Wanneer hebben jullie de grote stukken angekocht?

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Misz_vanessa
Pas blauw
Contacteer:
Wanneer hebben jullie de grote stukken angekocht?

Bericht door Misz_vanessa » 22 aug 2007, 23:25

Hey,
Ik heb eigenlijk geen idee wanneer je wat koopt...
Kunnen mensen met ervaring me mss helpe met wanneer ik wat moet kopen?

thnx :D

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 23 aug 2007, 07:02

ik ben eigenlijk maar pas grote stukken beginnen kopen vanaf 7maand . kleertjes al iets vroeger en suikerbonen en kaartjes zo rond 6maand gaan vastleggen.mijnen geboortelijst was ook zo rond 7maand . wat je allemaal nodig hebt staat hier in het hoekje al in een paar topics je moet maar eens gaan rondkijken . maar als je wil zet ik het hier ook nog wel ff .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 23 aug 2007, 08:32

Wij hebben de grote dingen gewoon besteld, wanneer we de geboortelijst zijn gaan aanleggen (a 6 maand of zoiets). En eigenlijk hebben we op niks moeten wachten, we konden het gewoon gaan afhalen wanneer we wilden :wink:
Afbeelding

Afbeelding

mell
Moderator

Bericht door mell » 23 aug 2007, 08:39

Ik denk dat het afhangt van waar je het wilt kopen. Als je het in een babywinkel gaat kopen dan kan je misschien beter op tijd gaan. Ik hoor soms van mensen dat ze er zo'n 6 weken op moeten wachten.

Wijzelf hebben een hoop gekregen en de kastjes zijn we gewoon in een meubelzaak gaan kopen. Dan konden we ze direct meenemen.

jenny
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door jenny » 23 aug 2007, 09:12

om kleertjes enzo te kopen heb ik gewacht tot mijn 12 weken voorbij waren, had ik wat meer garantie dat alles in orde was... ik ben nogal een piekermens en kon niet gerust zijn voordat die 12 weken voorbij waren...

En eens de 20 weken voorbij hebben we alles beginnen plannen, de ontwerpen van onze geboortekaartjes begonnen (hebben het zelf gedaan) en rond 25 weken hebben we de geboortelijst geplaatst...en alles was goed op tijd...

en tussen de 30 & 35 weken was de kamer er en alles was gereed tegen dat ons meisje kwam...

Veel succes :)

muppet
Pas blauw

Bericht door muppet » 23 aug 2007, 15:53

Ik heb mijn lijst van de kids op +/- 6 maanden aangelegd omdat de winkel ook moet rekenen met leveringstermijnen van hun fabrikanten.
In de winkel gaan ze de nodige uitleg wel doen van wat je nodig hebt maar mssch toch op voorhand een lijstje maken anders profiteren ze ervan om onnodige dingen op je lijst te zetten.

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 23 aug 2007, 21:32

de box is geleend, de wandelwagen 2de hands (heel in het begin in huis gehaald)
het bed besteld op geoortelijst bij Kinderweelde. Heel goede service, overigens, je voelt je geen nummer
Afbeelding
Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 23 aug 2007, 21:52

Ik heb vrijwel alles tweedehands gehad, of uitgeleend van mijn zus...nu heb ik wel een paar dingen die ik op een lijst zal zetten...bij Anaïs hadden we geen lijst eigenlijk...juist een pamperrekening
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 24 aug 2007, 11:31

Katharina schreef:Ik heb vrijwel alles tweedehands gehad, of uitgeleend van mijn zus...nu heb ik wel een paar dingen die ik op een lijst zal zetten...bij Anaïs hadden we geen lijst eigenlijk...juist een pamperrekening
En misschien kunnen we dan ook al iets doorgeven hé indien nodig :wink:

Hier is de buggy tweedehands, de wieg van toen mijn zus baby was en idem van de commodekast.
De buggy heb ik al redelijk lang (kwas net 12 weken) maar dat is omdat het een koopje was. Wieg en kast staan hier nu enkele weken.
Op de lijst staan dan het bedje en park als grote stukken.
Dus eigenlijk niet zoveel (lang) op voorhand in huis gehaald.

bijou
Pas blauw

Bericht door bijou » 31 aug 2007, 14:59

Wij hebben op 6 maanden onze lijst gelegd. Rekening houden met 6 a 8 weken levertermijn. Alles was perfect op tijd. Wij hadden ook de grote stukken op de lijst gezet. Dan horen die ook bij de 10 procent die je achteraf als cadeaubon krijgt. We konden ook vooraf een lijstje van de winkel halen en dat al eens bekijken voor de geboortelijst te leggen. Heel handig.
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 31 aug 2007, 18:23

Wij hebben onze lijst op 7 maanden gelegd.
Meestal duurt het een 8tal weken voor je alles hebt; alles was op tijd.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”