Hier ook grote angst voor wiegedood ...
Op 2 maand is onze Jasper getest en positief bevonden, hij werd lijkbleek in enkele seconden tijd toen ie in slaap viel op mijn schoot, ik heb toen ook in paniek gebeld naar de vroedvrouw nadat ik Jasper bijna wakker geschud had ...
Hij kreeg toen een cardiorespiratoire monitor en dat ding gaf bijna elke dag alarmen. Dat was natuurlijk heel erg beangstigend, maar aan de andere kant was het wel een geruststelling ...
Eind september moesten we de monitor terug ingeven omdat de riziv niet meer wou betalen (laatste slaaptonderzoek was negatief) en toen ze de gegevens van de monitor uitlazen op de pc (de monitor had een geheugen om alle alarmen bij te houden) zeiden ze me "mevrouw, ge moet er niet mee inzitten, uw zoontje heeft alleen maar tenendens om apneu te doen, ge moet vertrouwen op uw kindje"
maja, ik direct in paniek natuurlijk, allee, .tendens. das nu net de reden waarom ie een monitor kreeg in de eerste plaats ...
Ik ben toen op zoek gegaan naar andere alternatieven om ook een bewaking te hebben bij de onthaalmoeder en de creche, bij oma en opa ... en we hebben toen besloten om een monitor te huren (zo'n MR10 aan 35 eur per maand, er werd onlangs een topic gestart daarover)
Eenmaal de monitor er was, was ik eigenlijk nog minder op mijn gemak, want dat ding, dat ken je niet, het geeft een ander geluid als alarm, en bovendien: werkt het wel zoals het hoort ? Ik ging ook regelmatig gaan kijken, want wie weet zijn de batterijen snel op, of heb ik het niet gehoord ...
Ondertussen ben ik al wat gewend aan dat bakje, maar ik denk er nog wel aan hoor, ondertussen hebben we 2 x keer alarm gehad, dus ik weet nu wel dat het werkt en dat ik het hoor ...
Die MR 10 doen we verder tot ie een jaar ofzo oud is, en dan is het nog enkel snachts bewaking met een angelcare. Maar om eerlijk te zijn, die angelcare heb ik nu al bijna in huis (tweedehands aangeschaft) maar ik kan u verzekeren dat ie uitgebreid getest wordt vooraleer ik het aan die matjes overlaat

(dus met de mr10 en de matjes samen om zeker te zijn, dat hebben we van de mr10 met de cardiorespiratoire monitor ook gedaan)
Voel je zeker niet ongemakkelijk omdat je ermee inzit, sommige ouders en familieleden vinden het ook overdreven dat ik dit allemaal dooe, maar aan de andere kant slapen ZIJ wel goed en àls er iets gebeurt, wat dan, je hele leven lang met spijt rondlopen en jezelf voor je hoofd slaan 'had ik maar ... '
Alle anderen mogen zeggen wat ze willen, ik ga af op mijn gevoel !