Babyknuffels!?!?!

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Suzanneke
Babyknuffels!?!?!

Bericht door Suzanneke » 03 okt 2005, 15:41

Hallo, ik ben een aanstaande moeder en ik ben nu alvast aan het kijken voor knuffelkes voor mijn kindje.
Ik vraag me alleen af wat de andere moeders hier vinden waaraan een babyknuffeltje moet voldoen voordat je het zou kopen.
Ook als cadeautje, waar let je op??

Groetjes

Suzan


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 03 okt 2005, 17:06

Dat het geen plastiek oogjes heeft die los kunnen.
Of het niet pluist.
Of er dingen aan zijn waar ze zich aan kunnen pijn doen.
Dat zijn de eerste dingen waar ik op let als ik een knuffel koop voor mijn kinderen en om cadeau te doen.

Gebruikersavatar
Welcome
Site Admin
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2004, 19:22
Locatie:Oost Vlaanderen - Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door Welcome » 03 okt 2005, 17:25

Wat zeer goed aanslaat zijn de labels die er aan hangen, kinderen laten dit graag tussen hun vingertjes glijden.
Ook op letten dat eens je kindje er aan gewend geraakt je onmiddellijk een 2e gaat kopen, want knuffels verdwijnen regelmatig van de markt na een aantal maanden....er zijn wel merken die beloven dat ze gedurende 2 jaar de knuffels in collectie houden.

Groeten en veel succes...
Site - administrator
www.welcomebaby.be

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 03 okt 2005, 21:32

Ook goed uitwasbaar en makkelijk vast te nemen...

Sete heeft niet echt een knuffelbeer voor het slapen want hij slaapt met zo van die spuugdoekjes...heb zo al een doekje gekregen waaraan zo een hoofdje van een konij zit maar dat vind ie neit zo gewedlig en ik den kgewoon omwille van eht stof. Dat is een soort fleece-achtige stof en hij houd echt van dat handdoekenstof...zijn tetradoeken vind ie ook leuk.

Ik heb ook een mooi cadeau gekregen en dat is een beer met op de voetjes afritsbare zakjes met op elke poot de naam en op de andere de geboortedatum...mooi hoor!

Die staat nu ook in zijn park en die pakt hij ook op om zo in te nijpen en gewoon mee te spelen.
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 03 okt 2005, 21:55

Hoi,

Ik vindt zachte rammelaars een goeie aankoop. Had daar niet bij stilgestaan en had harde plastieke. Die slaan ze dan tegen hun hoofdje. Ik op zoek naar zachte rammelaars en gevonden, maar ik had er niet opgelet dat ik er thuis al had! Foutje!
Trotse mama van Maxim 25/01/2005


Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 04 okt 2005, 10:09

jong moederke schreef:
Ik heb ook een mooi cadeau gekregen en dat is een beer met op de voetjes afritsbare zakjes met op elke poot de naam en op de andere de geboortedatum...mooi hoor!

.
Hier hebben ze elk zo een beer gekregen van mij.
Vind dat een mooie herinnering voor later.
Ik heb er ook zo eentje,maar de mijne is een pandabeer,ik heb die gekregen toen ik 12 jaar werd.
De beer die mijn kinderen gekregen hebben zijn gewone bruine beren.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 04 okt 2005, 10:20

En misschien kan je op het label een telefoonnummer schrijven voor het geval je kindje zijn knuffels kwijtspeelt.. Misschien is er dan wel een goede ziel die je opbelt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 04 okt 2005, 10:21

ik heb ook gewoon zo een bruine beer!

Maar nu zit in een van die zakjes zijn polsbandje van in het ziekenhuis nog in...hopelijk is hij nog mooi tegen dat hij groot is...nu vliegt die beer ook alle kanten op! :lol:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
petrake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 09:23
Locatie:Ruisbroek
Contacteer:

Bericht door petrake » 04 okt 2005, 11:28

Heb ook zo een beer gekregen bij de geboorte van ons Isis.
we hebben voor elk van onze kindjes bij de geboorte een Nijntje gekocht. Deze gaan overal mee heen. Ze worden gewassen als ze in hun bedje liggen. We nemen ze dan bij hun uit hun bedje (zo stil mogelijk) en steken ze in de wasmachine en de droogkast. Zo kunnen we ze zo snel mogelijk terug leggen. Zo merken ze er niets van, want ze kunnen geen minuut zonder.

Bij de drukker van onze geboortekaartjes hebben we voor elk van onze meisjes een beertje gekregen met een truitje aan met hun naam en geboorte datum op, in hetzelfde lettertype en kleur van hun kaartjes. Vonden we een leuk geschenkje.


Groetjes Petra
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suzanneke

Bericht door Suzanneke » 05 okt 2005, 09:36

Dank jullie wel voor je hulp. Ik heb ook weleens van die lappenpoppetjes gezien die geen gezichtjes hebben, omdat het kind geen lachend gezichtje moet hebben als t zich verdrietig voelt en andersom.
Wat vinden jullie hiervan?
En welke stof vinden jullie het mooiste/beste voor een lappenpopje? Velours, badstof, zijden randje eraan? En wat voor kleurkes?

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 05 okt 2005, 10:55

badstof...vind ik gemakkelijker uit te wassen en zachte kleuren zeker als het voor het slapen is...

Anders word je kind overgeprikkeld voor het slapen gaan
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 05 okt 2005, 12:49

Badstof geniet toch ook mijn voorkeur.
Is makkelijk te wassen en je vind ze in alle soorten en maten.
Hier heb ik er ook van noukies en die zijn toch ook steeds makkelijk te wassen.
Alle drie de kinderen hebben daar verschillende knuffels van.
De oudste is nu 7,5 jaar en die knuffel heeft al heel wat door gemaakt maar je ziet het niet.

