Dopen of niet?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie

Dopen?

Ja
14
67%
Neen
7
33%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:
Dopen of niet?

Bericht door T1n3 » 18 aug 2007, 21:31

Kweet et nog altijd ni of da'k het moet doen of ni :D
Zeg het mij is, wa denken jullie daarvan?
Laat jullie gaan :lol:


silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 18 aug 2007, 21:46

Ik ben niet echt gelovig maar toch opteer ik ervoor om mijn kindjes te laten dopen. Ook omdat ze dan toch naar een katholieke school gaan.
Misschien ben ik daar nog redelijk ouderwets is maar ergens heb ik zo iets dat ik vindt dat het moet.
Er zullen er wel met een andere mening zijn, later kunnen ze nog zelf kiezen als ze hun communie doen.
Silvia
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 18 aug 2007, 21:50

Ik wist het ook niet goed, maar uiteindelijk laten we ons kleine Mila toch dopen (morgen!!!).
Ik vond het wel belangrijk dat ik zelf kon beslissen over de teksten en de muziek. Zo heb ik er iets heel persoonlijk van kunnen maken.
Het is voor mij echt de belofte aan ons meisje dat ze op een heleboel mensen kan terugvallen en dat ze veilig is bij ons.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 18 aug 2007, 21:51

Oooh hoe schattig :D
Allee das dan een spannende dag morgen!
Waar heb je de doopjurk gehaald??
Als ek zo nieuwsgierig mag zijn 8)
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 18 aug 2007, 21:55

Hihi, het is niet echt een doopjurk. Allee niet zo een mega-kleed, maar wel een wit kleedje en ik heb hem op eBay gekocht :lol: voor 9 euro :lol: :lol: :lol:
Ik zal wel ne keer ne foto posten als het door is.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)


Debby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2007, 10:46

Bericht door Debby » 19 aug 2007, 10:15

Nee, Liam wordt niet gedoopt. We zijn alletwee niet gelovig (en zelfs niet getrouwd), dus vinden we niet dat we onze zoon dan moeten laten dopen in een geloof waar we niet achter staan.
Het is trouwens allemaal sponsoring voor de kerk, niet zozeer de doop op zich, maar voor elke gedoopte krijgt de kerk subsidies. Da's voor ons al voldoende reden om het niet te doen. Als hij later toch een geloof kiest, dan kan hij zich nog altijd laten dopen.

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 19 aug 2007, 11:24

wij hebben Shayenzo ook laten als hij een kleine maand oud was
we vonden dat maar normaal
ik ben redelijk gelovig, mijn ventje minder, maar hij zal naar een katholieke school gaan
op dat gebied zijn we ook ouderwets

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 19 aug 2007, 12:13

Hier laten wij ons dochter ook niet dopen...ook niet gelovig en willen ons dochter de keuze zelf laten maken later wat ze wilt en niet wilt...

Voor ons heeft ze er niet veel meer mee...ze weet op wie ze zal kunnen rekenen met of zonder dopen,...
en met dopen is het nog niet zeker of je op die mensen wel zult kunnen rekenen, heb het probleem gehad met mijn meter, bijna nooit gezien, een chance dat er nooit is iets voorgevallen was...want veel op haar rekenen had ik niet moeten doen....Ze is zelf mijn dochtertje niet komen bewonderen...leuke meter dat ik heb :cry:

En We zijn ook niet getrouwd, maar heel gelukkig samen :) misschien ooit wel is, maar zeker niet voor de kerk :)

Maar heb wel begrip voor mensen die er wel voor gaan...het blijft natuurlijk een mooie herinnering...en als je erin gelooft is dit zeker iets om naar uit te kijken...maar voor ons betekend dat dus niets...

Hier gaan we een groot feest geven voor haar 1ste verjaardag...een beetje in de plaats van haar doop en zal ze ook wat besef hebben van wat er gebeurd :)

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 19 aug 2007, 12:31

ik vind dat als je niet achter het geloof staat waarvoor je je kind zou dopen, je het niet moet doen.
Onze Torben is gedoopt via Rent-a-Priest omdat ik hem wou laten dopen en liefst zo vlug mogelijk na de geboorte om de eerste zonde weg te doen, maar ik ben dan ook katholiek. Linda gelooft niet en wou Torben dus niet laten dopen. We hebben een compromis gesloten en een doopfeest gehouden via Rent-a-Priest.[/quote]
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 19 aug 2007, 14:58

Ben niet gelovig maar zo geef je je kind sowieso mee dat hij later kan trouwen voor de kerk (ik weet, je kan dat later altijd doen maar vind dat toch net iets anders) . En het is ook een mooie gebeurtenis, leuk om op terug te zien. Maar langs de andere kant denk ik dan ook weer, het kost weer allemaal geld (en een kind kost al zoveel, dat zullen jullie allemaal wel weten). Anders denk ik wel dat ik het sowieso zou doen. Kzal der nog is goe over moete nadenke :P
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 19 aug 2007, 15:00

@ Aditi

Laat ons weten hoe het geweest is he :D
Wij wille foto's ziieeeen! :P
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 19 aug 2007, 15:11

Goh, de doop op zich is idd voor ons zoiets dat je gewoon doet. Maar ik vind het wel leuk dat je dan je kleintje eens in het middelpunt zet!
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 19 aug 2007, 15:24

