wat kopen voor je eerste kindje
Moderators:Welcome, Moderators
-
- Pas blauw
- Contacteer:
hallo,het klinkt misschien een beetje raar maar ik weet niet echt wat ik allemaal moet kopen om mijn baby goed te kunnen verzorgen. de standaard dingen weet ik wel zoals verzorgings kussen enzo maar wat kan ik allemaal op mijn geboortelijst zetten? alle tips zijn welkom. alvast bedankt.
Kheb er mijn lijst eens bijgehaald si:
- wandelwagen
- autostoel
- draagmand voor wandelwagen
- park
- maxi-cosi
- bedje
- doomoo seat
- babycook
- voetenzak voor buggy
- babyfoon
- parkomrander
- wastafel
- matras voor bed
- koortsthermometer
- verzorgingstas
- bedomrander
- slaapzak
- eetset
- meegroeistoel
- dekentje
- lakens
- luieremmer
- relaxstoeltje
- hemel voor park
- sterilisator
- kleertjes
- parasol voor wandelwagen
- speelgoed
- mobiel
- puzzeltegels
- kamerdecoratie
- stoelverkleiner
- matras voor park
- badthermometer
- badring
- fotoalbum
- groeimeter
- badhanddoeken
- slabbetjes
- flesjes voor als je flesvoeding geeft
- verzorgingsproducten
in de winkel waar je je lijstje legt, begeleiden ze ook goed hoor. Zij weten perfect wat je allemaal nodig hebt.
Veel plezier
- wandelwagen
- autostoel
- draagmand voor wandelwagen
- park
- maxi-cosi
- bedje
- doomoo seat
- babycook
- voetenzak voor buggy
- babyfoon
- parkomrander
- wastafel
- matras voor bed
- koortsthermometer
- verzorgingstas
- bedomrander
- slaapzak
- eetset
- meegroeistoel
- dekentje
- lakens
- luieremmer
- relaxstoeltje
- hemel voor park
- sterilisator
- kleertjes
- parasol voor wandelwagen
- speelgoed
- mobiel
- puzzeltegels
- kamerdecoratie
- stoelverkleiner
- matras voor park
- badthermometer
- badring
- fotoalbum
- groeimeter
- badhanddoeken
- slabbetjes
- flesjes voor als je flesvoeding geeft
- verzorgingsproducten
in de winkel waar je je lijstje legt, begeleiden ze ook goed hoor. Zij weten perfect wat je allemaal nodig hebt.
Veel plezier

In de winkel waar wij de geboortelijsten gelegd hebben daar kregen we eerst een lijst en moesten we aanduiden wat we allemaal zouden willen, alles stond mooi gesorteerd (zoals bvb. eten, slapen, wandelen, verzorging, ...) en daarna overliepen ze samen met ons de lijst om te laten zien welke merken en modellen er allemaal bestonden van hetgeen we nodig hadden.
borstvoeding,eh,en als dat opgewarmd moest worden deed ik dat au-bain-marie..duurde even lang als zo een flessenverwarmer..olli schreef:allez, gij?sterretje schreef:wat ik gekocht heb,en niet gebruikt->een flessenverwarmer...
kou melk gegeven?![]()
![]()
![]()
of was/is de melk steeds op temperatuur?![]()
amai, wa ne lijst da ge nodig hebt![]()
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
-
- Pas blauw
- Contacteer:
dank je wel voor de goede uitleg. ik ben ook al naar een babyspeciaalzaak geweest maar daar heb ik een lijst gehad en die dingen die sofie neer pennde stonden er helemaal niet op. en krijg je dan ook veel van die dingen van de mensen of zijn er nog een hoop dingen die je dan zelf moet kopen? en wat als ik bevallen ben en bv een wieg op mijn lijstje zette en niemand dit kocht dan sta ik daar he,of weet je dat op voorhand wie wat ga kopen?
groetjes lien en jonathan
De grote stukken heb ik van de familie gekregen. De wandelwagen met toebehoren kreeg ik van mijn ouders. Het park met toebehoren heb ik van mijn grootouders gekregen. Ik heb ook duidelijk gemaakt aan de naaste familie wat ik echt wel nodig had als ik thuiskwam van het moederhuis en dat heb ik dan ook gekregenjonge mama schreef:dank je wel voor de goede uitleg. ik ben ook al naar een babyspeciaalzaak geweest maar daar heb ik een lijst gehad en die dingen die sofie neer pennde stonden er helemaal niet op. en krijg je dan ook veel van die dingen van de mensen of zijn er nog een hoop dingen die je dan zelf moet kopen? en wat als ik bevallen ben en bv een wieg op mijn lijstje zette en niemand dit kocht dan sta ik daar he,of weet je dat op voorhand wie wat ga kopen?

