aangewezen persoon om je meer uitleg over de mei tai te geven, heb het ook van haar.
de wraparound is een product van 1 bepaalde wahm.
eigenlijk wil dat gewoon zeggen dat de bovenste banden veel langer zijn dan bij een gewone mei tai waardoor je ze nog eens een keertje extra kan rondknopen...
Een product dat iedere mei tai-makende wahm maakt als je ernaar vraagt, maar waar door die wahm een naam is aan gegeven... :wink:

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 18 okt 2006, 13:24

Zo'n mai tai of andere draagdoek
die knoop je eerst helemaal rond je lichaam en dan kindje erin ?
Tot hoeveel kilo of lft gaat zo'n mai tai ?
En waar kan je die kopen ?

De ergo carrier is enkel voor op de rug vermoed ik .
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 18 okt 2006, 13:29

ergo kan ook op de buik dacht ik...

gebruiksaanwijzing: http://www.kozycarrier.homestead.com/instructions.html

laat het mij weten als je er niet aan uit kan, dan zie ik dat ik foto's kan trekken en stuur ik ze door...

qua gewicht zegt dit genoeg denk ik:

Afbeelding

voor de rest pb ik je even.... (vrees dat we anders de beheerders tegen gaan krijgen :lol: )


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 18 okt 2006, 13:35

ja sorry voor al mijn vragen :oops:
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 18 okt 2006, 13:49

is niks hoor :wink:
vind ik zelfs wel leuk...

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 18 okt 2006, 13:50

Ik dacht dat er nu ook een nieuwe ergo op de markt was die je op de heup kan dragen (en ook op de rug en buik natuurlijk).
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 18 okt 2006, 13:54

dat is algemeen geworden zelfs...
dus als je er een aanschaft vragen of het een van hun nieuwe zijn he (de meesten verkopen eerst hun oude nog waarschijnlijk)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 okt 2006, 21:13

Katia schreef:een draagdoek niet goed tegen reflux??????
bij reflux raden ze toch ook aan dat het bedje en het parkje enz... aan 1 kant hoger staat zodat ze niet volledig platliggen...
dus is het juist goed om ze rechtop te dragen he...
Lijkt mij toch logisch eigenlijk.
Misschien dat de kommahouding (lighouding) wat beklemmend werkt dan, maar rechtop is juist aan te raden hoor...
Tja da's wat de osteopaat zei. Maar ik denk effectief dat hij ook alleen die kommahouding kent gelijk ik dat vroeger deed. Want ik dacht ook van :allee ze zitten daar toch recht in

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 okt 2006, 21:18

Katia schreef: maar bij een draagzak is dat dus niet verspreid (vandaar dat de meesten dat niet volhouden tot langer dan 8-9 maand)
Wij zullen het niet langer dan de beginnende kou volhouden. Als Maaike haar nieuwe jas aan heeft dan geraakt ze gewoon niet meer in de draagzak. Allee ja dan kan je die dingen voor de armen niet meer toedoen. Belachelijk dus want zo een dikkertje is dat helemaal niet.

Waar (in welke winkels) vind je eigenlijk de meeste draagdoeken? Ik vind zo een draagzak handig maar ja als ze er met haar jas niet inkan zal ik naar iets anders moeten uitkijken. (Ik zie het niet zitten met de hond en een buggy uit te gaan :lol: )

Katia

Bericht door Katia » 22 okt 2006, 01:44

Sigri schreef:
een baby bjorn werkt echt tegen de heupontwikkeling en is echt niet gezond voor de heupjes!
Waar staat dat ?
kijk hier eens :wink:

http://www.network54.com/Forum/440590/t ... +draagdoek

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 22 okt 2006, 16:09

Katia,
Goed punt van Mell.
In de mei tai kunnen ze daar met dikke jas in ?

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 22 okt 2006, 19:30

ja tuurlijk, je knoopt hem nog toe he, terwijl een draagzak echt volledig voorgemaakt is...
Je knoopt hem dan gewoon zo breed je nodig hebt (qua banden heb je ttoch nog overschot :wink: )

Mell, welke winkels, dat hangt af van draagdoek tot draagdoek...
de meeste winkels verkopen enkel de doeken van babylonia.
(en sorry dat ik nu pas antwoord, ik had je reactie precies nog niet gezien :? vraag mij niet hoe dat komt :oops: )

Katia

Bericht door Katia » 22 okt 2006, 19:47

mell schreef:
Katia schreef:een draagdoek niet goed tegen reflux??????
bij reflux raden ze toch ook aan dat het bedje en het parkje enz... aan 1 kant hoger staat zodat ze niet volledig platliggen...
dus is het juist goed om ze rechtop te dragen he...
Lijkt mij toch logisch eigenlijk.
Misschien dat de kommahouding (lighouding) wat beklemmend werkt dan, maar rechtop is juist aan te raden hoor...
Tja da's wat de osteopaat zei. Maar ik denk effectief dat hij ook alleen die kommahouding kent gelijk ik dat vroeger deed. Want ik dacht ook van :allee ze zitten daar toch recht in
sinds gisteren ben ik te weten gekomen dat de houding waarin ze rechtop zitten in de doek zelfs refluxhouding genoemd wordt :D
Je osteopaat zal het dus idd over de kommahouding hebben :wink:


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”