Babybuidel of draagzak

Moderators:Welcome, Moderators

Wat vinden jullie van een draagdoek?

Een handig ding die je zeker moet hebben!
23
96%
Een nutteloze investering
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27
Babybuidel of draagzak

Bericht door Ann » 28 nov 2007, 16:28

Ben juist terug van boodschappen... gaan shoppen met mijn kleine meid, vrouwennamiddag, kleertjes gekocht!
Toch een onhandig ding die maxicosi om overal mee naar toe te nemen...

Heeft iemand ervaring met een draagdoek? (bedoel zo'n slappe in tricot)
lijkt me wel handig tijdens het winkelen en zo.. ook voor in huis, kan je makkelijker bewegen en dingen doen... of lijkt dat alleen maar zo? Een aanrader of toch niet?
Belastend voor de rug? Lastig om dragen?
Is er verschil in kwaliteit van draagdoeken?
Een interessante aankoop of toch niet?

Oktobermama,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding


arab
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 17:26
Locatie:Begijnendijk
Contacteer:

Bericht door arab » 28 nov 2007, 16:37

ik heb Jari vanaf dat hij 6 uurtjes oud was in een draagdoek meegenomen naar huis.

Hij is nu 8 weken oud en overdag slaapt hij dicht bij mij. Nu dus ook :wink:

het is een geweven draagdoek van 5,10 m die je op allerlei manieren kan knopen en draperen rond je lichaam afhankelijk van de leeftijd en behoefte van je kindje.

Er is een website over de verschillende draagdoeken en hun voor en nadelen. weet niet of ik hem hier mag zetten

Met de draagdoek, doe ik de stallen en speel ik met de paarden. Jari hobbelt rustig mee.

ik meet 1,59m en weeg 43 kg, heb een moeilijke rug maar met de geweven doek, heb ik geen enkel probleem!

Krijg wel heeeel veel negatieve commentaar en kritiek maar gevoelsmatig weet ik dat mijn manier goed is. Bovendien hebben we vorige week een infosessie van CM bijgewoond "als babys konden praten" en werden we bevestigt in onze manier van werken :lol: :lol:

Ik kan een goeie draagdoek alleen maar aanbevelen en als ik tijdens het winkelen jonge mamas zie klungelen met die maxi cosi, glimlach ik stilletjes :wink:

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 28 nov 2007, 16:59

Ik heb 2 draagdoeken.
De linken van de website kan ik je pm'en.
Maar hier alvast een fotoke van Linus in een ringsling. Super makkelijk!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze is een wikkeldoek
Ik moet er wel bijzeggen dat Linus hier niet helemaal goed inzit, beetje te rap willen zijn maar zo heb je nu toch een beeld.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 28 nov 2007, 17:15

Anneliefje, die eerste lijkt mij makkelijkst (met die ring) en minst omslachtig, mail je mij eens waar ik die kan krijgen en welk merk? Hoeveel kosten die?

Bedankt,
Ann
Laatst gewijzigd door Ann op 28 nov 2007, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

arab
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 17:26
Locatie:Begijnendijk
Contacteer:

Bericht door arab » 28 nov 2007, 17:16

ow, zal ik hier ook even een foto plaatsen

Afbeelding

en hier is Jari even tussen de collega :wink:

Afbeelding

hij ligt hier in kommahouding. Je kan je kindje zowel liggend als meer zittend dragen op die manier plus je kan hem ook voeden maar dat doe ik niet


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

draagdoek

Bericht door Aicha » 28 nov 2007, 17:18

ik heb een tricotslen, en heb er maar enkel spijt van dat ik em niet had bij mijn eerste 2 kindjes!
Het vergt een beetje oefening maar eens je het gewoon bent kun je er veel kanten mee uit, naargelang de leeftijd van je kindje!
Een superding :wink:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 28 nov 2007, 17:22

Ann schreef:Anneliefje, die eerste lijkt mij makkelijkst (met die ring) en minst omslachtig, mail je mij eens waar ik die kan krijgen en welk merk? Hoeveel kosten die?

Bedankt,
Ann
Je hebt pm :wink:

arab
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 17:26
Locatie:Begijnendijk
Contacteer:

Bericht door arab » 28 nov 2007, 17:27

anneliefje

die waarbij je kindje buik tegen buik hangt. Hoe hou je zijn hoofdje dicht tegen je en die voetjes/beentjes zo dichtbij elkaar.

Bij mij krijg ik het hoofdje niet stabiel en de beentjes lijken mij erg ver gespreid als ik het doe. ok, ik buk heel vaak 'wel door men knieën) en beweeg supper veel waardoor ik het precies niet veilig vind voor het hoofdje.