Het meeste van de lijst heb ik gekregen, wat ik niet gekregen had heb ik dan maar zelf gekocht. Allé ja, tis te zeggen; na afsluiting van de lijst kreeg ik 10 % korting van het verkochte bedrag in waardebons en daarmee heb ik alles kunnen betalen en dan nog wat extra

Aan de lijst die Sofie S heeft geplaatst kan ik niet veel meer toevoegen...
Wat wij hebben gedaan: doorgroeikamer, park, sitter en wandelwagen hebben we zelf en op voorhand gekocht. Dat waren dure stukken en wilden we perse al op voorhand hebben.
Al de rest was voor op de lijst.
De mevr van onze winkel ging dan de mensen helpen bij hun keuze, in de zin van ze te zeggen wat ik het eerst zou nodig hebben (flesjes, sterilisator,...)
Als de lijst leeggekocht was, mochten de mensen waardebonnen schenken, waarmee wij dan nog kleinigheidjes hebben gekocht of kleertjes...
Wat wij hebben gedaan: doorgroeikamer, park, sitter en wandelwagen hebben we zelf en op voorhand gekocht. Dat waren dure stukken en wilden we perse al op voorhand hebben.
Al de rest was voor op de lijst.
De mevr van onze winkel ging dan de mensen helpen bij hun keuze, in de zin van ze te zeggen wat ik het eerst zou nodig hebben (flesjes, sterilisator,...)
Als de lijst leeggekocht was, mochten de mensen waardebonnen schenken, waarmee wij dan nog kleinigheidjes hebben gekocht of kleertjes...
ij hadden daar op een ander forum eens ene topic over met de wat wel/niet en dat is voor iedereen anders hè. Ik zou de wandelwagen toch weer wel doen (en jaja ook draagdoeen) maar een maxi-cosi dan weer niet ... al zou ik misschien de nieuwe BeSaf autostoelwel overwegen (ik heb daar pas reclame van gekregen van een ergonomische winkel waar ik wel al klan ben geweest, maar die hun prijsklasse kennend zal het prijskaartje niet min zijn) en euh een park/box heb ik ook nooit gehad, wel een speeltapijt. Mocht ik opnieuw beginnen dan zou ik ook een fietskar (ineens met zo'n babyhangmatje) overwegen.
- doomoo seat: dat bestond vroeger niet en ik had een relax maar die seat lijkt mij veel beter
- babycook: nooit gehad, ik kook met een stoomkoker en ik heb een staafmixer
en bovendein ken ik nu de Rapleymethode waarbij je baby snel stukkn leert eten 
- voetenzak voor buggy: zeker doen !
- babyfoon: heb ik niet meer - was er niet content van ...
tetradoeken moet je ook zeker hebben: die gebruikte ik voor vanalles en ik heb er een massa
- doomoo seat: dat bestond vroeger niet en ik had een relax maar die seat lijkt mij veel beter
- babycook: nooit gehad, ik kook met een stoomkoker en ik heb een staafmixer

