Wat geven jullie zelf het liefst voor een geboorte?
Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators
Ik had toch wel eens willen weten wat jullie graag geven als er iemand een kindje heeft gekregen. Kopen jullie van de lijst, of liever zelf iets kiezen of geven jullie geld in een envelop of storten op een pamperrekening?
Houden jullie rekening met wat die mensen (eventueel ) aan jullie kindje gaf?
Vertel maar...
Ness
Houden jullie rekening met wat die mensen (eventueel ) aan jullie kindje gaf?
Vertel maar...
Ness
Ik geef het liefst iets nuttigs van de lijst (ik veronderstel dat je daar ook kleertjes mee bedoelt). Tenminste, als er een lijst ligt.. Speeltjes niet, want dat geven kinderen nogal eens graag (dus ik zou bv wel een speeltje kopen van de lijst, maar dan zou het zogezegd van Mila & Karsten komen). Als er geen lijst ligt, dan pols ik eens bij de toekomstige ouders wat ze het liefst hebben, dus soms koop ik toch nog kleertjes en anders krijgen ze geld (met bv iets kleins zoals een tut of zo).
Het hangt er in de eerste plaats dus vanaf of er een lijst ligt en zo niet, dan pols ik gewoon bij de ouders..
Het hangt er in de eerste plaats dus vanaf of er een lijst ligt en zo niet, dan pols ik gewoon bij de ouders..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 23 feb 2005, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh, maar dat is gewoon een rekeningnummer dat op het geboortekaartje wordt vermeld zodat mensen een centje kunnen geven. Het wordt Pamperrekening genoemd om het een mooie naam te geven zeker? Of misschien ook omdat pampers zoveel kosten en dan ook elke financiêle steun handig is?
tja, hoe komen ze op die benaming?
Ness
tja, hoe komen ze op die benaming?
Ness
Zelf kopen we het liefst van de lijst, als er een lijst is. En dan kiezen we meestal iets dat nuttig is en meteen van pas komt.
Geld geef ik liever niet, maar als ze geld vragen, geven we toch liever geld dan met een cadeautje te komen dat ik zelf heb uitgekozen , maar dat ze eigenlijk niet mooi vinden.
Maar wat ik zelf wel graag krijg en waar schijnbaar niet veel mensen aan denken, zijn verzorgingsproducten voor de baby (vb. Mustella of zwitsal) en uiteraard pampers!!! Dus als ik niet weet wat kopen ofzo of er staan geen kadotips op het kaartje, dan kopen we zoiets.
Ness
Geld geef ik liever niet, maar als ze geld vragen, geven we toch liever geld dan met een cadeautje te komen dat ik zelf heb uitgekozen , maar dat ze eigenlijk niet mooi vinden.
Maar wat ik zelf wel graag krijg en waar schijnbaar niet veel mensen aan denken, zijn verzorgingsproducten voor de baby (vb. Mustella of zwitsal) en uiteraard pampers!!! Dus als ik niet weet wat kopen ofzo of er staan geen kadotips op het kaartje, dan kopen we zoiets.
Ness
Anna,
Maak je geen zorgen, je babyklerensmaak valt goed mee
.. Karsten kan er bijna in, zo goed is hij al gegroeid!!! De supermansokken, dat zal nog wel even duren..
Pampers en verzorgingsproducten zijn inderdaad altijd welkom. Bij Mila hadden we indertijd 4 dozen pampers gekregen van de volleybalploeg van Filip (verschillende maten), en van Filip zijn ouders hadden we voor Karsten zijn Sinterklaas een mandje vol Zwitsalproducten gekregen.. Ik vond het wel leuk, want aan speelgoed had hij toch nog niks en kleren heeft hij voorlopig genoeg!!!
Maak je geen zorgen, je babyklerensmaak valt goed mee

Pampers en verzorgingsproducten zijn inderdaad altijd welkom. Bij Mila hadden we indertijd 4 dozen pampers gekregen van de volleybalploeg van Filip (verschillende maten), en van Filip zijn ouders hadden we voor Karsten zijn Sinterklaas een mandje vol Zwitsalproducten gekregen.. Ik vond het wel leuk, want aan speelgoed had hij toch nog niks en kleren heeft hij voorlopig genoeg!!!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 23 feb 2005, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
wij kiezen over het algemeen iets van de lijst.
ligt er geen lijst, dan geven we soms een centje met daarbij een klein kadotje (bv een pakje met verzorgingsproducten). anders durf ik ook wel eens kleertjes kopen, maar dat vind ik nogal moeilijk want smaken verschillen nogal. anders durf ik ook gewoon vragen wat ze graag zouden hebben. meestal zeggen ze wel 'kies zelf maar', maar een enkeling durft al eens te zeggen 'ho dit zou ik wel kunnen gebruiken'. maar dat gebeurt niet veel natuurlijk.
groetjes!!
ligt er geen lijst, dan geven we soms een centje met daarbij een klein kadotje (bv een pakje met verzorgingsproducten). anders durf ik ook wel eens kleertjes kopen, maar dat vind ik nogal moeilijk want smaken verschillen nogal. anders durf ik ook gewoon vragen wat ze graag zouden hebben. meestal zeggen ze wel 'kies zelf maar', maar een enkeling durft al eens te zeggen 'ho dit zou ik wel kunnen gebruiken'. maar dat gebeurt niet veel natuurlijk.
groetjes!!
- Boke
- Pas blauw
Ahaha, de befaamde pampertaart
Je koopt pampers (zoveel je zelf wilt) en dan leg je die op een mooie schotel. je legt ze in de vorm van een cirkel 2 of 3 laagjes en zo werk je naar binnen toe. Dan krijg je een leuke pampertaart
En op de taart kan je nog en verzorgingsproductje zetten ofzo. is heel handig, want je kan heel goed zelf beslissen wat je eraan uitgeeft. Heb je nog geld over kan je er nog verzorginsproducten bijdoen oftewel bodykes ofzo.