Maar bij jou lijkt het goed tegengehouden te zijn en de beentjes liggen naast elkaar

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 28 nov 2007, 20:30

Ook hier hebben we een tricot-slen. Bij Torben heb ik hem niet echt vaak kunnen gebruiken want hij had last van reflux en wou nooit lang blijven liggen maar ik heb 'm al in mijn ziekenhuistas gestoken voor ons Prutske! Ik blijf erbij dat het principe heel handig is: je hebt jouw handen vrij en tegelijk is baby knus, warm, veilig dicht bij mama!
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 29 nov 2007, 08:40

Zeker een handig ding.. Karsten was echt een fletskindje en was het rustigste als hij in de draagdoek zat.. Wel alleen maar rechtop, kommahouding vond hij ook niks.. Ik had (en heb :lol: ) ook een tricot-slen en vindt het ook wel jammer dat ik die bij Mila nog niet had.. Nu ga ik ook weer resoluut voor draagdoeken gaan, een kinderwagen denk ik niet dat we gaan kopen/lenen.. Bij Karsten hebben we die ook amper gebruikt.. Maxi-cosi's natuurlijk wel, voor in de auto hé! :wink:
Het is niet belastend voor de rug, want de kindjes zitten dan in een natuurlijke houding.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 29 nov 2007, 15:36

Onlangs ben ik nog eens naar Gent geweest met de trein. Ons Hasse is nu echt wel groot en waar, en dus met de buggy. HEMEL, wat een gedoe!!!!
Lang leve de draagdoek!!!

En ons Hasse is een echte dansmie. Op elk ritme en melodietje dat ze hoort, danst ze. En ik hoop stiekem dat dat komt omdat ze altijd bij ons heeft gelegen in de draagdoek. In Afrika zeggen ze toch dat de Afrikanen dat ritme hebben doordat ze altijd tegen het lichaam van hun moeders en vaders aanliggen...

En duur is het ook niet echt, hoor.

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 29 nov 2007, 18:29

arab schreef:anneliefje

die waarbij je kindje buik tegen buik hangt. Hoe hou je zijn hoofdje dicht tegen je en die voetjes/beentjes zo dichtbij elkaar.

Bij mij krijg ik het hoofdje niet stabiel en de beentjes lijken mij erg ver gespreid als ik het doe. ok, ik buk heel vaak 'wel door men knieën) en beweeg supper veel waardoor ik het precies niet veilig vind voor het hoofdje.

Maar bij jou lijkt het goed tegengehouden te zijn en de beentjes liggen naast elkaar
Bij de bordeaux/rode doek?
Gewoon de kleine van op je schouder laten zakken en hoog genoeg houden. De voetjes eerst tegenhouden dat het poepje lager komt dan de knietjes.
Dan de wikkeldoek verder rondwikkelen (naargelang de techniek) en goed aanspannen en daarna nog wat goed steken.
Automatisch gaat je kindje nog zakken maar altijd zorgen dat je nog een kusje op het hoofdje kan geven.
Het is soms eens zoeken hoor en soms moet ik ook weer eens vanvoor af aan beginnen.
Normaal moeten die schuine banden ook nog over het hoofdje zolang ze het nog niet zelf goed kunnen houden, voor de extra steun. (en als je buiten komt voor de lekkere warmte :wink: )

Gebruikersavatar
Veer
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2006, 14:33
Locatie:Zolder
Contacteer:

Bericht door Veer » 30 nov 2007, 14:52

Tot heden heb ik altijd Amber in de draagdoek gehad. Eerst liggend en later overeind. Echt ideaal. Nu heb ik haar in de "draagzak"
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 30 nov 2007, 16:17

Gebruiken jullie die ook in huis?
Zijn de kleintjes dan niet te veel verwend, bedoel als ze de hele tijd bij mama zijn, kunnen ze zich dan nog wel alleen bezig houden? Ben daar bang voor... moeten ook eens "alleen" kunnen zijn niet?
Zou overwegen van zo een bb-sling (met die ringen) aan te schaffen, maar twijfel nog altijd over die aankoop... en de papa is er niet zo voor te vinden...
En dan het gewicht... is dat niet slecht en zwaar voor de rug? Als ik het vergelijk met het dragen van een rugzak...