- voetenzak voor buggy: zeker doen !
- babyfoon: heb ik niet meer - was er niet content van ...
tetradoeken moet je ook zeker hebben: die gebruikte ik voor vanalles en ik heb er een massa

geboortelijst
Wat ook interessant is (allée, vind ik toch): In sommige winkels kun je ook dingen(vb; slaapkamertje, park, buggy,...) voor de bevalling aankopen maar ze toch laten meetellen voor de geboortelijst. Is altijd interessant voor het procentje dat je overhoud aan je lijstje. Zeker navragen in de winkel of die mogelijkheid er is.
In sommige winkels ben je verplicht om alles wat niet geschonken wordt achteraf zelf te kopen of soms geldt dit enkel voor de kleertjes. Op andere plaatsen moet helelmaal niks. Is ook interessant om weten want je zet sowieso altijd wel een paar dingen op je lijstje die je wel leuk vind maar die nu niet supernoodzakelijk zijn. Als je die dan achteraf moet opkopen, tja...
Nog een tip om er zeker van te zijn dat je veel krijg van je geboortelijst is een winkel te kiezen die niet ver van de materniteit is ofwel dicht in de buurt is van waar de meeste mensen wonen die je op kraambezoek verwacht.
groetjes Aicha
In sommige winkels ben je verplicht om alles wat niet geschonken wordt achteraf zelf te kopen of soms geldt dit enkel voor de kleertjes. Op andere plaatsen moet helelmaal niks. Is ook interessant om weten want je zet sowieso altijd wel een paar dingen op je lijstje die je wel leuk vind maar die nu niet supernoodzakelijk zijn. Als je die dan achteraf moet opkopen, tja...
Nog een tip om er zeker van te zijn dat je veel krijg van je geboortelijst is een winkel te kiezen die niet ver van de materniteit is ofwel dicht in de buurt is van waar de meeste mensen wonen die je op kraambezoek verwacht.
groetjes Aicha
vergeten
Ben nog ietske vergeten.
Ga op voorhand eens na ( via website ofzo) wat je via je ziekenfonds cadeau krijgt. Als je als koppel beiden lid bent van dezelfde mutualiteit mag je meestal kiezen tussen een meegroeistoel of autostoel. Die hoef je dan al niet meer op je lijstje zetten.
Ga op voorhand eens na ( via website ofzo) wat je via je ziekenfonds cadeau krijgt. Als je als koppel beiden lid bent van dezelfde mutualiteit mag je meestal kiezen tussen een meegroeistoel of autostoel. Die hoef je dan al niet meer op je lijstje zetten.
Re: geboortelijst
Ja idd, dat was hier ook het geval en zo hebben wij nog een goede 13.000 Bef extra kunnen besteden in die winkel.Aicha schreef:Wat ook interessant is (allée, vind ik toch): In sommige winkels kun je ook dingen(vb; slaapkamertje, park, buggy,...) voor de bevalling aankopen maar ze toch laten meetellen voor de geboortelijst
- Katharina
- Pas blauw
- Contacteer:
Ik heb geen lijst gehad van Anaïs, bij een volgende doe ik dat zeker wel...ik heb alles tweedehands gekocht, meeste uitgeleend van mijn ma.
En ook veel tweedehands gekregen...
Ik had wel een pamperrekening, zodat mensen daarop hun bijdrage konden storten...
Wat je echt nodig hebt, tjah...
-maxi cosi
-kleertjes
-park 'heb ik niet gehad zolang de wieg er stond', en dan was het een oud ding dat ik had, dus bij een volgende zou ik dat wel willen...en deftig park.
-Relax of domoo seat
-borstkolf als je met de tijd weer gaat werken
-verzorgingsproducten"badje, poepjeszalf, borstel, hoever je daar in wilt gaan..."
-luiertas
-badthermometer
-gewone thermometer "ik heb altijd tot een paar maand geleden een gewone om langs de poep te meten, nu heb ik een oorthermometer gekocht...heel handig! want Anaïs verdraagt dat niet meer in de poep"
-buggy
-bedje
-slabbetjes
-drinkbeker
-eetstoel
-een badje
Ik denk dat ik de belangrijkste dingen die ik in gedachten had genoemd heb, de andere dingen zijn volgens mij dan meer een uitbreiding, vergemakkelijking, luxe....wat natuurlijk ook altijd leuk is he
-
En ook veel tweedehands gekregen...
Ik had wel een pamperrekening, zodat mensen daarop hun bijdrage konden storten...
Wat je echt nodig hebt, tjah...
-maxi cosi
-kleertjes
-park 'heb ik niet gehad zolang de wieg er stond', en dan was het een oud ding dat ik had, dus bij een volgende zou ik dat wel willen...en deftig park.
-Relax of domoo seat
-borstkolf als je met de tijd weer gaat werken
-verzorgingsproducten"badje, poepjeszalf, borstel, hoever je daar in wilt gaan..."
-luiertas
-badthermometer
-gewone thermometer "ik heb altijd tot een paar maand geleden een gewone om langs de poep te meten, nu heb ik een oorthermometer gekocht...heel handig! want Anaïs verdraagt dat niet meer in de poep"
-buggy
-bedje
-slabbetjes
-drinkbeker
-eetstoel
-een badje
Ik denk dat ik de belangrijkste dingen die ik in gedachten had genoemd heb, de andere dingen zijn volgens mij dan meer een uitbreiding, vergemakkelijking, luxe....wat natuurlijk ook altijd leuk is he

