Nadat marie in haar bedje lag, wij buiten de mosseltjes gaan opsmullen.
Daarna de zetel opgekropen en rond 23u begint marie plots te krijsen. Niet meer stil te krijgen. Even naar beneden gehaald. Lag ze samen met mij in de zetel naar het laatste deel van titanic te zien. Ze viel bijna terug in slaap. Dus wij ze stilletjes terug in haar bedje gelegd. dat was goed voor 10 minuutjes. En opnieuw krijsen. We lagen ook al in bed ondertss en ze bij ons in bed genomen. Maar het licht mocht absoluutniet uit want ze begon opnieuw

Ondertussen had ze koorts gemaakt en ik haar iets gegeven. Ik dacht van nu zal ze wel wat rustiger worden. Maar niks. Wij aar bedje ondertussen op ons kamer gezet, zodat ze ons zou zien en het lampje laten branden. Na een kwartiertje te hebben gezeurd, leek het erop dat ze in slaap zou vallen zo. En opt moment dat ze dat ging doen, hup, opnieuw krijsen.
Volgens mij moet die echt wel serieus hebben gedroomd dat ze zo bang had om terug in te slapen, want ze was echt doodop.
Dan maar terug bij ons in, in mijn armen, met het lichtje aan. Zo viel ze stilletjes in slaap. Dan ook maar het licht uitgedaan. En hup ze was opnieuw wakker. Heb haar toen toch int donker betje kunnen troosten. Is ze op mij borstkas komen liggen en zo in een diepe slaap gevallen.
En ik dacht, zo kan ik toch niet ne ganse nacht blijven liggen? Dus ik maar een uurke gewacht tot ze echt goed vertrokken was, stilletjes langs me gelegd en iets daarna in haar bedje.
Werner was al lang in dromenland en ik kon uiteindelijk, twas toen al 3uur smorgens ook mijn oogjes toe doen.

Als jullie kindjes nachtmerries hebben en niet meer durven slapen, hoe lossen jullie dat op?