Oorbellen bij baby

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15
Oorbellen bij baby

Bericht door Marijke » 22 jul 2007, 10:38

Ik zie in mijn omgeving vele moeders die bij hun kind van 1 jaar oorbellen laten zetten, maar is dit ergens wel verantwoord vraag ik me af? Ik wil niemand veroordelen, maar ik zou het echt niet doen en haar later zelf laten beslissen of ze er wil of niet. Mijn nichtje van 12 jaar heeft er op haar verjaardag laten zetten en dat vind ik echt een mooie leeftijd, juist voordat ze naar het middelbaar gaat, maar dat is mijn mening hé :roll:
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 22 jul 2007, 10:42

Ik vind het zielig om te zien hoe sommige baby's al zo vroeg oorbelletjes krijgen. Hier zal het ten vroegste bij de 1e communie zijn, eerder echt niet. Hoe mooi het ook is... Hoewel ik het bij babytjes niet echt mooi vindt...
Ik heb die van mij ook bij mijn 1e communie gekregen, maar alleen omdat ik toen zelf al kon beslissen of ik het wou of niet.

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 22 jul 2007, 10:59

Naar het schijnt hoe kleiner ze zijn hoe minder pijn ze ervan hebben. Ikzelf zou pas oorbelletjes laten schieten, moest ik een dochter hebben, rond de leeftijd van 5 jaar, eerder niet.

Groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 22 jul 2007, 11:17

Ik vind het echt niet mooi staan bij hele kleine kindjes. Heb er ook helemaal nog niet over nagedacht wanneer Mila er krijgt. Als ze er ooit zelf om begint te vragen misschien? Dus nog LANG niet :)
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 22 jul 2007, 11:21

Ikzelf heb mijn oorbellen laten schieten 6 weken voor mijn plechtige communie! Mocht ook niet eerder van mijn ouders!

Dan kan ik op mijn communie zelf, mooie oorbellen aan doen, in plaats véan die schietdingen ;-)


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 jul 2007, 11:25

Marie zal ze ook niet krijgen voor haar eerste communie! Ik vind het ook niet mooi, die oorbelletjes bij baby's en kleine kindjes.
Mijn schoonmoeder wilde Marie al meenemen voor haar eerste verjaardag om oorbellekes te laten schieten :shock:
Ik heb haar heel duidelijk gemaakt dat ze dat niet moet proberen en zeker niet achter mijne rug om!

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 22 jul 2007, 11:45

't is misschien wel waar hoe kleiner hoe minder pijn. Maar Maaike krijgt toch geen oorbellen hoor. Als ze er later wilt geen probleem maar ik ga die niet laten zetten zonder dat ze er iets van weet.
En ik vind dat toch ook maar zielig zo babietjes met oorbellen.

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 22 jul 2007, 12:36

ik heb ze al van mijn 9 maanden :oops: , bij ons in de familie was dit zo een beetje traditie maar als ik ooit een kindje heb mag ze ook zelf beslissen als ze oud genoeg is

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 22 jul 2007, 15:33

ik heb die indertijd van m'n meter gehad bij m'n 1e communie. 'k Ben er wel niet goed van geweest, misselijk enzo, omdat 't pokkewarm was in die zaak :oops:
'k Heb dat wel redelijk snel, want toen ik op m'n 15e of zo gaatjes ging laten bijschieten (op m'n nuchtere maag :roll: ), ben ik effectief flauwgevallen... op straat :shock: Alle chance dat er iemand bij me was :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 22 jul 2007, 17:16

Bij mij ook zoiets...rond mijn 12 jaar, en ik heb er zelf om gevraagd...en dat vind ik het beste ook...t'was mijn keuze :)
Als mijn dochter er ooit zal komen om vragen zullen we het gaan doen...eerder niet... :)

Maar iedereen zijn mening natuurlijk...maar vind het zo zielig...en mooi vind ik het ook niet :)

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 22 jul 2007, 19:36

bij ons in de familie was dat de gewoonte : gouden oorbellen van de meter voor het meisje bij de eerste communie, een horloge voor de jongen bij de eerste communie, maar dat is ondertussen al bijna 30 jaar geleden :oops:
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 22 jul 2007, 19:56

De mijne hebben nu ruim 2weken oorbellen en ze vroegen er zelf om, ik denk dat je daar mee nu nie echt een grote misstap begaat met oorbellen zetten, zien ze dat niet graag dan doen ze ze toch gewoon uit,

Ik was al eens geweest toen jennifer een jaar of twee was maar die wilde dan geen gaatjes schieten omdat ze te beweeglijk was,Dus 5jaar later heeft ze nu toch oorbellekes en fier dat ze is, :lol:
En kleine zus wou er ook he natuurlijk :lol: :lol:
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 22 jul 2007, 21:16

Hier geen oorbellen!!
Bij jonge kinderen vind ik dat echt niet mooi.
Ik zou dat niet in de plaats van mijn kinderen willen beslissen...
Rond de eerste communie mss, weet het niet.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 22 jul 2007, 21:24

Ik heb ze zelf laten doen als ik 13 of zo was...
Ik zou dat bij Anaïs ook nog niet doen...ik vind ook dat ze dat zelf moet kunnen beslissen.
Ik ga haar oren niet verminken (bij wijze van spreken he) zonder dat ze daar zelf een zegje van kan doen.
Je hebt ook gewoon meisjes die dat niet graag zien...dus die beslissing laat ik aan haar over... een leeftijd kan ik daar niet op plakken...das nog te zien...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 22 jul 2007, 21:27

Maar als ze aan een bepaalde ouderdom zitten , vragen ze dat zelf :kaiby word nu nog maar 4jaar :!: en ze vroeg dat ook zelf omdat ze het had gezien van haar zus .wat is dan eigenlijk zelf kiezen :?: en als ik het niet zou hebben toegelaten zou ze toch blijven zagen hebben ken haar al wat men dochter :lol:
Ze zien dat op school of van familie en zo begint het he
Laatst gewijzigd door mieke1983 op 22 jul 2007, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 22 jul 2007, 21:29

Maar vier jaar vind ik dan nog redelijk! er zijn er die een babytje van een paar maand al oorbellen laten schieten :s dat vind ik toch wat vroeg!

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 22 jul 2007, 21:44

Afbeelding
Shot with DC3A30 at 2007-07-22
dat zijn kaiby haar oorbellekes, tzijn wel echte schattige dingskes, hij kwam eerst af met zwarte, want zij mocht ze kiezen en hij geraaktte waarschijnlik zen zwarte niet kwijt en wou es proberen maar de mama had jammer voor hem ook nog iets te zeggen hoor, zwarte oorbellen voor een klein meisje :?

en jennifers
Afbeelding
Shot with DC3A30 at 2007-07-22
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 23 jul 2007, 07:47

ik had die zelf geloof ik op 4 jaar
en mijn nichtjes ook
Brittje krijgt rond die leeftijd ook oorbelletjes als ze dat wil
geen ordinaire dingen, maar een leuk bloemetje ofzo, iets kleins
en ik vind daar niets mis mee....
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”