-
Re: vergeten
Inderdaad wij zitten hier bij de Voorzorg en wij konden kiezen tussen een meegroeistoel en zo en, hetgeen wij gekozen hebben, een buggy (met draagmand) en maxi-cosi.Aicha schreef:Ga op voorhand eens na ( via website ofzo) wat je via je ziekenfonds cadeau krijgt.
En gezien dat je daar vanaf dit jaar ook kunt kiezen voor een kamer: bed, commode/grote kast, ...
Dus zeker eens horen!!
-->Persoonlijk Fotoalbum<--
he???
wij hebben een premie gekregen en een pakketje met een slaapzak, slabbetjes, bodietjes (die uiteen vallen als je ze een keer wast), thermometer (die begint te tuuten vanaf je hem uit het doosje neemt tot je hem de vuilbak ingooit uit frustratie...)
Wel lief eigenlijk, maar daar kunde dus weinig mee aanvangen he...
enkel de slaapzakken worden hier gebruikt.
wij hebben een premie gekregen en een pakketje met een slaapzak, slabbetjes, bodietjes (die uiteen vallen als je ze een keer wast), thermometer (die begint te tuuten vanaf je hem uit het doosje neemt tot je hem de vuilbak ingooit uit frustratie...)
De voorzorg (bij ons is dat Antwerpen)
maar ik weet dat dat bij hun in andere provincies ook is.
maar ik weet dat dat bij hun in andere provincies ook is.
-->Persoonlijk Fotoalbum<--
zotteke, ik bedoelde een BeSafe (dat is een reeks die heel veilig zou zijn: wij hebben er een stoel van die van 0 tot 4 jaar geschikt is en ze hebben nu onlangs dus een nieuw soort maxicosi gemaakt die je kan verlengen en omvormen tot ergonomisch (zit-/wip-/slaap-)stoeltje als ik de reclame goed begrepen heb uit de folder van onze ergo-winkel.
ik heb dat ook gekregen maar was daar best content mee en de bodies waren bij ons toch stevig (goeie kwaliteit) dus je hebt blijkbaar (weer) pech gehad.
Katia schreef:he???

hier in Limburg kregen we de premie en een veiligheidsbox. Maar er zijn ook streken waar je een stoel krijgt... Wat je precies te wachten staatpeer schreef:En de Christelijke, wat geven die??? Wij hebben alleen de premie gehad (ook niet slecht overigens)

- greet mama van yoran
- Pas blauw
- Contacteer:
bij onze yoran kregen we bij de cm een veiligheidsdoos en een premie zowel de mama als de papa apart, weet nu niet hoe dat met gehuwden is.
wat je nu bij de cm krijgt als beide ouders lid zijn is een eetstoel, is er maar 1 lid bij de cm van beide ouders dan krijg je een slaapzak, en ook de safetybox dacht ik overlaatst gezien te hebben, de premie dat weet ik nu niet of je die nog krijgt.
wat je nu bij de cm krijgt als beide ouders lid zijn is een eetstoel, is er maar 1 lid bij de cm van beide ouders dan krijg je een slaapzak, en ook de safetybox dacht ik overlaatst gezien te hebben, de premie dat weet ik nu niet of je die nog krijgt.
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? 
fiere meter van dieuwke
http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

fiere meter van dieuwke
http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630
- dolfijntje2
- Pas blauw