Oktobermama,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 30 nov 2007, 16:37

ik heb ook de tricot slen en ik vind da dus iets handig, omdat ge u kindje heel dicht bij u hebt en de eerste maanden hebben ze niet liever. maar aangezien ik sinds een jaar een hernia heb, kan ik deze niet meer gebruiken... het doet te veel zeer dan... en vind het wel spijtig... maar voor lange wandeltochten raad ik het niet aan...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 30 nov 2007, 16:46

In huis gebruik ik het enkel al Linus ongemakkelijk is. Krampjes ofzo en niet echt blijf weet met hemzelf.
Doordat ik dan in beweging ben, wordt hij ook rustig en valt dan meestal in slaap.
Het is zeker niet te zwaar hoor. Als je de doek correct gebruikt, heb je er amper last van. Door de brede banden stof, wordt het gewicht meer over je rug en schouders verdeelt.
Tenzij je natuurlijk een rugletsel hebt. Maar ikzelf heb al enkele keren last gehad van mijn rug en met een draagdoek, heb ik er zeker geen last van.
In sommige winkels waar ze doeken verkopen, kan je ze eerst eens testen.
Misschien zo eens proberen?
Hier heb ik gelukkig een vriend die er volkomen achterstaat. Heeft hier thuis ook al eens rondgelopen met Linus in de draagdoek.

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 30 nov 2007, 18:57

Ik heb een tricot slen en een mei tai. De mei tai is goed voor even snel en korte stukjes, bvb Femke van school halen met fiets. Voor langer te wandelen heb ik liever de tricot slen, die kan je meer over schouders spreiden en dan voel je dat echt niet. Van gewicht moet je echt geen schrik hebben, toen Femke 4,5jaar was, droeg ik haar ermee op m'n rug en dat ging nog goed, op het nadeel van de rekstof van de tricot na dan, want dan zakte ze wat af, maar dan trok ik haar halverwege weer wat aan en konden we verder.

Een draagzak kan je in verhouding veel minder lang gebruiken, omdat die draagbandjes (meer zoals rugzak dus) gaan doorwegen en baby past er op den duur niet meer in. Ik heb een babybjorn gebruikt tot Femke 7 maanden was en daarna pas de tricot slen en daar véél contenter van.

Sitske zat erin vanaf dat ze paar dagen oud was (zie foto) en ze zat rechtop, komma houding wou ze niet van weten, ze lag dan meer op rug en laat dat dan net iets zijn dat ze niet wil om te slapen...

Ik ga binnenkort ook een gewone slen in huis halen (die niet rekt) allee die staat op lijst en moet die dringend afsluiten met nog wat bonnetjes...

Voor verwennen moet je geen schrik hebben, het is bewezen dat kindjes die regelmatigin doek gedragen worden in verhouding minder huilen dan kindjes die niet of weinig gedragen worden. En Sitske heeft op m'n rug al mee gaan werken met mij, dus je kan er echt welveel mee doen hoor. Enkel met baby aan de buik kon ik niet dweilen. Maar in huis gebruik ik die niet zo vaak, gewoon voor Femke naar school te doen, om ze op te halen, om Sitske naar creche te doen (ze gaat dan zo mee op de fiets)

Ik ben dus super PRO draagdoeken. Die ringsling is idd ook wel goed, maar ook niet voor héél lang, omdat het maar aan één kant hangt en ik den kdat het dan op den duur wel door zal wegen.

Afbeelding
Afbeelding

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 30 nov 2007, 20:09

ik heb echt genoten van de momenten met beau nog dicht tegen mij in de baby bjorn :lol:
Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 30 nov 2007, 21:50

ik heb hier ook een tricot slen en erg tevreden
onze miatan was nogal een groot boeleke, dus die komma-houding was maar niks (we hebben hem zo meegenomen om te gaan stemmen, toen was hij een weekje oud en lag daar echt wel in gedrumd)
als zijn hoofdje nog niet stabiel was, trok ik de banden over zijn hoofdje om het te stabiliseren.
hij zit enorm graag in zijn draagdoek, als ik hem eruit haal begint hij te wenen. Als het tijd is om te slapen, doe ik zijn hoofdje richting mama en als hij wat wakker mag blijven met het gezichtje naar voren, dat vind hij super, lekker alles zien. Hij is al wel heel groot voor zijn bijna zes maanden (al over de 70 cm) en het enige wat hij doet is met zijn voetjes tegen mijn dijen zich afzetten als ik wandel maar dat stoort niet.
Ik heb zwakke heupen en ik krijg na verloop van tijd wel pijn in mijn heupen als ik hem zo draag maar ik vind het veel handiger dan de buggy. Als ik de bus neem bv neem ik hem altijd in de draagdoek en de buggy gewoon aan de hand zonder hem in (omdat ik meestal nadien wel buggy nog nodig heb om hem eten te geven bv).


hier een fotooke, daar was hem drie maand, ik heb geen recenter fotooke!

