Bericht
door Karen/1982 » 01 mar 2006, 17:59
Wij hebben ook allebei, maar voor in de auto hebben we altijd de MC gebruikt. Ik vond dat toch het veiligste. Onze draagmand is eentje van Pericles (met wandelwagen Evolution III) en goedgekeurd voor in de wagen (met een gordel in velcro, zodat je je kindje erin kan vastleggen). Wij hebben onze draagmand ook maar drie maanden kunnen gebruiken, maar ben toch blij dat ik ze had, want ben wel veel gaan wandelen.
De MC mag je gebruiken tot 13kg, maar vanaf het moment dat meer dan 1/3 van het hoofdje erboven uit steekt, is de MC niet meer veilig. De beentjes mogen wel over de rand komen.
Sverre zit nu in zijn autostoel, want de MC werd een beetje smal voor hem ('t is een flinke kerel en dan nog eens die winterjas erbij). 't is naar't schijnt wel beter om kindjes zo lang mogelijk tegen de rijrichting te vervoeren, maar 't ventje zat echt niet meer comfortabel in de MC.
Wij doen ook vaak lange ritten (mijn ouders wonen 110 km van hier) en wij hebben wel altijd de MC gebruikt. Buiten de auto hebben we de MC wel nooit gebruikt, omdat het idd niet goed zou zijn voor de rug. Voor binnen gebruikten we dan de relax.
Groetjes,
Karen, mama van een kleine wervelwind (30/08/2005)