Laat jij je kind(eren) dopen?

Enquetes over verschillende onderwerpen...

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Laat jij je kind(eren) dopen?

Ja
50
74%
Nee
15
22%
Ik weet nog niet
3
4%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Katia

Bericht door Katia » 11 dec 2006, 12:31

Sofie schreef:Het zou toch maar vreemd zijn te redeneren dat je je kind geen waarden en normen meegeeft omdat je hen niet doopt :? (zijn er echt mensen die zo denken???).

Ik ben trouwens ook wel van plan om Fjodor over god en jezus te vertellen, maar dan eerder als verhalen (net zoals ik hem andere geloven wil leren kennen, zodat hij respect kan opbrengen voor elk geloof).
Ik denk dat je net de waarde meegeeft dat ze over zo'n belangrijke dingen zelf de keuze hebben...

Ik ben ook van plan de verhalen te vertellen, maar niet meer of niet minder dan andere verhalen...


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 11 dec 2006, 13:35

Ik dacht dat je je altijd kon laten "omdopen"..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katia

Bericht door Katia » 11 dec 2006, 14:40

officieel wel ja, gevoelsmatig is helemaal anders he...

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 11 dec 2006, 14:43

Dat is waar. Ik heb dat probleem niet echt. ik ben gedoopt, maar gevoelsmatig doet dat niets met mij. Ik zou mij kunnen schrappen uit de katholieke kerk, maar ik heb geen zin om daar een postzegel aan te hangen :lol:
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 dec 2006, 14:46

ik heb dat echt wel...
ik ben gedoopt en ook al zou ik mij uitschrijven, dan nog blijft dat gevoel hangen...
je kan het water en de kruistekens niet van je afschrapen he :?

Een papier is maar een papier en dat kan vernietigd worden... maar de rest?


Galadriel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 okt 2006, 13:49
Locatie:Rumst

Bericht door Galadriel » 11 dec 2006, 21:30

Katia, dat is dan iets puur persoonlijks van jou, maar ik denk niet dat je dat mag veralgemenen. Als jij het zo voelt, moet je je gevoel volgen. Maar ik heb er persoonlijk geen probleem mee dat ik gedoopt ben. Eigenlijk laat mij dat gewoon koud! Ben er absoluut niet mee bezig.
groetjes, Galadriel

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 12 dec 2006, 13:11

er zijn er zker die het heidens en ketters vinden dat we onze kids niet dopen zenne maar die kunnen mij gestolen worden ...
je zou er ook van verschieten hoe vaak je (vooral van grootouders en naaste famile) de vraag naar dat dopen krijgt als je het niet doet, amaaaaaai :roll:
Katia schreef:ik heb dat echt wel...
ik ben gedoopt en ook al zou ik mij uitschrijven, dan nog blijft dat gevoel hangen...
je kan het water en de kruistekens niet van je afschrapen he :?

Een papier is maar een papier en dat kan vernietigd worden... maar de rest?
och meiske dat slijt wel als ge een oudere doos wordt ;) believe me :P :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 02 okt 2007, 18:23

ja... ik laat ze dopen omdat ze dan hun communie kunnen doen en later ook de mogelijkheid krijgen om te trouwen voor de kerk... + iedereen in de familie is gedoopt dus waarom de traditie niet verder zetten...
meningen verschillen hier in... ik zal ook niet iemand anders bekijken omda die niet gedoopt is, er zijn nu eenmaal mensen die dit niet willen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
debke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 aug 2007, 00:32
Locatie:zwevegem

Bericht door debke » 30 dec 2007, 23:10

ja zeker weten ze zijn alledrie al gedoopt van aan hun drie weken al.
Ik heb dan het gevoel dat ze bescemd zijn van hierbovenuit klinkt stom maar ja ik ben van die mening
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 dec 2007, 02:01
Locatie:Merelbeke
Contacteer:

Bericht door Ina » 31 dec 2007, 00:11

Ik doe dat wel, maar ik ben niet gelovig. Ik wil hen dat gewoon megeven dan kunnen ze er later zelf mee doen wat ze willen. Waarschijnlijk als alles goed gaat gaan hebben we al even zitten denken om ze mss ineens te laten dopen als we trouwen. Want als we niet zouden trouwen in een kerk dan zal ik heel de familie nogal horen. Dat zal dan doorgaan aan boort van het kerkschip
Liefs Ina, mama van Milan*, Hope* en brusjes
Some people dream of angels, I hold two in mij arms
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 31 dec 2007, 12:04

Ik zou mijn kindjes graag laten dopen, zodat ze later de vrije keus hebben hoe ze verder gaan. Persoonlijk sta ik wel achter het doopsel hoewel ik niet 100 procent gelovig ben, sta ik wel achter bepaalde dingen van de kerk. Ik zou ook graag trouwen voor de kerk, maar mijn ventje is daar allemaal niet zo voor te vinden. Dus we zien wel wat we samen beslissen. Maar als het aan mij ligt worden onze kindjes dus gedoopt! :D
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
Fieke :-)
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2007, 14:44
Locatie:Zele

Bericht door Fieke :-) » 04 jan 2008, 13:44

Daar hebben we heel wat discussies over gehad hier :P Toen ik mijn man leerde kennen gingen we (voor hem dan) nooit trouwen en al zeker niet voor de kerk. Toen we zwanger waren heb ik dat weer aangehaald en we hebben toen afgesproken dat als we ooit zouden trouwen het niet voor de kerk zou zijn, maar dan ons kinderen wel gedoopt zouden worden. Waarom? Vooral voor later eigenlijk. Zo hebben ze zelf nog de keuze... gaan ze communie doen (op welke soort school zitten ze? en zijn ze anders een buitenbeentje?), willen ze zelf trouwen voor de kerk? Als je gedoopt bent, kan dat allemaal, anders moet je je op latere leeftijd laten dopen en eerlijk gezegd ben ik daar niet zo een voorstander van...
AfbeeldingAfbeelding
Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 04 jan 2008, 21:13

Wij hebben Yerko laten dopen toen hij 6 maanden oud was.Ik geloof, maar heb niet het gevoel dat ik elke week naar de kerk hoef.Maar er zijn wel waarden die ik aan mijn kinderen wil meegeven.En of ze tegen hun eerste communie er nog voor "kiezen" zien we dan wel :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 04 jan 2008, 22:17

Fieke, misschien is rent-a-priest voor jullie een oplossing/compromis?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fieke :-)
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2007, 14:44
Locatie:Zele

Bericht door Fieke :-) » 05 jan 2008, 00:01

Major... niet meer nodig hoor. We zijn ondertussen getrouwd (enkel voor de wet) 6 weken voor de trouw pas beslist :lol: en een prachtige dag gehad met alles erop en eraan (behalve dan voor de kerk, maar dat heb ik langs geen kanten gemist hoor) Was wel spannend, maar zeker een aanrader! Waarom een jaar (of meer) voorbereiden en zenuwachtig lopen als het op 6 weken ook kan? :P
AfbeeldingAfbeelding
Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 05 jan 2008, 12:26

En ik kan alleen maar bevestigen dat het een hele mooie trouw was! Heb er toen ook van genoten hoor :wink:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 05 jan 2008, 19:06

ja ik laat ze ook dopen want als we ze dat moeten laten doen als ze groot zijn is da maar beu hé als je zo op een leeftijd bent en je moet nog gedoopt worden ik zou da nie willen hoor het is er voor hé voor als ze klein zijn. en ook voor hun communie te doen
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!


Plaats reactie

Terug naar “Poll's”