[img][img]http://img145.imageshack.us/img145/6040/miatan201od6.jpg[/img]
[/img]

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 30 nov 2007, 22:01

ik heb nog met geen van al deze dingen ervaring, maar toch zegt mijn gevoel dat ik er niet zo voor te vinden ben.... Enfin ik lees hier nu wel veel positieve dingen maar ik zie mezelf nog niet snel lopen met zo een wikkeldoek...We zien wel :)
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 30 nov 2007, 23:08

ericardtje schreef:ik heb nog met geen van al deze dingen ervaring, maar toch zegt mijn gevoel dat ik er niet zo voor te vinden ben.... Enfin ik lees hier nu wel veel positieve dingen maar ik zie mezelf nog niet snel lopen met zo een wikkeldoek...We zien wel :)
in het begin is dat even zoeken maar al snel merk je dat zowel je kindje als jij er baat bij kunnen hebben hoor
als je er geen wil aanschaffen meteen, kan je mss als je kindje geboren is, eentje lenen van vrienden om te kijken of het je bevalt of niet..
dan kan je daarna nog altijd beslissen of je er eentje koopt.

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 01 dec 2007, 08:08

G&F&S schreef: Van gewicht moet je echt geen schrik hebben, toen Femke 4,5jaar was, droeg ik haar ermee op m'n rug en dat ging nog goed, op het nadeel van de rekstof van de tricot na dan, want dan zakte ze wat af, maar dan trok ik haar halverwege weer wat aan en konden we verder. Doei
G&F&S[/b]
Ik kan Hasse niet meer in de houdingen dragen die ik gewoon ben, ze is me echt te zwaar.
Maar op de rug zou dus wel nog kunnen...

Maar daar durf ik niet mee te beginnen. en hoe doe je dat dan praktisch?
Ik ben bang, omdat ik haar dan niet ZIE

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 01 dec 2007, 15:39

ik werk enken nog met de ringsling.Arvid draag ik op de rug en op de heup,en dat word niet zwaar,omdat het gewicht verdeeld is.

op de rug,das inderdaad effe wennen,maar eens je dat gewoon bent,is het zalig!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 02 dec 2007, 16:15

en ... hoe gaat dat dan om het kindje er in te steken ..al staand of zittend ...je zal daar ook wel handiger in worden waarschijnlijk...ik heb deze voormiddag een stukje video op youtube gezien van iemand die een doek gebruikte voor 2 kindjes (alleee het waren poppen ,gelukkig maar volgens mij)want toen ze dat kind op haar rug deed ... hield ze die niet meer vast... ja dat ga natuurlijk een stuk moeilijker .... ik denk dat ik ze toch liever aan de voorkant zou dragen.... wil dat echt eens proberen maar dan zo eentje met een ring denk ik...ik ken mijn eigen ...tegen dat ik dat door heb ,met dat stuk stof alleen...ik vind dat wel heel chiQue dat mama's dat zo mooi kunnen dragen

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 02 dec 2007, 22:04

ik zet arvid in de doek,op de heup,en trek alles goed aan.Dan 'zwier" ik hem mijne rug op...al staand,dus.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 03 dec 2007, 09:25

Met de tricot slen ging Femke gewoon op m'n rug liggen terwijl ik doek erover deed.

Sitske met de mei tai: ik legde doek in zetel, Sitske erop, deed dan onderste banden vast rond m'n buik, dan de bovenste banden onder Sitske haar armen en trok haar zo op, dan sta ik recht en trek alles aan, en dan de armpjes mee in de doek, maar dat doe ik terwijl ik alles aantrek één voor één armpje onder band, ipv boven.

Zal eens op zoek gaan naar site met de gebruiksaanwijzing, met duidelijke foto's...

ff geduld. . . . . . . . .
. . . . . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . .
:lol:

http://www.kozycarrier.homestead.com/instructions.html

Nu ff Sitske aandacht geven, want ze is moe, dus moet in maxicosi want ga zo vertrekken, moet niet werken van daag en dus winkel dag :lol:

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 03 dec 2007, 09:37

thxs zal ne keer bestuderen

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 03 dec 2007, 09:48

als ik die van de tricot slen ook vind, dan post ik die hier ook, maar heb die weet ik veel waar opgeslagen...

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 03 dec 2007, 10:05

G&F&S schreef:als ik die van de tricot slen ook vind, dan post ik die hier ook, maar heb die weet ik veel waar opgeslagen...

Doei
G&F&S
als je die zou vinden, dat zou leuk zijn want heb hier enkel de basis mogelijkheden liggen om met die tricot slen te doen!

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 03 dec 2007, 10:31

Ik had indertijd toen mijn dochter geboren werd een draagzak van maxi cosi als geschenk gekregen.
En heb die altijd gebruikt.
Ik hing mijn was op,stofzuigde ,deed boodschappen ermee,enz...
Heb het bij alle drie mijn kinderen gebruikt.
Maar moest ik dat niet als geschenk gekregen hebben had ik zeker een draagdoek aangeschaft.


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”