Aftellen

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12
Aftellen

Bericht door choeke » 18 sep 2007, 11:52

Vanaf 1 oktober moet mijn klein manneke naar de creche want dan moet mama terug werken.
Ik zie er nu al enorm tegen op om hem achter te laten. :(
Mijn man zal hem 's morgens wegdoen en ook 's avonds terug halen. Ben eigenlijk nu al enorm nerveus en de tranen komen als ik er maar aan denk. Haal me vanalles in het hoofd. Zal dat wel goed gaan daar? Zien ze op tijd als jij honger heeft? Zal hij genoeg bv in zijn flesje hebben? Wat als ik niet genoeg kan kolven? Zal hij mij niet vergeten? Pfff, vermoeiend hoor. Hebben jullie dat ook?
Ik probeer nu volop te genieten van hem en neem hem eigenlijk iets te vaak op de arm. Ben hem aan verwennen, maar kan het niet laten. Wil hem een beetje knuffel- en mamareserve geven :wink:


jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 18 sep 2007, 12:31

jahoor, klinkt heel bekend. En enkele weken geleden zat ik terug met die onzekerheden, want dan ging hij naar de speelklas en niet meer naar de onthaalmoeder.
Alles zal wel in zijn plooi vallen. Enkel effe wennen, en dan vooral voor ons mama's hé, niet zozeer voor die kleine patat hoor.
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 sep 2007, 13:50

't is heel herkenbaar. Maar je moet proberen om toch van die laatste weken nog te genieten. Anders krijg je spijt later.

En van die bv. Het klinkt stom maar als het afkolven niet lukt dan heb je tenminste geprobeerd!! Je moet nu vooral niet stressen want dan neemt de bv misschien af.

Bij Maaike begon ik net met een nieuw werk, dus dat was dubbele stress en ik had dus het gevoel dat zij niet meer genoeg bv binnenkreeg. De bedoeling was dat ik, als ik terug begon te werken, nog bv zou geven: 's ochtends en 's avonds. Maar door al dat gestress is dat dus niet gebeurd en ben ik er al eerder mee gestopt. Dus vooral niet panikeren, dat komt allemaal goed en je kleintje zal het leuk vinden met andere kindjes spelen, ... :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 sep 2007, 14:22

heel veel succes, maar allicht zal jij het moeilijker hebben dan je kindje!
Met een goede onthaalmoeder/creche hebben de kinderen daar de tijd van hun leven!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 18 sep 2007, 16:26

Bedankt iedereen. Ik weet het wel hoor. Stressen is voor niets goed. En de mensen van de creche zijn schatten. Maar ja, heb een klein hartje hé.


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 sep 2007, 19:50

Iedere mama heeft dat!! Dat is de normaalste zaak van de wereld! Het zou maar raar zijn dat je blij bent dat je je kind naar de creche moet brengen....toch zeker de eerste keren.
Als je dan ziet dat ze het er goed hebben en graag gaan, gaat dat al heel wat beter!
Ik heb bvb niet geweend toen ik Milan afzetten voor de eerste keer bij de OM, Yana was daar ook al en ik wist hoe en wat!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”