help....

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:
help....

Bericht door Mieke » 11 jun 2007, 20:53

Ik hoop dat er iemand mij een beetje raad kan geven met het volgende.
Marie haar tut is geen gewoone tut. Het is een rubberen speen van een zuigfles van dodie. Daar steken we een kompresje in zodat ze geen lucht inademt. Sinds een week trekt ze die kompres er steeds uit. Bijgevolg trekt ze niets dan dan lucht en wordt de kompres naar hartelust in het mondje gestoken, wat ik eigenlijk heel gevaarlijk vindt!

We hebben hier dus ook ik-weet-niet- hoeveel andere 'normale' tutten liggen. Maar ze wil die niet nemen om te slapen. En ik krijg het haar ook niet goed aangeleerd. Maar ze wordt nu ook al een jaar. Kan je dat nog veranderen? Zoja, alle tips zijn zeer welkom.

Ivm met haar tutje (het speentje) tips om ervoor te zorgen dat ze die kompres niet eruit kan trekken. Ze hebben mij al verteld van er siliconen in te spuiten, maar ik ben bang dat er giftige stoffen of zoiets dergelijks uitkomt :?

Ben beetje radeloos eigenlijk.....


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 jun 2007, 21:01

onze kindjes wilden geen 'platte' tutjes
dus heb ik me te pletter gezocht naar ronde
heb die bij de apotheker gehaald
en in sommige, maar echt heel weinig, babyzaken vind je die ronde tutjes

is dat speentje dat je gebruikt ook meer rond??
anders moet je die tutjes eens gaan zoeken..
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 jun 2007, 21:07

ik heb zo een tutje gevonden wat heel sterk op het speente lijkt. Maar het enige verschil is dat dat speentje een beetje 'piept' en een echt tutje niet

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 jun 2007, 21:20

ah, en het is het piepje dat het doet... :roll: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 11 jun 2007, 21:25

de ronde speen nemen van nuby die maakt ook zo een geluidje de tutten zien er heel raar uit maar het zijn hele goede onzen imilio de kleinste die gebruikt die ! ik zoek er en fotootje van :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 jun 2007, 21:27

Annubis, dat zou fijn zijn. En steek je daar dan ook een kompresje in?

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 11 jun 2007, 21:28

neen dat is niet nodig ik er zit geen gaat in maar het lijkt wel op een speen van een papfles

Afbeelding
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 11 jun 2007, 21:29

Afbeelding
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 jun 2007, 21:30

Die lijken ook wel sterk op haar tutje! Wil je mss en pm sturen waar ik deze kan vinden?

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 11 jun 2007, 21:33

pm verstuurd :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 jun 2007, 21:34

ah, zo heeft brittje er ook eentje bij mijn mama!!
en die vind ze ook wel leuk! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 jun 2007, 21:39

morgen gaan nog maar eens op tuttenjacht :lol:
denken jullie dat ik haar daar nu nog op zou kunne laten overschakelen?

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 jun 2007, 21:42

volgens mij wel...
geef haar haar oude 'tutje' en leg het andere er bij
ze zal het wel proberen :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 12 jun 2007, 11:14

Annubis schreef:Afbeelding
Die heb ik hier ook allebei liggen en die ronde maken inderdaad zo'n piepend geluidje. Maar ons Margot wil er helemaal niet van weten :roll: :roll: Van geen enkele tuut eigenlijk. Ik heb hier wel 7 soorten liggen. Er is er eneke van bibi waar ze wel op zuigt als ik hem tegenhou :roll: . Anders floept hij er onmiddellijk uit. Ze kan haar tuutje dus niet zelf in haar mond houden. Ze weet niet goed hoe ze erop moet zuigen en duwt hem telkens met haar tong terug naar buiten :roll: :roll:
Maar als ik het tuutje tegenhou zit ze wel serieus te zuigen en te smekken, dus een echte afkeer heeft ze er niet van.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 12 jun 2007, 13:44

Succes ermee en laat weten of het gelukt is he?!