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 12 okt 2005, 19:24

Jonas heeft zo van die badstof knuffeltjes.
Mijn tante heeft ze gemaakt. Je kan ze meewassen in het machine want dat is wel nodig.
Ze heeft ze ook dubbel gemaakt.
En hij kan niet meer zonder zijn "mieke" !

Het lijkt eigenlijk op een lap stof met een pinnemuts, gezichtje , ywee bolletjes als voeten en twee bolletjes als armen.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 12 okt 2005, 21:25

ik vind het wel lief...zo van die knuffeltjes

Sete begint nu minder met doekjes te slapen alhoewel hij ze toch nog neit kan missen want als hij zo probeert te slapen zie je zijn handen grabbelen naar iets...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
leen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 okt 2005, 16:18
Locatie:Sint-Job-In-t-Goor

Bericht door leen » 13 okt 2005, 02:25

Tibe kan ook niet meer zonder zijn hondje. (fleese)
Ik heb er dus maar 2 reserve in de kast liggen.
Je weet maar nooit :roll:

Voor onze dochter hebben we koetjes gekocht in de doodovorm voor het slapen en gewoon voor overdag. (ook fleese)
En ook van elks 2.
Ik neem geen risico's :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 okt 2005, 21:11

Ewel, mijn dochtertje geeft geen enkele knuffel. Ik vind het zeker en vast lief als ze zo'n ding hebben waar ze helemaal dol op zijn. Ik heb haar dat nooit gegeven, want ik was doodsbang dat ze de knuffel snachts over haar gezichtje zou trekken. Ook overdag vroeg ze dan daar niet achter.
Mijn zoontje is nu vier mnd en hij heeft ook geen knuffel.
Ik geef ze liever zelf... :D :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 okt 2005, 10:14

Mila heeft twee knuffeltjes van bij haar geboorte en daar slaapt ze nog altijd mee.. Ik heb hier al ooit verteld dat het ene al echt versleten is, maar af en toe lappen we het een beetje op en dan kan het er weer even tegen :D .. Overdag laat ze ze nogal eens rondslingeren en dan pakt Karsten die vantijd, dan moet je haar zien vliegen hoor! Karsten heeft nog geen knuffel.. Allé, hij heeft wel knuffels, maar nog geen favoriet.. Misschien komt dat nog wel, misschien ook niet..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 17 okt 2005, 08:57

Mijn tweede had ook geen knuffels.
Het enige dat hij nodig had om te slapen was een gastendoekje met grote rozen op.
Hij heeft die dan de naam vlekke gegeven,en hij heeft daarmee geslapen tot hij 4 jaar werd.
Nu gebruikt hij zijn vlekke heel wat minder.
Als hij zich niet goed voelt moet hij ze wel nog hebben.

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 17 okt 2005, 11:43

Hey

Femke heeft een tatty teddy beer als knuffel (zal proberen een foto bij te voegen) Ik heb die ook, voor haar geboorte in dubbel gekocht en op een van de 2 staat haar naam op de voet geborduurd, heb ik zelf eens paar uur mee bezig geweest.

Ze slaapt er ook mee sinds haar geboorte, hoewel tot haar 3 maand lag die gewoon mee in haar bed daarna pas binnen handbereik.
Ook sliep ze met een tetradoek (poppedoek noemt dat hier) Die was dan vroeger ook nog geknoopt, vanboven een grote knoop voor hoofd en aan de zijkanten 2 kleine knoopjes voor de handjes en zo lijkt het op een popje. Maar ondertussen wil ze die knopen er niet meer in en zijn de witte doeken ook al voor een deel vervangen door van die grote zakdoeken in felle kleurtjes.

Die poppedoek gaat nog dagelijks mee in haar schooltasje en haar poppy (zo heeft ze haar beer zelf gedoopt) die gaat af en toe mee, maar om te slapen ligt die er wel meestal bij. Hoewel ze ook wel makkelijk een andere knuffel neemt, als ze die zelfs kiest bvb.

De reserve beer, die gebruikt ze ook ongeveer evenveel als de 1ste, want als die als nieuw in de kast blijft liggen, is die niet even "afgeleefd" en zou ze het verschil al gauw merken.

Zo heeft een vriendin van me haar dochter ook een reserve knuffel, maar die wil ze niet, die ziet er te goed uit...

Dus een goeie raad, wissel dagelijks of wekelijks van knuffel, zodat die dezelfde slijtage krijgt en zo is het ook handig om die om de beurt te wassen.

Afbeelding

Afbeelding

Het zijn wel geen recente foto's, maar heb er niet zoveel waar haar poppy mee opstaat...

Afbeelding

Dit is samen met haar pimboli, vond het zo'n schattig duo dat ik er foto van maakte :lol:


Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 17 okt 2005, 13:33

Ons Lani heeft een een blauw beertje. Dat hebben we gekregen in het ziekenhuis. Eerst keek ze er niet naar om. Maar ooit heb ik het in haar wieg gesmeten omdat het in mijn weg lag en vanaf dan kan ze niet meer zonder slapen. Ik heb een 2de maar daar moet ze niet van weten. Ze noemt haar lievelingsbeertje "Ba" en dat 2de beertje "Bieboe"
Ook heeft ze zo'n meesleurknuffel, dat we "vriendje" noemen. Daar prutst ze vooral aan. Hij is ook versleten en we hebben er maar eentje van. Ze maken ze nu niet meer, jammer.



Hier eentje van toen ze nog klein was en haar vriendje
Afbeelding

Hier eentje met haar "Ba"
Afbeelding

Hier eentje met haar vriendje en Bieboe
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”