Ik ben wel gelovig... ik heb dus ook Lowie laten dopen.
Ik ben geen pilarenbijter gelijk ze zeggen, maar ik ben zo opgevoed en ik wil dat graag doorgeven aan hem.
Hij kan later nog altijd beslissen wat hij doet...
Ik ben daar nogal een traditioneel, conservatief mens in! :wink:
Iedereen doet wat hij wil daarmee!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 19 aug 2007, 19:05

Aditi schreef:Ik wist het ook niet goed, maar uiteindelijk laten we ons kleine Mila toch dopen (morgen!!!).
Ik vond het wel belangrijk dat ik zelf kon beslissen over de teksten en de muziek. Zo heb ik er iets heel persoonlijk van kunnen maken.
Het is voor mij echt de belofte aan ons meisje dat ze op een heleboel mensen kan terugvallen en dat ze veilig is bij ons.
hier ook
toch laten dopen ook al zijn we niet gelovig.
maar we hebben haar wel laten dopen via rent-a-priest. En daardoor hebben we ook de dienst helemaal alleen ineen kunnen steken, dus zelf kunnen beslissen over de teksten, ...

en inderdaad zo maakten we ook een belofte. En bovendien kan Maaike zo later zelf kiezen of ze haar communie wilt doen, wilt trouwen, ... En moet ze dan niet nog kiezen om eerst gedoopt te worden.

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 19 aug 2007, 19:33

Hey,

Wij zijn beiden gedoopt en gehuwd voor de kerk, we laten ons kindje dan ook dopen maar wel in het ziekenhuis. Dat gaat veel vlugger en minder gedoe dan in de kerk. Dus ook minder kosten enzo. En je kunt het echt in intieme kring doen. Willen we dan nog een doopfeest geven achteraf kan dat ook maar dan zijn we niet zo verplicht.

Het is een keuze die je zelf moet maken, maar het is idd wel gemakkelijk als je het laat dopen dan hoeft je kindje er niets meer van aan te trekken later als hij/zij voor de kerk wil trouwen.

Liefs Winter

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 21 aug 2007, 10:42

Hey,

Voor ons was het een hele mooie dag zondag. De dienst in de kerk was heel gezellig. Alleen met de naaste familieleden en ik had voor iedereen bijna iets voorzien om voor te lezen. We mochten ook stoelen rond de doopfont zetten zodat we allemaal gezellig kort bij elkaar zaten en geen micro's nodig enzo. De pastoor viel ook heel goed mee en zei de juiste dingen. Ben heel blij dat ik het gedaan heb.

Het feest was ook best gezellig (BBQ bij mijn ouders thuis). Het eten hebben de meter en peter betaald, dus de kosten vielen mee. Wij hebben eigenlijk alleen de misboekskes betaald en een aandenken voor de meter en peter.

Foto's volgen later, wij hadden het zo druk met onze kleine meid showen dat we er zelf geen gemaakt hebben. De oma en opa hebben alles gefotografeerd wat er te zien viel, dus dat is wel in orde. Alleen moeten de fotootjes hier nog eens geraken...

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 aug 2007, 16:43

Allebei gedoopt!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 21 aug 2007, 17:09

Ik vind dat je zoiets uit eigen overtuiging moet doen!
ALs je er zelf in gelooft en je partner ook dan moet je ervoor gaan!
Als jullie er niet in geloven zou ik het niet doen, en jullie kind later de vrije keuze laten!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 24 aug 2007, 10:57

Kheb dan toch maar besloten om het te doen :).
Maar hoe zit het eigenlijk met een afspraak maken enzo?
Want weet daar echt niks van :oops: :?
Gewoon naar de kerk gaan?
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 24 aug 2007, 11:48

Aditi schreef: Ik vond het wel belangrijk dat ik zelf kon beslissen over de teksten en de muziek. Zo heb ik er iets heel persoonlijk van kunnen maken.
Het is voor mij echt de belofte aan ons meisje dat ze op een heleboel mensen kan terugvallen en dat ze veilig is bij ons.
dat was hier ook de gedachte achter het doopsel :wink:
ik heb de doopboekjes ook zelf samengesteld en de mis zelf was ook heel losjes :wink:
voor een afspraak had ik gewoon gebeld naar de priester en die is dan eens langsgeweest om onze "wensen" te bespreken en om een datum vast te leggen...
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 07 sep 2007, 14:24

wij zijn zelf ook niet zo gelovig,maar wij zijn beide gedoopt en hebben onze communnies gedaan... bij ons familie's is iedereen gedoopt en wij houden er graag de traditie in, dus tim is gedoopt en het volgende baby'tje zal ook gedoopt worden en hun communnies doen en zo kunnen ze ook later als ze dit willen in de kerk trouwen, wat niet mogelijk is als je niet gedoopt bent... er was zo eens een jongetje vroeger in mijn klasje toen we ons plechtige communnie deden en die mocht zijn communnie niet doen omdat hij niet gedoopt was... vond da echt zo erg iedereen vond da kweetnie hoe raar... nu ja, als je wat groter bent begrijp je dat... maar op die moment voelde da jongetje zich het buitenbeentje... nu uiteindelijk hebben zijn ouders hem nog laten dopen en kon hij zijn communnie meedoen met derest van de klas... ik wil zo'n situaties ook wel wat vermijden met mijn kindjes... maar ik zeg niet da'k mensen vreemd ga bekijken als ze hun kindje niet dopen... ik vind dat dit een beslissing is die beide ouders moeten nemen... ik heb mijn mening over het doopsel bij mijn kindjes en andere ouders zijn het daar misschien niet mee eens maar ik vind dit niet meer dan normaal... ieder heeft een eigen mening... :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”