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 12 jun 2007, 14:28

Ben er dus achter geweest en zo eentje gevonden als op de laatste grote foto (paarse tut).
Ze moet er absoluut niks van weten. Ze is er de hele tijd op aant bijten. :roll:
Maar der hing ook nog eentje van MAM (dodie) Een redelijke grote en die heb ik ook meegenomen. Omdat 'haar tut' ook maar een simpele rubberen speen is van dodie. En die stond haar al meer aan. Die hield ze in haar mond en beet ze niet op.
Nu heb ik haar slapen gelegd met alleen dus die tut van MAM. Tot nu toe hoor ik niets, alleen dat ze tegen die nieuwe tut aan praten is :roll: :lol:
Dus ik hoop (ik ga het niet te hard roepen) dat ze die op den duur wel zal nemen. Nu wel ik wel eens koppig zijn en als ze weent voor haar andere tut, ze die niet meer krijgt. Alleen die wat ze nu heeft.
Of ben ik mss wat te streng?

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 12 jun 2007, 14:29

je bent zeker niet te streng ! als je het zo niet doet gaat ze het niet afleren :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 12 jun 2007, 14:33

we gaan ons best doen :wink:

al moet ik soms toegeven dat ik meer softie ben dan werner :roll: :lol:

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 12 jun 2007, 14:37

Ik had voor Femke die rubberen van chicco, ff kijken naar foto met Femke erbij se...

das volgens mij dezelfde "smaak" als die flessentutjes en anders eens uitkijken naar zo van die tutjes waar nog geen gaatje inzit, die moeten denk ik ook wel te vinden zijn, dan kan ze er ook geen lucht mee zuigen.

Afbeelding

Als je wil stuur ik je wel pb met de winkelwaar ik die vond, want die hebben ze ook niet overal. Ook al omdat het platte zijn en geen zoals die van bibi, die wou ik nooit hebben want mijn neefje stopte die altijd verkeerd in z'n mond.

Doei
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 12 jun 2007, 14:40

Hoi G&F,
ik had ook al zo eentje gekocht maar helaas, het was ook geen succes :(
Maar toch bedankt!

Ik denk, zonder overdrijven dat ik hier toch een 12 tal verschillende tutten heb liggen, speciaal voor madam gekocht, gewoom om te zien of ze ze moest hebben. :roll:

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 12 jun 2007, 14:42

Maar als ze geen van die 12 tutjes wil, is het mss de moment om de tut achterwege te laten, want als ze echt er behoefte aan had zou ze er toch entje willen nemen hé. En wie weet lukt het wel zonder ook...

Succes ermee nog
G&F
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 12 jun 2007, 14:45

zonder tut ook geen succes, helaas, ook al geprobeerd. Ze heeft ze uitsluitend nodig voor te slapen.

Ondertussen is de serenade begonnen. Allez, tis te zeggen, meer zeuren dan echt schreeuwen.....

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 12 jun 2007, 14:57

ze is dan toch in slaap gevallen. Ik weet niet met of zonder tut, maar dat maakt eigenlijk niet veel uit hé

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 12 jun 2007, 19:36

Ale dan gaat het tot nu toe toch goed. Hopelijk vanavond ook.

En te streng ... neen je hebt gelijk om haar geen andere tut te geven buiten die. :wink:

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 12 jun 2007, 20:55

Marie net in bed gelegd, en na eventjes zeuren, niet meer gehoord.
Ben wel even gaan zien, maar ze was zo goed als zeker vertrokken.
Dus ze heeft allezins een goede start gemaakt. :wink:

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 12 jun 2007, 21:53

flupke schreef: waar ze wel op zuigt als ik hem tegenhou :roll: . Anders floept hij er onmiddellijk uit. Ze kan haar tuutje dus niet zelf in haar mond houden. Ze weet niet goed hoe ze erop moet zuigen en duwt hem telkens met haar tong terug naar buiten :roll: :roll:
Maar als ik het tuutje tegenhou zit ze wel serieus te zuigen en te smekken, dus een echte afkeer heeft ze er niet van.
dat was hier ook zo... maar ik wou eigenlijk bewust geen tut geven... maar ze heeft toen ze 2tal weken enorm last had van krampjes, en toen hielp het als ze wa wou zuigen, dus heb ik toen iedere keer die tut in haar mond gehouden tot ze in slaap viel :roll:
toen de krampjes gedaan waren ben ik daarmee gestopt, en sindsdien heeft ze nooit meer een tut gehad! en daar ben ik blij om!!! :D

@mieke: succes met de tutenjacht :lol:
hopelijk vind je gauw een oplossing!!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 13 jun 2007, 10:38

Sabtje schreef:
flupke schreef: waar ze wel op zuigt als ik hem tegenhou :roll: . Anders floept hij er onmiddellijk uit. Ze kan haar tuutje dus niet zelf in haar mond houden. Ze weet niet goed hoe ze erop moet zuigen en duwt hem telkens met haar tong terug naar buiten :roll: :roll:
Maar als ik het tuutje tegenhou zit ze wel serieus te zuigen en te smekken, dus een echte afkeer heeft ze er niet van.
dat was hier ook zo... maar ik wou eigenlijk bewust geen tut geven... maar ze heeft toen ze 2tal weken enorm last had van krampjes, en toen hielp het als ze wa wou zuigen, dus heb ik toen iedere keer die tut in haar mond gehouden tot ze in slaap viel :roll:
toen de krampjes gedaan waren ben ik daarmee gestopt, en sindsdien heeft ze nooit meer een tut gehad! en daar ben ik blij om!!! :D

grtjs
't is inderdaad zo dat het dan ook weer niet iets is dat met de tijd moet afgeleerd worden hé :wink: :wink: Ik zal haar alleszins niet pushen. Als ze geen tuutje wil zal ik er zeker niet elke dag eentje in haar mondje proberen stoppen. Maar ze heeft zo van die momenten dat gans haar hand in haar mond zit en dat ze er ongelooflijk hard op zuigt. Als ik dan een tuutje in haar mondje hou zuigt ze er wel op (als ik het tegenhou). Op andere momenten helemaal niet.

Zeker voor 's nachts zou ik het haar niet wil aanleren om een tuutje te gebruiken. Ze slaapt nu rustig de nachten door zonder en ik heb schrik dat ze verschillende keren per nacht wakker wordt als ik haar een tuutje zou geven. 't is een buikslaperke en dan ligt ze er telkens met haar gezicht in als hij uit haar mondje floept. En deugd doet dat nie hé. Dan zal ik moeten ops taan om da tuuteke weg te nemen of terug in haar mondje te stoppen.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 13 jun 2007, 11:57

Ik moet zeggen dat Marie pas een tutje genoen heeft toen ze 3 maanden was. Ze zoog ook zo hard op haar vuistje. En toen raadde zeme dus die rubberen speen aan van dodie om te gebruiken. Maar ze is ze blijven gebruiken. En als ze moest slapen had ze die enkel nodig om in te slapen. als ze snachts eens wakker werd, riep ze niet om haar tutje.

Maar ze heeft vrede genomen met de nieuwe tut.
de oude nog niet weggegooid maar weggezet.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 13 jun 2007, 15:47

dat is even wennen voor marie, hé mieke
maar dat zal wel gaan lukken :wink:

hier ook alleen maar een tutje voor te slapen
en dan zelfs nog niet altijd
ze pakt het wel als ze het nodig heeft
ik leg hem gewoon in haar bed en dan trekt ze haar plan wel :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 13 jun 2007, 20:17

Hier is madam pas rond haar 9 maand beginnen te tutten. Tijdens een befaamde spurt, met niets te troosten. En dan maar eens een tut geprobeerd en het hielp. Nu krijgt ze hem alleen om te slapen.


Plaats reactie

Terug naar “De baby”