Ontlasting

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2005, 13:55
Locatie:Tienen
Contacteer:
Ontlasting

Bericht door Dina » 24 jul 2007, 17:58

Fabian is heeft al een volledige dag geen ontlasting meer gemaakt? Kan dit kwaad? Ik drink wel venkelthee tegen de krampjes, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 24 jul 2007, 19:15

Geef je alleen borstvoeding???

Ons Femke heeft dat gehad en je moet je vooral geen zorgen maken, als je uitsluitend borstvoeding geeft kan ontlasting wel 3 dagen achter blijven...heb me ook zo'n zorgen om gemaakt...en ik dronk ook dagelijks venkelthee...maar ik masseerde haar buikje en dat ging soms wel goed...een warm badje deed bij haar ook wonderen :)
Soms luisterde ik aan haar buikje...en als het rommelde was ik wat gerustgesteld :)

Maar omdat borstvoeding bijna 100% verteerbaar is kan het zijn dat ze maar eens om de paar dagen ontlasting hebben...ons Femke heeft het eens 4 dagen uitgehouden :)

Dus maak je niet teveel zorgen...anders als het toch veel te lang blijft duren eens kinderarts of k&g-bellen, maar ik zou mij niet teveel zorgen maken
:lol:

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 24 jul 2007, 19:46

Inderdaad als je alleen bv geeft dan kan het soms wel meerdere dagen achtereen.

Geen zorgen maken. Je kan altijd wat over zijn buikje wrijven (een cirkeltje maken, met de klok mee, rond de navel) moest hij last hebben van zijn buikje.

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 24 jul 2007, 22:23

Ik denk dat dit geen kwaad kan.
Na de geboorte heeft Lowie pas voor 't eerst onlasting gehad toen we thuis kwamen 's zondags... en hij is de dinsdag geboren :shock:
Ik gaf ook BV... de vroedvrouwen zeiden dat dit niet abnormaal was.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 24 jul 2007, 22:38

maxim heeft dat ook al es gehad, maar k&g zei dat da normaal is, mag tot 10dagen geen ontlasting hebben ,

En weet je wat ik doe als die moeite heeft er mee, ik pers sinasappels uit en drink da glas leeg en hupla tis daar he

of gewoone fruitsap :wink:

Maar nie iedere kindje kan daar waarschijnlijk even goed tegen voor krampjes
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/


Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 24 jul 2007, 23:11

Tiens... Sinaasappelsap mocht ik van ons kleine meid ABSOLUUT niet drinken tijdens de bv. En zij had in het begin elke keer dat ik haar een schone luier gaf een 'kakkebroek'. Nu is het helaas wat minder en hier helpt de thermometertechniek goed als ze last heeft. Thermometer in de poep alsof je koorts wil nemen en ze is geholpen.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 25 jul 2007, 00:01

als ik nog borstvoeding gaf was da ook elke pamper die er ververst werd was een kakpamper!!! nu hij flesjes krijgt heeft hij in't begn geen kaka kunnen doen maar de thermometer en een koffielepeltje fruitsap deden wel wonderen nu krijgt hij ook al enkele weken fruitpap en vandaag had hij zelf wat platte kaka dat was lang geleden!!! ik was kei blij toen ik da zag :oops: ja seg hij had het de laatste tijd echt wel wa moeilijk zene hij moet ineens drollekes doen!! :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Leneke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 dec 2006, 16:57
Locatie:Zulte

?

Bericht door Leneke » 26 jul 2007, 23:21

Onze Nathan heeft al 3 dagen geen ontlasting meer gehad, is dit normaal? Zijn voeding is nochtans niet veranderd, nog steeds borstvoeding. Hij is ook wat lastiger dan anders, slaapt moeilijk en heeft precies constant honger. Zou dit er iets mee te maken hebben?
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 27 jul 2007, 08:04

Heb er mij ook altijd zorgen om gemaakt...maar met borstvoeding kan het zijn dat ze meerdere dagen niets doen, pediater zei ons dat het enkele dagen kan duren omdat borstvoeding bijna 100% verteerbaar was en dus bijna niets van afval kon zijn...
Mijn ritueel ging zo...
Eerst een warme (niet heet) kersenpit-kussen op haar buikje, den termometer-truc, masseer even het buikje met wat babymassage-olie (en ze vinden dat heerlijk ook), en daarna in een warm badje... dat hielp meestal altijd, :lol:

Anders (maar dat heb ik nooit moeten proberen), kunde hepar water drinken of hem laten drinken...blijkt dat dit zou helpen...maar in welke hoeveelheid dat weet ik niet...

Misschien heeft er iemand anders hier op de forum ervaring mee???

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 28 jul 2007, 14:15

jenny schreef:
Anders (maar dat heb ik nooit moeten proberen), kunde hepar water drinken of hem laten drinken...blijkt dat dit zou helpen...maar in welke hoeveelheid dat weet ik niet...

Misschien heeft er iemand anders hier op de forum ervaring mee???

Ja, ikke!

Hépar water mag je niet te veel geven als ze nog zo kleintjes zijn.
1/3 Hépar en 2/3 evian deed ik in zijn flesje...
dat hielp echt héél goed!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 28 jul 2007, 22:59

hier is alles weer dik in orde zo'n vier kakbroeken op een dag dus het werkt weer!! wat fruitpap allemaal ni kan doen e ik zien het ook aan onsventje hij is echt opgelucht en enorm goed gezind tis voor ons ook opluchting hoor want tis toch erg dat hij zo moet azien voor zoiets simpel eigenlijk!!
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”