Je koopt pampers (zoveel je zelf wilt) en dan leg je die op een mooie schotel. je legt ze in de vorm van een cirkel 2 of 3 laagjes en zo werk je naar binnen toe. Dan krijg je een leuke pampertaart

-
- Pas blauw
-
- Pas blauw
Wij kiezen meestal iets van de lijst.
En de laatste tijd gaan we vaak voor een treintje met de naam van het kindje.
Ik vind da prachtig.
Stefanie
En de laatste tijd gaan we vaak voor een treintje met de naam van het kindje.
Ik vind da prachtig.
Stefanie
Ik ben Stefanie en ik verzamel geboortekaartjes.
Als er iemand nog een geboortekaartje heeft mag je me altijd eentje bezorgen.
Voor adres stuur je me maar een pm
Groetjes Stefanie
Als er iemand nog een geboortekaartje heeft mag je me altijd eentje bezorgen.
Voor adres stuur je me maar een pm
Groetjes Stefanie
Die pampertaart heb ik gekregen bij de geboorte van Jessie en Nils, echt heel leuk! Vooral ook de schaal die eronder zat, was erg de moeite waard. Mijn vriendin had er mooie roze en blauwe strikken omheen gedaan echt heel praktisch en leuk om te krijgen. Je kunt hem nog een tijdje laten staan om te showen!
Zelf kies ik het liefst iets praktisch om te geven maar liefst ook zo orgineel mogelijk (zodat ze het lang onthouden
).
Zelf kies ik het liefst iets praktisch om te geven maar liefst ook zo orgineel mogelijk (zodat ze het lang onthouden

Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils
mama van Sia, Jessie en Nils
Wij kiezen altijd iets van de lijst (als er een lijst gelegd is tenminste)... Van ons krijgen ze dan een "nuttig" cadeau en van onze zoon een klein speelgoedje voor de baby (van de lijst ofwel zelf gekozen, meestal een badspeeltje).
Ik haat geld geven, ik vind het zo onpersoonlijk en je weet toch nooit wat ze nu eigenlijk met dat geld doen (dat is zoals geld geven op een trouwfeest, je betaalt eigenlijk gewoon om erbij te mogen zijn, zo komt het bij mij over). Ik geef dan altijd pampertaarten of een superdoos pampers ingepakt, dan heb ik toch het gevoel dat ik iets gegeven heb waar het kindje iets aan heeft gehad.
Ik heb ook al wel eens een mandje verzorgingsproducten gegeven, maar dat was omdat ik echt geen tijd had om naar de geboortelijst winkel te gaan en het eigenlijk maar verre vrienden waren, dus daar heb ik toen niet zoveel moeite voor gedaan om helemaal rond te rijden. Pas op, zo'n mandje met Zwitsalproducten is ook niet goedkoop, daar gaat het mij zeker niet om!
Ik haat geld geven, ik vind het zo onpersoonlijk en je weet toch nooit wat ze nu eigenlijk met dat geld doen (dat is zoals geld geven op een trouwfeest, je betaalt eigenlijk gewoon om erbij te mogen zijn, zo komt het bij mij over). Ik geef dan altijd pampertaarten of een superdoos pampers ingepakt, dan heb ik toch het gevoel dat ik iets gegeven heb waar het kindje iets aan heeft gehad.
Ik heb ook al wel eens een mandje verzorgingsproducten gegeven, maar dat was omdat ik echt geen tijd had om naar de geboortelijst winkel te gaan en het eigenlijk maar verre vrienden waren, dus daar heb ik toen niet zoveel moeite voor gedaan om helemaal rond te rijden. Pas op, zo'n mandje met Zwitsalproducten is ook niet goedkoop, daar gaat het mij zeker niet om!
Het is te zien .
Bij de ene ga ik van de lijst kopen .
Van de ander iets dat ik zelf uitzoek.
Geld heb ik ook al gegeven.
Luiers is ook een heel goed cadeau maar ik informeer wel eerst welk merk ze gebruiken.
Want mijn zus had een doos luiers gekregen van pampers maar ze gebruikte wel huggies.
Dus stond ze daar dan met die doos.
Nu heeft ze die dan aan mij gegeven omdat ik zelf pampers gebruik bij mijn kindjes.
Dus ik wissel af,zie wat er staat op het kaartje.
En ook het hoeveelste kindje het is.
Bij de ene ga ik van de lijst kopen .
Van de ander iets dat ik zelf uitzoek.
Geld heb ik ook al gegeven.
Luiers is ook een heel goed cadeau maar ik informeer wel eerst welk merk ze gebruiken.
Want mijn zus had een doos luiers gekregen van pampers maar ze gebruikte wel huggies.
Dus stond ze daar dan met die doos.
Nu heeft ze die dan aan mij gegeven omdat ik zelf pampers gebruik bij mijn kindjes.
Dus ik wissel af,zie wat er staat op het kaartje.
En ook het hoeveelste kindje het is.
- greet mama van yoran
- Pas blauw
- Contacteer:
heb gestemd op iets nuttigs
als het nog op de lijst staat tenminste anders is het iets anders ligt van persoon tot persoon van wie mama word
grtz greet
als het nog op de lijst staat tenminste anders is het iets anders ligt van persoon tot persoon van wie mama word
grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? 
fiere meter van dieuwke
http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

fiere meter van dieuwke
http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630